ele написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Коя е най-тъпата реклама!?
Collapse
X
-
gamma написа:Immortal написа:ама ако може поне да направят звука им да не е по-силен, а леко по-слаб от основния, пак ще е добре.
Коментар
-
Оги, и аз това работя - занимавам се със звук И явно не се изразих правилно... КРС е въвела правило, нивото на рекламите да не е по-високо от нивото на останалите предавания и/или филми. Дотук добре, но никой не отчита т.н. свръхкомпресия. Ако приемем, че максималното звуково ниво трябва да е 0db (при телевизиите типично то е -6db), то никое от предаванията/филмите/рекламите и т.н. не трябва да го надвишава. Обаче възприятието за сила на звука е различно и за всеки човек и за начина по-който то се измерва. В картинките по-долу се вижда, че МАКСИМАЛНАТА амплитуда на сигнала и в двата примера НЕ превишава 100% (0db), което всъщност изпълнява изискването на КРС. На практика нещата са по-различни... Въпреки спазеното изискване, се вижда, че на втората картинка сигнала е "по-уплътнен". Чисто като възприятие на човек ще му се стори, че втория трак е много по-силен от първия.Та в този ред на мисли не бива да виним телевизиите. Реално те не могат да пипат много по филмите, на които да речем, че през повечето време нивото им е на -12db, но имат няколко пика, които достигат до 0db. Телевизиите отчитат максималното ПИКОВО ниво на филма и изравняват по него. Ако не го направят, то тези пикове ще "влезнат в червеното" и звука ще прикриви.Опитах се да го обясня с думи прости и дано съм успял. п.с. Първата картинка е част от филма Margin Call, а втората от една реклама, която излъчваме в радиото.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Защото ние сме още в средновековието... Клиентите искат рекламата им да звучи "яко" и затова в студията ги "помпят". Другата причина е, че медиите като цяло гледат да привлекат кинти и много не ги е*е как ще звучи дадена реклама. Важното е клиента да е доволен и да дава пари. По Дискавъри примерно, не може да рекламира който и да е, независимо колко ще плати. Рекламата трябва да се одобри от телевизията. Тук е обратното...Всеки ден влизам в какви ли не ситуации... Получавам "Бланка за реклама", в която има текст за запис, който е безумен. Някак си правим рекламата, като искам да уточня, че това е работа на няколко души. Диктор, понякога са няколко и трябва да се "стиковат" и да дойдат заедно в студиото, особено ако рекламата го изисква. Записът отнема от около половин час, докато кажат репликите както трябва, до + безкрайност... През това време тоноператора наглася микрофони, нива и т.н. После идва ред на колегата от "Продукция". Той трябва да изслуша целия суров мат’риал, да отдели репликите, които са казани най-добре, да ги напасне, да добави ефекти, фон и т.н. След това клипа отива за одобрение в рекламният отдел, от където го пращат на клиента за одобрение. Ииииии, в един момент клиента се сеща, че телефона, който ТОЙ САМ Е НАПИСАЛ е сгрешен. Следва повторение на цялото упражнение и сумарно още един ден работа за четирима души...Горното го написах, за да добиете представа с какво се занимаваме всеки ден. Е, аз работя в радио, но в телевизията нещата не са много по-различни. За да се променят нещата, то трябва да се промени мисленето на хората в случая на клиентите. Малко са медиите в БГ-то ни, които могат да си позволят да НЕ излъчат дадена реклама, защото тя не отговаря примерно на етичните норми в медията и/или качеството на продукцията (някакво безумие като рекламата на Дуфалак примерно) не отговаря на стандартите на телевизията и тя (телевизията) ще откаже да излъчва реклами за продукти против диария в праймтайма, когато голяма част от обикновените хора вечерят...Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Да кажа и аз като работил в телевизия и в студио за изработка на реклами, но телевизионни. Огромния проблем е хората, които одобряват крайния продукт. Има два варианта. В единия понеже ’те ще ми дават акъл на мене’ шефа си измисля някакъв сценарий, дето много го кефи и праща някое протеже да ни налива акъл ’как да е’. Съответно това са пълни безхаберници, които обаче ТРЯБВА да направят забележка, защото ако не направят - за какво са изпратени при нас. А ако направят и шефа хареса нещата - станало е добре, щото протежето ни е казало КАК да направим рекламата. А ако не е станало добре, протежето пак не е виновно, то ни е казало как, ама ние сме тъпи и не сме го разбрали. Примерна случка. По тая схема един колега прави една реклама, идва протежето, почесва се, почесва се и казва ’абе...не може ли друга музика? Тая хич не пасва’. Добре, казва колегата, заповядайте след седмица. Идва след седмица оня, колегата му пуска рекламата с абсолютно същата музика и протежето казва ухилен ’Ааааааа, това е друго нещо...виждаш ли, като ти кажа как и става хубаво’. Колегата ни смигна и прати рекламата за ефир.Във втория вариант шефа на фирмата се обръща към някаква рекламна агенция мастита, да измисли рекламата. Съответно в тази агенция половината са парашутистки-свиркаджийки, а другата половина са някакви неразбрани гении и таланти, които ние, обикновените компютърджии, не сме им на нивото, че да ни се обясняват. Да дам пример и за един такъв. Идва човека и казва ’Абе, тука един клиент, измислих му страшна реклама...ще разбием един самолет в летище Варна’. Колегата мига мига...’Кфо...?’. ’Ми’ продължава гения ’нали сега Балкан фалира, сигурно имат нещо старо, после ще позаметем пистата и готово.’ Пояснявам, че това беше в края на деведесетте, та наистина Балкан бяха позакъсали. Ма чак да тръгнем да разбиваме самолет в пистата...някак не се получи. Не преувеличавам, абсолютно реална случка.Мен напоследък ме дразни появата на някакъв ’тренд’, който да се експлоатира до безкрай. Примерно думата ’грижа’. В един момент я хакаха във всяка реклама. Сега напоследък е тренд пауза с продължение на изречението от ’и...’. Примерно ’Тук докарват млякото.....(пауза)... и го преработват’ (майка с дете гледат в хладилник). По едно време (май още) по радиата беше тренд диктора да се повтори, ама през ефект тип ’радиостанция’ или ’телефон’. А за бебешки и детски смях имам чувството че има два семпъла, които масово се ползват и нищо друго.В заключение - в изработката на реклами в България има една фасада от псевдо-разбирачи, чиито глупости се полират от никому неизвестни компютърджии, които толкова нещо им е минало през ръцете докато си научат софтуерите, че вече прекрасно знаят ’как’. Но нали са прости компютърджии, пък както знаем ’е ще го промениш, той нали компютъра сам го прави’ - няма кой да оцени.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар