Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой е с предимство?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    fiatmaniak написа:
    Фиата май е с предимство
    За жалост всеки ден се сблъскам на едно кръстовище, където освен, че не познават закона, от горе на всичко и нахалници се карат и псуват.Някой ден ще си купя една стара кола, за която не ми дреме и само по кръстовища се стоя и ще обучавам хората в правилника.Само с четене не става. Като го думнеш във вратите и следващия път ще пуска хората с предимство и ще знае защо са с предимство.И ЗАБРАВЕТЕ думата ГЛАВЕН ПЪТ.Всеки невеж като почне да ми обяснява, че разбираш ли той бил на ГЛАВЕН ПЪТ и съм трябвало да го пусна.И като го попитам - кой каза, че пътя му бил главен, единствения отговор, който получавам е:Виж, че моя път е главен, защото бил по-голям и по-големия трафик бил минавал от там.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #62
      А аз може ли да ви забия един въпрос, как сте се подготвали за изпитите- като решавате листовки или като четете закона. Защото по мое време листовки виждахме само на вътрешен изпит и пред КАТ, всичко друго беше четене на закона и правилника. А сега както гледам май много не се интересуват от тия бумаги а наблягат придимно на листовките в които естествено има и грешки.
      FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

      Коментар


        #63
        BO написа:
        Така.Сега и от мен една ситуация.При следната ситуация, кой е с предимство?Разглеждаме ситуацията при наличието на:1. Трите коли2. Без кола номер 12. Без кола номер 2Това е всекидневна ситуация през която минавам, и за жалост всеки път се сблъсквам с хора, които просто не познават закона Че чак и псуват още малко и на бой налитат
        1. 3->2->12. 3->23. 3->1
        Прикачени файлове

        Коментар


          #64
          zaio написа:
          BO написа:
          Така.Сега и от мен една ситуация.При следната ситуация, кой е с предимство?Разглеждаме ситуацията при наличието на:1. Трите коли2. Без кола номер 12. Без кола номер 2Това е всекидневна ситуация през която минавам, и за жалост всеки път се сблъсквам с хора, които просто не познават закона Че чак и псуват още малко и на бой налитат
          1. 3->2->1
          Бързо бегай да си върнеш книжката ... Срамота!

          Коментар


            #65
            Всъщност знаем ли наистина кой е с предимство, и защо, или само си чешаме езиците? Аз май не съм отговарял нито в тази, нито в предишната тема за ТОЗИ КОНКРЕТЕН случай. Мисля че: При отсъствие на светофари, то кола номер 3 е с предимство във всички случаи, защото се намира вдясно на нерегулирано кръстовище. Кола номер 2 е с предимство пред 1, по обясними причини. Кола номер 2 НЕ Е с предимство пред кола номер 3, защото Тя е с предимство единствено на първото кръстовище, а при засичане с кола 3, вече е нова ситуация с ново кръстовище, нерегулирано. Ако съм 3 - минавам без да чакам. Ако съм 2 - ще изчакам 3. Ако съм 1, ще изчакам 2, после 3.Кола 3 е без предимство ако е наличен който и да е от знаците в синьо, а знакът в черно би било добре да го има.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #66
              ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.76 от 6 Август 2002г., доп. ДВ. бр.16 от 18 Февруари 2003г., доп. ДВ. бр.22 от 11 Март 2003г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2004г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август 2004г., изм. ДВ. бр.85 от 28 Септември 2004г., изм. ДВ. бр.115 от 30 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.79 от 4 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.92 от 18 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.102 от 20 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.61 от 28 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.64 от 8 Август 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.22 от 13 Март 2007г., изм. ДВ. бр.51 от 26 Юни 2007г....§ 6. По смисъла на този закон: 1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците. 2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго. 3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. 4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение. 5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен. 6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци. 7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение.Раздел VII. Завиване надясно или наляво Чл. 35. (2) Когато радиусът на завиване на пътното превозно средство е по-голям от радиуса на завоя, завиването може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, преминаващи от дясната му страна. Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.Тъй като 3 се движи в "Пътна лента" (локално платно), която е част от "Пътното платно" по което се движат и 2 и 3, то те трябва да му "козируват" и да го пропуснат.http://www.kat.mvr.bg/zdp.txthttp://www.kat.mvr.bg/ppzdp.txt

              Коментар


                #67
                Зайо ... мини в локалното по цариградско при отбивката за Гео Милев /Редута/ ... не пропускай тези от цариградско и когато направиш три лупинга от последвалия удар ... зачакай да видим какво ще напишат тъй уважаваните от мен другари полицаи ...
                Fiat Forum Bulgaria

                Прекаленият светец и богу не е драг !

                Коментар


                  #68
                  A бе немам думи ....
                  ogi28b написа:
                  защото се намира вдясно на нерегулирано кръстовище.
                  Айде сега да ми обясни някои какво значи нерегулирано кръстовище, защо някой знаци имат различна форма от коя страна се слагат знаците ....И какво става с тия дето идват от път с предимство ?

                  Коментар


                    #69
                    Според мен в този случай и трите автомобила се движат по пътя с предимство. 1 и 2 заявяват, че искат да го напуснат, а 3 продължава по него.

                    Коментар


                      #70
                      Амин .... И по твоята логика за чии е тоя знак там?

                      Коментар


                        #71
                        На мен ми се струва, че има 2 кръстовища тук, или нещо не виждам добре ? Знакът дали не се отнася за коли 2 и 1 ? Пред кола 3 дали има някакъв знак ? Някой от оградените в синьо знаци дали съществува ? Откога знак който е само отляво се отнася за теб, както е в случая с кола 3 ? И въпрос с повишена трудност: Колко кръстовища има на Орлов мост ?Ichkin - съвсем случайно на цитираното от теб мяясто има знаци И В ДВЕТЕ платна. LiGuru - за нерегулирано кръстовище си отвори линковете на колегата, а може и да не съм се изразил добре - това е кръстовище на равнозначни пътища, това имам предвид, каквото е в случая кръстовището пред кола 3, точно където е стрелката. Някои знаци имат различна форма, за да се познават по формата и откъм гърба, защото е особено важно да са ясни откъдето и да ги погледнеш. Така кола 1 разбира, че се движи по път с предимство, дори и някое бе-ем-ве да се е разбило в знака преди това, и той да липсва. Знаците се слагат задължително отдясно, или над лентата за която се отнасят, и понякога може да са дублирани със знак и отляво на платното. Например знак за пешеходна пътека. Тия дето идват от път с предимство, могат да се хванат за палците, защото вече са го напуснали. Могат да идват и от Малко Търново, все тая. "Й" не се пише в края на дума, която е мн. число. В 1 изречение - 2 грешки, и то в една и съща дума. Ако водим спор - нека да е грамотен ?

                        Коментар


                          #72
                          Аз съм с предимство как кой Сега по същество. В София няма предимство колеги и това е цялата истина, няма светофари, няма знаци, няма пешеходни пътеки... има само гъзари и рядно нормални хора. Тук с предимство е по-нахалния и единствено, когато стане белата, тогава вече се гледат кой бил с предимство и кой не и т.н. и в повечето случаи даже виновния го изкарват невинен щот зълва му била чинка на бат Бойко И те така. В БГ има връзкари и гъзари това е, колкото и жалко да звучи.
                          Fiat Bravo 1.8 GT 113Hp++
                          Lancia Lybra 1.8 131Hp

                          Коментар


                            #73
                            Значи при такава ситуация шофьорите трябва да се разберат със знааци кой ще премине пръв, друг начин няма. Спомням си един мохабет как на 60 нерегламентирани кръстовища застават по 4 депутатски коли и никой не тръгва пръв, и всичките 240 депутата не отиват на работа.
                            Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                            Коментар


                              #74
                              ogi28b написа:
                              "Й" не се пише в края на дума, която е мн. число. В 1 изречение - 2 грешки, и то в една и съща дума. Ако водим спор - нека да е грамотен ?
                              Извинявай за грешките случват се.Според мен тук нямаме кръстовище с равнозначни пътища, както и такова което да не е регулирано.Такава ситуация е трудна защото за атомобил 3 е нужен знак Стоп, подобни ситуации има по цялото Цариградско. Другия пример за подобно кръстовище е след Окръжна болница влизайки по Йерусалим, там има светофар, но и знаците показват кой е с предимство.За последно в тази ситуация нямаме равнозначни пътища.

                              Коментар


                                #75
                                Абе, чудя ви се споровете. Кой е с предимство, кой не е. Няма такова нещо. В София от край време по-нахалният е с предимство. Вече пета година съм активен шофьор и трудно мога да се съглася с нещо друго, не че не искам, просто това съм установил. Предполагам и други също. За другите градове нямам наблюдения.Иначе ако трябва да гледам от друга гледна точка - мнението ми съвпада изцяло с това на Оги. Човек трябва да мисли, а не само да се чеша. Иначе ще се аргументирам за твърдението си преди пет изречения - Едва ли ще предпочета да се блъсна в някой, който ме засича, само защото аз съм с предимство. Но това не означава, че другият няма да го направи. Ако сменя ФИАТ-а с някоя каручка за минимум 50 хилядарки, сигурно ще ми отворят и специално въздушно пространство. :D Иначе на нерегулирано кръстовище винаги се оглеждам по 1000 пъти и ако видя, че идва жена с кола от някоя друга посока, различна от ЗДП, веднага я пускам.
                                NOW: ???
                                Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                                Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                                Коментар

                                Working...
                                X