Днес стават 2 години откакто се сдобих с моята Ма(га)рийка и се замислих дали да не направя една равносметка...1. Изминати километри - 80 000 (Когато я купувах, километража беше на около 137000)2. Повреди и ремонти: ремонт стартер - 2 пъти втулки и шалтер (120лв+90лв); пробит картер - сваляне, заварка, поставяне - 2 пъти (10лв+30лв за заварките); моторче задна чистачка - собственоръчно сваляне, промиване и поставяне (0лв); брава 5та врата - сваляне, почистване, смазване, поставяне (0лв); смяна предни амортисьори, носачи, биелети и прочее по предницата (общо 500лв); смяна десен калник, изправяне преден капак, смяна десен фар, десен амортисьор, биелета, шенкел, лагер главина, ремонт броня, опериран маслен радиатор - вследствие на удар с Форд (около 500лв); смяна на протекъл радиатор на парното (50лв+40лв за труд); конзола скоростен лост - не знам каква точно, не включваха 5та и задна скорост /вчера/ (110лв).3. Среден разход на гориво - смесен 6,3-6,6л/100км; най-нисък засечен 5,8л/100км (може да е имало и по-нисък, но не съм засичал).4. Консумативи - обичайните на нормалните периоди за смяна (с изключение на маслата, изтекли от пробития картер). Комплект ангренажен ремък с ролки и труд - около 250лв. Масла: Мегуин 10W40, Тексако Хаволин 10W40, Тотал Кварц дизел 10W40 различни цени в рамките на 55-70лв за 4(5) литра.5. Предстои ми да сменям пукнато предно(панорамно) стъкло и да видя отзад какво се е разскрибуцало - тампон ли, амортисьор ли, нещо друго ли...6. Впечатления: Добре е да има пръскалки на фаровете (моята няма), защото често ми се случва да пътувам рано сутрин по тъмно, а когато е мокро и кално, фаровете се зацапват много бързо и в резултат не виждам нищо. В този случай прибягвам до помощта на фаровете за мъгла, макар и с угризения на съвестта. Като цяло съм доволен от возията и комфорта. Ако не беше скапания път Плевен-Пордим (даже по телевизията го даваха), вероятно щях да спестя или отложа във времето смяната на амортисьори и носачи, но какво да се прави...Ами...това е. Друго не се сещам засега, ако се сетя, ще пиша. П.П. Пропуснах една смяна на вътрешна дръжка и конзолката, която я държи на шофьорската врата (10лв)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Равносметка - 2 години с Марийка
Collapse
X
-
Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
-
ntodorov написа:Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.
Коментар
-
...
ntodorov написа:Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
Придържам се към мнението на колегата ,че това са нормални разходи.Понеже съм със същия автомобил споделям серизоните разходи при мен.Протекъл клапан авансатор 140 лв. Протекло ГНП подмяна със втора употреба 180 лв.Всичко останало го считам като консуматив и неизбежно.Пукал съм два пъти картер както и колегата.В сервиз колата ми е влизала единствено за подмяна на ангренаж след покупката всичко останало оттам нататък си го правя сам.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
...
Аз предпочитам по-отговорните ремонти да ми ги правят в сервиза - редовен клиент съм им (не заради Фиата, де), работят бързо и добре и досега не са ме връщали, колкото и работа да имат. Единия ремонт на стартера беше в София и то на 30 декември - предполагам, че затова ми излезе малко по-скъп. Смяната на радиатора на парното също беше в София - иначе можеше и сам да си го сменя, но там нямам условия, а вземах майка ми и баща ми от болницата, та парното ми трябваше да работи...Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
Re: ...
karloson написа:ntodorov написа:Мисля, че за изминати 80 000 км. не си пипал много неща. Изхождам от пътища ни. Имаш "инцидентни" разходи, които оскъпяват равносметката ти, но на всеки може да му се случи независимо с каква кола е. Ти какво ще кажеш ? Доволен ли си ? Оправдава ли очакванията ти, като се има предвид, че ФИАТ са чупливи и неиздръжливи коли според родния фолклор.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо новоВсеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele написа:Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо новоFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
...
ele написа:Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо новоFiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
Tornado написа:ele написа:Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо новоВсеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele написа:Tornado написа:ele написа:Ко правите бе! За 90 000 км с предната кола, освен масло, филтри и гуми, съм сменила само предно стъкло, щото се пробваха да го извадят, съединител, 4 амортисьора и някакви неща по окачването за 100 лева!!! Иначе: Честито, да те слуша още много години (или по-скоро, да я замениш с нещо новоFiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
...
Може пък Рено19 да е по-яка кола от Мареата - аз за това наблюдения нямам и затова в спорове не влизам. Може и аз да съм по-кофти шофьор. Казвам какво е положението при мене, пък за кого е много, за кого е малко - всеки си преценява самFiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
ele написа:амортисьори: 240.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Първо колега, още дълги километри безаварийно и без проблеми с колицата. Поздравления и много да те слуша.И за колегите дето разправят, че човека е дал много пар иза ремонти ..... аз за година и половина и около 15 000 километра съм дал за ремонти и то най- вече щото слушам другите хора и ми зимат парите за нищо поне едно 2000 лева.... Като в тях не включвам боядисване на разни детайли заради козметични дефекти ..... Въпреки всичко съм си адски доволен от колицата и ще си я гледам още дълго.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар