Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коя е най-тъпата реклама!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ele написа:
    muns61 написа:
    Всички реклами са отврат!
    +1
    +2, ама ако може поне да направят звука им да не е по-силен, а леко по-слаб от основния, пак ще е добре.Макар че определено не гледам реклами (като почнат - превключвам, или най-малкото спирам звука). Ама понякога така ме стряскат!

    Коментар


      Гледането на телевизия вреди сериозно на вас и на другите около вас!
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        Immortal написа:
        ама ако може поне да направят звука им да не е по-силен, а леко по-слаб от основния, пак ще е добре.
        Много трудно ще стане това, защото няма как да се регулира законово...
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          gamma написа:
          Immortal написа:
          ама ако може поне да направят звука им да не е по-силен, а леко по-слаб от основния, пак ще е добре.
          Много трудно ще стане това, защото няма как да се регулира законово...
          Напротив, от 01 юни миналата година е задължително нивото на звука по време на реклами да не е по-високо от нивото по време на предаването, в което се пускат. Не ми се рови, но някъде из документите на Комисията по съобщенията май беше, го има. Даже доста дълго и нашироко коментирах темата през март-април, когато го приеха, с един приятел, който работи в местна кабелна ТВ. Така че - доколкото знам - регулирано е с наредба. Друг въпрос е спазването и контрола.

          Коментар


            Оги, и аз това работя - занимавам се със звук И явно не се изразих правилно... КРС е въвела правило, нивото на рекламите да не е по-високо от нивото на останалите предавания и/или филми. Дотук добре, но никой не отчита т.н. свръхкомпресия. Ако приемем, че максималното звуково ниво трябва да е 0db (при телевизиите типично то е -6db), то никое от предаванията/филмите/рекламите и т.н. не трябва да го надвишава. Обаче възприятието за сила на звука е различно и за всеки човек и за начина по-който то се измерва. В картинките по-долу се вижда, че МАКСИМАЛНАТА амплитуда на сигнала и в двата примера НЕ превишава 100% (0db), което всъщност изпълнява изискването на КРС. На практика нещата са по-различни... Въпреки спазеното изискване, се вижда, че на втората картинка сигнала е "по-уплътнен". Чисто като възприятие на човек ще му се стори, че втория трак е много по-силен от първия.Та в този ред на мисли не бива да виним телевизиите. Реално те не могат да пипат много по филмите, на които да речем, че през повечето време нивото им е на -12db, но имат няколко пика, които достигат до 0db. Телевизиите отчитат максималното ПИКОВО ниво на филма и изравняват по него. Ако не го направят, то тези пикове ще "влезнат в червеното" и звука ще прикриви.Опитах се да го обясня с думи прости и дано съм успял. п.с. Първата картинка е част от филма Margin Call, а втората от една реклама, която излъчваме в радиото.
            Прикачени файлове
            Alfa 159 SW 2.4 Ti
            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

            Коментар


              Ок, но защо по чуждестранните телевизии(без български реклами) го няма това?

              Коментар


                Защото ние сме още в средновековието... Клиентите искат рекламата им да звучи "яко" и затова в студията ги "помпят". Другата причина е, че медиите като цяло гледат да привлекат кинти и много не ги е*е как ще звучи дадена реклама. Важното е клиента да е доволен и да дава пари. По Дискавъри примерно, не може да рекламира който и да е, независимо колко ще плати. Рекламата трябва да се одобри от телевизията. Тук е обратното...Всеки ден влизам в какви ли не ситуации... Получавам "Бланка за реклама", в която има текст за запис, който е безумен. Някак си правим рекламата, като искам да уточня, че това е работа на няколко души. Диктор, понякога са няколко и трябва да се "стиковат" и да дойдат заедно в студиото, особено ако рекламата го изисква. Записът отнема от около половин час, докато кажат репликите както трябва, до + безкрайност... През това време тоноператора наглася микрофони, нива и т.н. После идва ред на колегата от "Продукция". Той трябва да изслуша целия суров мат’риал, да отдели репликите, които са казани най-добре, да ги напасне, да добави ефекти, фон и т.н. След това клипа отива за одобрение в рекламният отдел, от където го пращат на клиента за одобрение. Ииииии, в един момент клиента се сеща, че телефона, който ТОЙ САМ Е НАПИСАЛ е сгрешен. Следва повторение на цялото упражнение и сумарно още един ден работа за четирима души...Горното го написах, за да добиете представа с какво се занимаваме всеки ден. Е, аз работя в радио, но в телевизията нещата не са много по-различни. За да се променят нещата, то трябва да се промени мисленето на хората в случая на клиентите. Малко са медиите в БГ-то ни, които могат да си позволят да НЕ излъчат дадена реклама, защото тя не отговаря примерно на етичните норми в медията и/или качеството на продукцията (някакво безумие като рекламата на Дуфалак примерно) не отговаря на стандартите на телевизията и тя (телевизията) ще откаже да излъчва реклами за продукти против диария в праймтайма, когато голяма част от обикновените хора вечерят...
                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                Коментар


                  gamma написа:
                  ... (някакво безумие като рекламата на Дуфалак примерно)...
                  Това не е ли оназа реклама, в която майка и дъщеря ще скачат с парашути и са с бели костюми.Хахах. "Може да спре диарията".... може и да не я спре
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    Мне. На "Дуфалак" рекламата е с един танк. Потърси я. Ще ти хареса!
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      Да кажа и аз като работил в телевизия и в студио за изработка на реклами, но телевизионни. Огромния проблем е хората, които одобряват крайния продукт. Има два варианта. В единия понеже ’те ще ми дават акъл на мене’ шефа си измисля някакъв сценарий, дето много го кефи и праща някое протеже да ни налива акъл ’как да е’. Съответно това са пълни безхаберници, които обаче ТРЯБВА да направят забележка, защото ако не направят - за какво са изпратени при нас. А ако направят и шефа хареса нещата - станало е добре, щото протежето ни е казало КАК да направим рекламата. А ако не е станало добре, протежето пак не е виновно, то ни е казало как, ама ние сме тъпи и не сме го разбрали. Примерна случка. По тая схема един колега прави една реклама, идва протежето, почесва се, почесва се и казва ’абе...не може ли друга музика? Тая хич не пасва’. Добре, казва колегата, заповядайте след седмица. Идва след седмица оня, колегата му пуска рекламата с абсолютно същата музика и протежето казва ухилен ’Ааааааа, това е друго нещо...виждаш ли, като ти кажа как и става хубаво’. Колегата ни смигна и прати рекламата за ефир.Във втория вариант шефа на фирмата се обръща към някаква рекламна агенция мастита, да измисли рекламата. Съответно в тази агенция половината са парашутистки-свиркаджийки, а другата половина са някакви неразбрани гении и таланти, които ние, обикновените компютърджии, не сме им на нивото, че да ни се обясняват. Да дам пример и за един такъв. Идва човека и казва ’Абе, тука един клиент, измислих му страшна реклама...ще разбием един самолет в летище Варна’. Колегата мига мига...’Кфо...?’. ’Ми’ продължава гения ’нали сега Балкан фалира, сигурно имат нещо старо, после ще позаметем пистата и готово.’ Пояснявам, че това беше в края на деведесетте, та наистина Балкан бяха позакъсали. Ма чак да тръгнем да разбиваме самолет в пистата...някак не се получи. Не преувеличавам, абсолютно реална случка.Мен напоследък ме дразни появата на някакъв ’тренд’, който да се експлоатира до безкрай. Примерно думата ’грижа’. В един момент я хакаха във всяка реклама. Сега напоследък е тренд пауза с продължение на изречението от ’и...’. Примерно ’Тук докарват млякото.....(пауза)... и го преработват’ (майка с дете гледат в хладилник). По едно време (май още) по радиата беше тренд диктора да се повтори, ама през ефект тип ’радиостанция’ или ’телефон’. А за бебешки и детски смях имам чувството че има два семпъла, които масово се ползват и нищо друго.В заключение - в изработката на реклами в България има една фасада от псевдо-разбирачи, чиито глупости се полират от никому неизвестни компютърджии, които толкова нещо им е минало през ръцете докато си научат софтуерите, че вече прекрасно знаят ’как’. Но нали са прости компютърджии, пък както знаем ’е ще го промениш, той нали компютъра сам го прави’ - няма кой да оцени.

                      Коментар


                        Това обяснява доста...По темата - няма по-ужасна реклама от тази на Кауфланд по радиото. Не я бях чувал доста време, но днес щях да направя дупка на таблото, само и само да го запуша тоя да не ми крещи Само като закача НЕВЕРОЯТНАТА ЦЕНА!!!!!!!! от 12ст за кг нещо си и....

                        Коментар


                          Витал,Ами (лидълът), тая мацка със пенсионера, къртят мифки за 29 стотинки килограм...(радио реклама по фрешово радио)
                          ...хладилник, карам хладилник...

                          Коментар


                            Не случайно собственикът е един :D Ама тия на Лидл предимно повтарят, а тоя на кауфланд директно почва да ми крещи за невероятната!!!!!!!!!!! му цена...

                            Коментар

                            Working...
                            X