Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обсъждане на всякакви ситуации, свързани с движението и ЗДП

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    jenshen73 написа:
    ogi28b написа:
    No_Name написа:
    Та въпроса си го зададох, защото според моите знания трябва да премина, но забелязах, че има автомобили, които спират пред светофара, въпреки, че няма минаващи пешеходци в този момент. Просто чакат да им светне зелено. И аз се притесних, да не би моите знания да са нещо грешни.
    Да бяхте само вие които навлизате в кръстовище което е очевидно запушено.... ама не - то това си е масово. А онези шофьори които спират - явно не са съобразителни. Тези два светофара са вързани. Както на повечето кръстовища има светофар на отсрещния стълб, ако светне червено, трябва да чакам ли ?
    Аз пък като видя, че се е запушило кръстовището - спирам си на стоп линията и на зелено и чакам или да се отпуши или червеното. Много обичам бесните шофери зад мен като скочат на клаксоните Просто толкова малоумен народ вероятно не съществува. Но всичко ще си дойде на мястото като почнат да пращат честитки за навлизане в кръстовище на червено. Вече започна де
    И аз свиря, ама когато има малоумници, които спират в лентата за десен/ляв, а са направо, за да не запушат кръстовището. Такива не ги разбирам! И аз съм влизал по тези ленти , ама съм се съобразявал - правил съм друго нарушение - т.е. бил съм малоумник и аз. А иначе да споделя - днес се возих в маршрутка. Свърших със споделянето. Навих си на пръста, когато си купя кола, да тръгнем с приятел след някоя маршрутка и да снимаме. Сигурен съм, че ще бъде интересно филмче.
    NOW: ???
    Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
    Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

    Коментар


      #47
      Чудя се дали да не питам тук , не ми се пска нова тема . Онзи ден ме спряха а коша с бебето е на задната седалка , полицаите ми казаха че мога спокойно да го държа отпред ако нямам айрбег на съседната седалка. Стори ми се чудно не го бях чувала това , а и никъде не намерих да пише такова нещо . Като се замисля отпред ще ми е 100 пъти по удобно да го гледам , а не докато карам да се обръщам и да пъхам биберони , ама да не е пък като ме спрат другите да кажат "що е отпред" , някой да е запознат
      ОБИЧАЙТЕ СЕ БЕ ХОРА!!!!

      Коментар


        #48
        Като пътувам и обръщам внимание на знаците - как са разположени, какви ограничения налагат. Опитвам се да си обясня защо са сложени точно така.Сигурен съм че си има някакви правила и изисквания по които се поставят знаците. Например за ограничения на скоростта. В зависимост от терена, радиуса на завоя, броя на лентите, наличие на мантинела и др. Предполагам че по въпроса са наясно специалистите по пътно строителство.Сигурен съм че пътните знаци не се поставят в зависимост от настроението и кефа на полицаите ами си има някакви обективни изисквания.Четох тук за 80-те на Цариградско. Обяснявам си го с това че са изпълнени ред изисквания при проектирането на Цариградско шосе - мантинели, брой ленти, детелини, пешеходни тунели и други по безопасността на движението и това позволява да се постави ограничение от 80.За мен си важи едно правило - ако има някакво ограничение сигурно си има причина и е безмислено да разсъждавам трябва ли да спазвам ограничението.Може да съм тъп, обаче предпочитам да ми е спокойно.Много пъти се е случвало на непознат път да се питам - тук пък за какво е това 60, и след малко се убеждавам че си има точна причина да е 60.Ако някой не му харесва да е 60 - прави си заявление че тоя знак така и така му пречи, да го махнат. И се аргументира убедитело защо да го махнат. Така се постъпва интелигентно. Останалото е селяния и простотия - решаваш че знака не важи за теб и създаваш риск за себе си и за другите около теб на завоя след 100 метра.И елиминираш няколко човека които са изчислявали безопасната скорост, направили план на разположението на знаците, одобрили са го, отишли и са монтирали знаците ЗА ТЕБ !!! и за твоята безопасност.Въобще трябва да лепна един стикер на задното стъкло "Километър пред мен има катафалка. Който я настигне пИчели"
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #49
          No_Name написа:
          jenshen73, както казах спрях и чаках 2 светофара. На 3-тия обаче положението беше такова, че нямаше ни най-малък шанс да се отпуши и ако не навлезеш, а чакаш да може да минеш нормално, няма да навлезеш близкия половин или дори един час. За съжаление има и такива моменти, когато просто трябва да тръгнеш и да си проправяш път. Кръстовището е Т образно и просто колите от другия булевард си навлизат и го запушват. Когато на мен ми свети зелено те вече са го запушили. После ми светва червено колите се изтеглят и малко се оправя положение, след което, на колите от другия булевард отново им светва зелено и те пак навлизат и докато им светне червено, а на мен зелено и пак е задръстено. Е ти би ли седял 2 часа?
          Действително е така, сега се сещам за още 1-2 места на които се случва същото - навлизат, запушват, и когато за теб е зелено, кръстовището е запушено, а когато за теб ввече е червено, тогава се отпушва, но навлизат нови от онези. Както казва и колегата jenshen73 - вече започнаха...

          Коментар


            #50
            Riki888, абсолютно прав си...но за някоя нормална държава.Всичко по документи е така, както казваш, но на практика се получават едни неща, дето ще ви ги илюстрирам в снимки:Ето ви само 2 примера (със сигурност могат да се намерят безброй такива):Първата снимка е на обиколното на Стара Загора. Един до друг са поставени знаци за ограничение 40 (което важи само за изхода) и до него ограничение 70. Не съм го снимал, но само 30 метра преди тези знаци има друго ограничение, 60.Следващият абсурд е точно срещу офиса ми и само на 20 м от РПУ Ямбол:От така поставените знаци, всеки правоспособен шофьор (който си е взел книжката по нормален път) ще разбере следното:1. Мястото, където е поставен знака е паркинг;2. След знака задължителното движение е само на дясно (т.е. не може да се продължи направо).Съгласно Чл. 10 на Наредба 18 за сигнализация на пътищата с пътни знаци: (1) Пътният знак е валиден за цялата широчина на всички пътни ленти,предназначени за движение в посока, срещуположна на лицевата страна на знака.(2) Валидността на пътния знак може да се ограничи само за една пътна лента от платнотоза движение с допълнителна табела Т9.Тук такава табела липсва (никога не е имало, знакът е от месец). Т.е. ако сляпо се спазват тези знаци - никой няма право да продължи напред по улицата, и всеки може да спира пред знака, защото очевидно това е паркинг.Да не говорим, че при този знак не е спазена разпоредбата на чл.16 на същата наредба, за минимално отстояние на долния ръб на най-долния знак от тротоара (2.25 м) и редовно има хора, ударили главите си в знака.... и това е точно срещу полицейския участък..Безхаберие и тотална неграмотност царят навсякъде по Българските пътища. Не само при шофьорите...

            Коментар


              #51
              По моите науки не указват ли ,че след завоя надясно има паркинг ? И действително има ли паркинг след завоя.?
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #52
                коцев написа:
                По моите науки не указват ли ,че след завоя надясно има паркинг ? И действително има ли паркинг след завоя.?
                Според мен, стрелката трябваше да бъде черна на бял фон във малък правоъгълник с черна рамка, хоризонтално издължен. С това знакът да указва посока към обекта.Другият вариант е да се означи, че задължението за завиване надясно важи за съответната лента. Но в момента не е като хората, определено.

                Коментар


                  #53
                  Горният знак означава точно каквото казва Имортал: завой на дясно след знака, задължителен. Долният знак указва Паркинг. Т.е. можеш и да се паркираш. Предвид обаче, че точно тия знаци както са поставени е НЕВЪЗМОЖНО да се комбинират - то нормалният, образован шофьор ще реши точно това - да завива след знака, но може и да паркира след него Това според мен се е получило от нечии криви сметки за икономии - на място, стълбове и т.н. А табелата указваща паркинг в дясно трябва както по-горе се писа да е просто бяла с черна стрелка ... А и колко отстреляни знаци съм преброил по пътищата - не е истина. Докато Българинът не проумее, че всяка вандалщина му бърка директно в джоба - няма да имаме правилната държава. Всеки скапан политик, незапълнена дупка, неправилно поставен знак и подкупен полицай са резултат от вандалското възпитание на нашего брата Българинът!
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #54
                    коцев написа:
                    По моите науки не указват ли ,че след завоя надясно има паркинг ? И действително има ли паркинг след завоя.?
                    Бай Иване, дори и по твоите науки не означава, че след завоя има паркинг. Карал съм курсовете и аз по Бай Тошово време Правилните знаци тук трябва да са:Само квадратния знак за паркинг, комбиниран отдолу с бяла табела с черна стрелка на дясно. Иначе, да, наистина по отбивката вдясно се влиза в подземния паркинг на новия "мол". Казах и по-горе, че не съм коментирал другия факт, че знакът е поставен недопутимо ниско за населено място, особено на този тесен тротоар.От прозореца виждам точно този знак (само че от друг ъгъл), и ви уверявам, че ежедневно има хора, които си удрят главите в знака.Ами ако някой си разцепи главата?!? Кой ще е виновен?!? Знаците са ново производство, не са като старите със заоблени ръбове, а са си с остър ръб - просто една ламарина. Ако дете с колело се движи по тротоара и се нацели странично на значка, главата му може да се разцепи на две.Между другото, подготвям един сигнал до общината и до общинската "Пътна служба" точно относно тези знаци.

                    Коментар


                      #55
                      Ами за което си прав ,прав си ! :D И до моя сервиз има Т образно кръстовище и умниците направиха две пешеходни пътеки пред автобусната спирка и става едно мазало . А можеше само една и преминавайки на другата страна можеше да има пак пешеходна пътека на задънената улица и пешеходците спокойно да я пресичат защото по нея почти няма движение. А сега се получава че спираш и на двете пешеходни пътеки въпреки че са на 10-15 метра една от друга . И второ автобусната спирка имаше възможност да не бъде точно насреща срещу улицата а на 20 метра настрана . Няма отбивка за автобуса и той спира на платното . Слизат хората и ако има и кола да излиза от улицата и други които се движат по улицата на която е буса ела та гледой каква каша става и по неврозни водачи палят гуми с мръсна газ.А можеше да бъде направено всичко това по много по лесен и удобен начин и за пешеходци и за водачи.
                      Фиат Панда 1.2 2006година
                      Синджира си идва ,а козата я няма...

                      Коментар


                        #56
                        коцев написа:
                        Ами за което си прав ,прав си ! :D И до моя сервиз има Т образно кръстовище и умниците направиха две пешеходни пътеки пред автобусната спирка и става едно мазало . А можеше само една и преминавайки на другата страна можеше да има пак пешеходна пътека на задънената улица и пешеходците спокойно да я пресичат защото по нея почти няма движение. А сега се получава че спираш и на двете пешеходни пътеки въпреки че са на 10-15 метра една от друга . И второ автобусната спирка имаше възможност да не бъде точно насреща срещу улицата а на 20 метра настрана . Няма отбивка за автобуса и той спира на платното . Слизат хората и ако има и кола да излиза от улицата и други които се движат по улицата на която е буса ела та гледой каква каша става и по неврозни водачи палят гуми с мръсна газ.А можеше да бъде направено всичко това по много по лесен и удобен начин и за пешеходци и за водачи.
                        На това кръстовище има 3 пешеходни пътеки, защото, както казва законът:
                        54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
                        Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                        Коментар


                          #57
                          Да ама можеха само с две да мине цялата работа .И спирката да не е точно срещу улицата , защото както писах става една майка плаче грамофон свири .
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #58
                            Еле, за пешеходните пътеки си права, но това не обяснява защо автобусната спирка е "прасната" на средата на кръстовището ?!?

                            Коментар


                              #59
                              Immortal написа:
                              Еле, за пешеходните пътеки си права, но това не обяснява защо автобусната спирка е "прасната" на средата на кръстовището ?!?
                              Вече се подписват петиции за щяло и нещяло. Ако не я харесват там - защо не внесат предложение да бъде преместена??? Мисля, че няма да им откажат - в Ямбол колко местиха едни спирки, докато ги наместят според кой както иска (не че всички останаха доволни)....Проблемът май е, че трябва да се отганизират, а в днешно време всеки предпочита да се оплаква соло
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар


                                #60
                                Еле , кому е нужно подписки и петиции за елементарни неща . Тая спирка има възможност да бъде поставена и 50м по нагоре и 50 м по надоло защото няма на нищо да пречи и има празно пространство . Просто тия хора които са уполномощени да вземат тия решения не си разбират от работата .
                                Фиат Панда 1.2 2006година
                                Синджира си идва ,а козата я няма...

                                Коментар

                                Working...
                                X