Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Точно така. Гледам, че са започнали да ги обявяват в литри - да прецакат народонаселението Забележка: Плътността на горивата се определя при 15° С
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #47
      Я да помисля - зимата горивото е по-тежко от лятото, в единица обем. Значи имаме повече гориво. Значи и повече енергия. Значи сигурно и повече мощност. Значи ако искам една и съща мощност зимата и лятото, зимата ще я получа от по-малко на брой литри. Значи ако карам зимата 100 км ще имам по-малък разход, отколкото лятото?

      Коментар


        #48
        Оги, разсъждаваш относително логично - през зимата имаш и естествено студен въздух, който повишава и КПД-то на междинния охладител, съответно в единица обем имаш може би почти 1/2 повече въздух, съответно кислород. Допълнително литровият обем на горивото ти е по-малък, но килограмите са все толкова (т.е. зареждаш повече литри, за същото тегло, но това е малата печалба). Двигателят грее по-малко или поне го усещаш по-студен Като цяло харчиш и по-малко енергия за да охлаждаш двигателя ... Но както казах - всичко е относително
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #49
          jenshen73 написа:
          Оги, разсъждаваш относително логично - през зимата имаш и естествено студен въздух, който повишава и КПД-то на междинния охладител, съответно в единица обем имаш може би почти 1/2 повече въздух, съответно кислород. Допълнително литровият обем на горивото ти е по-малък, но килограмите са все толкова (т.е. зареждаш повече литри, за същото тегло, но това е малата печалба). Двигателят грее по-малко или поне го усещаш по-студен Като цяло харчиш и по-малко енергия за да охлаждаш двигателя ... Но както казах - всичко е относително
          Добре де, спираш на бензиностанцията, наливаш 5 литра и разбираш ли защото зимата като е студено не наливаш 5 литра а наливаш 5.5 да речем.Лятото спираш, горивото топло, наливаш 5 литра, ама дефакто наливаш 4.8л да речем. Може ли да ми обясниш как става това?Ако колонката показва килограм, ОК, но аз за сега си сипвам в литри. Какво значение колко килограма си налял?А и как харчиш енергия, за по-малкото охлаждане на двигателя? Обясни ми колко лева на 100км като карам по магистралата ми струва да си охлаждам двигателя? п.п. Вуйчото преди време разтоварваше огромни композиции с вагони гориво. Единственото защо се продаваше тогава в килограм, е защото може по-лесно да се измери и преобразува в литри.Мереше се с една пръчка на точно определено място. дълбочината на горивото. Вижда се скалата до милиметър. По тази скала се определяше и количеството гориво.След това се започнаха тарикатлъците - буташ 3 туби с пясък във вагона, и изкарваш аналогични 3 и -> черен пазар.Изхитриха се и започнаха да оглеждат самия вагон веднага след изпразването му.След това се изхитриха и източват около 0.5 до 1мм от вагона. На 1 вагон ако знаете колко гориво е това И накрая с цел точност -> мерят вагона, разтоварват и пак мерят. Разликата е ясна.Но в крайната си цел всичко се обръща в литри.И на всяка бензиностанция още от едно време винаги горивото се приемаше в литри Мереше се по водни стълбове. След това навлезеха и бензиномерите, и сега се приема само по това.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            Като за начало трябва да направим разлика м/у мерни единици! Обем , плътност и тегло.Доказано е че тези три мерни единици не са право пропорционални една към друга.Тоест Може Обема да нарасне теглото не плътността да се намали, теглото се увеличава заедно със плътността а обема да се нама ли, и т.н. Тоест Както колегата каза по нагоре пък и както всички знаем почти всички молекули са зависими от температурата и се разместват при разлики в нея... Демек студено-топло свиване -разширяване в някои случаи обратното (обикновен но при някои течности е обратното,при газове при студено по-малък обем и т.н.
            конски впряг 2+ (hp) 2005г.
            Купе-Кабриолет,всички екстри за модела.

            Коментар

            Working...
            X