Че ние да вземем да почерпим тогава?!В България всичко е наред, има и по зле от нас, няма нужда от мерки ...Първо,скандала в Италия, няма нищо общо с написаното от родните журналисти.Проблема беше, че там няма жълта светлина, светофарите светят само червено и зелено. Питал съм мои познати карабинери, мярката е въведена поради огромния брой катастрофи станали "на жълто".И при ужасния трафик и наличие на малоумни или самоуверени шофьори е нормално да стават невъобразими задръствания по кръстовищата когато същите се набиват в кръстовището, очаквайки всички да им правят път.В случая ставаше дума за двама коменданти от от общинската полиция и едни прокурор, на които им е излязло солено убеждението, че могат да влизат в кръстовището когато си искат.Върви доказвай "на червено" ли си влязъл или "на зелено".И понеже актовете им са направени чрез система за видеозаснимане, и беше очевАдно, че са извършвали нарушения, трябваше да изкарат системата виновна, в частност Raul Cairoli и фирмата му.И понеже се доказа, че при въпросния прокурор, повдигнал обвинението, карането с превишена скорост е рецидив, на всички стана ясно, че проблема не е такъв, какъвто се представя на обществеността.Нито Raul Cairoli и фирмата, нито някой друг пострада от въпросния скандал.Набиха канчетата на комендантите и на прокурора.И светофарите си светят все така.Второ.Скоростта [все още] се засича със сертифицирани радари TR-4Д №513 или ТС-Радар- 254.Системата TFR1-M е за ВИДЕОКОНТРОЛ и е закачена КЪМ радара, а не тя самата да се използва като радар.Тази система, или допълнение към системата, е за да може измерилия скоростта да докаже на дървения философ, че точно той се е движил с посочената скорост, а не някой минал преди 15 минути.TFR1-M не се използва за измерване, а за видеоконтрол. Има такива възможности, но не се използват, мери се с другите два апарата сдвоени с TFR1-M.Така че ... не лягайте на това рамо, да атакувате сертификацията на измервателния уред.Разбира се, ако написалия Акта е достатъчно неграмотен и не опише обстоятелствата, относно системата за измерване и видеосистемата, проблема е негов, но и полицаите вече знаят какво да напишат. Или са им го казали.Относно точността ... Immortal, ти имаш ли представа какво представлява процеса на сертифициране на подобни уреди?Вземане на таксата, разглеждане на документите, в повечето случаи сертификати от световни организации по сертифициране и издаване на наш сертификат, в потвърждение на тези на сериозните организации.И накрая всичко се свежда до едни пари, всяка година, вземани за нищо от БИС, за да слагат лепенки по уредите.Ама абсолютно за нищо.Реално те четат документи и се съгласяват с написаното.А и четат само първия път, после сме само "на такса".Дано е ясно какво искам да кажа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобите да се плащат, а след това да се обжалват!!!
Collapse
X
-
Май трябва да внеса малко уточнение - не се казвам Дидко. Никола се казвам. Извинявам се ако съм използвал по-остри думи, не е било с лошо чувство. Извинения също съм готов да поднеса в течен вид. Между другото съм от Плевен, така че извиненията могат да бъдат поднесени и по-скоро. Та по същество - ще се опитам да се аргументирам. Един акт, какъвто е наказателното постановление, подлежи на изпълнение, т.е. плащане, след влизането му в сила. А от своя страна актът влиза в сила когато изтече срокът за обжалване. Засега предварително изпълнение на наказателни постановления не се предвижда. Затова предложението на министъра е един юридически абсурд, който може да бъде изречен само от неграмотен човек. Освен това - вече повдигнах този въпрос - какво правим с нематериалните санкции като вземане на книжката? Ако те не подлежат на предварително изпълнение - плащам си глобата и си карам докато тече делото - къде е тук превенцията? Ако пък подлежат - вземат ми книжката, не карам три месеца и се оказва, че съм бил невинен и постановлението пада. Кой ще ми компенсира неудобствата и загубите и как ??? Освен това, както се видя, нарушенията от страна на контролните органи не са само у нас и по тази причина съществуват и административните съдилища. Казваш, колега Коцев, че нямаш нищо против да те наказват невинен, стига това да помогнело да наказват и нарушителите. Позволи ми силно да се усъмня в думите ти. Това, че досега не ти се е случвало не значи, че си имунизиран. Ако ти се случи чувството никак няма да е приятно, повярвай ми. Преди няколко месеца на излизане от Дупница карах с около 65-70 при ограничение 60. Две коли ме изпревариха бая бързо. Катаджията скочи да ги спре, но не успа и спря мен. Показа ми радара - 105 км/ч ?!?!?!? Ako беше отчел моята скорост - превишена с не повече от 10 км/ч щях да си платя и да не роптая. Е справедливо ли ще е да платя 200 лева и да стоя без книжка без да имам възможност да се защитя?Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
Volvo S60 Sport 2.4D
Коментар
-
Еми ето затова служи системата TFR1-M, срещу която се вдигнаха всички пострадали.Протеста видиш ли, не е дали той е превишил скоростта, а дали са го засекли със сертифициран уред.Интересно, ако имаше TFR1-M и снимката или клипа показва, че не са засекли теб, а предните коли, дали ще имаш претенции, че уреда е несертифициран.Съмнявам се ...Идеята [може би] Никола е, че се налагат приемането форсмажорни мерки, отчасти граничещи с беззаконието, за да се спре това, на което сме свидетели по родните пътища..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Аз няма да имам правно основание да имам претенции, но тези, които да били засечени, могат да имат. Не могат да се налагат законите по незаконен начин. Противното означава произвол. А когато се допусне произвол, страдат всички. Не подкрепям полицейския произвол под никаква форма. И не е нужно да се стига до произвол за да се подобри обстановката по пътищата. Може да се започне с контрол върху шофьорските изпити и строителството на качествени пътища. Другото е долнопробна пропаганда на медиите - "войната по пътищата" и т.н.Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V - Ex
Alfa Romeo 166 2.4 JTD - Ex
Volvo S60 Sport 2.4D
Коментар
-
Уместно казано Киро, но ... не знам.Имам скромен поглед върху работата на определен брой правоохранителни служби в различни страни и ... как да ти кажа ...В повечето случаи съдебната система е склонна да направи компромис към прекрачването на границата на законността от страна на службите на реда, ако тази нередност е направена в името на спазването на същата тази законност.Самото изречение звучи парадоксално, но предполагам, че ще ме разбереш какво искам да кажа, няма смисъл да обяснявам..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
-
koolio написа:Аз няма да имам правно основание да имам претенции, но тези, които да били засечени, могат да имат. Не могат да се налагат законите по незаконен начин. Противното означава произвол. А когато се допусне произвол, страдат всички. Не подкрепям полицейския произвол под никаква форма. И не е нужно да се стига до произвол за да се подобри обстановката по пътищата. Може да се започне с контрол върху шофьорските изпити и строителството на качествени пътища. Другото е долнопробна пропаганда на медиите - "войната по пътищата" и т.н.kiro_of_the_day написа:Пътят към ада е постлан с добри намерения.
Коментар
-
Malone написа:Уместно казано Киро, но ... не знам.Имам скромен поглед върху работата на определен брой правоохранителни служби в различни страни и ... как да ти кажа ...В повечето случаи съдебната система е склонна да направи компромис към прекрачването на границата на законността от страна на службите на реда, ако тази нередност е направена в името на спазването на същата тази законност.Самото изречение звучи парадоксално, но предполагам, че ще ме разбереш какво искам да кажа, няма смисъл да обяснявам.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Immortal написа:И дано си останем правова държава.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Аз между другото не съм напълно убеден, че във Франция и Холандия това е така. Съвсем сериозно се съмнявам.Защото и друг път съм хващал политиците съвместно с журналята да казват "еди къде си е така", а аз да знам от друго място, че не е така.Много бих искал да видя някъде в нета тоз закон за Франция. Поназнайвам малко френски, така че ще се справя.
Коментар
-
Така. За Франция вече разбрах, че това не е вярно. Ето превод на текст относно реда за пътните глоби. Целия текст - на този адрес на английски:http://www.justlanded.com/english/France/Articles/Travel-Leisure/Traffic-Police"На пътя могат да ви наложат глоба с фиш до 135 евро...Може да изберете случая да отиде в съда, вместо да платите фиксираната глоба. В този случай трябва да платите депозит (amende forfaitaire).Делото се изпраща в полицейски съд (tribunal de police), където случая се разглежда във ваше отсъствие. Актът може да бъде отменен (крайно рядко), глобата да бъде потвърдена или завишена.Получавате решението във формата на наказателно постановление (ordonnance penale) и ИМАТЕ 30 ДНИ ДА ГО ОБЖАЛВАТЕ, АКО ИСКАТЕ....Ако получите глоба по пощата (напр. сте заснети от камера с радар), трябва да платите в рамките на 7 дни или глобата нараства. Напр. 90 евро стават 135 след 7-мия ден и 345 след месец." Холандия...ми и там няма такова нещо.Ето един хубав сайт, където всичко е обяснено доста подробно: http://www.traffic-penalties.eu/engl...ратко:В Холандия има 3 типа глоби: М-глоба - административна глоба - налага се в случаи, най-често при заснемане на нарушението с камера. Могат да се обжалват в 6 седмичен срок, като през това време не дължите плащане на глобата. Особеното е, че могат да се обжалват само в определени случаи.Т-глоба - предложение за извънсъдебно споразумение. Предлагат ти парична глоба, която можеш да платиш без възражения. Ако не я платиш - случая отива на разглеждане в съда и става S-глоба.S-глоба - разглежда се от съда и постановлението бива 2 вида - обжалваемо (отменимо) и необжалваемо(неотменимо). Обжалваемите постановления могат да се обжалват в 14 дневен срок. Ако се обжалва постановлението, случая отива в по-висш съд. ПЛАЩАНЕТО НА ГЛОБАТА СЕ ОТЛАГА ДО РЕШЕНИЕТО НА СЛЕДВАЩАТА ИНСТАНЦИЯ. Ако се пропусне срока за обжалване, постановлението става необжалваемо.Необжалваемите постановления не могат да се обжалват.Къв е тоз холандски модел, дето го говорят - не знам.В сайта доста подробно са обяснени всички процедури. Който чете английски и му е интересно - да ги разгледа.П.П. Има вариант на френски или немски сайта.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар