Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо дизелите харчат доста по-малко при пълно натоварване!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    BO написа:
    Значи ако караш на газ си щастливец, защото енергийното съдържание в килограм газ е по-голямо от това на бензина.Дано скоро започнат да наливат по бензиностанциите в килограми, та тогава ще е далавера. Но трябва да измислим и резервоарите ни да събират точно количество килограми, а не литри
    Колега ти не разбра ли, че нафтата става само за отопление?
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #32
      BO: Спорът ти за килограми срещу литри е безумен - Нефтохим продават горивата си на тон, а не на литри. Литърът е единица за обем и съответно горивата заемат по-малко или повече обем в зависимост от температурата, но килограм желязо и килограм вълна заемат различен обем, въпреки, че тежат еднакво.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #33
        ебаси спора се възрази тук и защо???Дизеловото гориво има по-високо КПД и като разход в ЛИТРИ на брой километри естествено е да е по-икономично!!! Че изчисленията на колегата са грешни е ясно,защото той си прави някакви си там свои сметки без да всички величини предвид...естествено разликата не е 2пъти повече както го дава той... Производиля ясно е опонал на всеки един един автомобил разхода и ако сметнем,че техните сметки дори да има грешка,тя е ЕДНА и СЪЩА за всички двигатели,то тогава разликата не е 2 пъти повече както говори колегата,а е около 1,3 пъти,което от своя страна идва до въпроса кое е по-рентабилно и отговоря е ясен!!! Който изминава много километри на година по-рентабилно е дизеловото гориво,но ако изминава по-малко километри то бензиново ще му е по евтино включвайки в цената и разходите за поддръжка кито при дизела са повече!Лично моя избор е дизел,не защото карам повече,просто 1 това ми попадна като търсех и ми хареса и 2 повече харесвам по-голята мощност на дизела в по-ниски обороти,защото не обичам да карам колата си във високи такива! Всеки има право на своя избор ,но никой не бива да оспорва,че дизела е по-иконочен откъм разход!!!
        ex.Мареа ТД100

        Коментар


          #34
          paralesa написа:
          ебаси спора се възрази тук и защо???Дизеловото гориво има по-високо КПД и като разход в ЛИТРИ на брой километри естествено е да е по-икономично!!! Че изчисленията на колегата са грешни е ясно,защото той си прави някакви си там свои сметки без да всички величини предвид...естествено разликата не е 2пъти повече както го дава той... Производиля ясно е опонал на всеки един един автомобил разхода и ако сметнем,че техните сметки дори да има грешка,тя е ЕДНА и СЪЩА за всички двигатели,то тогава разликата не е 2 пъти повече както говори колегата,а е около 1,3 пъти,което от своя страна идва до въпроса кое е по-рентабилно и отговоря е ясен!!! Който изминава много километри на година по-рентабилно е дизеловото гориво,но ако изминава по-малко километри то бензиново ще му е по евтино включвайки в цената и разходите за поддръжка кито при дизела са повече!Лично моя избор е дизел,не защото карам повече,просто 1 това ми попадна като търсех и ми хареса и 2 повече харесвам по-голята мощност на дизела в по-ниски обороти,защото не обичам да карам колата си във високи такива! Всеки има право на своя избор ,но никой не бива да оспорва,че дизела е по-иконочен откъм разход!!!
          Дизеловия двигател има по-голямо КПД, а не дизеловото гориво! п.п. А подхване ли се темата дизел/бензин - винаги се хващаме за гушите!
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #35
            Чакай да пуснат и електрически коли, като Шеви Волт например, и тогава спрът ще е не дилема, а трилема :DП.П. Колеги, не спорете и не си чешете клавиатурите, ами си карайте колите и внимавайте по пътищата! Истината винаги има 2 лица

            Коментар


              #36
              Тези с газта ще са най-прецакани ако започне да се продава на кг, както се продава газта за битовите бутилки. Те се теглят на кг и събират около 18л, но цената е съвсем различна и като сметнеш колко ти излиза литъра и Горивото я ясно че заема различен обем при различна температура, но разликата не е толкова фатална при количества колкото събират нашите резервоари и влиза в точността на колонката. Разходомерите на цистерните, които превозват горивата до бензиностанциите имат температурен коректор и изчисляват обема при 15 градуса по Целзии, такъв е стандарта.Например зимата температурата в цистерните на бензиностанцията е около 7-8 градуса, а лятото 20-23 градуса. Някой ако може да намери коефициента на разширение за дизела и бензина можем да сметнем за 60л резервоар каква е "далаверата" през зимата и каква "загубата" през лятото.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #37
                ilko-gd написа:
                Някой ако може да намери коефициента на разширение за дизела и бензина можем да сметнем за 60л резервоар каква е "далаверата" през зимата и каква "загубата" през лятото.
                на който му се търсят коефициенти може да ги намери, но при загряване на бензина с около 30 градуса разширението на око е около 10%
                sigpic
                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                475HP 11,5/1,9/191
                YouTube

                Коментар


                  #38
                  Харесвам дизеловите мотори, но само с турбо, защото обикновено харчат по-малко в градски условия. Но моето предпочитание към бензина се базира на следното - не знам да има спортна кола, която да се кара на дизел. И както се казва - козата си сака пръч. За капризите да не говорим.
                  NOW: ???
                  Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                  Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                  Коментар


                    #39
                    svetkos_ написа:
                    не знам да има спортна кола, която да се кара на дизел.
                    Сега ще ти скочат с 24-те часа на Льо Ман...
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #40
                      А 24-те часа на Льо Ман... А ?
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #41
                        kiro_of_the_day написа:
                        svetkos_ написа:
                        не знам да има спортна кола, която да се кара на дизел.
                        Сега ще ти скочат с 24-те часа на Льо Ман...
                        Да сочат толкова, колкото искат. Аз ще предложа WRC тогава, ако се правят сравнения на модифицирани коли. Вече за спортните, извън писта, мисля, че коментарът е излишен. Ама поне аз така мисля.
                        ntodorov написа:
                        А 24-те часа на Льо Ман... А ?
                        Да, да, вече разбрах. Ама това коли ли са? Това състезание си е успех и да си го завършил, ако ще и последен. Няма място за сравнение на "козата" и "пръча"
                        NOW: ???
                        Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                        Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                        Коментар


                          #42
                          Svetkos, нямам аргументи - бях светнат от Киро.
                          A17DTС/S
                          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                          Коментар


                            #43
                            ntodorov написа:
                            Svetkos, нямам аргументи - бях светнат от Киро.
                            Знам.
                            NOW: ???
                            Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                            Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                            Коментар


                              #44
                              jenshen73 написа:
                              BO: Спорът ти за килограми срещу литри е безумен - Нефтохим продават горивата си на тон, а не на литри. Литърът е единица за обем и съответно горивата заемат по-малко или повече обем в зависимост от температурата, но килограм желязо и килограм вълна заемат различен обем, въпреки, че тежат еднакво.
                              Я, я пак Покажи ми ценова листа, кой продава бензин или дизел на тон. п.п. Само газа /пропан-бутан/ на едро се продава на килограм, защото има много специфични свойства на разширение.И за това зададох въпроса си по-рано на Киро за обема към килограм конкретно за дизел/бензин при различни температури, докато все още са в течно състояние, защото като ми отговори, много ще се разочарова.Една от предишните ми работи беше да поддържам именно инсталациите по бензиностанции - по-конкретно бензиноколонки, резервоари и пътищата между тях така, че имам малка представа в проценти за изменение на обема п.п.2- ТАЗИ ТЕМА не е въпрос за кое върви повече дизел или бензин! ИМА доста такива теми с много страници и след това заключени.Не става въпрос за това.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #45
                                Само до преди около година Лукойл обявяваше в сайта си и продаваше горивата не на литър, а но тон, колега ВО. При получаване на горивото съобразно температурата го преизчислявахме в литри.
                                Peugeot 301
                                Punto 1.9 JTD - на жената

                                Коментар

                                Working...
                                X