jenshen73 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обсъждане на всякакви ситуации, свързани с движението и ЗДП
Collapse
X
-
NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
-
Чудя се дали да не питам тук , не ми се пска нова тема . Онзи ден ме спряха а коша с бебето е на задната седалка , полицаите ми казаха че мога спокойно да го държа отпред ако нямам айрбег на съседната седалка. Стори ми се чудно не го бях чувала това , а и никъде не намерих да пише такова нещо . Като се замисля отпред ще ми е 100 пъти по удобно да го гледам , а не докато карам да се обръщам и да пъхам биберони , ама да не е пък като ме спрат другите да кажат "що е отпред" , някой да е запознатОБИЧАЙТЕ СЕ БЕ ХОРА!!!!
Коментар
-
Като пътувам и обръщам внимание на знаците - как са разположени, какви ограничения налагат. Опитвам се да си обясня защо са сложени точно така.Сигурен съм че си има някакви правила и изисквания по които се поставят знаците. Например за ограничения на скоростта. В зависимост от терена, радиуса на завоя, броя на лентите, наличие на мантинела и др. Предполагам че по въпроса са наясно специалистите по пътно строителство.Сигурен съм че пътните знаци не се поставят в зависимост от настроението и кефа на полицаите ами си има някакви обективни изисквания.Четох тук за 80-те на Цариградско. Обяснявам си го с това че са изпълнени ред изисквания при проектирането на Цариградско шосе - мантинели, брой ленти, детелини, пешеходни тунели и други по безопасността на движението и това позволява да се постави ограничение от 80.За мен си важи едно правило - ако има някакво ограничение сигурно си има причина и е безмислено да разсъждавам трябва ли да спазвам ограничението.Може да съм тъп, обаче предпочитам да ми е спокойно.Много пъти се е случвало на непознат път да се питам - тук пък за какво е това 60, и след малко се убеждавам че си има точна причина да е 60.Ако някой не му харесва да е 60 - прави си заявление че тоя знак така и така му пречи, да го махнат. И се аргументира убедитело защо да го махнат. Така се постъпва интелигентно. Останалото е селяния и простотия - решаваш че знака не важи за теб и създаваш риск за себе си и за другите около теб на завоя след 100 метра.И елиминираш няколко човека които са изчислявали безопасната скорост, направили план на разположението на знаците, одобрили са го, отишли и са монтирали знаците ЗА ТЕБ !!! и за твоята безопасност.Въобще трябва да лепна един стикер на задното стъкло "Километър пред мен има катафалка. Който я настигне пИчели"Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
No_Name написа:jenshen73, както казах спрях и чаках 2 светофара. На 3-тия обаче положението беше такова, че нямаше ни най-малък шанс да се отпуши и ако не навлезеш, а чакаш да може да минеш нормално, няма да навлезеш близкия половин или дори един час. За съжаление има и такива моменти, когато просто трябва да тръгнеш и да си проправяш път. Кръстовището е Т образно и просто колите от другия булевард си навлизат и го запушват. Когато на мен ми свети зелено те вече са го запушили. После ми светва червено колите се изтеглят и малко се оправя положение, след което, на колите от другия булевард отново им светва зелено и те пак навлизат и докато им светне червено, а на мен зелено и пак е задръстено. Е ти би ли седял 2 часа?
Коментар
-
Riki888, абсолютно прав си...но за някоя нормална държава.Всичко по документи е така, както казваш, но на практика се получават едни неща, дето ще ви ги илюстрирам в снимки:Ето ви само 2 примера (със сигурност могат да се намерят безброй такива):Първата снимка е на обиколното на Стара Загора. Един до друг са поставени знаци за ограничение 40 (което важи само за изхода) и до него ограничение 70. Не съм го снимал, но само 30 метра преди тези знаци има друго ограничение, 60.Следващият абсурд е точно срещу офиса ми и само на 20 м от РПУ Ямбол:От така поставените знаци, всеки правоспособен шофьор (който си е взел книжката по нормален път) ще разбере следното:1. Мястото, където е поставен знака е паркинг;2. След знака задължителното движение е само на дясно (т.е. не може да се продължи направо).Съгласно Чл. 10 на Наредба 18 за сигнализация на пътищата с пътни знаци: (1) Пътният знак е валиден за цялата широчина на всички пътни ленти,предназначени за движение в посока, срещуположна на лицевата страна на знака.(2) Валидността на пътния знак може да се ограничи само за една пътна лента от платнотоза движение с допълнителна табела Т9.Тук такава табела липсва (никога не е имало, знакът е от месец). Т.е. ако сляпо се спазват тези знаци - никой няма право да продължи напред по улицата, и всеки може да спира пред знака, защото очевидно това е паркинг.Да не говорим, че при този знак не е спазена разпоредбата на чл.16 на същата наредба, за минимално отстояние на долния ръб на най-долния знак от тротоара (2.25 м) и редовно има хора, ударили главите си в знака.... и това е точно срещу полицейския участък..Безхаберие и тотална неграмотност царят навсякъде по Българските пътища. Не само при шофьорите...
Коментар
-
коцев написа:По моите науки не указват ли ,че след завоя надясно има паркинг ? И действително има ли паркинг след завоя.?
Коментар
-
Горният знак означава точно каквото казва Имортал: завой на дясно след знака, задължителен. Долният знак указва Паркинг. Т.е. можеш и да се паркираш. Предвид обаче, че точно тия знаци както са поставени е НЕВЪЗМОЖНО да се комбинират - то нормалният, образован шофьор ще реши точно това - да завива след знака, но може и да паркира след него Това според мен се е получило от нечии криви сметки за икономии - на място, стълбове и т.н. А табелата указваща паркинг в дясно трябва както по-горе се писа да е просто бяла с черна стрелка ... А и колко отстреляни знаци съм преброил по пътищата - не е истина. Докато Българинът не проумее, че всяка вандалщина му бърка директно в джоба - няма да имаме правилната държава. Всеки скапан политик, незапълнена дупка, неправилно поставен знак и подкупен полицай са резултат от вандалското възпитание на нашего брата Българинът!Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
коцев написа:По моите науки не указват ли ,че след завоя надясно има паркинг ? И действително има ли паркинг след завоя.?
Коментар
-
Ами за което си прав ,прав си ! :D И до моя сервиз има Т образно кръстовище и умниците направиха две пешеходни пътеки пред автобусната спирка и става едно мазало . А можеше само една и преминавайки на другата страна можеше да има пак пешеходна пътека на задънената улица и пешеходците спокойно да я пресичат защото по нея почти няма движение. А сега се получава че спираш и на двете пешеходни пътеки въпреки че са на 10-15 метра една от друга . И второ автобусната спирка имаше възможност да не бъде точно насреща срещу улицата а на 20 метра настрана . Няма отбивка за автобуса и той спира на платното . Слизат хората и ако има и кола да излиза от улицата и други които се движат по улицата на която е буса ела та гледой каква каша става и по неврозни водачи палят гуми с мръсна газ.А можеше да бъде направено всичко това по много по лесен и удобен начин и за пешеходци и за водачи.
Коментар
-
коцев написа:Ами за което си прав ,прав си ! :D И до моя сервиз има Т образно кръстовище и умниците направиха две пешеходни пътеки пред автобусната спирка и става едно мазало . А можеше само една и преминавайки на другата страна можеше да има пак пешеходна пътека на задънената улица и пешеходците спокойно да я пресичат защото по нея почти няма движение. А сега се получава че спираш и на двете пешеходни пътеки въпреки че са на 10-15 метра една от друга . И второ автобусната спирка имаше възможност да не бъде точно насреща срещу улицата а на 20 метра настрана . Няма отбивка за автобуса и той спира на платното . Слизат хората и ако има и кола да излиза от улицата и други които се движат по улицата на която е буса ела та гледой каква каша става и по неврозни водачи палят гуми с мръсна газ.А можеше да бъде направено всичко това по много по лесен и удобен начин и за пешеходци и за водачи.54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Immortal написа:Еле, за пешеходните пътеки си права, но това не обяснява защо автобусната спирка е "прасната" на средата на кръстовището ?!?Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар