Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

зимата..........

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Защо ми се струва, че темата беше започната заради проблемите, които се очакват от държавата. Именно това, че пари за почистване тази година няма и един вид падне ли сняг ще си стоим вкъщи. А то се обърна пак на това кой може да кара и кой е некадърен зад волана....
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    Коментар


      #92
      Vladim написа:
      Малее... пак няколко страници щуротии! :D При темперетури под 6 градуса по Целзий зимните гуми взимат превес пре летните, защото са направени от специален каучук, който не се втвърдява от студа. Колко пъти трябва да пишем едно и също, че на някои хора да им светне, че зимните гуми не са предвидени само за сняг?! Иначе щяха да се казват снежни гуми, не мислите ли? Ако не ми вярвате изчакайте да стане по-студено и опитайте с пръсти да стиснете грайфер на лятна и зимна гума и преценете дали има разлика. А между другото всичко това, което твърдя е на база личен опит с 15-16 годишен стаж зад волана!При темперетури под 5-6 градуса дори най-евтината зимна гума е по-добра от лятната!Скоро за акумулатори не сме си говорили, антифризи, добавки за нафтата, а... и "защо ми се запоти джама"! :D
      И какво сега, резултатите от тестовете на зимни гуми публикувани от колегата pinko не са верни така ли? Сигурно и списанието АутоБилд го продават само за подпалки за зимата
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #93
        spark написа:
        Vladim написа:
        Малее... пак няколко страници щуротии! :D При темперетури под 6 градуса по Целзий зимните гуми взимат превес пре летните, защото са направени от специален каучук, който не се втвърдява от студа. Колко пъти трябва да пишем едно и също, че на някои хора да им светне, че зимните гуми не са предвидени само за сняг?! Иначе щяха да се казват снежни гуми, не мислите ли? Ако не ми вярвате изчакайте да стане по-студено и опитайте с пръсти да стиснете грайфер на лятна и зимна гума и преценете дали има разлика. А между другото всичко това, което твърдя е на база личен опит с 15-16 годишен стаж зад волана!При темперетури под 5-6 градуса дори най-евтината зимна гума е по-добра от лятната!Скоро за акумулатори не сме си говорили, антифризи, добавки за нафтата, а... и "защо ми се запоти джама"! :D
        И какво сега, резултатите от тестовете на зимни гуми публикувани от колегата pinko не са верни така ли? Сигурно и списанието АутоБилд го продават само за подпалки за зимата
        Обърни внимание че постовете на "pinko" са от 2007година.Тестове на автомобилни гуми се правят всяка година.Дали за 2 години не са се променили нещата?Втория тест е за най-ползвания размер гуми.Пресен и актуален за тази зима.Ако прочетеш и статията внимателно ще разбереш и защо има разлики в класиранията по години(Прочети за Сава Ескимо).Аз предпочитам да вярвам на тези тестовеhttp://www.avtogumi.bg/oscommerce/tests.php/cPath/5
        FIAT FORUM BULGARIA
        Ракията е над политиката

        Видео от Италфест 2011

        Коментар


          #94
          ls1 написа:
          krasio_79bs написа:
          ...4 качествени зимни гуми струват около 400 лева...
          4 приемливи гуми може и да струват 400лв, но 4 КАЧЕСТВЕНИ - не.
          4 броя Фулда Кристал монтеро 3 струват 400 лева.На 2ро място са в тестовете за тази година.4 бр.Goodyear UltraGrip 7+ струват малко над 400 лева или по точно 432лева. За мен и двете марки са качествени, а не приемливи
          FIAT FORUM BULGARIA
          Ракията е над политиката

          Видео от Италфест 2011

          Коментар


            #95
            В тестовете които си дал се вижда сравнение между зимни гуми. Не виждам сравнение между зимна и лятна гума, което всъщност е спора. Ще е интересно да видим тогава доколко е вярна тезата че и най-скапаната зимна гума е по-добра от лятната при температура под 10 (или 5? или 3? или кой как му харесва?) градуса. Точно такива са тестовете посочени от пинко.Някой се бе засили да купува Марангони от Метро - гледам че в тестовете са маркирани като ’непрепоръчителни’. Нищо, важното е че ще кара спокоен със гуми на които пише ’зимни’, пък нали все пак е зима....та така.

            Коментар


              #96
              ls1 написа:
              В тестовете които си дал се вижда сравнение между зимни гуми. Не виждам сравнение между зимна и лятна гума, което всъщност е спора. Ще е интересно да видим тогава доколко е вярна тезата че и най-скапаната зимна гума е по-добра от лятната при температура под 10 (или 5? или 3? или кой как му харесва?) градуса. Точно такива са тестовете посочени от пинко.Някой се бе засили да купува Марангони от Метро - гледам че в тестовете са маркирани като ’непрепоръчителни’. Нищо, важното е че ще кара спокоен със гуми на които пише ’зимни’, пък нали все пак е зима....та така.
              Марангони не се продава на Метро,ако визираш мен.А и модела който постнах не е в тестовете.Поради този факт се спрях на Фулда.А и не знаех че се води и спор в темата.Та така, 400 лева са 4 качествени гуми.Тестовете и мненията на Пинко са от 2007 година.
              FIAT FORUM BULGARIA
              Ракията е над политиката

              Видео от Италфест 2011

              Коментар


                #97
                Извинявам се, Корморан се кани да купува колегата от Метро.Не виждам какво общо има това че тестовете са от 2007-ма. Дай да видим тест в който се сравнява спиране на зимна и лятна гума на сухо и мокро, при ниски температури. За сняг спор няма - там си трябва зимна гума. Но когато Аутобилд човек се изуми от разликата при сухо и мокро (НЕ СНЕЖНО) при ниски температури между зимна и лятна гума, и казва че лятната гума, цитирам ’...е многократно по-добра ’ от зимната - не може да не обърнеш внимание. Нещо не ми се вярва за две години да се навакса ’многократно’ изоставане. И си позволявам още да цитирам :На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми.И наистина - при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки че митовете за температурната граница от +7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това.Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението.Как да не обърнеш внимание на това?! Това са резултати от сериозни тестове проведени в Швеция от Аутобилд, а не приказки от гаражчето на гумаджията.А спора бе ’Трябва ли за ВАРНА зимна гума, ако като видиш сняг хващаш такси, а сняг виждаш за 7 дни в годината?’.

                Коментар


                  #98
                  А на тези тестове да вярвам ли или и те са вятър работа.http://www.avtogumi.bg/oscommerce/tests.php/cPath/5Има си оценка как се държат на сняг,на мокро и на сухо.И най-важното е че са ги правили специалисти,не кварталния гумаджия.Прочети по конкретно за Сава Ескимо и ще ме разбереш какво искам да кажа.
                  FIAT FORUM BULGARIA
                  Ракията е над политиката

                  Видео от Италфест 2011

                  Коментар


                    #99
                    ls1 написа:
                    Извинявам се, Корморан се кани да купува колегата от Метро.Не виждам какво общо има това че тестовете са от 2007-ма. Дай да видим тест в който се сравнява спиране на зимна и лятна гума на сухо и мокро, при ниски температури. За сняг спор няма - там си трябва зимна гума. Но когато Аутобилд човек се изуми от разликата при сухо и мокро (НЕ СНЕЖНО) при ниски температури между зимна и лятна гума, и казва че лятната гума, цитирам ’...е многократно по-добра ’ от зимната - не може да не обърнеш внимание. Нещо не ми се вярва за две години да се навакса ’многократно’ изоставане. И си позволявам още да цитирам :На суха и мокра настилка предимство имат летните гуми.И наистина - при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки че митовете за температурната граница от +7 градуса да са много разпространени и хората да продължават да вярват в това.Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми(но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението.Как да не обърнеш внимание на това?! Това са резултати от сериозни тестове проведени в Швеция от Аутобилд, а не приказки от гаражчето на гумаджията.А спора бе ’Трябва ли за ВАРНА зимна гума, ако като видиш сняг хващаш такси, а сняг виждаш за 7 дни в годината?’.
                    както казах и по-рано, предпочитам да вярвам в чужди публикации, отколкото в български.
                    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                    Коментар


                      Краси, сети се как колата не щеше да завива на Хаинбоаза със зимните гуми...Аз съм карал и през зимата с летни, и през лятото със зимни. Ко да ви кажа... Със зимна гума лятото е ад, тази година поради обективни фактори останах със зимните гуми цялото лято, и Краси беше свидетел кво се получава при малко невнимание. За щастие без последици, ама можеше и да има... (завой надясно, мокро, аз завивам, колата не завива...добре че нямаше насрещно движение).Честно да ви кажа, по-спокоен съм зимата с летни гуми, отколкото лятото със зимни.Последните гуми на Темпрата бяха 4 бр. нови Дънлоп, зимни, по 160 лв едната. Изкараха 1 зима и хвърлих 2 от тях заради балони, от удари по заледените коловози по пътя.Не винаги скъпите маркови гуми са най-добри.Климатът в Ямбол е като във Варна - сняг се задържа не-повече от ден-два. Така че, за човек, който ползва колата си само за да ходи до работа и обратно в град като нашия - зимни гуми не са 100% задължителни.Ако се кара обаче като мен - повече извънградско, и то из цяла България - без зимни гуми не тръгвам Както казах, не гледам ни тестове, ни нищо - разчитам единствено на личния си опит - карал съм и с летни, и с зимни - е, по-добре е със зимни (през зимата)@vladim - наистина зимните гуми не се казват ’зимни’. Обозначават се "M+S" (mud and snow - кал и сняг). Това само за информация.

                      Коментар


                        Еле,извинявай но теб не мога да те приема като човек с богат опит зад волана през зимния период на годината.Самата ти каза че си караш колата 10-15 часа през зимния сезон.Не мисля че който и да е водач с толкова беден опит през зимата ще има изградени техники и познания в управлението на автомобила през зимния период.Опита и техниките се учат с практика, не с теория,за 10-15 часа много ме съмнява да се научиш.А и пътищата на са само във Варна,човек който ми казва че ще си извика такси ми е ясно колко добре познава управлението на автомобила.И в тоя ред на мисли предпочитам да разчитам на личния ми подготвен за зимата автомобил и на личните ми познания за зимно шофиране,а не на такси което не знам дали е подготвено за зимния сезон и на водач който не знам как е подготвен и дали няма да е някой, който вместо да ме закара до адреса да ме пита "Ще слезеш ли да бутнеш малко,че не мога да кача баира"
                        FIAT FORUM BULGARIA
                        Ракията е над политиката

                        Видео от Италфест 2011

                        Коментар


                          krasio_79bs написа:
                          Еле,извинявай но теб не мога да те приема като човек с богат опит зад волана през зимния период на годината.Самата ти каза че си караш колата 10-15 часа през зимния сезон.Не мисля че който и да е водач с толкова беден опит през зимата ще има изградени техники и познания в управлението на автомобила през зимния период.Опита и техниките се учат с практика, не с теория,за 10-15 часа много ме съмнява да се научиш.А и пътищата на са само във Варна,човек който ми казва че ще си извика такси ми е ясно колко добре познава управлението на автомобила.И в тоя ред на мисли предпочитам да разчитам на личния ми подготвен за зимата автомобил и на личните ми познания за зимно шофиране,а не на такси което не знам дали е подготвено за зимния сезон и на водач който не знам как е подготвен и дали няма да е някой, който вместо да ме закара до адреса да ме пита "Ще слезеш ли да бутнеш малко,че не мога да кача баира"
                          Да, последните години не карам много зимата, защото нямам време за това. Но не пропускай факта, че съм живяла в Норвегия... така, че опит - бол. какво общо има това, че искам да си извикам такси, вместо да карам автомобила си, с моите шофьорски умения? Абсолютно нищо! Понякога просто искам някой да ме повози до някъде, защото, примерно, няма къде да паркира, уморена съм или просто искам да се возя... Мислиш ли, че след като съм работила 18-20 часа и вече имам проблем с фокусирането, примерно, мога да се справя добре с шофирането? Или може би искам да купя нещо, което не се побира във фиата! Добрият шофьор не е само този, който може да върти геврека и има самочувствието на такъв,а най-малкото трябва да знае до къде са му възможностите и кога да спре. Да мислиш, че щом някой решава от време на време да си извика такси, не познава управлението на автомобила, е доста наивно и глуповато.
                          Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                          Коментар


                            ele написа:
                            krasio_79bs написа:
                            Еле,извинявай но теб не мога да те приема като човек с богат опит зад волана през зимния период на годината.Самата ти каза че си караш колата 10-15 часа през зимния сезон.Не мисля че който и да е водач с толкова беден опит през зимата ще има изградени техники и познания в управлението на автомобила през зимния период.Опита и техниките се учат с практика, не с теория,за 10-15 часа много ме съмнява да се научиш.А и пътищата на са само във Варна,човек който ми казва че ще си извика такси ми е ясно колко добре познава управлението на автомобила.И в тоя ред на мисли предпочитам да разчитам на личния ми подготвен за зимата автомобил и на личните ми познания за зимно шофиране,а не на такси което не знам дали е подготвено за зимния сезон и на водач който не знам как е подготвен и дали няма да е някой, който вместо да ме закара до адреса да ме пита "Ще слезеш ли да бутнеш малко,че не мога да кача баира"
                            Да, последните години не карам много зимата, защото нямам време за това. Но не пропускай факта, че съм живяла в Норвегия... така, че опит - бол. какво общо има това, че искам да си извикам такси, вместо да карам автомобила си, с моите шофьорски умения? Абсолютно нищо! Понякога просто искам някой да ме повози до някъде, защото, примерно, няма къде да паркира, уморена съм или просто искам да се возя... Мислиш ли, че след като съм работила 18-20 часа и вече имам проблем с фокусирането, примерно, мога да се справя добре с шофирането? Или може би искам да купя нещо, което не се побира във фиата! Добрият шофьор не е само този, който може да върти геврека и има самочувствието на такъв,а най-малкото трябва да знае до къде са му възможностите и кога да спре. Да мислиш, че щом някой решава от време на време да си извика такси, не познава управлението на автомобила, е доста наивно и глуповато.
                            Говорим конкретно за зимата и твоя пост че ако не можеш да караш твоята кола, ще си извикаш такси.А това дали си живяла в Норвегия няма нищо общо с темата.Ако наистина си шофирала там, а не само живяла щеше да знаеш каква е ползата от зимни гуми.Има много общо дали ще си извикаш такси или ще се качиш на собствения си автомобил.Едното говори за несигурност в уменията,а другото говори за увереност.В крайна сметка за какво ти е кола щом ще си извикаш такси?Колата е начин на живот за мен,тя ми дава свобода на действие и възможности които няма нито едно такси.Аз не си ползвам колата само за да се предвижвам в града.Всяка неделя навъртам по около 200-300 километра извън града.Колко ще ми струва с такси?А сега пак си помисли много ли са 400 лева за гуми.
                            FIAT FORUM BULGARIA
                            Ракията е над политиката

                            Видео от Италфест 2011

                            Коментар


                              krasio_79bs написа:
                              Говорим конкретно за зимата и твоя пост че ако не можеш да караш кола твоята ще си извикаш такси.А това дали си живяла в Норвегия няма нищо общо с темата.Ако наистина си шофирала там, а не само живяла щеше да знаеш каква е ползата от зимни гуми.Има много общо дали ще си извикаш такси или ще се качиш на собствения си автомобил.Едното говори за несигурност в уменията,а другото говори за увереност.В крайна сметка за какво ти е кола щом ще си извикаш такси?Колата е начин на живот за мен,тя ми дава свобода на действие и възможности които няма нито едно такси.Аз не си ползвам колата само за да се предвижвам в града.Всяка неделя навъртам по около 200-300 километра извън града.Колко ще ми струва с такси?А сега пак си помисли много ли са 400 лева за гуми.
                              ти изобщо не схващаш за какво става въпрос. Да карала съм в Норвегия, не съм живяла само, но разликата между Норвегия и Варна, е че в първата има сняг, а във втория - НЯМА. Не виждам каква е причината да инвестирам 400 лева за зимни гуми, след като всяка зима давам по 20 лева максимум за таксита. Това говори за наличие на акъл в главата ми и умение да си харча парите правилно, не че уменията ми да карам били нула (на боб или на карти го видя това). Колата може да е начин на живот за теб, за мен е начин да се придвижа безопасно от т.А до т.Б. Сори, но не съм от хората, които биха си дали последните пари, за да си обзаведат колата с последните джунджурии и много често ненужни неща (не става въпрос за гуми). Свиквай с факта, че не всеки е като теб, не всеки работи и живее заради колата си. Не е нужно да налагаш мението си на другите, нито е нужно да ги обявяваш за малоумни, само защото не са като теб, не живеят като теб, нито искат да живеят като теб.Да, за мен е много по-изгодно да платя за такси, отколкото да се курдисам със зимни гуми, които ще ползвам 1-2 седмици. А ако някога трябва да пътувам някъде с много сняг, с удоволствие бих си купила зимни гуми и бих ги използвала зимата, докато са използваеми. Колкото до Норвегия - колата беше под наем, проверяваше се два пъти годишно, което означава че или съм карала част от лятото със зимни гуми, или съм карала част от зимата с летни гуми, или през цялото време съм карала с всесезонни гуми, или че цялото време съм карала или със зимни или с летни гуми. Сори, не знаех, че в някой сайт ще срещна някой заядливец като теб, който си държи на своето, независимо дали има връзка с темата, иначе щях да запиша с какви точно гуми съм карала. Освен това много се радвам, че всяка неделя навърташ толкова много километри, аз пък цяла неделя бачкам, както и през седмицаиа, дори и събота, затова, пак ще повторя, при наличие на сняг 2-3 седмици максимум, не виждам причина да си купувам зимни гуми, след като таксито за сезона ми излиза по-евтино, като това няма нищо общо с уменията ми да шофирам в кой да е сезон. И да, когато съм уморена, предпочитам някой друг да кара, не да се пъна до последно, защото виждате ли, тоя, който си кара сам колата, бил уверен, а тоя, който не я кара, бил неуверен. Това е разликата между мен и теб - аз знам до къде са ми възможностите, а това е неразделна част от това да си добър в това, което правиш. Точка!П.П. Освен това не е много хубаво да живееш в заблуждение, че ти си най-великия шофьор, останалите са абсолютни новаци, затова никога няма да се возя в кола, в която кара някой друг. От високо се пада най-болезнено, особено ако имаш приятели на място, които да ти казват истината в очите.
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар


                                Е сега де,като не караш зимата и не си излизаш от вас,трябва ли и ни да сме като теб.И за моя радост аз не съм "домашно гърне" което да седи и да чака зимата да свърши и да се престраши да си извади колата на пътя.Щом на теб не ти се дават пари за гуми и ние ли трябва да мислим като теб?Да решил съм да си дам парите за гуми и ще си ги дам независимо от твоето видимо некомпетентно мнение.Пет пари не давам за него.За мен колата е начин на живот и знам как да се грижа за него.Странен човек си ти,щом някой не е на твоето мнение е спор,а ако ти не си на неговото какво е?
                                FIAT FORUM BULGARIA
                                Ракията е над политиката

                                Видео от Италфест 2011

                                Коментар

                                Working...
                                X