Защо е 50, а не е 60, или 70, за да се намалят задръстванията, или 40, за да се нбамалят щетите при катастрофи и евентуалните жертви? Защо по булеварди като Цариградско в София може да се кара с 80, въпреки че е в града, а на много места извънградско скоростта е дори 60 и по-малко?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обсъждане на всякакви ситуации, свързани с движението и ЗДП
Collapse
X
-
Според мен задръстванията нямат нищо общо с максимално разрешената скорост. Те се причинчват от зле регулирани кръстовища, тесни улици, липса на широки такива...А по Цариградско можеш да се движиш с 80, защото платната в двете посоки са разделени с мантинела и входящо - изходящите връзки са изпълнени подобно на магистрала.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
ами според мен е 50 защото тая скорост е такава че ако реагираш както трябва винаги се избягват инциденти...почти винаги де ... за цариградско аз не съм от софия но доколкото знам има 3-4 ленти за движение и мисля че е нормално да е 80 като имаш предвид че там пешеходните пътеки са подлези...и съм забелязла че ограничението 60 в извъннаселни места повечето пъти е когато има някаква завой за някакво населно място и тва е напраено с цел примерно не може някой да завива пред тебе и да караш със 120 след него така си мисля азFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Защото така е измислил някой. Аз гарантирам, че няма човек в този и в който и да е друг форум, който да спазва 100% този закон!Дори ако караш по закона ще правиш на някой места доста условия за ПТП, вместо да е обратното. Ама на, стои катаджията някъде скътал се зад някой храст, ти си караш по инерция и всеки ти мига зад теб и те псува, ама за каръшката ситуация си първа кола и те спират с 61км/ч и хоп акт -> честито, въпреки, че си възпирал след теб 50 коли и си изял псувни за бабешкото ти каране...п.п. Трябва по някой начин да имплантират чипове и анализатори в колата, да те следят как караш, да се изгражда модел по който се кара колата и на всеки календарен месец да се "отчиташ". На база този анализатор ти се издават актовете, които заслужаваш :DНе може баш тариката всеки ден да кара с по 150км/ч, всеки път като му писне радардетектора да намалява за 50 метра и после пак да си кара както си иска, а аз за едно превишение с 20км/ч, където нормално се кара с тази скорост и да отнасям акт.Не може на път с по 3 ленти в едната посока (от Люлин до центъра) да имаш ограничение 50км/ч. Посред нощ единствена кола на пътя и да не карам с поне 60км/ч.ОК ако беше 100 метра участъка добре, ама този път ако е да речем 5км, какъв е смисъла от това 50км/ч ограничение, тоест да ми се пада нито за 4-та нито за 3-та скорост.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Що за тъп въпрос? 50 е добра скорост, въпреки, че няма как в град да караш с 50 - много често е по-малко от това. В селата винаги изкачат животни, а лятото и деца, освен това не е много приятно да се опитваш да пресечеш и някой да лети с 90-100 - това е от личен опит. Вероятно не е и приятно да спиш и някой да паркира в къщата ти, както се е случва. Все пак най-малкото трябва да се покаже уважение към хората, живеещи в едно малко населено място. Колкото за знаците извън населените места - трябва да се актуализират. Някой ограничения не са нужни, но на много места трябва да бъдат поставени такива.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
pakumba написа:и аз мисля,ч е 50 е добра скорост за града, затова и рядко съм в нарущение в град/село. обаче извънградско с тези 40 на места... няма начин да се спазватFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
По-високата скорост няма да намали задръстванията. Ти може и да си кажеш ’Карам по-бързо - стигам по-бързо’, но в града не е така. Колкото и парадоксално да ти се стори чисто математически може да се докаже, че колона от 100 автомобила която се движи с 50км/ч в града може да мине определено разстояние по-бързо от колона, която се движи с 70км/ч. Когато се кара с 50 дистанцията между колите е една, когато със 70 - друга, съответно дължината на колоната караща по-бързо е по-голяма и оттам - повече време и трябва да се преточи покрай една контролна точка. Разбира се в леко идеализирани статистически условия, но си мисля че утежняващите фактори (говеда каращи със 100 и мушещи се между колите в колоната, събития на пътя искащи спиране-тръгване и т.н.) ще се отразят по-забавящо на по-бързата - но по-дълга колона.
Коментар
-
Отговора е мнооого елементарен и всеки би могъл да си отговори, когато виси на някой светофар и чака да завие наляво! Когато скороста е по-малка всеки би имал шанса да се пристрои и да маневрира навреме без да попречи на друг участник в движението. Примера е един, но подобни ситуации в града са безброй. Обаче дали толкова "навътре" са влезли при вземането на съответното решение...незнам. А иначе:kiro_of_the_day написа:Защото така е написано в закона.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Тurbodieselcomby написа:По кофти е че един и същи знак се отнася и за коли и за камиони, автобуси и т.н.А е ясно, че спирачният им път се различава доста!
Коментар
-
Re: ...
ele написа:karloson написа:А защо едно време беше 40, а сега е 50? Защото спирачките на колите станаха по-добри ли?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар