Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Технически преглед - изнудване?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    perlsite написа:
    ...и за това побързах да отида днес (31-ви) за всеки случай, но онзи ме подкара веднага, че съм закъснял за ГТП. Това ...
    Подкарал те е защото се е правил на благодушен бащица Оги е прав. Когато няма дата, прегледът следва да важи до последния ден на месеца. Винаги е било така...
    She was only a whisky maker but he loved her still.

    Коментар


      #17
      На моя талон отзад има дата. 29.05.2009 - перфорацията ми е на 6-ти месец, 2010 година.
      Браво 1.6 16v 1996
      Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

      Коментар


        #18
        Да, то на всеки талон отзад има дата, но тя показва само кога си минал на ГТП. Ако имаше надпис "Важи до хх.хх.хххх г." , или пък ако пишеше важи не по-късно от 12 месеца след прегледа, то тогава нещата са други. Ако някой някъде е срещал в даден норм. документ до кога важи, нека сподели. Аз ще потърся малко в нета сега...

        Коментар


          #19
          На моят талон отпред са перфорирани 09 за година и 10 месец, и написано с дребен шрифт "Перфорациите показват годината и месеца за МПС на следващият технически преглед", както предполагам е при всички вас. Отзад е посочена дата на предишният преглед от миналата година. От самият талон няма как да разбереш кога трябва да минеш пак на преглед, но разбира се това не е извинение (че не се познава закона).Проблемът не е с датата кога трябва да мина.. в крайна сметка този понеделник ще стане 2-ри, 11-ти - така, че този казус вече е не е под въпрос. Като цяло основната причина да пусна тази тема е да видя дали има колеги изпитвали подобни трудности при минаване на ГТП или при мен е просто някакъв лош малшанс да попадна на дебил.
          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Да, то на всеки талон отзад има дата, но тя показва само кога си минал на ГТП. Ако имаше надпис "Важи до хх.хх.хххх г." , или пък ако пишеше важи не по-късно от 12 месеца след прегледа, то тогава нещата са други. Ако някой някъде е срещал в даден норм. документ до кога важи, нека сподели. Аз ще потърся малко в нета сега...
            М да, май си прав...Честно казано и на мен ми се мота това, че важи до дата ама... А на стикера на стъклото пак беше перфорация само на месец май..
            Браво 1.6 16v 1996
            Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

            Коментар


              #21
              НАРЕДБА № 32 ОТ 5 АВГУСТ 1999 Г. ЗА ПЕРИОДИЧНИТЕ ПРЕГЛЕДИ ЗА ПРОВЕРКА НА ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ НА ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВАЧл. 31. (5) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 52 от 2005 г.) Когато пътното превозно средство отговаря на изискванията, председателят на комисията издава знак за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на ППС и контролен талон към него с идентични номера, като:1. записва номера на знака и контролния талон в протокола;2. определя месеца и годината на следващия преглед чрез перфорация на знака и контролния талон;3. (доп. - ДВ, бр. 12 от 2007 г.) попълва върху контролния талон регистрационния номер на пътното превозно средство, идентификационния номер и датата, на която е извършен прегледът; 4. полага върху контролния талон индивидуалния печат за заверка на протоколите и контролните талони за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на ППС;5. поставя знака в долния ляв ъгъл на предното стъкло на ППС.С това колега perlsite можеш да идеш и да пожелаеш успешен бизнес на този който те е изгонил от пункта си, и който не познава нормативната уредба за дейността която упражнява. Даже ако ти се занимава - пусни жалба в ДАИ срещу него, и да заминава по течението. Имал си малшанс да попаднеш на Дебил.

              Коментар


                #22
                На прегледите имат задължение да огледат и външния вид на колата, за да отбележат, че няма пукнатини, застрашаващи сигурността на автомобила. Погледнете си листовете от прегледа, има такава точка. Разбира се драскотини и точки не им влизат в работата.А що се отнася до автокаско - за коректността на данните от огледа и заснемането преди сключване на застраховката, отговарят застрахователят и служителят по маркирането. Не вярвам някой да е вменил такива задължения и на служителите в пунктовете за ГТП.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #23
                  Проблемът е, че може някъде в закона да е посочено изрично, че прегледа се прави точно през 1 година, което значи автоматично, че пълната и точна дата е 12 месеца след последният преглед. Както и да е... за съжаление след като ме върнаха от ГТП, отидох да си взема нови зимни гуми и там се проточиха нещата до 16:00 и едва след това реших да проверя за още един-два ГТП пункта, но всички бяха затворили.
                  FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                  Коментар


                    #24
                    snake написа:
                    На прегледите имат задължение да огледат и външния вид на колата, за да отбележат, че няма пукнатини, застрашаващи сигурността на автомобила. Погледнете си листовете от прегледа, има такава точка. Разбира се драскотини и точки не им влизат в работата.
                    Без спор козметичният вид на колата не е перфектен и даже обмислях наскоро едно пребоядисване, обаче абсолютно и категорично отхврлям каквато и да е вероятност външният вид на колата ми да е такъв, че да бъде определена като опасна и за това да и бъде отказан преглед.
                    snake написа:
                    А що се отнася до автокаско - за коректността на данните от огледа и заснемането преди сключване на застраховката, отговарят застрахователят и служителят по маркирането. Не вярвам някой да е вменил такива задължения и на служителите в пунктовете за ГТП.
                    Смешното е, че единствената видима (лесно забележима) разлика между автомобила сега и това което беше преди 3 години е единствено и само драскотината от ключ (което се случи преди около 2 седмици и със сигурност преди да ми изтече талона за ГТП), като застрахователя на огледа е отбелязал само люспата на предното стъкло! Аз от своя страна съм достатъчно съвестен да не правя искове за неща които са си били така, както съм закупил автомобила. Най-малкото застрахователите си правят снимки, а и не ми се занимава с такива дреболии които ще ми носят загуба на време и главоболия. Обаче въпросният "бизнесмен" какъв му е проблема с моите търговски взаимоотношения със съответният застраховател не ми е ясно. Освен това още веднъж ще повторя това което ми казаха: "ако бяхте дошли преди да изтече талона, нямаше изобщо да обърна внимание на тези дефекти", което за мен значи, че ако не бях с Автокаско или пък бях успял да мина преди деня отбелязан отзад (+1 година) въпросният господин нямаше да обърне никакво внимание...
                    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                    Коментар


                      #25
                      Колега, все още "корупцията" в пунктовете за ГТП е налице, не виждам изобщо какво толкова те е възбудило? Според мен човекът не ти е ВЗЕЛ пари за тези си приказки, а ти пак РОПТАЕШ. Ако ти беше взел парите за документалния преглед - нямаше да мрънкаш, но ако на следващия прегледа ден беше направил катастрофа заради неизрядни спирачки, щеше вероятно да се жалваш, как може да си минал прегледа с тях. Хайде моля ти се, хем не си дал пари, хем търсиш под вола теле - аз например в моята си работа отказвам да върша услуги (срещу заплащане имам предвид), когато преценя, че техниката е "пипана". По-горе изказах мнение, че ГТП е със срок - това ми мнение е от разговор с приемчик в пункт за ГТП, но не и след прочит на закона. Човекът си каза: "Пише се дата и се търси дата, защото застрахователите настояват за това". Има си и логика, но не ми е работа да коментирам тези неща. Ако бях застраховател - най-малкото щях да искам да съм сигурен, че автомобилът е бил в техническа изправност по време на ПТП. Отделен е въпросът и проблемът, че все още ГТП се правят с един "еталонен" автомобил, дори миналата година аз бях еталон за спирачки на около 8 други автомобила преди и след мен.
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #26
                        jenshen73 написа:
                        Колега, все още "корупцията" в пунктовете за ГТП е налице, не виждам изобщо какво толкова те е възбудило? Според мен човекът не ти е ВЗЕЛ пари за тези си приказки, а ти пак РОПТАЕШ. Ако ти беше взел парите за документалния преглед - нямаше да мрънкаш, но ако на следващия прегледа ден беше направил катастрофа заради неизрядни спирачки, щеше вероятно да се жалваш, как може да си минал прегледа с тях. Хайде моля ти се, хем не си дал пари, хем търсиш под вола теле - аз например в моята си работа отказвам да върша услуги (срещу заплащане имам предвид), когато преценя, че техниката е "пипана".
                        Ясно, че има всякакви хора които реагират по-различен ден. Пожелавам ти хубава вечер и се надявам, че нямаш какво да добавиш повече по темата.За другите ще си направя труда да отговоря: Не желая и никога не съм очаквал да мина документален преглед! Пари не съм давал, нито рушвети на катаджии или подобни гладни индивиди като въпросният господин от ГТП, защото осъзнавам смисъла на въпросните наредби/закони. Ако колата не е изрядна ЩЕ СЕ РАДВАМ да ми каже човека за да се коригира проблема - веднага давам пример: миналата година на същият пункт ми казаха, че задните спирачки не държат съвсем равномерно и вероятно трябва да ги сменя след 1000-2000км. Това което направих аз беше: поръчка от hitko на пълен комплект барбананни спрички и ги смених при първа възможност!Вместо преглед решението на проблема е опис при застрахователя - нещо което не само не му е задължение, но и няма никакво право да пита. Това е личен търговски договор между две лица: аз и застрахователя. Той като чиновник няма никакво право да ме пита за частни договори, тъй като има търговска тайна - аз мога да купувам и продавам каквото си искам без да дължа обяснение на трети лица, освен разбира се в предвидините от закона случаи! В случая този човек няма право да отказва преглед на база факта дали имам Автокаско или не. Аз не му дължа обяснение.Ако автомобила беше допуснат до преглед и се беше установила нередност аз изобщо нямаше да пусна тази тема.
                        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                        Коментар


                          #27
                          Мисля, че доста насериозно сте ги взели тези прегледи.Моята кола трябваше да мине ГТП през юни 2009. Все още не е минала (поради мързел от моя страна, признавам).Преди няколко дни ме спряха за проверка, подадох си всички документи, след кратко разглеждане, полицаят ми вика "Автомобилът не е преминал годишен технически преглед от юни насам, каква е причината?" Отговорих му, че съм пропуснал неволно. Посъветва ме да мина в най-кратък срок и ми пожела лека вечер. (Съзнавам, че ми направи компромис, и че друг на негово място можеше и да ме накаже, а именно - да спре автомобила от движение и да ми напише акт).Пояснявам, че не чакам на ГТП за да ми кажат какво е състоянието на автомобила. Познавам добре автомобила си, и всяко потракване или промяна в поведението на автомобила води до обстоен оглед на канал от мен и приятел, който има собствен сервиз. Така че, не ме обвинявайте, че карам неизправна кола.Точно по темата - не разбирам защо техниците на ГТП трябва да се съобразяват с исканията на някакви бивши мутри, наречени застрахователи?!?Ти си плащаш за преглед, носиш изискуемите от закона документи, следва да се проведе преглед, и ако автомобилът е изправен - да ти се издаде талонче и каквото трябва. Застрахователя не може да има каквито и да било искания към начина на провеждането на ГТП, в случай, че не си плаща за това... Изключително странно поведение на техника... не мога да си го обясня.

                          Коментар


                            #28
                            Аз пък за това до сега никога никоя моя кола не съм застраховал . :D Само моя синковец миналата година без да ме предупреди е направил каско на Мерца ми в София и ми се обади да отида тук да ми го маркират и си оплюх брадата като ми вземаха 30 лв и за тая услуга . Като знам какви разправии има ако ти се наложи да си търсиш пари от застраховател та за това хич не се разправям със застраховане на автомобила . Слава богу още разчитам на умението си да карам разумно и без да правя щети по автомобилите си.Според мен тоя на прегледите си е преувеличил правата и ако утре отидеш там е му кажеш че си направил консултация с адвокат и ако не ти прегледа колата ще заведеш дело за пропуснатия срок /защото още в събота е трябвало да ти прегледа колата / то мисля си че ситуацията ще е в твоя полза . Друг е вече въпроса че може да се заяде за какво ли не по техническата изправност.
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              #29
                              За какви прегледи говорим, като аз, за да ми направят истински преглед трябваше да ида в Плевен - в София не намерих шок-тест на амортисьори.
                              Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
                              Volvo S60 Sport 2.4D

                              Коментар


                                #30
                                Днес посетих друг пункт за ГТП, който между другото изглеждаше далеч по-представителен, дори имаше газ анализатор и там изобщо не направиха какъвто и да е проблем. Прегледаха спричките, похвалиха ги, че всичко е без какъвто и да е проблем, лепнаха ми стикерчето и по живо, и по здраво.Направих си труда да попитам как стои въпроса с дата и валидността на талона и човека изключително подробно ми обясни всичко, дори историята на ГТП пунктовете Съвсем на кратко - през 2000-ната година е излязло постановление в държавен вестник, при което текста по отношение на дата е променен и там било написано, че прегледа важи за срок от 12 месеца от дата на издаване на документа, което с проста аритметика прави точно същата дата на следващата година. Според същият господин близо 3-4 години след това катаджиите изобщо незнаели тази промяна и продължавали да гледат само годината и месеца.Също така въпросният закон бил променян 6 пъти до сега, но текста за валидността на талона не бил променян. В този ред на мисли човека спомена, че ако имаш застраховка (автокаско) то застрахователят отказва заплащане на щета поради технически неизправен автомобил и много пъти при него ходили да го молят да мине ГТП автомобил, който е претърпял ПТП (но той твърди, че такъв номер нямало как да стане при тях) и "гризвали дръвцето". И ми препоръча, ако имам автокаско да си следя внимателно датата.Въпреки това не разбрах все пак, дори автомобила да е претърпял (леко) ПТП, но това не го прави технически негоден за движение, то откъде на къде няма да ти издадът талон за преминат технически преглед...
                                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                                Коментар

                                Working...
                                X