Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смукач като темпомат ?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смукач като темпомат ?!

    Здравейте, много странен въпрос имам.Понеже не съм виждал кола със смукач от едно време и съм чувал, че това чудо пропуска въздух колкото го отвориш, възможно ли е тази ръчка да са я ползвали като темпомат за оборотите? В какви граници е давало възможност за управление на оборотите това нещо и имало ли е опция да застопориш оборотите на около 3000 и да караш без да натискаш газта така

    #2
    Ами представи си го като ръчно управлявано стъпково моторче (моторчето за празния ход). За каране така... хммм... малко неудобно е при превключване на скоростите, но става ако искаш да дръпнеш смукача и да слезеш да буташ колата в някоя поледица.

    Коментар


      #3
      Смукача като се дръпне при загряла кола може минимално да вдигне оборотите,след което колата започва да се дави и гасне. Доколкото си спомням от Москвича пускаше повече бензин,а не повече въздух (не гарантирам,че съм прав щото беше преди 4 години последно се занимавах с него).
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Така като гледам нито един от вас не знае функцията на ’смукача’...Неговата работа е да затвори леко или повече, в зависимост колко е дръпнат, дроселовата клапа и така да намали притока на въздух при студен старт - т.е. да осигури по-богата смес на двигателя. Подобна функция в момента изпълняват стъпковите моторчета, но не е съвсем същото.Така че не може да се използва като темпомат - при загрял мотор ще преобогати сместа и мотора ще започне да се дави. Да не говорим какво ще стане с разхода на гориво.Иначе полския ФИАТ си имаше т.нар. ръчна газ - жило идентично с това на педала само че изнесено отляво на волана, до смукача - може би и затова се бъркат.А за тези които не знаят какво е ’дроселова клапа’ - google it!
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          за 125р ми го взе от устата.
          ===============================
          // ..."Денят не си личи по сутринта"... //
          ===============================

          Коментар


            #6
            Заставата ми беше така. Смукача беше свързан с карбуратора и дърпаше лосчето на газта (педала потъваше леко). Но рядко се среща този вариант при другите коли. Видях една заставичка тогава направена с някакво приспособление...натискаш педала на газта и дърпаш една мини ръчка и застопорява педала. Беше голяма шукария тогава, но не знам какво става ако искаш да изпревариш или се наложи да спираш рязко. Може би е било измислено
            Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
            Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
            FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
            Powered by Total & Fobos LPG

            Коментар


              #7
              Хах доста ме развеселихте Явно щом се дави, не е било подходящо за темпомат.Иначе това за ръчно жило на полския фиат ми е интересно, трябва да питам колегите от съответния форум да покажат за какво става въпрос.Отделно веднъж преди време бях видял шофьор на автобус да натиска газта с ръка и с краче от маса, като удължител, и така си караше продължително без да ползва крака, беше наистина смешно

              Коментар


                #8
                Yavor написа:
                Така като гледам нито един от вас не знае функцията на ’смукача’...Неговата работа е да затвори леко или повече, в зависимост колко е дръпнат, дроселовата клапа и така да намали притока на въздух при студен старт - т.е. да осигури по-богата смес на двигателя. Подобна функция в момента изпълняват стъпковите моторчета, но не е съвсем същото.Така че не може да се използва като темпомат - при загрял мотор ще преобогати сместа и мотора ще започне да се дави. Да не говорим какво ще стане с разхода на гориво.Иначе полския ФИАТ си имаше т.нар. ръчна газ - жило идентично с това на педала само че изнесено отляво на волана, до смукача - може би и затова се бъркат.А за тези които не знаят какво е ’дроселова клапа’ - google it!
                Точно така, само че при загрял двигател ако дръпнеш смукача двигателя се форсира на празен ход а в движение ще е много трудно щото клапата затваря притока на въздух

                Коментар


                  #9
                  кола

                  еи вие сте вече в 2010 година кво говорите за коли от преди 20 години днешните Фиати са с електроника и не е необходило каквато и да е намеса /само даваш газ и да има гориво
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    На типо смукача е на 2 степени. Втората е направена така, че да отваря и дроселовата клапа, но за такова приложение не може да говорим защото колата започва да се дави!
                    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                    Коментар


                      #11
                      fuoco написа:
                      Хах доста ме развеселихте Явно щом се дави, не е било подходящо за темпомат.Иначе това за ръчно жило на полския фиат ми е интересно, трябва да питам колегите от съответния форум да покажат за какво става въпрос.Отделно веднъж преди време бях видял шофьор на автобус да натиска газта с ръка и с краче от маса, като удължител, и така си караше продължително без да ползва крака, беше наистина смешно
                      Значи опитвах се да направя подобно нещо на предната си кола,но не успях,защото не бях закрепил самото жило добре....инъче е реализуемо напрактика,бъди сигурен. Само си купи едно жило с накрайник(във повечето магазини за руски части има всякакви разновидности),направи подходящо място за накрайника в купето и закрепи жилото здраво за мястото където се захваща и жилото за газта! Разбире се,трябва и жилото да е подходяща дължина,съобразена с двата края на закрепване. И да,ще ти свърши добра работа,ако искаш да не натискаш определено време газта,за дълъг път е добро решение,за хора с болки в краката. Примерно моя тъст не може да кара на дълъг път,защото краката му се сващат,ако не ги движи,а със подобна джиджавка и дръпната по назад седалка би имал възможност да ги раздвижва ))))))
                      ex.Мареа ТД100

                      Коментар

                      Working...
                      X