Аз доколкото прочетох колегата е тръгнал да изпреварва с добра видимост на прав път без насрещна кола и е имал най-доброто желание да се прибере между тировете още докато е в обсега на прекъснатата линия и далеч преди завоя и даже преди да се е показала насрещна кола, НО задния тир го блокира и го принуждава на риск да изпревари и първия тир. Пък ако съм разбрал погрешно поправете ме...
Точно !!!!!!!
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Справка:Джигит (множествено число - джигити) е историческо прозвище, особено популярно в Кавказ. Думата е от турски произход и може да се преведе като юнак, герой. Джигитът обикновено е конник, който се отличава с войнствен характер, отлична езда и умело боравене с оръжието.Нещо обидно има ли в думата джигит?Край на справката.Принципно я използвах защото продължавам да смятам изпреварването на пет последователни превозни средства, две от които "над 7 метра" за неразумно.Особено, имайки предвид скоростта поддържана от тировете, в 90% малко над 100 километра в час, поради ограниченията видни на тахографа при проверка.Към Immortal и Оги:Четейки нормативната справка, която давате и за която благодаря, стигаме до:
Раздел IX. Изпреварване Чл. 41. (1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна. (2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента. Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво; 2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение. (2) Водач, който изпреварва, е длъжен: 1. по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство; 2. когато при изпреварването навлиза в пътна лента, предназначена за насрещното движение, да не създава опасност или пречки за превозните средства, движещи се по нея; 3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време. (3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин. Чл. 43. Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош, е забранено: 1. когато разстоянието на видимост, ограничено поради характера на пътя или намалено поради мъгла, снеговалеж и други подобни, е по-малко от необходимото за изпреварването при избраната скорост на движение; 2. на кръстовище на равнозначни пътища; 3. на железопътен прелез без бариери; 4. при използване на пътна лента за насрещно движение, когато изпреварващият не може да се върне безпрепятствено в напуснатата пътна лента; 5. пред пешеходна пътека, когато изпреварваното превозно средство закрива видимостта към пешеходната пътека; 6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред и върху сигнализирана пешеходна пътека. Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е изпреварването и заобикалянето на релсово превозно средство от лявата страна.
Кой е крив и кой прав, всеки да си прецени за себе си.Идеята да помогнем на колегата и приятеля му няма да се осъществи с празни приказки от рода на "всички тираджии са некадърни, КАТ-аджиите са крадци", а с трезва преценка на ситуацията, разглеждане от всички страни, и плюсовете и минусите в тезата му. В противен случай все едно сме първокласници. Каквото и впечатление правят някои коментари между другото.И откъде пък реши, че съм пътен полицай Immortal ?!
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::. www.cyxap.com
Много лесно се вижда дали има място да се мушне между двата тира.
Айде бе. И как по-точно ще видиш каква е дистанцията между двата тира, като си зад задния?Или тировете почнаха да ги правят прозрачни?Според мен ls1 най-точно е схванал ситуацията. Прав път, разрешено изпреварване, колона от ТИРове. Водачът преценява, че може да изпревари поне единия, като СЪВСЕМ ПРАВИЛНО ДОПУСКА, ЧЕ ТЕ СПАЗВАТ ЗДВП. Без значение дали тировете са турски, арменски или виетнамски.Няма как да се убеди, според казаното от Малоне, че ще може да се завърне в колоната, защото няма как да види каква е дистанцията между двата тира. Единственото, което му остава, е да предположи, че те спазват закона, а именно че между тях има място за една кола.Психологията на ТИРаджиите ми е ясна, имам приятел, който за кратко покара ТИР и се отказа. При движение в Румъния, през нощта, другият шофьор (дългогодишен), го посъветвал да кара без да намаля в селата, защото можели да го спрат и оберат. Карай, му казал в тъмното с пълна газ без да спираш за нищо на света, и човек да убиеш, важното е да се качиш на ферибота, пък после нека те търсят...Та тази нагласа я има и в турските тираджии. На тях изобщо не им пука дали заради тях някой ще се пребие. Важното е те и товара да стигнат невредими.Работата на полицаите е не да увеличават бюджета с глоби, а да осигурят безопасност по пътищата. Постъпвайки по този начин, те с нищо не подобряват безопасността, защото същия този тираджия, който те са пропуснали и заради който глобяват нашто момче, след 20 км ще направи същата работа, само че този път може да не се размине само с глоба водача, а с челен сблъсък... а тираджията - ни лук ял, ни лук мирисал.Подобна беше ситуацията и с Максим Ставийски, спрян от полицаи, и пуснат... Сигурно и автографи са му поискали...А дописването на акта от полицая си е направо за един як юмрук по муцуната, ма като не е с униформа... ей, така, за КЕФ.
и накрая кво става,поредната тема за и против полицаите и тълкувания за законите,като ви помолих да си пуснете направо една такава важна тема и да се спре с разводняването с хиляда подобни,ама не слушате
и накрая кво става,поредната тема за и против полицаите и тълкувания за законите,като ви помолих да си пуснете направо една такава важна тема и да се спре с разводняването с хиляда подобни,ама не слушате
Тази тема е далеч от ЗА или ПРОТИВ. Повече от ясно е защо, ако си си направил труда да протеш изцяло първия пост. А и да не си, ls1 много кратко и ясно го е синтезирал. Пък всички знаем, че има полицаи и полицаи.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Айде бе. И как по-точно ще видиш каква е дистанцията между двата тира, като си зад задния?Или тировете почнаха да ги правят прозрачни?
Ще видиш идеално дистанцията в момента в който се изнесеш да изпреварваш. В случая са изпреварили три коли преди да стигнат ди ТИР-а.И ако няма прозрачни ТИР-ове, не би трябвало да има и слепи шофьори. Или такива, които не могат да преценят ситуацията.Без да го пишете, сложете си ръката на сърцето и за себе си решете, ако в такава ситуация имаме челен сблъсък кой ще е виновен за вас.Шофьора на автомобила, който не е преценил колко превозни средства може да изпревари безопасно или шофьора на ТИР-а, който не е оставил място да изпреварят И него освен трите леки коли отзад.
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::. www.cyxap.com
Айде бе. И как по-точно ще видиш каква е дистанцията между двата тира, като си зад задния?Или тировете почнаха да ги правят прозрачни?
Ще видиш идеално дистанцията в момента в който се изнесеш да изпреварваш. В случая са изпреварили три коли преди да стигнат ди ТИР-а.И ако няма прозрачни ТИР-ове, не би трябвало да има и слепи шофьори. Или такива, които не могат да преценят ситуацията.Без да го пишете, сложете си ръката на сърцето и за себе си решете, ако в такава ситуация имаме челен сблъсък кой ще е виновен за вас.Шофьора на автомобила, който не е преценил колко превозни средства може да изпревари безопасно или шофьора на ТИР-а, който не е оставил място да изпреварят И него освен трите леки коли отзад.
В случая колегата е преценил, че ще може да се шмугне между двата тира. Уви, това не е станало, защото аджаба тираджията не му е позволил. И тук аз пък питам. Кой ще е виновен, ако първият ТИР набие рязко спирачки, а вторият е на 2-3 метра зад него, а отстреща идват коли? Не мисля, че колегата е винове и се обосновах за това. В закона дори го пише. След като е той е предприел действие изпреварване, значи е преценил, че доста преди завоя ще може да влезе между двата ТИР-а. Ако беше с S-класа или някой друг автомобил от този клас, едва ли щеше да преценява разстояния и възможности! Веднага щеше да се мушне и щяха да го пуснат. 100%
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
В случая колегата е преценил, че ще може да се шмугне между двата тира. Уви, това не е станало, защото аджаба тираджията не му е позволил. И тук аз пък питам. Кой ще е виновен, ако първият ТИР набие рязко спирачки, а вторият е на 2-3 метра зад него, а отстреща идват коли? Не мисля, че колегата е винове и се обосновах за това. В закона дори го пише. След като е той е предприел действие изпреварване, значи е преценил, че доста преди завоя ще може да влезе между двата ТИР-а. Ако беше с S-класа или някой друг автомобил от този клас, едва ли щеше да преценява разстояния и възможности! Веднага щеше да се мушне и щяха да го пуснат. 100%
А кой "аджеба" ще е виновен, ако втория ТИР набие рязко спирачки за да пусне изпреварващия и зад него трите коли станат на салата?Да предположим, че и между тях е нямало достатъчно място и са рискували да се "набият" в ТИР-а при негово рязко спиране.Не трябва ли изпреварващия да съобрази разпореждането на Закона, че трябва да изпреварва така, че да не предизвиква рязко спиране на изпреварвания.Ако е имало достатъчно място между тях и втория ТИР, защо изпреварващия не се вмъкнал между тях, а е държал да е между двата ТИР-а?Въпреки, че няма начин да не е забелязал, че вече има непрекъсната линия?И да завършим с откровенията, ако КАТ бяха написали Акт и на ТИР-аджията, щяхте ли да смятате, че лекия автомобил не заслужава Акт, заради несъобразеното поведение на пътя.
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::. www.cyxap.com
А кой "аджеба" ще е виновен, ако втория ТИР набие рязко спирачки за да пусне изпреварващия и зад него трите коли станат на салата?Да предположим, че и между тях е нямало достатъчно място и са рискували да се "набият" в ТИР-а при негово рязко спиране.Не трябва ли изпреварващия да съобрази разпореждането на Закона, че трябва да изпреварва така, че да не предизвиква рязко спиране на изпреварвания.
Ако втория ТИР набие рязко спирачи, ще е виновен този ТИР пред него, който също е трябвало д анабие спирачки заради "нещо" пред него. Освен това изпреварващият изпреварва отстрани, а не отгоре или отпред. Да, може да засече превозното средство, което изпреварва, но едва ли ще го направи между два тира.
Ако е имало достатъчно място между тях и втория ТИР, защо изпреварващия не се вмъкнал между тях, а е държал да е между двата ТИР-а?Въпреки, че няма начин да не е забелязал, че вече има непрекъсната линия?
Защото в конкретния случай, който обсъждаме, е наближавал завой, който е бил без видимост и преди който се предполага, че разумният шофьор няма да рискува да направи катастрофа.
И да завършим с откровенията, ако КАТ бяха написали Акт и на ТИР-аджията, щяхте ли да смятате, че лекия автомобил не заслужава Акт, заради несъобразеното поведение на пътя.
Какво означава "несъобразеното поведение на пътя", когато в КОНКРЕТНИЯ случай изпреварвания не осигурява задължителното място на изпреварващия. По тази логика, когато ме изпреварват и аз ще настъпвам газта, а има такива олигофрени. Е, аз няма да съм виновен, защото колата на изпреварващия не е по-мощна от моята и не може да ме изпревари бързо.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Mного ми е интересно как повечето колеги изказват отрицателно мнение, без да са вникнали в постовете, които пиша. На 20 години съм да подчертая. Сега ще започнете да говорите, че съм млад, неопитен и т.н. Да обесня пак : Започнахме изпреварването на прав очастък, които има доста добра видимост. Описах под картата, която сътворих, че тя е неточна и създава последната ситуация. ЗАЩОТО ТИР-а не ни пусна да се приберем. Другата измислица е как някой спомена в началото, че някой от мен и моят приятел е карал без колан?! При мен е неписан закон дори пасажерите отзад да са с колани и затова получавам сумати критики от тях. Представяте ли си да дам колата на някой да е кара и аз или шофьора да е без колан?! Никога не съм допускал аз или някой, които ме вози най-вече в моята кола да го прави неразумно. И аз съм правил бели, даже са ме спирали за това - на безлюдна площатка в моя квартал в 2 през ноща дърпах ръчна! Да, ама съм преценил, че няма никой. А относно пак ситуацията - колеги не сте ли забелязали как нагло се държат ТИР-адижийте. Не искам да обидя никой, но на мене не ми е за първи път. Пребирах се от Габрово в 12ч. през ноща и на слизане през вр. Шипка, попаднах между два турски ТИР-а. Просто карах зад един и реших да си слизам през целия проход след него. В един момент отзад ме настигна друг ТИР и започна едва ли не да ме натиска. Ами представете си предният ТИР набие спирачки, както се случи и задният не успее да спре? Къде отивам аз? На последните страници на вестниците. И нищо. Тогава със старата ми кола още (VW Polo). Къде щях да съм? Еми под предният ТИР. Иначе за годините ми, даже още нямам 20, обаче имам навъртяни 50 000км за няма 2 години книжка. Всеки ден ми се налага със служебната кола да навъртам около 100-120км само градско каране. Има дни, в които стигам и 300км. И плачевно е, че в повечето случай, в които щях да бъда ударен, прегазен, смачкан, е било именно от "големи", можещи, знаещи шофьори и то не по на 20 - 25 години, а 2 пъти по големи. С предполагаем стаж 10-15 години. Най-опасната ситуация, в която попаднах, беше на излизане от Пловдив, с 4 души в автомобила (служебният), карам с 80 км на път с разрешени 90 и в един момент пред мен огромен камьон, отдясно има огромен магазин, да подчертая за неразбралите извън града! Карам аз дори с по-малко от позволената, но просто такива са възможностите на колата, а и все пак нося отговорност за 3-ма души. Точно в момента, в които доближих насрещният камьон, зад него се "показа" Пежо 807 с 5 или 6 човека, което правеше ляв завой. Набих спирачки, опитвах се всячески да го избегна, и добре, че успях. Няма да влизам в подробности, че не беше влизане в банкета, спирачки, засукване. Продължих около 100 метра обаче реших, че на тоя няма да му се размине и обърнах колата. След като вече бях на паркинга на въпросният магазин, пътниците в Пежото гледаха доста уплашено, защото треперех и щях да избухна, и не само аз, а още 3 души. Шофьорът на Пежото попита "Ама какво е станало?", аз най-културно му обясних, казах му също, че не му прави чест, че може би стажът му като шофьор е точно толкова колкото аз имам "стаж" на Земята. Добре, че човекът се извини, иначе ако се беше държал арогантно сигурно вече щеше да ме е осъдил. Иначе беше възпитан човек, но видимо доста преуморен. Много преуморен. Ето как той е виновен, но сигурно ако се бе случило ПТП щеше да завърши с загинал човек. И пак казвам никога не съм претендирал, че съм шофьор. Има още да науча много, наистина много, щом голяма част от "големите" шофьори незнаят нищо. А относно създалата се ситуация с КАТ, просто исках да съм убеден дали съм прав в това да търсим правата си. Ясно ми беше, че ще съм обект на критики, дори измислици. И пак да кажа бяхме с колани и т.н. Благодаря Ви за това, че отделихте време за темата от тук нататък модераторите могат да е затворят, защото нямам желание да прерастне в поредната глупава и безсмислена тема, в която доста хора ще получат предупреждения и т.н. Поздрави!
MB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Ако е имало достатъчно място между тях и втория ТИР, защо изпреварващия не се вмъкнал между тях, а е държал да е между двата ТИР-а?Въпреки, че няма начин да не е забелязал, че вече има непрекъсната линия?
Защото в конкретния случай, който обсъждаме, е наближавал завой, който е бил без видимост и преди който се предполага, че разумният шофьор няма да рискува да направи катастрофа.
Именно наближавал е завой и е било по разумно да не се мъчи с втория ТИР а да го "остави" за следващата възможност. Където може би щеше да е възможно да изпревари и двата ТИР-а, на прекъсната линия.
svetkos_ написа:
Какво означава "несъобразеното поведение на пътя", когато в КОНКРЕТНИЯ случай изпреварвания не осигурява задължителното място на изпреварващия. По тази логика, когато ме изпреварват и аз ще настъпвам газта, а има такива олигофрени. Е, аз няма да съм виновен, защото колата на изпреварващия не е по-мощна от моята и не може да ме изпревари бързо.
Е след като не ти е осигурил място, това не означава, че е трябва да продължиш напред и да пометеш всичко пред себе си.Това е несъобразено поведение на пътя. При конкретната ситуация, без значение кой е виновен е нужно да реагираш правилно, да не създаваш допълнително предпоставки за инциденти. Макар и в случай ти да си ощетения. Това едва ли ще е от някакво значение за жертвите, недай боже да има такива.
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::. www.cyxap.com
Ако е имало достатъчно място между тях и втория ТИР, защо изпреварващия не се вмъкнал между тях, а е държал да е между двата ТИР-а?Въпреки, че няма начин да не е забелязал, че вече има непрекъсната линия?
Защото в конкретния случай, който обсъждаме, е наближавал завой, който е бил без видимост и преди който се предполага, че разумният шофьор няма да рискува да направи катастрофа.
Именно наближавал е завой и е било по разумно да не се мъчи с втория ТИР а да го "остави" за следващата възможност. Където може би щеше да е възможно да изпревари и двата ТИР-а, на прекъсната линия.Колегата е обяснил, че е имал достатътчно място и възможност да изпревари и втория ТИР, въпреки че вече е имало непрекъсната линия. А не е оставил втория ТИР за по-късно, тъй като първият не му е осигурил място, за да влезе между тях. И аз спирам по темата, тъйко само се повтаряме и спорът започва да прилича на чешане на езици. Все пак всеки има гледна точка, аз моята я изложих и обосновах. Както всеки до този момент.
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Malone, никъде не съм казал, че си пътен полицай. Казах просто "полицай", имайки предвид, че работиш в системата. Или греша?Да твърдиш, че НИКЪДЕ не пише това, което черно на бяло го пише в закона - това беше причината за поста ми.Искам да приключа темата с това, че НИКОЙ не е излязъл на пътя за да става убиец или самоубиец. Понякога обаче, се изпада в подобни ситуации, при които някой трябва да направи един елементарен жест - да си дръпне крака от педала на газта например - за да направи място на някой друг да се прибере. Тираджиите определено не са такъв тип хора. Качени на огромните машини, си мислят че са недосегаеми и всички трябва да им правят път. Особено пък турските тираджии са всеизвестни.А за другата страна - контролните органи - колкото и да ми се иска да са най-професионалните пътни полицаи в света, нашите палкаджии са далеч от това определение. Има и свестни хора между тях, но повечето са ЛЕКЕТА и в работата, и в живота!!! Познавам доста от тях и съм се убедил в това.Моят подобен случай съм го разказвал, но нека пак го разкажа, за да разберете защо съм на страната на колегата Suppish в момента:Спускам се по надолнището покрай Карнобат идвайки от магистралата. Карам с около 90, на пета. От разклона за Карнобат, при знак СТОП, ми изкача камион с ремарке, който съвсем бавно излиза и тръгва да се наема в моята посока с около 15-20 км/ч. Аз имам два варианта - или бия рязко спирачки, при което резултата щеше да е неизвестен, при условие че самият път там завива наляво, т.е. не е прав. Другият вариант - да го ЗАОБИКОЛЯ отляво, при непрекъсната маркировка и чист път напред (никакво насрещно движение). Избрах второто, като по-безопасно за мен самия. В сенките след завоя си седят КАТаджиите и спират и мен, и камиона. На мен ми пишат акт за неправилно изпреварване, без предпоставка за ПТП, а на камиона пишат акт за отнемане на предимство и неспиране на стоп.Как може в тази ситуация и на двамата да напишат акт, така и не разбрах... Или бюджета трябва да се пълни... да се заработват премиални...Ако се бях блъснал в камиона, акта щеше да е само за него, за отнемане на предимство с последвало ПТП, но тъй като аз избегнах ПТП-то, трябваше и мен да ме накажат. Ей за това говоря, като се нервя страшно много на катаджиите.Друг пример - застанали в засада с радара и камерата пред института в Ямбол и вардят някой да не превиши ограничението 40 км/ч (на две ленти в едната посока и ограда на булеварда посредата. А от другата страна от край до край паркирани на забранено автомобили, очевидно пречещи на нормалното движение, седят си и никой не ги санкционира. Да си КАТаджия не значи да вардиш само за скорост... ама най-ниската глоба за превишена скорост в града е 100 лв. Пък за неправилно паркиране е 20. Пък и де ще търсят водачите на МПСтата... Майната им, да си седят, кво като пречат на движението....Ей такива неща са ме накарали да си променя мнението за пътните полицаи от "Те все пак си вършат работата" до споменаване на всичките им роднини по женска линия само като ги видя някъде.Нищо лично срещу никой нямам. Пък специално колегата Malone го уважавам заради обикновено компетентните му мнения. Ако някой се е почувствал засегнат от мен, моля да ме извини.
Immortal,Не можеш да си толкова нагъл! Как ще псуваш КАТаджийте? Не те разбирам. Хората си вършат работата - заработват. И те са хора, и те семейства хранят... /надявам се, че разбра, че се шегувам/. А иначе да те попитам, ти писа ли възражение, защото актът ти е голямо безумие и ако си го обжалвал, 100% си спечелил. Просто много ме хвърли в мисли как може да има толкова тъп човек, който да напише подобно нещо... Та дори и този, който те е засякъл, също може да възразява...
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Immortal, абсолютно се съгласявам с теб. Повечето, по-голямата част са лекета. Има изключения, но много малко. Тях не ги интересува безопасността и реда в движението. Интересува ги да ти напишат акт, да отчетат дейност, да ти демонстрират колко са велики и че, видиш ли, зависиш от тях, нищо, че едно изречение не могат да напишат без грешка (имах акт с 2 правописни грешки за три реда). А най-добре ако ти вземат 2-30 лева на ръка, пък ти ако щеш убий някой след това. Това последното сме сигурни, че е ставало поне веднъж...
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар