Колеги, някой може ли да изчисли и да каже точно, теоретично колко въртящ момент може да изкара съединител при следните параметри:1. Външен диаметър (на фрикционната част) - 235мм2. Сила на натиск - 600 dNm3. Коефициент на триене - 0.26За съжаление не мога да намеря вътрешната част на феродото, за да изчисля площта на триене, което според мен е важно в случая.Съвсем визуално предполагам, че вътрешния диаметър ще е от порядъка на 190mmТова прави площ на триене от порядъка на 15000 мм2Задачка закачка. :P
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Възможно ли е някой до го изчисли?
Collapse
X
-
Имам готов MATCAD-овски файл, обаче на обратната задача - по зададен въртящ момент, коефициент на триене и разни други коефициент, дава необходимата сила на притискане.Ако имаш МАТCAD - да ти я пратя да си я обърнеш.Ако не - ще почакаш до утре, че вече ми се спи.П.П. Каква е таз сила, дето се мери в dNm ?!? Виж да не е само dN или N. Иначе си е въртящ момент.
-
Ей го на.Ако приемем, че си имал предвид притискаща сила 6000 N се получава следното:Само че обикновено за максималния въртящ момент, който може да се предава през съединителя се слага един коефициент за запас, който е около 2, че и малко повече. Т.е. получената стойност раздели поне на 2.Ако пък силата ти е 600 N, или пък 600dN = 60 N - то тогава раздели на още 10 или 100...
Коментар
-
Immortal написа:То по това време - каква работаА във формулата i=2 - това е броя на триещи се една в друга повърхности.
Благодаря за отговора.
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Mupo написа:///// написа:... и има още нещо което би могло да прецизира задачата - брой включвания в час!
Коментар
-
Аз се съмнявам, че данните които имаш са ти верни.Първо - не се прави такава задача - прави се, както и по-горе писах обратната - като се знае какъв въртящ момент дава двигателя - се търси силата, с която трябва да се притиска съединителя (т.е. избира се пружина(и).).Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?
Коментар
-
Immortal написа:Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?
Коментар
-
ogi28b написа:Immortal написа:Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?
Коментар
-
С F=500 daN, мю=0,26 и дадените диаметри, излиза максимален теоретичен въртящ момент Mc=250.6 Nm (без никакъв запас). (По каталог на по-слабия 1.9 JTD - 105 к.с. е 255 Nm., на по-мощния - 115 к.с. е 275 Nm - източник www.catalog.auto.ru за кола Lancia Lybra)Не съм сигурен дали коефициента на триене е 0,26 (?), и каква е конструкцията на съединителя. Не ми се рови да търся, но може и да не е с една пружина, а това да е силата на една от пружините. Иначе се оказва, че при тези данни, съединителя няма да може да предаде въртящия момент от двигателя към ходовата част...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар