Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!

    Колеги, опитвам се да обясня тук, защо дизеловия двигател при пълно натоварване харчи доста по-малко от бензинов еквивалент.Не претендирам за точни цифри, за това давам ориентировъчни такива.Ситуацията е такава, че винаги изниква един спор за харченето на два съпоставими двигателя -> бензинов и дизелов.В съвременните технологии се набляга все повече върху разхода на гориво. Прилагат се много техники и действия за намаляването на консумацията.Идва един момент обаче, когато и двата двигателя се карат с пълна сила. Изкарва се каквото може от тях. За жалост при такъв режим на двигателя все повече физиката измества технологиите и сметките стават все по-прости.Та идва момента, когато физиката е на лице:1. КПД при дизелов двигател условно я приемам за 40%2. КПД при бензинов двигател условно я приемам за 25%3. Енергийно съдържание в дизеловото гориво при изгаряне на литър - 10.7кв/ч4. Енергийно съдържание в бензина при изгаряне на литър - 9.7кв/чТака ....Взимам в примера два съпоставими по мощност двигателя на Фиат -> 1.6 бензин и 1.9 дизел.Да кажем, че двата двигателя правят максимална мощност от 76кв.При максимално натоварване в продължение на 1 час имаме изразходена 76кв/ч енергия.Така...Като сметнем КПД на дизеловия двигател, за да поддържа тази енергия са му необходими около 17.7 литра гориво.Като сметнем КПД на бензиновия двигател, за да поддържа тази енергия са му необходими около 31.3 литра гориво.И като заключение се вижда, че при отдадена 76кв. мощност, като двата автомобила в продължение на 1 час поддържат този режим на двигателя, то бензиновия двигател харчи 77% повече гориво
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Като оставим настрана неточните ти сметки направени с приближение и едно към кесим бих попитал: Е и?или: http://vbox7.com/play:5bc26104
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #3
      ааане е честно :D дизелите в последно време доста се развихасега е ред на бензините, турбо, милтиеър...КПД-то ще се вдигнено физиката си е физикапросто разликата ще падне до 50%...но за сметка но това при еднакъв обем и наличие на турбо, печките са пътници :D
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Ааа не говорим тук за бързина, а просто за чистото харчене на двигателя!
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          като сравнявате атмосферен 1,6 с 1,9 турбо друго говорите :D
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            А-а-ааа, това ще бъде "Разярена" тема. Очаквам тежката артилерия и от двата отбора. БО не е пуснал случайно темата в раздел Общи приказки. За себе си съм убеден, че ще ми е полезна и ще трупам знания и дай боже...самочувствие, че карам дизел с турбинка все пак. :D
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #7
              Киро, стига си ги пускал тези Металици бе, я дай нещо по-така -> моят отговор на темата -> Намерете разликите:БЕНЗИНДИЗЕЛ

              Коментар


                #8
                Кое е по добро дизелов или бензинов двигател...? Същото като да питаш кое е първо кокошката или яйцето?Поне за мен и едното и другото са по добри зависи от гледната точка!
                конски впряг 2+ (hp) 2005г.
                Купе-Кабриолет,всички екстри за модела.

                Коментар


                  #9
                  kiro_of_the_day написа:
                  Като оставим настрана неточните ти сметки направени с приближение и едно към кесим бих попитал: Е и?или: http://vbox7.com/play:5bc26104
                  Защо да са му криви сметките ?Според мен максималната скорост и на двата автомобила е 200 km/h.За един час ще измине 200 км. и ще изгори 17.7 литра нафта.Което е 8.9 л/100км. разход, а за бензина 16. Реално ми се струва.
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    #10
                    Според мен разлика идва от две неща:1. Дизеловият двигател има по-голямо КПД, значи имаме по-малки загуби от изгарянето на горивото, например отделяне на топлина. Например ЦДИ на Мерцедес обикновено имат и печка да подгрее антифриза, защото иначе зимата двигателя не може сам да достигне работна температура. Обсъждано е в Мерцедес форума. Значи използваме по-ефективно всеки литър гориво с по-малко загуба в излишна енергия. Лятото отделяната топлина от мотора си е чиста загуба защото не я използваме за нищо полезно, топлим и без това горещият въздух, зимата поне използваме част от нея за да стоплим купето.2. Дизеловият двигател отдава макс. си мощност при по-ниски обороти от бензиновият. От тук следва че за този един час за който говори ВО дизелът ще направи по-малко на брой горивни цикъла, а от там и по-малко пъти ще се напълнят цилиндрите с гориво. При дизела знам че педала на газта не влияе на количеството въздух, което постъпва в мотора, а само на кол. гориво. Няма строго определено оптимално съотношение гориво:въздух както при бензина.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...
                      Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                      ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                      ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                      ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                      Коментар


                        #12
                        ventsi79 написа:
                        Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...
                        Тук говорим за л/100км не за лв/100км И е факт че дизела винаги е по-икономичен.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          То ако се говореше и за лв/км - да не забравяме и цената на ГИ.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            ilko-gd написа:
                            ventsi79 написа:
                            Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...
                            Тук говорим за л/100км не за лв/100км И е факт че дизела винаги е по-икономичен.
                            Е,да,но като работиш изкарваш лв. а не литри,и като зареждаш колата сипваш лв. за литри = км. пробег,така че има ли значение колко е по-икономичен дизела откъм литри,след като с бензиновия мотор ще изминеш повече км. за същите пари дизел?Спирам до тук!
                            Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                            ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                            ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                            ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              ventsi79 написа:
                              Хайде някой сега да направи сравнение между дизел и бензин след газификацията на бензиновия агрегат ...
                              Тук говорим за л/100км не за лв/100км И е факт че дизела винаги е по-икономичен.
                              За това цената му е дубъл и половина спряма цената на газта,та да компенсира-благодаря от тази икономичност Всеки си прави сметката
                              LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
                              LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
                              LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
                              Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
                              Grande Punto 1.2 LPG

                              Коментар

                              Working...
                              X