Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Технически преглед - изнудване?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Чл. 181. Наказва се с глоба до 50 лв.:1. собственик или длъжностно лице, което без уважителни причини непредстави в определения срок превозно средство за технически преглед;
    Съвсем целенасочено слагам този цитат в отделен пост - въпреки, че не успях да намеря в закона дефиниця на "уважителни причини", ако го закъсате с минаването на технически преглед, имате някаква уважителна причина (паднал акумулатор, повредена светлинна сигнализация или някаква невъзможност автомобила да може да мине ГТП, особено пък ако имате някакъв документ от сервиз или нещо подобно), то при спиране от КАТ може да направите нужното усилие, да се пробвате, да си спестите акта + 50лв глоба (точки не се отнемат поне за сега)
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #32
      Когато август месец прекарвах и двете си коли на преглед им зададох следния въпрос. Ще си спирам една от колите от движение следващата година . Но за да не се разправям в КАТ с отписване записване мисля да платя данъка за годината /на Мерца е 24лв / пък да не купувам винетка и застраховка Гражданска отговорност. Колата ще си стои в гаража и няма да се движи . Ако дойде някой търговец и я купи той да си плаща тия разходи. Обаче нали трябва да мина преглед следващата година и тогава как да я закарам до пункта като нямам застраховка . ?Отговора им беше че ако река и след две години да я пусна в движение то тогава трябва да отида на преглед . Така че би следвало да нямам никаква санкция че не съм я закарал на преглед де факто защото не се движи но съм и платил годишния данък . До колко е верно това незнам .
      Фиат Панда 1.2 2006година
      Синджира си идва ,а козата я няма...

      Коментар


        #33
        Чл. 181. Наказва се с глоба до 50 лв.:1. собственик или длъжностно лице...
        Сега сетих и още нещо. При разговор с мой приятел ми сподели, че преди 2-3 месеца му е бил писан акт за 20лв заради това, че автомобила на неговият баща, който шофирал в този момент, не бил минал ГТП повече от 2месеца. В същият момент бях чел преди време някъде (не помня къде точно), че колега се измъквал от катаджийте, като не му пишели актове с аргумента, че глобата я носи собственика а не шофьора (в случай, че карате чужда кола). Това също е храна за размисъл
        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

        Коментар


          #34
          Най-голямата храна за размисъл е ако ти е на път, и онзи дето ти е разказал историята на пунктовете - да каже в кой брой, и в кой нормативен докумнет пише че срокът е 12 от датата на издаване, и да го питаш защо не го пише на талончето. Ако не се лъжа - представих извадка от наредбата за прегледи. От сайта на ДАИ. Ако някой продължава да твъди че срокът е 12 месеца - моля с конкретни данни - в този закон, този член, тази алинея.

          Коментар


            #35
            Не ми е напът... там отидох от принуда Незнам колко често излиза държавен вестник, но надали е чак толкова трудно да се провери от 2000 година, а и невиждам причина да не му вярвам - в смисъл не се е заял нещо, а и факта че застрахователите не плащат (което очевидно също е така на база броя пропищяли) когато пропуснеш деня също говори, че има нещо гнило. При това човека ми каза, че тази промяна е от близо 10 години, не е като да е от вчера.Ако има някой колега юрист с достъп до онлайн вариант на държавен вестник нека провери. Също така колегите на които им предстои да минат ГТП нека питат по подробно като минават Едит:МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА, НАРЕДБА No 32 от 5 август 1999 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства
            Чл.27. (изм.,ДВ,бр.52 от 2005 г.) Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност в сроковете, определени в чл.37, считано от датата на предшестващия преглед, отбелязана върху контролния талон.
            Мисля, че дефиницията за дата е ясна и няма спор, че тя включва и деня.От друга страна в същата наредба:
            Чл.37. (изм.,ДВ,бр.52 от 2005 г.) Сроковете за представяне на пътните превозни средства за периодичен преглед за проверка на техническата изправност са:1. за леките автомобили - на третата и петата година от първоначалната регистрация като нови, след което всяка година;
            В допълнение от ЗДП:
            Чл. 147 1. (1) Регистрираните пътни превозни средства подлежат на задължителен периодичен преглед за проверка на техническата им изправност. Редът за извършване на този преглед се определя oт министъра на транспорта.
            Т.е. министерството на транспорта определя реда, което е заложено в ЗДП, с наредба No 32. В наредба 32 е посочено, че срока почва да тече от датата на предишният преглед, а в същата наредба е посочено, че се извършва всяка година. Това което ти си цитирал, а именно, че се перфорират годината и месеца на следващият преглед не противоречи на другият член от наредбата - ако имаше квадратче и за деня, то в чл.31 щеше да е добавено "...и денят на следващият преглед" Аз лично за себе си изясних казуса.
            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

            Коментар


              #36
              Освен това не е вярно, че застрахователите отказват претенции, ако е минала датата на прегледа, но събитието е станало същия месец. Поне преди около осем месеца съм завеждал щета на автомобил, чиито ГТП беше направен година и няколко дни преди събитието. Изобщо не стана въпрос за това, а провериха валидността на талона.

              Коментар


                #37
                Да си призная не те разбрах: хем талона е изтекъл и нямаше валиден талон за ГТП, а в същото време пишеш "Изобщо не стана въпрос за това, а провериха валидността на талона."?Обяснението застрахователите (поне някои) да не признават щета е много проста - шофирал си неизправен автомобил и си предизвикал щета, следователно поделяш вина. Това е за ГО!!! Ситуацията може да стане много, много грозна ако са пострадали хора.Когато говорим за Автокаско то трябва да си провериш условията на застраховката (например дали не искат да имаш валиден талон за ГТП по време на настъпване на застахователното събитие), иначе не би трябвало наистина да ти правят проблем за пълно автокаско.. в крайна сметка ако караш по пътя и се забиеш в дърво по твое невнимание трябва да ти поправят автомобила.
                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                Коментар


                  #38
                  Накратко - сроковете в член 37 са "всяка година", а по-точно - през годината и месеца перфорирани на лицето на талона. Талонът ставан невалиден веднага щом изтече месецът, перфориран на лицето му. Днес минах и аз ГТП. 2 ноември. И така, кога трябва да се явя на следващ преглед?а) На 1 или 2 ноември догодинаб) от 1 до 30 ноември догодина

                  Коментар


                    #39
                    ogi28b написа:
                    Накратко - сроковете в член 37 са "всяка година", а по-точно - през годината и месеца перфорирани на лицето на талона. Талонът ставан невалиден веднага щом изтече месецът, перфориран на лицето му. Днес минах и аз ГТП. 2 ноември. И така, кога трябва да се явя на следващ преглед?а) На 1 или 2 ноември догодинаб) от 1 до 30 ноември догодина
                    То на талончето си пише с дребни букви-"Перфорациите показват годината и месеца за МПС на следващия технически преглед".Текста е цитиран дословно. По ясно от това няма на къде.Отговора е "Б"
                    FIAT FORUM BULGARIA
                    Ракията е над политиката

                    Видео от Италфест 2011

                    Коментар


                      #40
                      И аз мисля че верният отговор е бе. Благодаря за подкрепата, друго си е да го чуеш от още някой.

                      Коментар


                        #41
                        То като е тръгнало да се пише за прегледи...Да си споделя и аз опита.Може да прозвучи като реклама,но моето мнение че за това сме форум,за да споделяме и от кои сервизи сме доволни,а не само да ги оплюваме.Миналия месец минах преглед във "ФУЛДА БЪЛГАРИЯ ООД - MOTOEXPERT"-Бургас.Прегледа беше извършен на професионално ниво.И от към техническа час и от към отношение към клиента.Още тогава бях попитал и за гуми Фулда.обясниха ми че в момента нямат от този размер и очакват доставка,дадоха ми визитка да се чуем след няколко дена за да проверя дали са пристигнали.Обадих им се след 4-5 дена да проверя,казаха ми че в момента разтоварват и не са сигурни дали са пристигнали.Поеха ангажимента да ми се обадят до края на деня.В 14:часа ми се обадиха че за съжаление моя размер не е пристигнал(185/60/14) и ми предложиха 185/65/14.Обясних им че поради факта че закупените от мен преди време вериги не стават за този размер гуми държа да са искания от мен размер.Последва разбиране и уговорка да направят всичко възможно да ми ги осигурят.След 15 минути ми се обадиха че са ги намерили в склада в София и ме попитаха за исканата бройка(2 или 4)Потвърдих че искам 4 бр.Казаха ми че е искат да оставя капаро за да сигурни че наистина ще ги взема.Платих си капаро от 200лева(в сряда) и на място се разбрахме за доставка и монтаж в петък или понеделник.В петък ми се обадиха по обед че са пристигнали и ако искам в събота могат да ги монтират.Разбрахме се че нямам възможност за събота и остава за понеделник 8:30 часа.Отидох свалиха ми старите направиха оглед на ходовата част(въпреки че я гледаха преди десетина дена)и монтираха новите.Забелязах че единият от техниците ми гледа нещо на предния прозорец и го попитах да не би да има някакъв проблем.Отговора му беше следният"При нас всяко МПС което е било обслужвано се регистрира с данни за МПС-то и ремонтите по него.Както и срока за ГТП.Имаме грижата да осведомяваме клиентите при наближаване на датата за следващия преглед.Във вашия случай догодина по това време ще получите ’’СМС’’ с напомнянето че е време да минете преглед.Не е задължително да е при нас,но ние имаме грижата да ви напомним."Такова обслужване мисля че трябва да има във всеки един сервиз и че е крайно време да започнат наистина да се грижат за клиентите си..Доволен съм безкрайно от свършената от тях работа и от начина по който бях обслужен.Та това е моята кратка история.
                        FIAT FORUM BULGARIA
                        Ракията е над политиката

                        Видео от Италфест 2011

                        Коментар


                          #42
                          Колеги, на няколко места си пише "срок". Това е изключително важна дума за трактовка. Когато кажеш "срок" визираш определена и ясно дефинирана крайна дата в която да се вмъкнеш, ако ли не ползваш друга дума "интервал" (от-до) Т.е. като вземеш 2 съседни години и имаш ясно дефинирана начална дата ("считано от датата на предшестващия преглед") и посочиш срок "всяка година" е ясно какво се има предвид Текстовете за които се хващате както на талона, така и в наредбата не противоречи по никакъв начин на всичко казано до тук. Просто дупките на талона (чисто ориентировъчно) ти показват месеца в който ти настъпва края на валидността, като за удобство виждаш месеца и годината. Никъде не е оказано, че задължително трябва да има също така и квадратче за перфориране и на крайният ден. Нека всеки сам да си реши за себе си - може и аз да не разсъждавам правилно За това питайте и вие като минете на преглед, изложете си аргументите и нека чуем какво ще ви отговорят Ще е интересно
                          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                          Коментар


                            #43
                            Отговор А - талона показва годината и месеца, но не и датата, която е изписана на гърба на талона, т.е. перфорациите те ориентират, че е време да обърнеш внимание на това талонче, да го обърнеш и да видиш датата. В наредбата много ясно е описано - една година считано от датата, а не от месеца. Тук може да се поспори върху това що е то дата.

                            Коментар


                              #44
                              Не виждам смисъл да спорим за нещо на което самите господа са решили че явно не е от толкова голямо значение.До сега не съм чул някого да са го глобили или дори да са се заяли че не го минал на датата, а не в месеца на перфорация.От личен опит говоря.На предния ми автомобил преглед трябваше да минавам на 3 януари.А познай дали стана тая работа,при положение че от ДАИ не им бяха подновили лицензите и нямаше нито един пункт с лиценз в цял Бургас.Минах го февруари без проблеми.Все пак ако датата беше толкова важна талончето щеше да има перфорация и за дата(както е при талона за ГО).
                              FIAT FORUM BULGARIA
                              Ракията е над политиката

                              Видео от Италфест 2011

                              Коментар


                                #45
                                krasio_79bs написа:
                                Не виждам смисъл да спорим за нещо на което самите господа са решили че явно не е от толкова голямо значение.
                                Колега не е въпроса до това да спорим и да си чешем езиците... принципно все тая кой прав и кой крив, НО ако недай си Боже причиниш виновно ИЛИ НЕ ПТП и пострада тежко човек, то заради липса на валиден талон за ГТП (ако примем, че бъркаш за края на валидност на ГТП), то ти увисваш като каубой на бесило защото дори и да не си виновен, при условие, че караш "технически неизправна" кола то ти ставаш автоматично виновен (или делиш вина - дали ще можеш да докажеш че колатата ти е била изрядна...) и твоята "застраховка" ГО няма да покрие нищо (не съм си направил труда да проверя, цитирам само това което ми казаха на пункта за ГТП) и ще плащаш стотици хиляди заради това.
                                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                                Коментар

                                Working...
                                X