Ако се стягаше на ръка, нямаше да има специални ключове за стягане на филтъра.
Те са за отвиване. На самия филтър си пише и има картинки да се стяга на ръка до край, след което да се върне четвърт оборот. Уплътнението се намазва преди това с масло.
...Аргумент за спичане на филтъра и проблеми при развиването ми звучи несериозен.
Аз пък мисля, че точно това е причината да се завива на ръка.
с ключовете, които има сега на пазара няма такъв филтър да не се развие. дори с моя за 5 лв ключ няма филтър да ми се опре. освен това няма начин да се спече гумата, все пак се сменя на 8-10-15 000 км макс
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Аз не мога да рзбера как за 100км тоя филтър ще се развие (буквално беше развит), а гледах как майстора го стяга здраво. Може някой да реешил да ми прави мръсно.
.....има една вероятна причина! По принцип и аз го стягам на ръка винаги, но като загрее мотора и примерно измина 200 - 300 км го проверявам пак на ръка и го донатягам, защото уплътнителната гумичка "уляга" от температурата. Винаги когато съм го правил донатягането филтъра е "поддавал" още на ръка за стягане.....
Аз не мога да рзбера как за 100км тоя филтър ще се развие (буквално беше развит), а гледах как майстора го стяга здраво. Може някой да реешил да ми прави мръсно.
.....има една вероятна причина! По принцип и аз го стягам на ръка винаги, но като загрее мотора и примерно измина 200 - 300 км го проверявам пак на ръка и го донатягам, защото уплътнителната гумичка "уляга" от температурата. Винаги когато съм го правил донатягането филтъра е "поддавал" още на ръка за стягане.....
Мда има логика. И като се вземе предвид кучешкия студ в който сменях филтъра, като нищо тая гума се е отпуснала.
Никъде не е казано как се завива филтъра-на ръка или с ключ.Казано е че трябва да е стегнат с 15 Nm момент.Който иска да го стяга на ръка,който иска може да позва и водопроводен ключ.Въпрос на избор.
А как да ги измерим тези 15Нм без динамометричен ключ?!
Toва е проблем на майстора.Но силното стягане на ръка е във всички сличаи във предписаната норма.Има едно изискване в случая,което никой не споменава:преди монтаж гумения уплътнител се намазва с масло за намаляване на триенето при стягане.Това е фирмено предписание и е желателно да се спазва.
А как да ги измерим тези 15Нм без динамометричен ключ?!
Toва е проблем на майстора.Но силното стягане на ръка е във всички сличаи във предписаната норма.Има едно изискване в случая,което никой не споменава:преди монтаж гумения уплътнител се намазва с масло за намаляване на триенето при стягане.Това е фирмено предписание и е желателно да се спазва.
Да уплътнението се намазва с масло и отсрешната повърхност се изчиства с парцалче преди това!! На ръка се затяга тоя филтър!! Рали механиците така ги затягат пък вие ще ползвате динометрични ключове за затягане на филтъра!! :D A й 15 nm са 15 килограма. Трябва да си голям ахилес че да не може да ги направиш!
||El PasoPerformance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Да уплътнението се намазва с масло и отсрешната повърхност се изчиства с парцалче преди това!! На ръка се затяга тоя филтър!! Рали механиците така ги затягат пък вие ще ползвате динометрични ключове за затягане на филтъра!! :D A й 15 nm са 15 килограма. Трябва да си голям ахилес че да не може да ги направиш!
Искам да видя от твоята малко измислена сметка как ще стегнеш с 15кг/м сила на ръка
Коментар