Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще ми липсвате една седмица
Collapse
X
-
Добре, че взехме резервен феродов диск! Естествено - нямахме дорник, но на мен от малък ми викат Живко-дорника (не знам защо ) И кутията влезе от първия път! Просто нямахме време за грешки! В 9:00 тая барака трябваше да може да стартира! А междувременно в лагера постоянно финишираха и други екипажи!
Коментар
-
Забравих да спомена, че източвайки маслото на раздатката в пластмасово отрязано шише още като отвинтих пробката и започна да се чува само "туп-туп-туп-туп" на дъното на шишето! Предполагам се сещате - това бяха зъбите на някоя зъбчатка! Имахме само една такава и се молехме да е тя! Отдъхнах си като не видях да падат лъскави топчета.
Коментар
-
Обаче проблем - оказа се, че има и други зъбни колела с частично нарушени зъби и един зъб наполовина отчупен, което означава, че не може да има пълноценно 4х4 и бавни! За 2-ра употреба не може да се мисли, тъй като в цяла Румъния няма кьорав уаз! И всичко това, след като през деня сме били първи и сме имали 1 час преднина! Лебедката се оказа, че е изгорял двигателя и нямаме резервна! Нея поне я демонтирахме, за да не тежи! Ето снимки на съединителя (тези дъги са феродата ) и изронената зъбчатка, чийто зъби са повредили останалите зъбчатки и лагерите на раздатката!
Коментар
-
От тук нататък вече нямаме пълноценна мощ! Единия джип е с непълноценно 4х4 и бавни и без лебедка! Това означава, че не можем да минем по целия терен и да се борим за място! Налага се да вземем стратегическо решение поне да завършим и да се надяваме да отпаднат колкото се може повече съперници! А те си окапваха постоянно, което е добре дошло за нас! Важното е, че пак се върнахме на пистата! Съперниците ни ни бяха отписали и как само зяпнаха като ни видяха готови за стартиране на сутринта. Изобщо не подозираха за проблемите ни! Стратегията ни беше да стартираме и да финишираме без да минаваме по цялата дължина на трасето! Естествено, това носи точки наказания, но нали сме в играта!
Коментар
-
Та така мина третия състезателен ден! Момчетата се поразходиха с джиповете докъдето можаха по трасето, минаха през магазана и накупиха една торба с бири! Аз си полегнах малко, но от толкова нес-кафета не се спи! Финишираха рано-рано и този път беше изкривена само другата кормилна щанга! Решихме да си изпием бирите и да я мислим на другия ден! За да не скучаем, обаче, привечер времето реши да си покаже рогите! Такава буря се изви - не е истина - 8 човека не можем да удържим тентата. Тръбите са тънкостенни и само се кършат като сламки в ръцете ни. Добре, че не трая дълго! Палатките как остискаха - не знам! Баси ужаса! На сутринта подготвяме джиповете за стартиране. Изправяме кривата щанга по познатата методика - на чаталесто дърво. Доливаме бензин в резервоарите. Аз все пак реших да погледна горивните филтри - не е истина какъв батак изтече от там. Промиваме и продухване филтрите. Изпращаме ги да стартират за четвърти състезателен ден!
Коментар
-
Днес пак местим бивака от южния в северния лагер, където трябва да финишират. Пак сгъвай, пътувай, разпъвай. И тъй - без перипетии - отново сме на бивак в северен лагер. Пак на нашето място - до дядовците с джи-класите. Разправяме им какви проблеми сме имали в южен лагер. Имаме проблеми с разпъването на тентата - изпотрошени са колчетата и ги шинираме с клонки и тиксо. По едно време идва единия дядо с нивел в ръката и започва да мери с него дали са вертикални коловете на тентата. Тя не може да си стои на мястото - той - нивел. Чакаме нашите екипажи да се приберат. Нещо закъсняват.
Коментар
-
Идват най-после. Единия джип угасна буквално пред палатките. Кара го навигатора. Вдигам капака - ремъчната шайба на водната помпа е пластмасова и се е счупила и двигателя е останал без охлаждане. От друга страна същия ремък върти и алтернатора. Акумулатора се е изчерпал буквално пред палатките. Нямаме друга ремъчна шайба. Налага се да приспособим нещо. Отделно се е появил голям луфт в едната реактивна щанга. Добрата новина е, че тягата на двигателите се е оправила.
Коментар
-
Умуваме какво да правим. Без ремъчна шайба на водната помпа и без алтернатор сме я загазили. Погледа ни се спира на шайбата на хидравликата - абсолютно е несъвместима. Има и много по-малък външен диаметър, което ще рече, че има опасност от кавитация. От друга страна отворите за прихващане изобщо не пасват. Нямаме друга алтернатива - приспособяваме шайбата на хидравликата на водната помпа - дрелката и разпробиваме нови отвори в шайбата. Естесвено единия не пасва. Закрепваме я само на два болта за водната помпа. До тук добре - но няма изобщо съосие. Налага се да правим друга ремъчна конфигурация - с два отделни ремъка - единия за динамото и другия - за водната помпа. Сега пък нямаме подходящи ремъци, защото и дължините са други. Рано на другата сутрин палим единия сервизен джип и слизаме до града за ремъци. Монтираме ги не без перипетии, тъй като се оказа, че на единия трябва да цепим 2 писти, защото опира в датчика на коляновия вал. И за да е още по гадно - иска да излиза от шайбата на коляновия вал. Сменяме обтяжната ролка. Най-после - всичко е ок. Динамото се зарежда и температурата на водата е в нормалните стойности.
Коментар
-
Пак сгъваме бивака и се прибираме в хотела в Дева, където ще ги чакаме да финишират и вечерта е церемонията по закриването и награждаването. Дойде от България резервния носач за платформата. Сменяме го и сме готови. Финишират без проблеми и последния състезателен ден. Много съм разочарован - за 2-ро и 3-то място награди няма и в двата класа. И почетна стълбичка нямаше. Ама така е правилно - 2-ро място не съществува! Има само един победител - всички останали са губещи! На следващия ден - обратно към Варна - 700 км - почти ги проспах.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар