Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българските GSM оператори - Цени и услуги

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Българските GSM оператори - Цени и услуги

    Това са мнения, отделени от темата за преносимост на номерата в GSM мрежата.И понеже първия офтопик се оказа мой, започвам с него
    ...По отношение на цените си прав - изгубих си известно време за да вникна какво се крие зад ценовите оферти на двата оператора.Наистина няма големи разлики. И цените са уеднаквени и възможностите на пакетите.Разликите са в екстрите.Например при Globul National 100 първите 2 месеца има 30MB трафик.При еквивалентния пакет на M-Tel FIT M пак през първите 2 месеца няма включен трафик но има повече минути.Но съответно и по-малко номера в група...Абе изобщо невъзможно е да се направи точна сметка - зависи от потреблението на конкретен човек.И реших да пробвам.Не че съм афектиран по някаква причина от оператора.По отношение на рекламните SMS-и по някаква причина в МТЕЛ бях в много облагодетелствана позиция.Изключително рядко съм получавал реклама.Например по коледните и новогодишните празници имам само 2. По мои наблюдения хората около мен получаваха десетки...Може би защото номера беше много стар и е възможно да се ме забравили - факт от който ни най малко не страдах
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    #3
    От 4 години съм на МТЕЛ. Сменил съм какви ли не планове. Оказва се по моята статистика която си правя, че сумата която плащам зависи от потребленито, а не от плановете и операторите. Средно количество разговори с съвсем малко смс-и и доста ползване на интернет сумата се вътри около 50-60 лева. Реших да сменя плана, оказа се, че едно се компенсира от друго. Сметката пак 50-60лв. От фактурата и точно описаното потребление си правя сметка и на други оператори. Сметката 50-60лв. Поговоря ли малко повече - 70лв. Огранича ли се 40лв в редки случай обаче. Аман от приказки: Ама той е на мтел ... ама другия е на глобул. Не си държа пръста на червената слушалка докато говоря и да спестя 2 сек от затваряне веднага. Затова избрах план с еднакви цени за всички оператори. Без включени минути или МБ. Разно промоций за такси на половина и дори без такси малко ме дразнят. Днес ми попадна списание на оператор. Плановете на половин страница .. а другата половина с условията! За договор 1г. таксата 1/2 за 3 месеца, за 2г договор таксата 1/2 за 6 месеца. Пълни глупости. Иначе заглавията ще ми изкарат очите. БЕЗ ТАКСИ, ТАКСИ НА 1/2! Тъкмо помислиш, че сметката ти е приятно малка и след 3 месеца идва реалността.... В България за съжалене няма оправия и по тази тема.... Да се надяваме, че европейските изисквания през следващите няколко години ще свалят значително цените. Макар, че като се замисля, и преди сваляха видно цените но разговорите започнаха да се рарифират не на 30 сек а на 60сек. След това стана на всеки 60сек, говориш минутка и малко и хоп те станали 2. Така намалянето на цените се отрази с покачване на сметката с 20% и ефекта беше 0. Едно време си спомням как беше в МТЕЛ ... първите 7сек безплатни (ако стане грешка нещо) след седмата до 30сек като цяло, след 31сек се рарифира на всяка секунда. 47 разговор се таксува точно за 47 а не минута!!! Така, че моето наблюдение е: от единия цирк отиваме на другия цирк. Избрал съм МТЕЛ поради съвсем малко причини. Като най-основната е обхвата.
    Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

    Коментар


      #4
      Всичко разбрах само не разбрах защо се натискате да плащате повече и повече за една и съща услуга?!На пазара на мобилни услуги единствено Виваком предлага планове с безплатни минути към всички оператори и не се съобразяваш към кого говориш и дали ти е приятел или не - планове Злато за частни клиенти и планове Profi за корпоративния сегмент (при това те са и с прехвърляне на минутите в следващия месец и 30 секундно тарифиране).Защото си мислите, че като имате по един номер от всеки оператор плащате по-малко?!По-добре плати по-висок абонамент с минути към всички.Всеки се лъже по малкия месечен абонамент и голямото месечно потребление, което плаща след това се прави, че не го забелязва.Мтел дават големи минути към определен брой приятели, но извън тази група режат глави.Глобул правят същото с тази разлика, че абонамента им е по-скъп. На Глобул им куца и покритието.Що се отнася до пренасянето на номера - Глобул се гаврят с клиентите си и много лъжат разберат ли, че искаш да се махаш от тях.Последния ми случай беше супер нагал от тяхна страна - клиент желае да си пренесе номерата от Глобул и заплаща неустойките - по 100 лв./карта.Има си документи за платените суми всичко ток и жица. Отивам да взема сертификата и идиотите от Глобул до такава степен изнагляха, че ми казаха, че договора няма как да бъде прекратен, защото има неустойки. Показвам бележката за платените такси и неустойки и ми казват - ами съжалявам, но тук ми пише, че имате неустойки. От там разправии, жалби, прототии и след 2-дневно забавяне си получих сертификата. Кому беше нужно обаче този цирк?!Всеки път като отивам в офис на Глобул за пренасяне се забавлявам с глупостите, които измислят и се заплитат в тях.

      Коментар


        #5
        Всичко е до лично потребление, но като цяло Виваком май наистина предлагат най-доброто.Бях на Глобул, минах в Мтел, защото повечето ми приятели са там, но при едно просто сравнение се оказва, че ако мина на злото на Виваком пак ще си говоря с тях без да се ограничавам + към други мрежи за по-малка цена. Сега само чакам да ми изтече договора и се прехвърлям, като естествено трябва да издебна точния момент, за да не ми се поднови автоматично...

        Коментар


          #6
          Бил съм на Абонат на Глобул от самото начало до Април 2008 няма такива наглеци като тях ,даже не искам и да се сещам за простотиите от тяхна страна.Вече 1г. 6 м съм при Виваком ,ами честно казано родих се! Виваком имат най-добрите условия ,особено за по старите си планове, за които се таксуват първите 30 секунди/а не 60 сек./ и се прехвърлят неизговорените минути за следващия месец. Имат и много добър обхват, да не кажа най-добрия./Това е за колегата който каза че стоял при Мтел заради обхвата/. След първите 6 месеца ми направиха 5% допълнителна отстъпка заради това че съм коректен Абонат/имам 2 карти на Абонамент/. Преди Нова година ми се обадиха/от Оператора,а не от локален офис/ и ми казаха че имам право да си взема подарък -телефон , бил съм лоялен клиент и съм си плащал редовно. Какво повече да сика човек, не ги хваля просто такава е реалноста към момента.

          Коментар


            #7
            Ментел и Грабул стават все по-нахални. Сега пък и Глобул пуснал жалба за подбиване на цените... Защо те не подбият цените - аз съм за да получавам 3600мин към всички фиксирани в страната и почти цяла Европа + стабилен интернет(София не е България, ако ме разбирате) за 30лв. общо.Преди пък Мтел подадоха за злоупотреба с господстващо положение за стационарните. Те пък изобщо не злоупотребяват с това, че имат най-много абонати...

            Коментар


              #8
              doofiat написа:
              ....На пазара на мобилни услуги единствено Виваком предлага планове с безплатни минути към всички оператори и не се съобразяваш към кого говориш и дали ти е приятел или не - планове Злато за частни клиенти и планове Profi за корпоративния сегмент (при това те са и с прехвърляне на минутите в следващия месец и 30 секундно тарифиране)....
              Не е така - и останалите 2 оператора също имат "безплатни" минути към всички оператори.При Глобул пакета от абонаментни планове с тази възможност е Globul National.При МТЕЛ пакетите са M-Tel FITПо принцип операторите се дразнят като наричаш тези минути национална телефония "предплатени" - не било правилно Но на практика са си предплатени отвсякъде.Да не би термина "безплатни" да има някакво разумно обяснение?!?В интерес на истината покрай прехвърлянето на номера ми наистина забелязах, че викането и разправиите в офисите на Глобул са значително повече отколкото при МТЕЛ Аз не съм се интересувал от Виваком заради най-слабото покритие към момента.След 1-2 години нищо чудно да мина и от там
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #9
                Esper написа:
                Аз не съм се интересувал от Виваком заради най-слабото покритие към момента.След 1-2 години нищо чудно да мина и от там
                Колега в голяма грешка си. Имам Мтел и Виваком, бих казал че Виваком имат по-добро покритие от Мтеl. Мтел много често ми изписва на дисплея на GSM-a--->connection error.

                Коментар


                  #10
                  Възможно е наистина Виваком да имат малко по добри предложения от другите оператори. Но за обхват и дума не може да става. Само за един елементарен пример с мой приятел на Виваком. Той е с нокиа н85 аз съм със сониериксон к850. Влизаме в подземния паркина на мол във Варна на най-долното ниво. Докато минахме 10 метра по рампата още преди да се скрие визуално изхода зад нас телефона му вече нямаше обхват а мтел все още не помръдваха. В дъното на паркинга аз си говорех спокойно по телефона защото обхвата беше с 1 чертичка паднал от общо 5. По това мога да съдя за силата на обхвата. Не искам да си представя да съм с кола и да закъсам на място където няма обхват и да ходя до накое баирче да се обадя .... да не сме 10 години назад ???! Малко по-тънката тарифа на Виваком компенсира това, че няма достатъчно силен обхват! Естествено не може всики да сме на един мобилен оператор, но все пак някой трябва да е малко над другите. А да не говорим за 3G покритие, че ще стане страшно....
                  Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

                  Коментар


                    #11
                    МТЕЛ от години в пикови часове като например 01.01.ХХХХ след 00:00 не могат да обслужват клиенти с часове.Тази година например успях да направя обаждане след 03:00.С Глобул не забелязах проблем след 01:00.Това за Перник.Освен това видео повикванията през МТЕЛ 3G мрежата, поне миналата година бяха много зле.Не, че съм се скъсал да ползвам тази възможност но когато съм опитвал е било колкото да не е без хич.През Глобул не съм забелязал нито един от тези проблеми.Или поне е с пъти по-добре.Вярно, че тези неща са преходни и може би в момента да не е така но времето ще покаже.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #12
                      За 3G говорим само за интернет. Като се замисля видеоповикване ми се случва 1-2 пъти на година ...
                      Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

                      Коментар


                        #13
                        Така е да.Аз 3G също го ползвам предимно за интернет но на телефона и все още нямам много база за сравнение между двата оператора.А и телефона е рехава машинка, която не може да направи кой-знае колко трафик.Видео разговорите съм ги правил за тестове но мрез мтел откровено мога да кажа, че тестовете бяха провал.През Глобул в същото време всичко работеше на 6 - никакви прекъсвания на картина и звук.Това ме навежда на проблемна мрежа.
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #14
                          Примиряваме се с батака на операторите и това е....
                          Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

                          Коментар


                            #15
                            Е, чак пък батак...То е като снегопочистването - все ще има недоволни Все пак имаме крачка в положителна насока - допреди година човек, който държеше да не сменя номера си беше закрепостен към оператора.Сега поне можем да циркулираме ка’т свободни електрони
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар

                            Working...
                            X