Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Застраховката ГО 600 лева от 2012

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    gantcho написа:
    Ами какво да ви кажа, колеги. Аз съм много песимистично настроен изобщо относно карането на коли в скоро време. Вижте колко фактори има:1. Петролът е на изчерпване в световен мащаб. Понастоящем цените на международния пазар са изкустено ниски, но трендът скоро ще се обърне (вероятно първите признаци за това вече се наблюдават) и ще се гонят нива от 150-200-300... долара за барел. В момента, в който се чуе, че кризата започва да отминава и потреблението тръгне нагоре, цените ще експлодират.2. Акцизите ще продължават да вървят нагоре. Има си график за вдигането им, но и ЕС не си е казал последната дума. Очаквам все по-високи и по-високи акцизи. Освен средство за пълнене на бюджета, те са и лост за ограничаване на потреблението.3. Прибавате към горните два фактора и ДДС-то, което се начислява върху цената и акциза. Не след дълго цените на горивата по бензиностанциите ще бъдат 3.4.5.6... лева за литър.4. ГО ще се вдига, както става ясно от настоящата тема. Европейските изисквания са едно на ръка. Изказването на този Петков е чиста проба демагогия. Доколкото си спомням в България никога не е изплащано обезщетение за човешки живот повече от 50,000 лева. Ако не ме лъже паметта едва преди месеци бе присъдено "рекордно" обезщетение от над 100,000 лева. Тоест, таванът на покритието може да стане не 1 млн. евро, а 1 милиард - това няма значение. Важното е, че българските съдилища никога не присъждат такива суми.4. Строят нови пътища. Те са инвестиции и трябва да се връщат. Ще ги връщаме ние - под формата на винетки, тол такси и т.н.Ако някой може да ме опровергае, много ще се радвам.
    1.Първото твърдение е отчасти невярно. Относно изчерпването на петрола може да поспорим. Иначе за цените също не си много прав. Те веднъж скочиха, и потреблението рязко се сви. После се върнаха на нормални нива. Ония с чалмите все още не са готови да се разделят с огромните си печалби.2. За акцизите си прав. Но нали знаеш приказката на шопа - "и 5 лв да стане бензино, пак че караме коли, и без пАри да го дават, пак че краднеме."3. ДДС не мисля че е проблем, има го на всички стоки. Просто сме свикнали да си влиза в цената и на никой вече не му прави впечатление.4. За застраховките си абсолютно прав. Като почнат да искат увеличение на застраховките, би било редно или да им се покаже този факт, или да се иска от съдилищата да отсъждат нормални обезщетения - от няколко стотин хиляди нагоре.5 (твое второ 4) - Фактът, че строят нови магистрали е в противоречие с твърдението ти, че транспортът ще намалява.В подкрепа на 2 и 3 мога да кажа, че в Турция акцизът е ОГРОМЕН и цената на горивата са с 1 лв отгоре на литър. И пак е пълно с коли. А доходите им не са от най-високите. (За сравнение, по времето, когато е правена снимката, 1 YTL = 1 лв. Сега съотношението е 1 YTL = 0.92 лв, но не знам дали и цените са им такива.). Обърнете внимание на газта - там е 1,87, тогава тук беше около 0,90. Беше ми по-изгодно да заредя бензин тук, отколкото газ там.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #17
      Тези неща за изчерпването на петрола винаги са ми били интересни, но нямам мнение по въпроса, което да мога да подплатя с някакви факти. Не мога да повярвам, че примерно след 50 г. пак ще минем на каруци с конски впряг, някаква конспирация има тук вероятно.За цената на застраховката, това разбира се са пълни глупости. С подобни цени ни плашат вече няколко години и какво става - всяка година ГО мърда нагоре с 20-ина лв., че и подаръци раздават и продължават да го правят.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #18
        Immortal написа:
        1.Първото твърдение е отчасти невярно. Относно изчерпването на петрола може да поспорим. Иначе за цените също не си много прав. Те веднъж скочиха, и потреблението рязко се сви. После се върнаха на нормални нива. Ония с чалмите все още не са готови да се разделят с огромните си печалби.2. За акцизите си прав. Но нали знаеш приказката на шопа - "и 5 лв да стане бензино, пак че караме коли, и без пАри да го дават, пак че краднеме."3. ДДС не мисля че е проблем, има го на всички стоки. Просто сме свикнали да си влиза в цената и на никой вече не му прави впечатление.4. За застраховките си абсолютно прав. Като почнат да искат увеличение на застраховките, би било редно или да им се покаже този факт, или да се иска от съдилищата да отсъждат нормални обезщетения - от няколко стотин хиляди нагоре.5 (твое второ 4) - Фактът, че строят нови магистрали е в противоречие с твърдението ти, че транспортът ще намалява.В подкрепа на 2 и 3 мога да кажа, че в Турция акцизът е ОГРОМЕН и цената на горивата са с 1 лв отгоре на литър. И пак е пълно с коли. А доходите им не са от най-високите. (За сравнение, по времето, когато е правена снимката, 1 YTL = 1 лв. Сега съотношението е 1 YTL = 0.92 лв, но не знам дали и цените са им такива.). Обърнете внимание на газта - там е 1,87, тогава тук беше около 0,90. Беше ми по-изгодно да заредя бензин тук, отколкото газ там.
        1. Ако това, което съм чел е вярно, можем наистина да спорим :D Пак казвам - искрено се надявам ТИ да си прав, но прогнозите са песимистични. Виж какво пише тук под заглавието OPEC countries.http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reservesЗа колегите, които не четат английски ще кажа само, че OPEC раздава производствени квоти на своите членки. Т.е. - колкото повече резерви на петрол декларираш, толкова повече имаш право да произведеш. Квотите са въведени в началото на 80те години и внезапно декларираните резерви на всички страни се "увеличават" в пъти. Не защото е открит толкова много нов петрол, а поради чиста алчност - всеки иска да произведе колкото се може повече сега за да забогатее веднага. Така че, нека оставим конспиративните теории и да погледнем реалността в очите - петролът свършва и ние ще видим това доста преди да остареем. 2. Пътищата и магистралите са част от инфраструктурата. Всеки се надява транспортът и трафикът да не зависят единствено от петрол. Но докато това стане реалност, за нас предвижването в собствени МПС ще стане недостижим лукс 3. Не знам ти в коя част на Турция си ходил - може би в Истанбул? (аз пък там не съм ходил :D ). Минаване покрай Одрин - празно. Надолу към Чанаккале - празно и спокойно. Магистралата Чанаккале - Измир - абсолютно пуста. За 10 мин можеш да видиш 20-25 коли в двете посоки. С баща ми се смеехме, че бензиностанциите са повече от колите. :D Иначе за акциза и убийствените цени на горивата там си напълно прав. А е гадно всичко това, щото повечето сме свикнали с колите си...
        She was only a whisky maker but he loved her still.

        Коментар


          #19
          Всичко което съм чел и гледал на екрана показва, че петролните запаси привършват. И то с такива темпове, че след 15-20 години само много богатите хора ще могат да се возят на самолети, защото билетите ще са много скъпи. Но това не виждам, какво общо има с гражданската и откъде я заченхате тази тема?!? :D Ако трябва да си плащаш все по-скъпо за това, че си част от причината петролните запаси да свършат не е ли достатъчно това, че си купуваш скъпи горива? Цената на Гражданската отговорност трябва да е правопропорционална на риска от ПТП при всеки водач! В този ред на мисли в Англия например ГО за младеж на 20 години е два пъти по-скъпа от тази на трийсет годишен водач без ПТП. Шофирането и притежание на автомобил не е евтино занимание! Специално аз адмирирам всички начини да се намалят автомобилите на пътя! :D
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            ele написа:
            Компаниите не носят отговорност, те застраховат. Крайно време е да се въведе поименна застраховка - който кара като луд - да плаща като луд.
            та и как предлагаш ще разберем кой как кара ? ще питаме колата ли ? мислиш ли че тоя дето "кара като луд" ще си каже сам аз трябва да платя 500 лева а комшията 100 щото кара съвесно а?

            Коментар


              #21
              Лесно може да се провери кой кара като луд. Справка в база данни на КАТ на кои шофьори се пишат често актове за превишена скорст например. Който е късметлия и го хващат редовно с превишена скорст - честито!

              Коментар


                #22
                е честито аз като карам като простак и неса ме фащали а ти си бързал и те лепнат 2-3 пъти и ти го нататрузят а аз съм си тапаче по принцип много щи е гот нали ?

                Коментар


                  #23
                  Humppa написа:
                  Лесно може да се провери кой кара като луд. Справка в база данни на КАТ на кои шофьори се пишат често актове за превишена скорст например. Който е късметлия и го хващат редовно с превишена скорст - честито!
                  това не е меродавно, докато няма контрол навсякъде
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #24
                    durex_a написа:
                    ele написа:
                    Компаниите не носят отговорност, те застраховат. Крайно време е да се въведе поименна застраховка - който кара като луд - да плаща като луд.
                    та и как предлагаш ще разберем кой как кара ? ще питаме колата ли ? мислиш ли че тоя дето "кара като луд" ще си каже сам аз трябва да платя 500 лева а комшията 100 щото кара съвесно а?
                    като знаеш, че ако направиш ПТП, ако ти съставят акт за превишена скорост или подобно и застраховката ти скочи двойно, ще видим дали ще караш така.Мисля, че на фона на ежедневните новини за загинали на пътя, хвалбата ти къф пич си като караш като луд не е на място.
                    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                    Коментар


                      #25
                      не казвам как карам аз просто давам пример капиш ? щото както казах караш нормално утре ти се наложе настъпиш пат палката и изгоря а оня дет бил връзкар или имал късмет продалжава с глупостите ? не е литай

                      Коментар


                        #26
                        Цените на гражданската отговорност ще се саморегулират от пазара. Не бойте се. И те са стока, като всичко друго.Като станат прекалено скъпи, ще почнат пак хората да не си купуват застраховки и цените сами ще паднат.Те утре може да кажат, че вдигат лимитите на 1 млрд. и да искат по 2000 лв за застраховка...Всичко това е абсурдно и не знам що се връзваме на приказките на някой, който иска да си вдигне печалбата.А специално за Ганчо пускам следващата снимка. Аз видях това, не знам може ли да му се каже празно:
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #27
                          Винаги до тък еле няма един нормален коментар като нас обикновенните българи както се бе изразила тя,Ами еле аз винаги карам извънградско 90-110 и да може да е с 10-15 над допустимата ама не означава,че карам като луд.Лудото каране не е свързано само с скоростта а и с ситуацията и и колата която караш.Ама забравих,че си РАФИНИРАНА жена и имаш винаги най-правилното мнение.
                          "Хората от AMG ходят с костюми и намръщени на работа,а тези от абарт голи и с пура в уста"
                          Fiat Grande Punto FIAT 500 RiegeR Fiat Freemont

                          Коментар


                            #28
                            cenitel написа:
                            Винаги до тък еле няма един нормален коментар като нас обикновенните българи както се бе изразила тя,Ами еле аз винаги карам извънградско 90-110 и да може да е с 10-15 над допустимата ама не означава,че карам като луд.Лудото каране не е свързано само с скоростта а и с ситуацията и и колата която караш.Ама забравих,че си РАФИНИРАНА жена и имаш винаги най-правилното мнение.
                            Да, не караш като луд, караш опасно! Явно повечето хора мислят, че ако караш със 70 си по-опасен ако летиш със 110. От всички страни, в които съм била, този начин на мислена съществува единствено и само в България. Като погледнем и статистиката за убитите и ранените - дори всеки с ниска степен на интелигентност би се справил с въпроса: как е по-опасно да караш при ограничение 90 - със 70 или със 110? Освен това България е единствената страна в която съм била, в която повечето шофьори се хвалят с постиженията си, с това, че нормално карат с поне 10км над ограничението... и освен това слушателите не само нищо не казват, но и цъкат с език и негласно казва: малии къф пич!!!. Само за справка - когато бях в Канада и след 3-часова одисея в едно задръстване им казах как се кара в България и какво биха направили шофьорите, абсолютно всички изразиха нечувано за мен възмущение. Манталитетът на повечето българи е огромна и непреодолима стена към по-добрия живот на цялото ни обществоМисля, че няма какво повече да коментирам, поне тази тема сме я коментирали 1000 пъти. Няма нужда да разваляме и тази тема с подобни коментари. Сори за офтопика, ама не мога да се сдържа, когато някой смята нарушението за нещо нормално. Както е тръгнало, скоро и прегазването на хора ще стане нормално - само ще се обърнем, повдигнем рамене и ще отпрашим, защото бързаме....
                            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                            Коментар


                              #29
                              И 1000 лева да ги направят застраховките - народа ще си плаща и ще псува под сурдинка и по форумите!
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар


                                #30
                                gantcho написа:
                                1. Ако това, което съм чел е вярно, можем наистина да спорим :D
                                Toва което си чел е толкова вярно, колкото и пълни глупости. Що не извадиш един доклад на AAPG или некоя друга геоложка организация и да посравняваш.За ОПЕК кризата с петрола е факт от 50 години. Петролната криза от миналото лято не е първата и няма да е последната. Това е реакция на страните извън ОПЕК с отношение към търговията с петрол и на тези , които нямат ръка върху петролните концесии. Вече съм го писал това, но явно никои не иска да му обърне внимание и затуй пак ще го споделя:Петрола е суровина без номинална стойност нейния знак не е БАРЕЛ, а ДОЛАР ($).Всеки може да се сети от какво зависи цената. Не не е от потреблението!Световните запаси са локално разположени (от гледна точка на границите на държавите), няколко държави държат огромните запаси като суровина и няколко държави държат концесиите към тях. Самите концесии са три типа, кратки (5-7 години), средносрочни (10-15 години) и дългосрочни (често над 20 години). В световен мащаб най-често срещани са концесиите от втория тип м/у 10 и 18 години. Просто приемаме, че е дошло време за нови пазарлъци и опит на нови играчи да се включат, като стратегически полюс, т.е. без оглед от цената те искат да са в Киреча (КИТАЙ).Първия удър по този ентусиазъм на Китай беше въвеждането на "ограничение на вноса" в САЩ, втория коствен удър беше изявлението на Конди, че "САЩ няма да допусне няколко държави да контролират световните блага" , разбирай "Китай да го духате", последва ИРАК и некои намеци за ИРАН.Когато Арабите се запънаха и усетиха, че могат да си обезпечат много добри печалби слкючвайки краткосрочни договори за доставка със спорни, но силни играчи се наложиха крайните мерки на "Запада". КРИЗА! Воденето на война не е лошо решение, но е много не популярно особено когато се опитва нов световен ред с Евро конституцията. Нека вземем за пример един "Арабски Шейх" :D той е млад, красив и много богат от петролни сделки, НО неговото състояние не се определя от петрола (защото той вече го е продал за седващите 15 години), а от $, като всеки бизнесмен той има много инвестиции, предимно в:Недвижими имотиЗлатоБанкови средстваАкции (стокове)МеталургияТраспорт и логистикаТакааа нека пак седнем със същия този млад, красив и вече не толкова богат Арабски шейх на преговори за следващите концесии .... Май вече акъла му е доста по-хладен ...Благодаря, че го прочетохте!

                                Коментар

                                Working...
                                X