Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Технически преглед - изнудване?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    perlsite написа:
    krasio_79bs написа:
    Не виждам смисъл да спорим за нещо на което самите господа са решили че явно не е от толкова голямо значение.
    Колега не е въпроса до това да спорим и да си чешем езиците... принципно все тая кой прав и кой крив, НО ако недай си Боже причиниш виновно ИЛИ НЕ ПТП и пострада тежко човек, то заради липса на валиден талон за ГТП (ако примем, че бъркаш за края на валидност на ГТП), то ти увисваш като каубой на бесило защото дори и да не си виновен, при условие, че караш "технически неизправна" кола то ти ставаш автоматично виновен (или делиш вина - дали ще можеш да докажеш че колатата ти е била изрядна...) и твоята "застраховка" ГО няма да покрие нищо (не съм си направил труда да проверя, цитирам само това което ми казаха на пункта за ГТП) и ще плащаш стотици хиляди заради това.
    Колега,кое прави една кола технически неизправна според теб?Дали ако се блъснеш в срока на ГТП колата ти е изправна?Я се замили след всяка катастрофа защо се прави техническа експертиза.Нали колата ти е минала преглед,примерно миналия месец.Многоо далеч отивате в размислите,ако стане това, ако стане онова.Не дай Боже да стане,прегледа ще ти е най-малката грижа.Има си технически експерти за тези работи.
    FIAT FORUM BULGARIA
    Ракията е над политиката

    Видео от Италфест 2011

    Коментар


      #47
      Не става дума дали колата ти наистина е изправна а дали спазваш изискванията на закона и дали застраховката ти е валидна - ако всичко е ок с ГО поне ще ти отпадне една грижа... която може и да е много голяма грижа.Предполагам, че техническата експертиза се прави за да се установи причината за катастрофата и респективно кой трябва да плати (нормално е в такъв тежък момент никой от водачите да не желае да признае вината си), а свидетели може и да няма. Така например при инцидента с 17-те жертви и автобуса - техническата експертиза е показала, че вероятно техническият преглед е бил фиктивен, но за това вина няма да носи водача (в смисъл, че прегледа му е бил фиктивен, стига да не се докаже, че съзнателно е минал такъв фиктивен преглед). Аз например като мина на ГТП очаквам да ми кажат ако има проблем.
      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

      Коментар


        #48
        Airfan написа:
        Отговор А - талона показва годината и месеца, но не и датата, която е изписана на гърба на талона, т.е. перфорациите те ориентират, че е време да обърнеш внимание на това талонче, да го обърнеш и да видиш датата. В наредбата много ясно е описано - една година считано от датата, а не от месеца. Тук може да се поспори върху това що е то дата.
        Датата на гърба на талона е тази, на която МПС е минало преглед. В коя наредба е написано толкова ясно, ако може член този, алинея тази, че е една година, считано от датата. Помолих още в предния пост - който иска да добави нещо - да говори с конкретни документи, а не така - ЕДНА ЖЕНА МИ КАЗА ЧЕ....А ако говориш за цитираната от колегата наредба - да, в нея много ясно е написано че срокът е да се мине по време на 12-я календарен месец от датата на предишния преглед, или казано по друг начин - през месеца, перфориран отпред. В моя случай - сроковете за следващ преглед е месец 11, година 2010. Така че на 30 ноември 2010 аз ще имам валиден документ за преминат ГТП , издаден на 02.11.2009.

        Коментар


          #49
          Въпреки, че ти го написаха, пиша го пак
          НАРЕДБА № 32от 5 август 1999 г.за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства(Обн., ДВ, бр. 74 от 20.08.1999 г.; изм. и доп., бр. 79 от 2001 г., бр. 32 от 2003 г., бр. 52, попр. ДВ бр. 58/2005 г., Решение № 3641 ДВ бр. 41/2006 г., изм. доп. ДВ бр. 12/2007 г.)Чл. 37. (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2005 г.) Сроковете за представяне на пътните превозни средства за периодичен преглед за проверка на техническата изправност са:1. за леките автомобили - на третата и петата година от първоначалната регистрация като нови, след което всяка година;
          Чл.27. (изм.,ДВ,бр.52 от 2005 г.) Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност в сроковете, определени в чл.37, считано от датата на предшестващия преглед, отбелязана върху контролния талон.
          Като обърнеш специално внимание на двата почернени абзаца и изходиш от твърдението, че една година е 365 календарни дни, смятам че можеш сам да коригираш изводите, които си правиш, а именно, че ГТП се прави в рамките на 365 календарни дни, а не на 1 година и 20 дни, примерно, както на всички ни се иска.

          Коментар


            #50
            krasio_79bs написа:
            То като е тръгнало да се пише за прегледи...Да си споделя и аз опита.Може да прозвучи като реклама,но моето мнение че за това сме форум,за да споделяме и от кои сервизи сме доволни,а не само да ги оплюваме.Миналия месец минах преглед във "ФУЛДА БЪЛГАРИЯ ООД - MOTOEXPERT"-Бургас.Прегледа беше извършен на професионално ниво.И от към техническа час и от към отношение към клиента.Още тогава бях попитал и за гуми Фулда.обясниха ми че в момента нямат от този размер и очакват доставка,дадоха ми визитка да се чуем след няколко дена за да проверя дали са пристигнали.Обадих им се след 4-5 дена да проверя,казаха ми че в момента разтоварват и не са сигурни дали са пристигнали.Поеха ангажимента да ми се обадят до края на деня.В 14:часа ми се обадиха че за съжаление моя размер не е пристигнал(185/60/14) и ми предложиха 185/65/14.Обясних им че поради факта че закупените от мен преди време вериги не стават за този размер гуми държа да са искания от мен размер.Последва разбиране и уговорка да направят всичко възможно да ми ги осигурят.След 15 минути ми се обадиха че са ги намерили в склада в София и ме попитаха за исканата бройка(2 или 4)Потвърдих че искам 4 бр.Казаха ми че е искат да оставя капаро за да сигурни че наистина ще ги взема.Платих си капаро от 200лева(в сряда) и на място се разбрахме за доставка и монтаж в петък или понеделник.В петък ми се обадиха по обед че са пристигнали и ако искам в събота могат да ги монтират.Разбрахме се че нямам възможност за събота и остава за понеделник 8:30 часа.Отидох свалиха ми старите направиха оглед на ходовата част(въпреки че я гледаха преди десетина дена)и монтираха новите.Забелязах че единият от техниците ми гледа нещо на предния прозорец и го попитах да не би да има някакъв проблем.Отговора му беше следният"При нас всяко МПС което е било обслужвано се регистрира с данни за МПС-то и ремонтите по него.Както и срока за ГТП.Имаме грижата да осведомяваме клиентите при наближаване на датата за следващия преглед.Във вашия случай догодина по това време ще получите ’’СМС’’ с напомнянето че е време да минете преглед.Не е задължително да е при нас,но ние имаме грижата да ви напомним."Такова обслужване мисля че трябва да има във всеки един сервиз и че е крайно време да започнат наистина да се грижат за клиентите си..Доволен съм безкрайно от свършената от тях работа и от начина по който бях обслужен.Та това е моята кратка история.
            Ако става въпрос за сервиза в Славейков, ще ти кажа, че при елементарната процедура за настройване на фаровете ми счупиха предварително раздвижените от мен с WD-40 механизми за регулиране. Отделен е въпроса, че така ги бяха настроили, че виждах на 5м пред колата. Аз в тоя сервиз повече не стъпвам ако ще пари да ми дават. Някакви 20 годишни "майстори" кой им каза, че са експерти не знам. За преглед може и да действат както трябва, но не те съветвам да си оставяш колата там да пипат по нея.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #51
              spark написа:
              krasio_79bs написа:
              То като е тръгнало да се пише за прегледи...Да си споделя и аз опита.Може да прозвучи като реклама,но моето мнение че за това сме форум,за да споделяме и от кои сервизи сме доволни,а не само да ги оплюваме.Миналия месец минах преглед във "ФУЛДА БЪЛГАРИЯ ООД - MOTOEXPERT"-Бургас.Прегледа беше извършен на професионално ниво.И от към техническа час и от към отношение към клиента.Още тогава бях попитал и за гуми Фулда.обясниха ми че в момента нямат от този размер и очакват доставка,дадоха ми визитка да се чуем след няколко дена за да проверя дали са пристигнали.Обадих им се след 4-5 дена да проверя,казаха ми че в момента разтоварват и не са сигурни дали са пристигнали.Поеха ангажимента да ми се обадят до края на деня.В 14:часа ми се обадиха че за съжаление моя размер не е пристигнал(185/60/14) и ми предложиха 185/65/14.Обясних им че поради факта че закупените от мен преди време вериги не стават за този размер гуми държа да са искания от мен размер.Последва разбиране и уговорка да направят всичко възможно да ми ги осигурят.След 15 минути ми се обадиха че са ги намерили в склада в София и ме попитаха за исканата бройка(2 или 4)Потвърдих че искам 4 бр.Казаха ми че е искат да оставя капаро за да сигурни че наистина ще ги взема.Платих си капаро от 200лева(в сряда) и на място се разбрахме за доставка и монтаж в петък или понеделник.В петък ми се обадиха по обед че са пристигнали и ако искам в събота могат да ги монтират.Разбрахме се че нямам възможност за събота и остава за понеделник 8:30 часа.Отидох свалиха ми старите направиха оглед на ходовата част(въпреки че я гледаха преди десетина дена)и монтираха новите.Забелязах че единият от техниците ми гледа нещо на предния прозорец и го попитах да не би да има някакъв проблем.Отговора му беше следният"При нас всяко МПС което е било обслужвано се регистрира с данни за МПС-то и ремонтите по него.Както и срока за ГТП.Имаме грижата да осведомяваме клиентите при наближаване на датата за следващия преглед.Във вашия случай догодина по това време ще получите ’’СМС’’ с напомнянето че е време да минете преглед.Не е задължително да е при нас,но ние имаме грижата да ви напомним."Такова обслужване мисля че трябва да има във всеки един сервиз и че е крайно време да започнат наистина да се грижат за клиентите си..Доволен съм безкрайно от свършената от тях работа и от начина по който бях обслужен.Та това е моята кратка история.
              Ако става въпрос за сервиза в Славейков, ще ти кажа, че при елементарната процедура за настройване на фаровете ми счупиха предварително раздвижените от мен с WD-40 механизми за регулиране. Отделен е въпроса, че така ги бяха настроили, че виждах на 5м пред колата. Аз в тоя сервиз повече не стъпвам ако ще пари да ми дават. Някакви 20 годишни "майстори" кой им каза, че са експерти не знам. За преглед може и да действат както трябва, но не те съветвам да си оставяш колата там да пипат по нея.
              Колега,знаеш ли че сервиза на Фулда е преместен вече повече от година срещу топлофикация и са представители на Ситроен.Всичката техника е нова,предполага се че и персонала е преминал някакво обучени за да работи във фирмен сервиз.А относно това дали са ти счупили механизма няма какво да ти кажа,при 10 годишна изгоряла пластмаса винаги има риска да се счупи.Това едва ли определя квалификацията на работещите там.А и отношението към клиента е важно за мен.
              FIAT FORUM BULGARIA
              Ракията е над политиката

              Видео от Италфест 2011

              Коментар


                #52
                perlsite написа:
                Да си призная не те разбрах: хем талона е изтекъл и нямаше валиден талон за ГТП, а в същото време пишеш "Изобщо не стана въпрос за това, а провериха валидността на талона."?Обяснението застрахователите (поне някои) да не признават щета е много проста - шофирал си неизправен автомобил и си предизвикал щета, следователно поделяш вина. Това е за ГО!!! Ситуацията може да стане много, много грозна ако са пострадали хора.Когато говорим за Автокаско то трябва да си провериш условията на застраховката (например дали не искат да имаш валиден талон за ГТП по време на настъпване на застахователното събитие), иначе не би трябвало наистина да ти правят проблем за пълно автокаско.. в крайна сметка ако караш по пътя и се забиеш в дърво по твое невнимание трябва да ти поправят автомобила.
                Събитието беше, да кажем, на 20 февруари 2009, а последния преглед беше на 16 февруари 2008. Под "не стана въпрос за това" имам предвид, че погледнаха дали е валиден, но не направиха въпрос за изтеклата дата. А за автокаско, като и за ГО, изобщо няма нужда да проверяваш условията, трябва да имаш валиден ГТП по време на събитието. Изключение са щетите на паркинг, градушка, вандализъм... А по темата, смятам, че ГТП е валиден до края на месеца, а не до датата, но не мога да се аргументирам, и ме е страх да не подведа някой.

                Коментар


                  #53
                  1. за леките автомобили - на третата и петата година от първоначалната регистрация като нови, след което всяка година;
                  Между другото ако се прочете цялата алинея може да даде още по-добра насока за идеята и, а не само да се вадят парчета текст от контекста.Как може да се интерпретира. Да речем си закупуваш чисто нов лек автомобил - длъжен си да го регистрираш, като датата на регистрация я има отбелязана и тя не е интервал а точно определен ден от годината. След което трябва да го регистрираш на третата година (тъй като е нов). Кога настъпва 3-тата година? Ами точно след 3 години... не след 3 години и 20 дена. Т.е. тук закона е изключително точен и прецизен за това кога трябва да минеш. В контекста на цялата алинея мисля, че е лесно след това да се разбере какво значи "след което всяка година". Няма логика за новите автомобили точно на 3-тата и 5-тата, а за старите да се прави реверанс за срок до 1 година и 1 месец
                  FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                  Коментар


                    #54
                    Колега,знаеш ли че сервиза на Фулда е преместен вече повече от година срещу топлофикация и са представители на Ситроен.Всичката техника е нова,предполага се че и персонала е преминал някакво обучени за да работи във фирмен сервиз.А относно това дали са ти счупили механизма няма какво да ти кажа,при 10 годишна изгоряла пластмаса винаги има риска да се счупи.Това едва ли определя квалификацията на работещите там.А и отношението към клиента е важно за мен.[/quote]Срещу СБА от другата страна на булеварда, преди две години беше случката. Не знам къде е преместен, важното е че пишеше мотоексперт и вътре работеше пълен некадърник. Така смело развъртя фара, че докато му кажа да спре и го беше счупил. И нищо и нямаше на пластмасата, оня я напъна след крайно положение на резбата и и видя сметката. Отделно за сумата от 10лв не настроиха нищо. А хората които работят в сервизите, днес ги има утре са на друго място. В събота мисля да ходя на преглед и се чудя още къде, не ми се стои половин ден по опашки и да мине едно такси пред мен за 10 коли. А и цени ако знаете споделете. А и в София цените май са доста по-евтини от тук. 35лв беше миналата година... в София масово цената е била 25лв. Някой ходил ли е в комлука зад Петрол на преглед?
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #55
                      Airfan написа:
                      Въпреки, че ти го написаха, пиша го пак
                      НАРЕДБА № 32от 5 август 1999 г.за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства(Обн., ДВ, бр. 74 от 20.08.1999 г.; изм. и доп., бр. 79 от 2001 г., бр. 32 от 2003 г., бр. 52, попр. ДВ бр. 58/2005 г., Решение № 3641 ДВ бр. 41/2006 г., изм. доп. ДВ бр. 12/2007 г.)Чл. 37. (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2005 г.) Сроковете за представяне на пътните превозни средства за периодичен преглед за проверка на техническата изправност са:1. за леките автомобили - на третата и петата година от първоначалната регистрация като нови, след което всяка година;
                      Чл.27. (изм.,ДВ,бр.52 от 2005 г.) Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност в сроковете, определени в чл.37, считано от датата на предшестващия преглед, отбелязана върху контролния талон.
                      Като обърнеш специално внимание на двата почернени абзаца и изходиш от твърдението, че една година е 365 календарни дни, смятам че можеш сам да коригираш изводите, които си правиш, а именно, че ГТП се прави в рамките на 365 календарни дни, а не на 1 година и 20 дни, примерно, както на всички ни се иска.
                      Добре, миналата година съм се явил на 1-ви ноември. Събота На талончето ми е перфориран месец 11. Датата на гърба е 1 ноември. Кога трябва да се явя на преглед за тази година ?! Просто няма смисъл да си изсмукваш от пръстите някакъв срок, който просто не е определен никъде, а имаш 30 дни, през месеца, който са ти перфорирали на картончето. Чакам отговор на почернения въпрос.

                      Коментар


                        #56
                        perlsite написа:
                        Колега не е въпроса до това да спорим и да си чешем езиците... принципно все тая кой прав и кой крив, НО ако недай си Боже причиниш виновно ИЛИ НЕ ПТП и пострада тежко човек, то заради липса на валиден талон за ГТП (ако примем, че бъркаш за края на валидност на ГТП), то ти увисваш като каубой на бесило защото дори и да не си виновен, при условие, че караш "технически неизправна" кола то ти ставаш автоматично виновен (или делиш вина - дали ще можеш да докажеш че колатата ти е била изрядна...) и твоята "застраховка" ГО няма да покрие нищо (не съм си направил труда да проверя, цитирам само това което ми казаха на пункта за ГТП) и ще плащаш стотици хиляди заради това.
                        Колега, в качеството си на автоексперт и вещо лице към следствието и съда в Ямбол, ти казвам че си написал тотални глупости.Дали един автомобил е технически изправен, изобщо, ама изобщо не зависи от това дали е минал ГТП или не в срок.Особено като знам как (поне доскоро) се минаваше ГТП. (пояснявам - само с талона на колата, почти навсякъде по пунктовете).Вината при определено ПТП се определя от съда, на базата на един куп неща, автоекспертизи и други, и талончето за ГТП дори не е сред документите, които съда изисква. Изисква се единствено талона на колата.Дори в момента пред мен имам едно дело за катастрофа между лек автомобил и каруца. Никъде в делото (150 страници) няма и дума за ГТП на колата.Пак ви казвам, много навътре сте ги взели тези прегледи. Ако чакате на ГТП да ви кажат дали колата ви е изправна...

                        Коментар


                          #57
                          Това е хубаво.. поне човек да знае, че е формално. Въпроса тогава е защо има проблем с каското при липса на ГТП?
                          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                          Коментар


                            #58
                            Защото го пише в Общите условия , с които си се съгласил. Ако в общитте условия пише че от 1 октомври до 1 април, трябва да си със зимни гуми, и се съгласиш, сигурно и за това ще ти се заядат , и няма да ти признаят щети.

                            Коментар


                              #59
                              Да, вероятно е точно от условията.. от няколко дена все се заканям да изровя общите условия и да видя за каското ми какво пише
                              FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                              Коментар

                              Working...
                              X