Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обсъждане на всякакви ситуации, свързани с движението и ЗДП

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Обсъждане на всякакви ситуации, свързани с движението и ЗДП

    Защо е 50, а не е 60, или 70, за да се намалят задръстванията, или 40, за да се нбамалят щетите при катастрофи и евентуалните жертви? Защо по булеварди като Цариградско в София може да се кара с 80, въпреки че е в града, а на много места извънградско скоростта е дори 60 и по-малко?

    #2
    Според мен задръстванията нямат нищо общо с максимално разрешената скорост. Те се причинчват от зле регулирани кръстовища, тесни улици, липса на широки такива...А по Цариградско можеш да се движиш с 80, защото платната в двете посоки са разделени с мантинела и входящо - изходящите връзки са изпълнени подобно на магистрала.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      ами според мен е 50 защото тая скорост е такава че ако реагираш както трябва винаги се избягват инциденти...почти винаги де ... за цариградско аз не съм от софия но доколкото знам има 3-4 ленти за движение и мисля че е нормално да е 80 като имаш предвид че там пешеходните пътеки са подлези...и съм забелязла че ограничението 60 в извъннаселни места повечето пъти е когато има някаква завой за някакво населно място и тва е напраено с цел примерно не може някой да завива пред тебе и да караш със 120 след него така си мисля аз
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Защото така е измислил някой. Аз гарантирам, че няма човек в този и в който и да е друг форум, който да спазва 100% този закон!Дори ако караш по закона ще правиш на някой места доста условия за ПТП, вместо да е обратното. Ама на, стои катаджията някъде скътал се зад някой храст, ти си караш по инерция и всеки ти мига зад теб и те псува, ама за каръшката ситуация си първа кола и те спират с 61км/ч и хоп акт -> честито, въпреки, че си възпирал след теб 50 коли и си изял псувни за бабешкото ти каране...п.п. Трябва по някой начин да имплантират чипове и анализатори в колата, да те следят как караш, да се изгражда модел по който се кара колата и на всеки календарен месец да се "отчиташ". На база този анализатор ти се издават актовете, които заслужаваш :DНе може баш тариката всеки ден да кара с по 150км/ч, всеки път като му писне радардетектора да намалява за 50 метра и после пак да си кара както си иска, а аз за едно превишение с 20км/ч, където нормално се кара с тази скорост и да отнасям акт.Не може на път с по 3 ленти в едната посока (от Люлин до центъра) да имаш ограничение 50км/ч. Посред нощ единствена кола на пътя и да не карам с поне 60км/ч.ОК ако беше 100 метра участъка добре, ама този път ако е да речем 5км, какъв е смисъла от това 50км/ч ограничение, тоест да ми се пада нито за 4-та нито за 3-та скорост.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Що за тъп въпрос? 50 е добра скорост, въпреки, че няма как в град да караш с 50 - много често е по-малко от това. В селата винаги изкачат животни, а лятото и деца, освен това не е много приятно да се опитваш да пресечеш и някой да лети с 90-100 - това е от личен опит. Вероятно не е и приятно да спиш и някой да паркира в къщата ти, както се е случва. Все пак най-малкото трябва да се покаже уважение към хората, живеещи в едно малко населено място. Колкото за знаците извън населените места - трябва да се актуализират. Някой ограничения не са нужни, но на много места трябва да бъдат поставени такива.
          Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

          Коментар


            #6
            и аз мисля,ч е 50 е добра скорост за града, затова и рядко съм в нарущение в град/село. обаче извънградско с тези 40 на места... няма начин да се спазват
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              и аз мисля,ч е 50 е добра скорост за града, затова и рядко съм в нарущение в град/село. обаче извънградско с тези 40 на места... няма начин да се спазват
              Винаги от ограниченията има някакъв смисъл, стига да се огледате и ще разберете защо! Например по пътя за морето на много места има ограничения 60. Разбира се малко хора ги спазват, но се поставете на място на човек опитвайки се да се включи в движението от крайпътното заведение. С коли пристигащи за 5-6 секунди до вас трудно ще се включите, нали?
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                По-високата скорост няма да намали задръстванията. Ти може и да си кажеш ’Карам по-бързо - стигам по-бързо’, но в града не е така. Колкото и парадоксално да ти се стори чисто математически може да се докаже, че колона от 100 автомобила която се движи с 50км/ч в града може да мине определено разстояние по-бързо от колона, която се движи с 70км/ч. Когато се кара с 50 дистанцията между колите е една, когато със 70 - друга, съответно дължината на колоната караща по-бързо е по-голяма и оттам - повече време и трябва да се преточи покрай една контролна точка. Разбира се в леко идеализирани статистически условия, но си мисля че утежняващите фактори (говеда каращи със 100 и мушещи се между колите в колоната, събития на пътя искащи спиране-тръгване и т.н.) ще се отразят по-забавящо на по-бързата - но по-дълга колона.

                Коментар


                  #9
                  Защото така е написано в закона.
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    ...

                    А защо едно време беше 40, а сега е 50? Защото спирачките на колите станаха по-добри ли?
                    Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                    Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                    Коментар


                      #11
                      Re: ...

                      karloson написа:
                      А защо едно време беше 40, а сега е 50? Защото спирачките на колите станаха по-добри ли?
                      Едно време беше 60, не 40.
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #12
                        По кофти е че един и същи знак се отнася и за коли и за камиони, автобуси и т.н.А е ясно, че спирачният им път се различава доста!
                        F31 BMW 320d

                        Коментар


                          #13
                          Отговора е мнооого елементарен и всеки би могъл да си отговори, когато виси на някой светофар и чака да завие наляво! Когато скороста е по-малка всеки би имал шанса да се пристрои и да маневрира навреме без да попречи на друг участник в движението. Примера е един, но подобни ситуации в града са безброй. Обаче дали толкова "навътре" са влезли при вземането на съответното решение...незнам. А иначе:
                          kiro_of_the_day написа:
                          Защото така е написано в закона.
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #14
                            Тurbodieselcomby написа:
                            По кофти е че един и същи знак се отнася и за коли и за камиони, автобуси и т.н.А е ясно, че спирачният им път се различава доста!
                            За ограниченията въведени със знаци - да, но точно там се отчита скоростта на най-трудно спиращите МПС-та, затова и на нас с колите ни се вижда малко ограничението 40 да речем. А ограниченията въведени със закона (т.е. там, където няма други знаци) са различни за различните категории МПС-та.Така за леки автомобили ограничението извън града е 90 км/ч, за автобуси и камиони е 80, а за такива с ремаркета - 70 км/ч.За автомагистрала скоростите са съответно 130, 100, 100. (Вж.чл.21 от ЗДвП)Друг е въпроса, че дори КАТаджиите ако ги питаш, и те не знаят това. Настройват си радарите на 100 км/ч, при разрешени 90 и спират само каращите над 100. А че един ТИР е превишил с 30 км/ч разрешената за него скорост и съгласно закона трябва да му се отнеме книжката - никой не го интересува...

                            Коментар


                              #15
                              Re: ...

                              ele написа:
                              karloson написа:
                              А защо едно време беше 40, а сега е 50? Защото спирачките на колите станаха по-добри ли?
                              Едно време беше 60, не 40.
                              И аз имам такива спомени. Намалиха масимално допустимата скорост в града с цел намаляване на ПТП-та при които често пострадват пешеходци. Друг е въпросът, че няма никакъв адекватен контрол! Има уроди, които от светофар до светофар развиват 100км/ч без да рпавят сметка, че може през улицата да претича дете. Заедно с камерите според мен трябва да се монтират на много места радари с камери, защото полицаите трудно биха реагирали на място, където за една минута скоростта се превишава от десет нарушителя. Но това е друга тема...Има някакви органи към КАТ, които определят, къде с каква скорост да се шофира. Защо трябва ние да гадаем... не ми е ясно?! :D
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X