Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Равносметка - 2 години с Марийка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Равносметка - 2 години с Марийка

    Днес стават 2 години откакто се сдобих с моята Ма(га)рийка и се замислих дали да не направя една равносметка...1. Изминати километри - 80 000 (Когато я купувах, километража беше на около 137000)2. Повреди и ремонти: ремонт стартер - 2 пъти втулки и шалтер (120лв+90лв); пробит картер - сваляне, заварка, поставяне - 2 пъти (10лв+30лв за заварките); моторче задна чистачка - собственоръчно сваляне, промиване и поставяне (0лв); брава 5та врата - сваляне, почистване, смазване, поставяне (0лв); смяна предни амортисьори, носачи, биелети и прочее по предницата (общо 500лв); смяна десен калник, изправяне преден капак, смяна десен фар, десен амортисьор, биелета, шенкел, лагер главина, ремонт броня, опериран маслен радиатор - вследствие на удар с Форд (около 500лв); смяна на протекъл радиатор на парното (50лв+40лв за труд); конзола скоростен лост - не знам каква точно, не включваха 5та и задна скорост /вчера/ (110лв).3. Среден разход на гориво - смесен 6,3-6,6л/100км; най-нисък засечен 5,8л/100км (може да е имало и по-нисък, но не съм засичал).4. Консумативи - обичайните на нормалните периоди за смяна (с изключение на маслата, изтекли от пробития картер). Комплект ангренажен ремък с ролки и труд - около 250лв. Масла: Мегуин 10W40, Тексако Хаволин 10W40, Тотал Кварц дизел 10W40 различни цени в рамките на 55-70лв за 4(5) литра.5. Предстои ми да сменям пукнато предно(панорамно) стъкло и да видя отзад какво се е разскрибуцало - тампон ли, амортисьор ли, нещо друго ли...6. Впечатления: Добре е да има пръскалки на фаровете (моята няма), защото често ми се случва да пътувам рано сутрин по тъмно, а когато е мокро и кално, фаровете се зацапват много бързо и в резултат не виждам нищо. В този случай прибягвам до помощта на фаровете за мъгла, макар и с угризения на съвестта. Като цяло съм доволен от возията и комфорта. Ако не беше скапания път Плевен-Пордим (даже по телевизията го даваха), вероятно щях да спестя или отложа във времето смяната на амортисьори и носачи, но какво да се прави...Ами...това е. Друго не се сещам засега, ако се сетя, ще пиша. П.П. Пропуснах една смяна на вътрешна дръжка и конзолката, която я държи на шофьорската врата (10лв)
    Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
    Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

    #2
    Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    Коментар


      #3
      ntodorov написа:
      Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.
      Кой каза че са чупливи,от 2006 до сега.2 носача,2 задни амортисьора,1 стартер,2 гарнитури на колектора двуцевката,1 гарнитура на главата.Километри минати със колата 86 000 за тях, 4 пъти смяна на масло и 1 ангр.ремък.На колата и вадя душицата във 70% от карането ми,ааа да и едни джанти по мои груби сметки за тези почти 4 г съм дал около 700 лв,за части и 300 за джантите.Колата е Фиат Брава 1996 1.6 16в 103 к.с.Сори че ти се набърках във темата.Ама колите са си здрави.

      Коментар


        #4
        ...

        ntodorov написа:
        Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.
        Като се има предвид, че не съм от влюбените шофьори дето си глезят колите, ами я ползвам като магаре; и сравнявайки с бившия ми Опел Вектра; като отбележа и че гараж не е виждала (поне в България), бих казал, че съм доволен и че инвестицията си заслужаваше. Естествено - винаги може по-добре, но за (вече) 12-годишна кола какво повече да иска човек!
        Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
        Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

        Коментар


          #5
          Придържам се към мнението на колегата ,че това са нормални разходи.Понеже съм със същия автомобил споделям серизоните разходи при мен.Протекъл клапан авансатор 140 лв. Протекло ГНП подмяна със втора употреба 180 лв.Всичко останало го считам като консуматив и неизбежно.Пукал съм два пъти картер както и колегата.В сервиз колата ми е влизала единствено за подмяна на ангренаж след покупката всичко останало оттам нататък си го правя сам.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            ...

            Аз предпочитам по-отговорните ремонти да ми ги правят в сервиза - редовен клиент съм им (не заради Фиата, де), работят бързо и добре и досега не са ме връщали, колкото и работа да имат. Единия ремонт на стартера беше в София и то на 30 декември - предполагам, че затова ми излезе малко по-скъп. Смяната на радиатора на парното също беше в София - иначе можеше и сам да си го сменя, но там нямам условия, а вземах майка ми и баща ми от болницата, та парното ми трябваше да работи...
            Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
            Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

            Коментар


              #7
              Re: ...

              karloson написа:
              ntodorov написа:
              Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.
              Като се има предвид, че не съм от влюбените шофьори дето си глезят колите, ами я ползвам като магаре; и сравнявайки с бившия ми Опел Вектра; като отбележа и че гараж не е виждала (поне в България), бих казал, че съм доволен и че инвестицията си заслужаваше. Естествено - винаги може по-добре, но за (вече) 12-годишна кола какво повече да иска човек!
              Да изкара още толкова с наполовина по- малко разходи :D. Кола не се плаши от каране, а от поддръжка.
              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

              Коментар


                #8
                Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо ново
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #9
                  ele написа:
                  Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо ново
                  Какво правим нищо какво.Твоят съединител се равнява на моя авансатор и ГНП взети заедно.Ако сметнем и амортисьорите кво става сумата още повече.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    ...

                    ele написа:
                    Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо ново
                    Караме по черни пътища и по пътища по-черни от черните , товарим я със холна секция и верига за комбайн - около 500кг... Целия ми ремонт в къщи изнесе - пясък, хоросан, фаянс и гранитогрес... Да беше магаре - да е умряло вече
                    Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                    Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      ele написа:
                      Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо ново
                      Какво правим нищо какво.Твоят съединител се равнява на моя авансатор и ГНП взети заедно.Ако сметнем и амортисьорите кво става сумата още повече.
                      по памет:съединител: 260, предно стъкло - 120, амортисьори: 240. Пропуснах дръжка: 12 лева с поставянето. Само да добавя, че колата е рено 19. вие направо ме разбихте, а аз си мисля, че давам много пари за майстори!!!!karloson: абе и аз съм мъкнала плочки, дърва, цимент, торби с пясък и строителни материали.... ама не са е чупила толкова !!! Ша ма извинявате, ама аз съм абсолютно ошашавена!!!
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #12
                        ele написа:
                        Tornado написа:
                        ele написа:
                        Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо ново
                        Какво правим нищо какво.Твоят съединител се равнява на моя авансатор и ГНП взети заедно.Ако сметнем и амортисьорите кво става сумата още повече.
                        по памет:съединител: 260, предно стъкло - 120, амортисьори: 240. Пропуснах дръжка: 12 лева с поставянето. Само да добавя, че колата е рено 19. вие направо ме разбихте, а аз си мисля, че давам много пари за майстори!!!!karloson: абе и аз съм мъкнала плочки, дърва, цимент, торби с пясък и строителни материали.... ама не са е чупила толкова !!! Ша ма извинявате, ама аз съм абсолютно ошашавена!!!
                        Е, както си прочела - единия по-скъп ремонт е вследствие на удар, демек - катастрофа. Другия беше заради разбития път по-който ми се налага да карам всеки ден и който чак Генка Шекерова показа по телевизията. А другите са общо взето - дреболии... По същия този път Опела ми счупи носач в движение, три пъти чупи пружини, биелетите му ги бях отписал и изобщо не си правех труда да ги сменям...
                        Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                        Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                        Коментар


                          #13
                          ...

                          Може пък Рено19 да е по-яка кола от Мареата - аз за това наблюдения нямам и затова в спорове не влизам. Може и аз да съм по-кофти шофьор. Казвам какво е положението при мене, пък за кого е много, за кого е малко - всеки си преценява сам
                          Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                          Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                          Коментар


                            #14
                            ele написа:
                            амортисьори: 240.
                            Кви са тия 4-ри амортисьора за 240лв. Само за работа ще ти вземат 100лв да ти ги сменят и 4-те.Аз за мойте предни дадох 300 Иначе колега екстра си е колата. Аз като знам за 2 години и 2 пъти по-малко километри, че съм налял 3 пъти повече и ми се струва супер :D
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              Първо колега, още дълги километри безаварийно и без проблеми с колицата. Поздравления и много да те слуша.И за колегите дето разправят, че човека е дал много пар иза ремонти ..... аз за година и половина и около 15 000 километра съм дал за ремонти и то най- вече щото слушам другите хора и ми зимат парите за нищо поне едно 2000 лева.... Като в тях не включвам боядисване на разни детайли заради козметични дефекти ..... Въпреки всичко съм си адски доволен от колицата и ще си я гледам още дълго.

                              Коментар

                              Working...
                              X