Поздрави!Наскоро и аз се сдобих с Пунто ХГТ.Внос от Италия,жълто-2001 година.Колата е страхотна-като ракета на колела е,много стегната като цяло,а и страшно стабилна.Поразгадах я почти напълно за тези 20 дена.Засякох разхода-11.5-12л. градско-което ми се струва доста добре(като се има напредвид,че стария ми голф 2-ка 1.6 бензин гореше 11 на същото каране.Интересно,че бордовака показва 14-15 км/л. което няма нищо общо с действителния разход.Максимална скорост-някъде около 200 км/ч.,но може би щеше да лепне и 210 ама няма свестни пътища.Разбрах,че този двигател има вариатор на фазите,който при определени обороти подава повече гориво към цилиндрите,но не ми е много ясно как точно става това и при какви точно обороти-ще съм благодарен ако някой който е запознат напише нещо по въпроса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Punto HGT-размисли и страсти.
Collapse
X
-
Колега е това е единственото нещо, което не са обмислили на борд компа. Вместо да му дадат "л/км", те са го дали в "км/л" тоест за да си изчислиш реално колко ти е разхода ще трябва да разделиш литрите на изминалите километри и да умножиш получения резултат по 100. Пример ако си изминал 250км и си сипал 20л бензин, сметката става следната. 20/250=0,08*100=8л/100км ти е разхода. Иначе относно техническия въпрос аз лично нямам необходимите знания за да ти отговоря :Dpunto HGT
-
Показанията на борда км/л означават с 1л гориво на това каране колко км можеш да минеш.Примерно ако ти пише 14-15км/л,значи с това каране с 1л гориво можеш да минеш около 14-15км.И сметката ти идва доста по лесно отколкото колегата е предложил - като разделиш 100км на показанията на борда.Примерно 100:14=7,14 което ти е средния разход
Коментар
-
Мисля, че дали да показва км/л или л/100км може да се превключва. Поне на Тойотата на кръстника ми може. Моите нямат такива глезотии А иначе вариаторът на този двигател работи така:Двигателят ти е направен да работи с по-ранни фази без вариатора - т.е. колата е по-мощна и гори повече.Вариаторът сработва на около 2000 оборота, като намалява времето за отваряне на клапаните. С това колата става по-икономична (и по-слабичка).На около 5500 оборота, отново се връщат първоначалните фази, и се усеща забележимо "дръпване" и увеличаване на мощността.Делтата ни е със същия двигател. Има доста писано в техническите раздели, поразрови се.
Коментар
-
Ами да попитам колегите които имат хгт-имам разпънка в коша-червена и пише :спарко" по средата.Заводско ли е така или е добавяна допълнително?А,и ако може да споделите разход на гориво и максимална скорост-ей така просто да си сверя часовника,че нямам познати с хгт и нямам база за сравнение все още!
Коментар
-
Аз нямам разпънка, тоест мисля, че това се слага допълнително, все пак марката "спарко" си е за тунинг части :D Рахода - средно градско - извънградско на газ около 10 литра го слагам , максимална скорост - специално мойта още не съм я напъвал на магистралата на газ на един участък и вдигнах близо 180км/ч и след това намалих.punto HGT
Коментар
-
Моето HGT ми даваше около 9-10/100 градско, извънградско при скорост 180-200км/ч около 10/100, при скорост 120-130 км/ч към 6-7...Максимална скорост, която аз съм вдигала е 200км/ч по километраж, максимална с която съм се возила в моята кола е 220 км/ч по километраж.Другото което си мисля е, че моментния разход, който изписва на таблото няма почти нищо общо с реалността и не ти носи кой знае каква полезна информация.. напълни си резервоара до горе, измини 100 км и пак го напълни - ето ти реалния разход Да ти е жива и здрава количкатаEx'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар