Kuku написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гатанка :)
Collapse
X
-
ogi28b написа:Kuku написа:Начи, Оги, глей са... прав си, ковчег е. Кое си е - си е!ОБАЧЕ, при равни други условия, т.е. еднакво тегло на мъртвеца, еднаква възраст на мъртвеца, еднакво семейно положение на мъртвеца, еднакво местонахождение на гроба и еднакъв брой опечалени на погребението - дъбов или от буков е по добре?
Коментар
-
Отговорът на въпроса "Защо е еднаква контактната площ при ЕДНАКВИ други условия" се крие в написаното от колегата marmil на предната страница.А на trace Балканчето има друга контактна площ, точно щото условията са различни от тези при автомобила (различно тегло, най-малкото).Размерът на контактното петно е различен, но площта му е еднаква.
Коментар
-
Има логика, не ми се вярваше на мен чак толкова голямо значение даима сплескването, но може и така да е. Снимката предполагам е от уче6ник, нали ти се занимаваше точно с такива случаи?Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Може 6и заради профила. По нископрофилната гума в завой не може да "6яга" наляво-надясно.Докато по-високата - виждал съм Шкода 105Л, остър завой със сравнително малка скорост,гумата почти излезе от джантата, до6ре че 6еше с вътрешна гума, та поне не спадна.Но още не съм у6еден, май ще тря6ва да се правят тестовеНяма да е трудно.
Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
ilko-gd написа:Тогава ми изниква следният въпрос, защо при еднаква контактна площ има разлика в устойчивостта на автомобила с различните гуми?Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
u_bo
marmil написа:beast31 написа:Що не помислите върху размера на джантата и как ще седи всяка от посочените гуми върху 14 цола?
Коментар
-
По принцип и площта не е съвсем еднаква, но се приема за еднаква в условията на стандартните размери гуми. Замислете се, че ако на колата сложим много тесни гуми, като такива от мотоциклет например, контактното петно за да запази площта си ще трябва да се сплеска гумата заедно с джантата... в такъв случай площта ще е по-малка. Но в общия случай, пак повтарям - при съвсем еднакви други условия се приема за еднаква. НАй-важните фактори, които влияят на формата, размера и площта на контактното петно са теглото на автомобила и налягането в гумите. Важно значение има и грайферът на гумата, видът на използвания каучук и т.н. Задачата никак не е толкова проста, колкото изглежда - факт е, че има написани цели дисертации по въпроса.Потърсете с гугъла "tire contact patch" и ще видите колко различни и противоречащи си един на друг резултати ще излязат.Ето една интересна статия по въпроса: http://www.bgavtoforum.com/viewtopic.php?f=45&t=93
Коментар
-
Immortal написа:По принцип и площта не е съвсем еднаква, но се приема за еднаква в условията на стандартните размери гуми. Замислете се, че ако на колата сложим много тесни гуми, като такива от мотоциклет например, контактното петно за да запази площта си ще трябва да се сплеска гумата заедно с джантата... в такъв случай площта ще е по-малка. Но в общия случай, пак повтарям - при съвсем еднакви други условия се приема за еднаква. НАй-важните фактори, които влияят на формата, размера и площта на контактното петно са теглото на автомобила и налягането в гумите. Важно значение има и грайферът на гумата, видът на използвания каучук и т.н. Задачата никак не е толкова проста, колкото изглежда - факт е, че има написани цели дисертации по въпроса.Потърсете с гугъла "tire contact patch" и ще видите колко различни и противоречащи си един на друг резултати ще излязат.Ето една интересна статия по въпроса: http://www.bgavtoforum.com/viewtopic.php?f=45&t=93Вече като задавам гатанки в часта на физиката, ще питам всички** - с изключение на Immortal
Та накратко какво искам да кажа.Слагайте си оригиналния размер гуми и ги помпайте с налягането, което е предписано от производителя.Много пъти съм чувал - сложих 205 вместо 175 ширчина на гумата и колата седи като залепена на пътя.Почти всичко е само в мозъка на шофьора. Единственото, което притежава по-широката гума на пътя е стабилността й в завой и то при положение, че страничния борд на гумата не издържа на натиска упражнен и от автомобила, като самия борд се огъва достатъчно много и сцеплението с пътя намалява.Което е много трудна задача да се постигне, ако се кара с оригиналните по размер гуми, напомпани до степен предписана от завода производител.Да не говорим при дъжд колко са зле доста по-широките гуми от "оригиналните".
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Immortal написа:По принцип и площта не е съвсем еднаква, но се приема за еднаква в условията на стандартните размери гуми. Замислете се, че ако на колата сложим много тесни гуми, като такива от мотоциклет например, контактното петно за да запази площта си ще трябва да се сплеска гумата заедно с джантата... в такъв случай площта ще е по-малка. Но в общия случай, пак повтарям - при съвсем еднакви други условия се приема за еднаква. НАй-важните фактори, които влияят на формата, размера и площта на контактното петно са теглото на автомобила и налягането в гумите. Важно значение има и грайферът на гумата, видът на използвания каучук и т.н. Задачата никак не е толкова проста, колкото изглежда - факт е, че има написани цели дисертации по въпроса.Потърсете с гугъла "tire contact patch" и ще видите колко различни и противоречащи си един на друг резултати ще излязат.Ето една интересна статия по въпроса: http://www.bgavtoforum.com/viewtopic.php?f=45&t=93Вече като задавам гатанки в часта на физиката, ще питам всички** - с изключение на Immortal
Та накратко какво искам да кажа.Слагайте си оригиналния размер гуми и ги помпайте с налягането, което е предписано от производителя.Много пъти съм чувал - сложих 205 вместо 175 ширчина на гумата и колата седи като залепена на пътя.Почти всичко е само в мозъка на шофьора. Единственото, което притежава по-широката гума на пътя е стабилността й в завой и то при положение, че страничния борд на гумата не издържа на натиска упражнен и от автомобила, като самия борд се огъва достатъчно много и сцеплението с пътя намалява.Което е много трудна задача да се постигне, ако се кара с оригиналните по размер гуми, напомпани до степен предписана от завода производител.Да не говорим при дъжд колко са зле доста по-широките гуми от "оригиналните".
Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар