BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Възможно ли е някой до го изчисли?
Collapse
X
-
-
Immortal написа:С F=500 daN, мю=0,26 и дадените диаметри, излиза максимален теоретичен въртящ момент Mc=250.6 Nm (без никакъв запас). (По каталог по-слабия 1.9 JTD - 105 к.с. е 255 Nm. На помощния, 115 к.с. е 175 Nm...
Коментар
-
Данните са умишлено за Ланча Либра, защото колегата ВО кара такава.Коефициента на триене и мен ме зачуди, че е толкова нисък, но такъв е дал колегата в началото.А формулата е точно тази, която аз съм написал.@Stefan Hadjov - при цялото ми уважение, тази формула която си написал е вярна единствено и само, ако феродото е плътен кръг (т.е. вътрешния D = 0) , а то не е.Иначе няма кой знае каква разлика от твоята - силата си е сила, коефициента си е коефициент, отношението на разликите в диаметрите на някаква степен отчитат еквивалентния среден диаметър, i отчита броя триещи се повърхнини... то друго май не остана...
Коментар
-
Immortal написа:Данните са умишлено за Ланча Либра, защото колегата ВО кара такава.Коефициента на триене и мен ме зачуди, че е толкова нисък, но такъв е дал колегата в началото.А формулата е точно тази, която аз съм написал.@Stefan Hadjov - при цялото ми уважение, тази формула която си написал е вярна единствено и само, ако феродото е плътен кръг (т.е. вътрешния D = 0) , а то не е.Иначе няма кой знае каква разлика от твоята - силата си е сила, коефициента си е коефициент, отношението на разликите в диаметрите на някаква степен отчитат еквивалентния среден диаметър, i отчита броя триещи се повърхнини... то друго май не остана...
Коментар
-
Формулата ми е от ръководство по Теория и Конструкция на Автомобила - вярно че я обърнах - беше за да се изчислява притискателната сила при известен въртящ момент... От методиката за изчисляване на съединител. При написаната от теб формула излиза че е все едни дали D=210 и d=190 (Dср=200) и D=250 и d=150 (Dср=200) ?
Коментар
-
Онлайн калкулатор:http://www.engineering.com/calculato...яснение кое какво е във формулата - обърнете внимание на изчислението на средния диаметър (американците го смятат по малко по-друга методика, но все пак се вижда, че не е средно аритметично от двата диаметъра):http://perfectionusa.blogspot.com/20...apacity.htmlА ето и тук на български, където всичко е описано (виж формула 6.8 ):http://memh.vtu.bg/me/GLAWA6.htm
Коментар
-
Immortal написа:Формулата ми е от ръководство по Теория и Конструкция на Автомобила - вярно че я обърнах - беше за да се изчислява притискателната сила при известен въртящ момент... От методиката за изчисляване на съединител. При написаната от теб формула излиза че е все едни дали D=210 и d=190 (Dср=200) и D=250 и d=150 (Dср=200) ?
Коментар
-
Immortal написа:Формула 6.9 в горния линк опростява нещата до това, което ти казваш, но по-точната формулка е моята Нищо лично, но съм направил не един и два курсови проекта за изчисляване на съединители
Коментар
-
Ха така...Диаметрите при диска бяха нещо от рода за сигурност и устойчивост на материала.Както се изрази по-разбираемо, Stefan Hadjov, за износоустойчивост.По-голяма контактна площ, при по-големи диаметри ще даде по-ниско повърхностно налягане между двете допирни точки и съответно коеф. на триене ще пада при равни други условия.Едно време когато завършвах техникума, дипломната работа ми беше на тема - "Триещ многодисков електромагнитен съединител" Ама как се забравят нещата просто не е истина.Относно коеф. на триене (0.26) го видях от тема в реално изпитание на съединители.За това помолих някой ако знае по-точно формулата да спомене в темата.От това, което разбирам, теоретично един съединител със следните данни (за 2.4 двигател) би издържал 1. Външен диаметър - 235мм2. Вътрешен диаметър - 165мм3. Среден диаметър - 200мм4. Коеф. на триене - пак го приемем 0.265. Сила на натиск - 6000 НИ според формулата тези неща биха изглеждали:Мц=6000х0.26х0.2(метра)=312нмКато гледам в тази формула, единствено не е известно със сигурност коф. на триене.Ако приемем, че коф. е както казахте малко по-рано в темата - 0.375 (по средата на предположението) Мц=450нмТеоретично това изглежда до по-реалния отговор за автомобил, който въртящия момент по каталог би бил 304нм.==========Същите сметки за съд. на Брава/Мареа - с двигателите по 200нм е:1. Външен диаметър - 230мм2. Вътрешен диаметър - 155мм3. Среден диаметър - 192.5мм4. Коеф. на триене - пак го приемем 0.26 и 0.3755. Сила на натиск - 4850 Н1. Мц=243нм - при 0.26 коеф. на триене2. Мц=350нм - при 0.375 коеф. на триенеБлагодаря на всички включили се в тази тема.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Формулата на Хаджов има една грешка. Така, че ВО, не се подвеждай.Иначе с останалите написани от Хаджов неща съм съгласен (отн. коефициентите на сигурност и т.н.).По-добре прочети ръководството в линка по-горе.П.П. Ха сега раздели получените от теб (ВО) резултати на 2, щото това е разликата между диаметър и радиус.
Коментар
-
Immortal написа:Формулата на Хаджов има една грешка. Така, че ВО, не се подвеждай.Иначе с останалите написани от Хаджов неща съм съгласен (отн. коефициентите на сигурност и т.н.).По-добре прочети ръководството в линка по-горе.П.П. Ха сега раздели получените от теб ормулата(ВО) резултати на 2, щото това е разликата между диаметър и радиус.
Коментар
-
Аз не съм се запънал.В началото използвах една формула, която ти се чудиш откъде съм взел.Показах ти откъде съм я взел, ти обаче продължаваш да се запъваш.Видно е, че и двамата сме прави, само дето твоята формула е опростена "с достатъчна за практиката точност"."2" ката в горната формула 6.8 е точно броят на триещите се повърхнини (виж в моята формула, където не е "2" а е "i=2".Малко по-нагоре в същия линк пише:"...На фиг. 6.21 е показана схема на обикновен дисков съединител с една двойка триещи се повърхнини. Челната повърхнина на един от дисковете (1 или 3) е снабдена с фрикционен материал 2. ...". Формулите по-надолу, а именно показаните от мен по-горе са точно за 1 двойка повърхнини, т.е. за 2.Нали на всички е ясно, че няма как да има само една повърхнина, защото все пак е съединител - трябват минимум 2 повърхнини."...За намаляване на силата на притискане на фрикционните дискове и габаритите на съединителите се прибягва до конструкции с няколко двойки триещи се повърхнини - многодискови триещи съединители (фиг. 6.22). При тях триещият момент е Ттр = м.F.rтр. z (6.10)където z=n-1 е броят на двойките триещи се повърхнини; n - общият брой дискове.... "Замести n=2 и виж какво ще се получи - z=1 -> Tтр = м.F. rтр (или формула 6.9)Стефко, признай че си се объркал и черпи една бира като се видим Пък за разликата между курсовите проекти и реалните не ми говори, щото 7 години съм бил преподавател в ТУ, а след това съм в "реалните" сметки. От личен опит знам, че в курсовите работи се иска много по-голяма прецизност. Там всичко се изчислява подробно, докато в практиката доста от нещата са опростени.
Коментар
-
Immortal написа:Аз не съм се запънал.В началото използвах една формула, която ти се чудиш откъде съм взел.Показах ти откъде съм я взел, ти обаче продължаваш да се запъваш.Видно е, че и двамата сме прави, само дето твоята формула е опростена "с достатъчна за практиката точност"."2" ката в горната формула 6.8 е точно броят на триещите се повърхнини (виж в моята формула, където не е "2" а е "i=2".Малко по-нагоре в същия линк пише:"...На фиг. 6.21 е показана схема на обикновен дисков съединител с една двойка триещи се повърхнини. Челната повърхнина на един от дисковете (1 или 3) е снабдена с фрикционен материал 2. ...". Формулите по-надолу, а именно показаните от мен по-горе са точно за 1 двойка повърхнини, т.е. за 2.Нали на всички е ясно, че няма как да има само една повърхнина, защото все пак е съединител - трябват минимум 2 повърхнини."...За намаляване на силата на притискане на фрикционните дискове и габаритите на съединителите се прибягва до конструкции с няколко двойки триещи се повърхнини - многодискови триещи съединители (фиг. 6.22). При тях триещият момент е Ттр = м.F.rтр. z (6.10)където z=n-1 е броят на двойките триещи се повърхнини; n - общият брой дискове.... "Замести n=2 и виж какво ще се получи - z=1 -> Tтр = м.F. rтр (или формула 6.9)Стефко, признай че си се объркал и черпи една бира като се видим Пък за разликата между курсовите проекти и реалните не ми говори, щото 7 години съм бил преподавател в ТУ, а след това съм в "реалните" сметки. От личен опит знам, че в курсовите работи се иска много по-голяма прецизност. Там всичко се изчислява подробно, докато в практиката доста от нещата са опростени.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар