На кратко...Имам ателие на партер със самостоятелен вход (не през основния на кооперацията) и залепен за него гараж.Всичко е готово, завършено, с врати, прозорци, радиатори и прочие.... на шпакловка и замазка.Има АКТ 15, а аз имам ключове - днес ще му монтират СОТ.Първо - мога ли да си сложа разни джунджории в гаража, части от мотора, инструменти и прочие?Второ - мога ли да си направя вътрешни решетки на ателието и на гаража, защото ме притеснява, някой да не открадне частите?Трето - може ли да възнинкне някакъв проблем, ако си работя и си човъркам по мотора в този гараж?Въпроса ми е насочен само и единствено към проблемите с комисията от Строителен надзор (или както се нарича там), която издава разрешителното за ползване Благодаря за помоща предварително, колеги!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за разрешително за ползване (АКТ 16) ?!
Collapse
X
-
1. разбира се, че можеш. Общо взето комисията която ще ти въвежда сградата в експлоатация гледа общите части на сградата, не какво има в гаража. 2. вътрешни можеш.3. никой нищо не може да ти каже ако си ползваш гаража. Щом имаш акт 15 няма от какво да се притесняваш. Важното е само като дойдат да не си почнал да го ползваш с търговска цел примерно. За лично ползване нямаш проблем. И колата може да си държиш вътре.
-
Никакъв проблем няма и да си живееш вътре. Страшно много хора в нови кооперации живеят с акт 15. Разликата е, че тока и водата са общи, т.е. има една сметка на целия блок и после всички си я делят. Няма партиди.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Ползвай си го смело и не се страхувай. Близо 30-тина апартамента (2/3 от цqлата сграда) бqхме така около 1/2 година, а апартаментите са напълно обзаведени, а нqкои дори леко модифицирани. Преди около месец минаваха на инспекциq за Акт 16, инспекциqта мина без проблеми, а самиqт акт ве`е е готов.
Коментар
-
Тока и останалите "консумативи" много по висок ли е BolgAryan или е в рамките на поносимото? Като цена имам предвид..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Тока се води промишлен, за точна цена ми е трудно да ти кава, но съдейки от сметките, които плащат хората около ме, разликата не е фрапантна. Това разбира се е доста относително де. Кофтито в тази ситуация е, че ти плащаш на собственика на сграда, който всъшност ти предоставя този промишлен ток и трябва да разчиташ на него да не те натоваря с някой друг час отгоре.Вода все още не съм плащал, но там цените мисля, че са стандартни. Кофтито отново е, че сметката е обща и се плаща от собственика на сградата и остава проблема с разпределението накрая на това кой колко е израходил, но това по-скоро влиза в графата "битови проблеми".За други консумативи май не се сещам... сградата е газифицирана, но не мисля, че цената на газта се влияе от наличието на Акт 16
Коментар
-
Преди въвеждане на сградата в експлоатация /подписване на акт обр. 16/ нямаш право да я обитаваш! Цената на ел. енергията е като за промишлени нужди и няма отделни електромери просто защото сградата се води още строителен обект. Така е съгласно ЗУТ, но на практика няма да си нито първия, нито последния който ползва невъведена сграда. Цената на водата за битови и промишлени нужди мисля е една и съща, но за газ забрави. Гзоразпределителното дружество пуска газта след въвеждане в експлоатация на газовата инсталация, а това не може да стане преди въвеждането на сградата.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
BolgAryan написа:За газоподаването не е вqрно. Както написах по-горе, сградата, в коqто живеq от 1/2 година е газифицирана от поне 1 година без наличието на акт 16.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Колеги, гаража е почти готов Всичко започна с кройка и рязане....Заваряване, изчукване на заварките и готовите врати на портала....Направихме рамка около външната врата и ги монтирахме под нея....Късно вечерта портала вече се заключваше с резета и катинар....После измазахме стените, направихме работна маса, луминисцентно осветление и грундирахме всичко желязно...Ето го и сегашния вид на гаража....Остава латекса по стените, шкафовете под работната маса, шкаф с мивка в дъното, малък хладилник и нещо за сядане, че с тия автомобилни седалки явно няма да стане Дреболиите, като ревизия, вентилатор, плот за инструменти и прочие, не ги броя изобщо, защото са елементарни.....Таааааааааааа, дали ще имам проблем със строителния надзор?!
Коментар
-
Слагаме решетка, за по-сигурно, защото вътре (образно казано) ще има мотори, части и инструменти за над 10’000лв. (и това само моите), а догодина, ако момчетата с които го правя си купят други мотори, общата стойност на три-четири мотора и частите в гаража ще стане над 20’000лв..... сегашната врата се "заключва" с две шпилки настрани, които са на един ’кози крак’ живот и докато дойде СОТа мангустите ще изнесат бая инструменти, части, а може и цял мотор Та за това я слагаме решетката, за да си опазим хобито.... не, че ако решат няма да ги откраднат, но поне максимално да ги затрудним.Решетката се отваря навътре, защото навън много се скосява ъгъла на отваряне, което пък е породено от ограничението на рамката - иначе няма да може да се отваря външната врата За да може да се отваря навън, трябваше да усложним конструкцията на рамката двойно и решихме, че няма смисъл, защото и без друго само мотоциклети ще влизат в гаража.И понеже съм сигурен, че не можах да обясня добре причината за отварянето навътре, ще се постарая в по-късен етап да приложа снимки, за да ме разбереш правилно Накратко - рамката на външната врата е ограничителя за рамката на решетката и за това решетката се отваря навътре.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар