Колеги, опитвам се да обясня тук, защо дизеловия двигател при пълно натоварване харчи доста по-малко от бензинов еквивалент.Не претендирам за точни цифри, за това давам ориентировъчни такива.Ситуацията е такава, че винаги изниква един спор за харченето на два съпоставими двигателя -> бензинов и дизелов.В съвременните технологии се набляга все повече върху разхода на гориво. Прилагат се много техники и действия за намаляването на консумацията.Идва един момент обаче, когато и двата двигателя се карат с пълна сила. Изкарва се каквото може от тях. За жалост при такъв режим на двигателя все повече физиката измества технологиите и сметките стават все по-прости.Та идва момента, когато физиката е на лице:1. КПД при дизелов двигател условно я приемам за 40%2. КПД при бензинов двигател условно я приемам за 25%3. Енергийно съдържание в дизеловото гориво при изгаряне на литър - 10.7кв/ч4. Енергийно съдържание в бензина при изгаряне на литър - 9.7кв/чТака ....Взимам в примера два съпоставими по мощност двигателя на Фиат -> 1.6 бензин и 1.9 дизел.Да кажем, че двата двигателя правят максимална мощност от 76кв.При максимално натоварване в продължение на 1 час имаме изразходена 76кв/ч енергия.Така...Като сметнем КПД на дизеловия двигател, за да поддържа тази енергия са му необходими около 17.7 литра гориво.Като сметнем КПД на бензиновия двигател, за да поддържа тази енергия са му необходими около 31.3 литра гориво.И като заключение се вижда, че при отдадена 76кв. мощност, като двата автомобила в продължение на 1 час поддържат този режим на двигателя, то бензиновия двигател харчи 77% повече гориво
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!
Collapse
X
-
Като оставим настрана неточните ти сметки направени с приближение и едно към кесим бих попитал: Е и?или: http://vbox7.com/play:5bc26104VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
-
А-а-ааа, това ще бъде "Разярена" тема. Очаквам тежката артилерия и от двата отбора. БО не е пуснал случайно темата в раздел Общи приказки. За себе си съм убеден, че ще ми е полезна и ще трупам знания и дай боже...самочувствие, че карам дизел с турбинка все пак. :DA17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Като оставим настрана неточните ти сметки направени с приближение и едно към кесим бих попитал: Е и?или: http://vbox7.com/play:5bc2610404/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Според мен разлика идва от две неща:1. Дизеловият двигател има по-голямо КПД, значи имаме по-малки загуби от изгарянето на горивото, например отделяне на топлина. Например ЦДИ на Мерцедес обикновено имат и печка да подгрее антифриза, защото иначе зимата двигателя не може сам да достигне работна температура. Обсъждано е в Мерцедес форума. Значи използваме по-ефективно всеки литър гориво с по-малко загуба в излишна енергия. Лятото отделяната топлина от мотора си е чиста загуба защото не я използваме за нищо полезно, топлим и без това горещият въздух, зимата поне използваме част от нея за да стоплим купето.2. Дизеловият двигател отдава макс. си мощност при по-ниски обороти от бензиновият. От тук следва че за този един час за който говори ВО дизелът ще направи по-малко на брой горивни цикъла, а от там и по-малко пъти ще се напълнят цилиндрите с гориво. При дизела знам че педала на газта не влияе на количеството въздух, което постъпва в мотора, а само на кол. гориво. Няма строго определено оптимално съотношение гориво:въздух както при бензина.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:ventsi79 написа:Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...
Коментар
-
ilko-gd написа:ventsi79 написа:Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
Grande Punto 1.2 LPG
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар