Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо толкова скапано поднася на дъжд бравото.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    infineon написа:
    Гумите са 185/60 14 по каталог, налягането го гледах преди седмица 2.3 на 4 те, нямам криви джанти, не вярвам за 2 години да се одървят, като си забивам нокътя в тях изглеждат мекиПреди като сегашните задни гуми ми бяха отпред имам чувство че спираше по добре, ама сега освен задницата ми поднесе и предницата, направо ужас, колата се върти като пумпал Как bmw то дето сигурно е по старо от моя фиат се справя с прахоляк и мокро а аз не могаа.
    Напълно е възможно да си поднесъл заради образуващото се леко разкалване на праха смесен с водата но 2.3 не е ли малко повече от предписаното налягане в гумите?
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

    Коментар


      #17
      pi4_s_bravo написа:
      При мене на "разлигавена" настилка с леко натискане на газта на 2-ра с 1500 оборота гумите превъртаха като луди.Не е до колата а до подценяване на настилката,и още повече като не е отмита прахта отгоре.
      Абсолютно. Когато леко завали и разкаля става страшно. Натискаш леко спирачки - пързаляш се, тръгваш по лек наклон нагоре - въртиш гуми като луд. Когато вали проливен дъжд е много по-добре, специално за сцеплението. Там и да искам не мога да завъртя гуми, а цялата кола почва да подскача. Но само намокри ли прахта става пързалка.
      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

      Коментар


        #18
        в крайна сметка каква марка са ти гумите
        Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
        Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

        Коментар


          #19
          Вчера и моята беше малко несигурна на пътя с летните гуми. Сега сложих зимни отпред и я пробвах как ще реагира при по-агресивно каране и определено се държи в пъти по-добре. Дори не ми провлачат колелетата при по-рязко натискане на спирачките. Всеки каучук е проектиран да държи колата при определена температура на настилката...
          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
          -------------------------------------------------------------

          Коментар


            #20
            На отиване към италфеста влезнах в един завой с малко по-висока от комфортната скорост при лееек ръмеж, леко коригирах със спирачката, ама много леко и веднага започнах да не дозавивам и то сериозно. Не блокираха гумите, но започна да губи сцепление... Гумите са 195/55 15 - Бриджстон Туранца.Между другото 2.3 атм е мааалко множко за 14-ки и то на Браво.

            Коментар


              #21
              бравото отзад е леко и всяка неравност направо го измества. пример- на хемус тези желееза по виадуктите като минеш малко по-бързо направо усещам как задницата се премества 5 санта на някъде...
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #22
                още един фактор според мен е моста, създава течение и температурата пада допълнително ...
                Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
                Moonsteppers - All over the world and beyond ...

                Коментар


                  #23
                  pakumba написа:
                  бравото отзад е леко и всяка неравност направо го измества. пример- на хемус тези желееза по виадуктите като минеш малко по-бързо направо усещам как задницата се премества 5 санта на някъде...
                  Това зависи много от амартесьори и пружини! И аз бях така със старото окачване! Сега отзад съм с Coupe пружини и газови Cofap!! Така и не каза какви са гумите?! И аз карах вчера в мокрото със баниците 195/50/15 (Michelin Pilot) ама проблеми не съм имал дори при този лек двигател отпред!
                  ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                  // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                  Коментар


                    #24
                    Значи при мене се случи същото,но аз си знам,че е от задните гуми,защото бяха стари и задницата мина пред мен.Става въпрос за изкачване на Шипка от Габрово нагоре.Карах с около 40км.в час когато на един завой тръгна да носи неусетно.Веднага пуснах газта и спрях,но румънеца идващ отгоре с по-висока скорост и зад завоя не можа да спре.По точно спря в мене в десния ми калник с около 70км.в час.Разбира се ми скъса десния рог и ми скъса тампона на двигателя.За калници и капаци няма да говоря.Но Аз си знам че вината е моя за несъобразена скорост спрямо пътните условия.Та за това сега я продавам на части,но като преди това си купих същата кола със същия мотор,дори и същия цвят,защото по-леко се преживява загубата на любимата кола.Пожелавам на всички да са сигурни на пътя и да се съобразяват с настилката,защото нашите пътища за съжаление са много различни и ако при едни и същи метеорологични условия може да се кара по единия с 100км в час при други се завърташ с 50.Всичко е много относително затова бъдете нащрек.Поздрави.Колите БРАВО са много нервни и увличат,но в това им е чара и предизвикателството да не слизаш от нея. :D
                    FIAT BRAVO 1.6
                    FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                    LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                    Коментар


                      #25
                      Мисля че причината не е в марката на колата ами в гумите. Моите гуми са Дебика (или Дебица или Дембица и т.н. вариации) и ги държа на налягане 2.2. Обаче съм си вземал един манометър от Практикер на който му вярвам защото многократно съм го сравнявал с други манометри. И постоянно ми е в багажника. Където и да си помпя гумите винаги проверявам с него. Случвало ми се е като проверявам гумите да ги намирам с различно налягане, малка разлика обаче се замислям че това може да оказва влияние на управлението особенно в критични ситуации.Та със тия гуми вчера - понеделник вечерта пътувам по Хемус - Велико Търново - София. Три пъти минах през обилен дъжд. Последният беше на входа на София на околовръстното. Толкова силен че чистачките работеха на трета степен - най-бързата. В такава ситуация колата не ми е поднесла нито веднъж. Имаше моменти в които намалявам единствено защото нямам видимост от мъглата от предната кола. Колата е Фиат. Не виждам нищо лошо в марката.Не е лошо колегата да каже с какъв грайфер за гумите - шарка и дълбочина на протектора, ако може да снима протектора. Мисля че ще бъде интересно. И какво е налягането на гумите, важно е дали е еднакво или има разлика на различните колела. И също подкрепям че при тия ниски температури летните гуми стават на пластмаса. Например преди час температурата беше +4 градуса а се очаква през тази нощ да падне до 0 градуса. Това си е направо за зимни гуми. Не че съм си сменил гумите обаче дори и да ги сменя колата зад мен може да е с летни гуми. Единственото спасение е бавно и внимателно каране за да си осигурим време за реакция при инциденти.
                      Bravo 1.6 / 16

                      Коментар


                        #26
                        Riki888, прав си за съобразяването на скоростта с пътните условия, но истината е че всеки е чувал за това, но никой не го е виждал.
                        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                        -------------------------------------------------------------

                        Коментар


                          #27
                          полираният от каране асфалт + ЛЕКА влага и прах водят до големи главоболия :]
                          '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
                          '97 Coupe 16VT 262WHP+

                          Коментар


                            #28
                            infineon написа:
                            Гумите са 185/60 14 по каталог, .....................................Как bmw то дето сигурно е по старо от моя фиат се справя с прахоляк и мокро а аз не могаа.
                            Бмв-тата са с по-широки гуми , също така са и по-тежки. Нормално е да е по-стабилно да има по-голямо сцепление.
                            Fiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.

                            Коментар


                              #29
                              pakumba написа:
                              бравото отзад е леко и всяка неравност направо го измества. пример- на хемус тези желееза по виадуктите като минеш малко по-бързо направо усещам как задницата се премества 5 санта на някъде...
                              Подкрепям!!! не се изхвърляите със стабилността на бравото и то точно задницата му. Достатъчно лека е да се мятка на където си иска, дедрата ми беше много по стабилна отзад, щот гъзето и беше тежко. Бравото е стабилно само с пълен резервоар и две метанови бутилки На магистралата съм изпитвал същия неприятен ефект на съвсем лек завои при преминаване през железните релси на мостовете, задницата винаги се изместваше с няколко сантиметра в страни (дори когато имах лети джанти 15 с 195 гуми). За мокра настилка да не говорим тя че е хлъзгава е ясно ама все на тръни съм бил с него. БМВ-то е минало без проблем щото задниците им са тежки заради задното предаване. Това е, не си правете кумир с стабилността на бравото да не си направите курбан някои ден че сте се отървали !
                              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                              Коментар


                                #30
                                Че внимавай с пътната обстановка, внимавай, ама най-вече смени гумите. Вземи някакви читави и гледай как изведнъж и на дъжд е стабилна колата.

                                Коментар

                                Working...
                                X