Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Виждали ли сте как се прави проверка на газова колонка?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Евросондата май добавя само електрически клапан който прекъсва горивото към изпарителя. Така в тръбата няма налягане иначе клапана на изпарителя върши същата работа.Ако бутилката е цилиндрична така се монтира че сондата да е под определен ъгъл. За опит ако си с такава само завърти малко бутилката и ще започне да влиза повече или по малко.Сори не ти дочетох въпроса до края В нета се пишат всякакви глупости от хора които нямат и грам техническа култура. Може ли сигурността на бутилката да зависи от някакъв нивомер който всеки газаджия огъва за да го натика в бутилката? Ми това е адски неточно !!! Пък и загледай го отблизо - лостът му движи само стрелката на нивомера. Пълна глупост е и това че количеството заредено гориво зависело от налягането с което се подава от колонката.Клапанът който спира зареждането при 80% от обема се нарича 80% fillstop valve и се намира на входящия щуцер. По същество той също е нивомер с поплавък но няма нищо общо с другия за който говорят всички. Ето как изглежда - http://goo.gl/ZQU1T

    Коментар


      #32
      И все пак си има нещо което е с поплавък и по този начин се определят 80%. Налягането няма нищо общо с тези 80%.Евро сондата има ел. клапан както каза колегата по нагоре, отделно някои имат и клапан за защита да не гръмне бутилката........ Холандските бутилки си го имат това по дефолт. А това, че масово на бутилка която няма какво да я ограничи в зареждането се пълнят по няколко литра отгоре си е нещо съвсем нормално. Фиестата ми има 18л бутилка, няма никакви поплавъци.... има само един кран на който има тръба която отива до дъното. При зареждане до горе най редовно хваща по 22л Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

      Коментар


        #33
        Този клапан с поплавък - може ли в определен момент да се прецака и от този момент нататък монтирана чисто нова бутилка след 14 месеца от монтажа - да си промени поведението и да почне да събира 100% + известно количество и в тръбичките до бронята ?
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #34
          аз пък преди 1-1.5 години видях да мерят колонки на метан,само че там пълнеха една малка бутилка и я теглеха на кантар ,като преди това го бяха тарирали.....
          типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
          хюндай акцент 1.5 CNG
          киа каренс +метан

          Коментар


            #35
            При пропан бутана на кантар може да даде разлика, зависи от кое колко е сложено.Поплавъка може да се прецака и на третото зареждане.

            Коментар


              #36
              Битовите бутилки нямат такъв клапан и се пълнят до 80% по тегло. Газта се продава на килограм тогава а не на литър.На всяка трябва да има табелка с обема и пък и те не са много видове.Разликата в съотношението между пропана и бутана дава отражение както и в теглото така и в литрите тъй че е все едно дали се пълни от колонка по литри или на тегло.

              Коментар


                #37
                Е не е все едно, защото няма да е 1кг= 2.47литра ако не се лъжа. Ами ще е 1=2.20л и те цака когато си на кантар

                Коментар


                  #38
                  И литрите и килограмите мерят газта в течно състояние. Тъй че няма разлика. Това са два газа които се втечняват при определени условия.Цакането идва от тяхното съотношение в общата смес.

                  Коментар


                    #39
                    Мерят в течно когато е на колонка. Битовите бутилки се мерят на кантар

                    Коментар


                      #40
                      Е кантара пак мери течността но не в литри а в кг.1 литър е 0,55кг при 15гр.То студът се отразява негатично на бензинджиите при всички горива - продават по малко отколкото зареждат

                      Коментар


                        #41
                        Това не е вярно, че продават по-малко от колкото зареждат.Всяка колонка си има температурна компенсация.Спрямо температурата навън се определя по цикъл, като се определя реалното количество обем, който е минал през колонката.По точните измервателни уреди са разграфени между 2500 до 3000 единици за един литър газ.Съответно като се калибрира веднъж колонката се въвеждат разликата от 2500 единици по паспортни данни и реалните данни отчетени от метрологията на място.Да речем, че те казват, че в момента на пуск, колонката показва с 1.6% разлика. Тези 1.6% представляват около 40 единици по брояч. Въвеждаш компенсация от 40 единици спрямо 2500 и колонката започва да отчита вярно в последствие.След това идвам на следващия ден и компенсирам с още толкова единици надолу, колкото е по БДС възможността за допуск на грешки.Накрая разликата остава за управителя на газ-станцията и започват далаверите със зареждащия камион и т.н.Та от всичко това искам да кажа, че според сезона, съответно според съотношението на пропан и бутан 1л газ не е константа, но се върти около 0.55кг/л.Пропана тежи ~0.50кг/л а бутана около 0.58кг/л. Зимата има повече пропан, а лятото има повече бутан.И логичното заключение може да се направи, че зимата ако зареждате домашните газови бутилки, то ще сте ма далавера, ако хванете средното число от 0.55кг/л в крайна сметка.Горе долу в момента сме точно в сезон на изравняване на съотношението на пропан-бутан 1:1, което прави около 0.54кг/л
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          Направих следното запитване към компетентния орган, и ето отговора:
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар


                            #43
                            Колонките нямат температурна компенсация! Една година се занимавах с нивомери и фирмата в която работех монтира поне на 150 бензиностанции нивомери. Това прави поне 500 нивомера.И основният проблем се оказа че зареждането става при 15 градуса, нивомера приравнява при 15 градуса обема а колонката продава при реална температура.Общо взето имам поглед върху най използваните системи за продажба на горива понеже вграждахме протокола за поддръжка на нашите нивомери. Всички продават при реална температура. Изменението на обема спрямо температурата на дизела и бензина се определя по едни таблици - не е линейно. Но съвсем грубото правило е 1 литър изменение при количество 1 тон и разлика 1 градус. Примерно ако е заредено 5 тона гориво при 15% градуса (разходомера на автовоза го приравнява) а след това се продава при 10 градуса околна температура ще се продадат 5Х5=25 литра по малко.Това особено важи за модулните бензиностанции при които резервоарите са над земята. Ние сме изградили една такава открита в един рудник и сме отчитали температура около 0 градуса на горивото в резервоара. Подземните такива са с доста по малки колебания в температурата.Специално за пропан бутана във всеки АДД пише съотношението и съответно теглото на литър, но аз друго число от 0,55 не съм виждал. Дори в софтуера този коефициент се променя от сервизната фирма а не от оператора тъй че реално продажбата е винаги на него.Има фирми които станаха богати именно защото се научиха как да ни работят - просто купуват двете суровини поотделно и ги смесват както искат. Първо правиха газостанции но после като видяха къде е далаверата зарязаха производството и сега само доставят. Какво - никой не знае

                            Коментар


                              #44
                              ilkor написа:
                              Колонките нямат температурна компенсация! Една година се занимавах с нивомери и фирмата в която работех монтира поне на 150 бензиностанции нивомери. Това прави поне 500 нивомера.И основният проблем се оказа че зареждането става при 15 градуса, нивомера приравнява при 15 градуса обема а колонката продава при реална температура.Общо взето имам поглед върху най използваните системи за продажба на горива понеже вграждахме протокола за поддръжка на нашите нивомери. Всички продават при реална температура. Изменението на обема спрямо температурата на дизела и бензина се определя по едни таблици - не е линейно. Но съвсем грубото правило е 1 литър изменение при количество 1 тон и разлика 1 градус. Примерно ако е заредено 5 тона гориво при 15% градуса (разходомера на автовоза го приравнява) а след това се продава при 10 градуса околна температура ще се продадат 5Х5=25 литра по малко.Това особено важи за модулните бензиностанции при които резервоарите са над земята. Ние сме изградили една такава открита в един рудник и сме отчитали температура около 0 градуса на горивото в резервоара. Подземните такива са с доста по малки колебания в температурата.Специално за пропан бутана във всеки АДД пише съотношението и съответно теглото на литър, но аз друго число от 0,55 не съм виждал. Дори в софтуера този коефициент се променя от сервизната фирма а не от оператора тъй че реално продажбата е винаги на него.Има фирми които станаха богати именно защото се научиха как да ни работят - просто купуват двете суровини поотделно и ги смесват както искат. Първо правиха газостанции но после като видяха къде е далаверата зарязаха производството и сега само доставят. Какво - никой не знае
                              Хайде на бас, че има. Или ми казваш, че две години инсталации на газоколонки съм ги пропилял. Или ми казваш, че настройката на газоколонката съм я правил на майтап, ей така за нищо. Или съм настройвал параметри, които не съществуват...Аз говоря единствено и само за колонката. Не говоря за нивомера в резервоара. Всяка колонка ще "продаде" еднакво количество при -10 и при +30, защото има точно температурна компенсация на измервателния уред, спрямо температурата на преминаващия флуид.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #45
                                Ми аз един бас от теб вече загубих Що да не добавим още 5 лева Може да направя реванша Кажи за коя система за продажба говориш - аз съм контактувал със разработчиците на почти всички системи понеже в началото на годината вграждахме протокола за връзка с нивомерите. Просто не искам да им пиша имената тук. Та проблемът с температурата още тогава се дискутираше. Дори всяка седмица ходех на нещо като седянка в залата на последния етаж в НАП и това беше един от най спорните въпроси - евентуалните разлики от зареденото по АДД, нивомера и продаденото през колонката. Колонката се тарира еднократно и повече корекции по коефициентите не се правят. Няма и температурен сензор. Нивомерът разполага с такъва даже някои имат и повече от един като с тях правят приравняването. Понеже изградихме и няколко модулни бензиностанции от нулата с едни от най модерните колонки на пазара на ВедерРут - те нямат температурен сезор. Разходомера им по спомени беше диференциален 4000 имп/литър. Имам детайлни снимки на цялата карантия но не искам да ги качвам тук.Това за дизел и бензин.Аз лично на нито една колконка не съм виждал да има температурен сензор ...С газ по малко съм се занимавал но системата за продажби е една и съща.Ето едно обяснение - http://www.naftex.bg/?mt=cl&zt=1&extd=&exp=6Едит: Сега се сетих защо не се прави температурна компенсация при продажбите Много е близко да акъла Направи ми температурна компенсация на 20 литра продадено гориво примерно при 20 градуса околна температура Ще те призная за бог ако го направиш и после го измериш за да ми го налееш точно, температурно компенсирано до 15 градуса Ще добавя че допустимата грешка на колконката е +/- 50 мл (общо 100) ...Само си представи каква грешка би се натрупала при източване на 10 тона гориво и изчисляване + закръгляне на температурната разлика за всяко зареждане. Пък и масовите зареждания са по 20 лева т.е. под 10лКазвай с коя фискална система си се борил и ще сравним.

                                Коментар

                                Working...
                                X