Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Целогодишно на фарове...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Според мен запалените фарове правят автомобилите по-забележими, което означава, че разстоянието се възприема от мозъка като по-малко. И съответно по-рядко някой срещу теб предприема рискови изпреварвания. Затова винаги карам с включени фарове. За 2 години о 42 К км са изгорели 2 крушки за късите и една за дългите, но ги сменям винаги две по две за да са "набори".
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #32
      Лично за мен ксенон + винаги запалени фарове = много по-спокойно шофиране, без изцепки от насрещното движение.И все пак, ако се случи някой да реши да ми влиза в платното за да изпреварва и се прави на Райконен, започвам да го стрелям като бесен с дългите + палеца на клаксона и заплашителни маневри, е и псувни отнасят чат-пат, ама това си е по подразбиране.И да, колите с запалени светлини се виждат от много по-далеч и е по-малко вероятно да стане инцидент.

      Коментар


        #33
        Аз съм против в ясно и слънчево време да се кара на фарове. Абсолютно няма никакъв смисъл. Така както си е закона е добре с фарове само през зимата.А народното събрание не се спряха да променят ЗДП, чудя се защо ли? Може би са приели всички други толкова важни закони, че са тръгнали с този да се разправят, притова без да има нужда. Ми на мен ми се струва, че в този закон се правят промени на всеки 3 месеца. И въпреки промените виждате не се променя броя на жертвите, защото не фаровете, не високите глоби ще намалят жертвите, а по-скоро добрите пътища, пътни възли и магистрали. По-малко конфликтни точки, по-малко проишествия.

        Коментар


          #34
          Против карането на фарове може да бъде само човек, който не кара извънградско.Не искам да убеждавам никой, но автомобил със сив или тъмен цвят се забелязва изключително трудно отдалече, особено ако покрай пътя има дървета и се създава "шарена сянка".Не виждам кво се палите - щели да ви прегреят колите и да ви се вдигне разхода. Да бе, от 110 вата крушки при мощност на автомобилите 50 000 вата (50 киловата).Глупости на търкалета...Кремиковци бълва(ше) хиляди пъти повече отрови, отколкото всички автомобили в София, пък скачат да го защитават, а сега се сетиха за екология...

          Коментар


            #35
            От както съм купил фиат не съм му гасил фаровете.За тия две години почти съм сменил една крушка еба тия 3 лева бе.Те ли ще ме съборят или па литър гориво повече.За мен кола със пуснати къси светлини се забелязва по хубаво на фона на градската мръсотия пък и на път извън населено място се вижда по от далеч.
            кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

            Коментар


              #36
              освен всичко изброено от колегите, в огледалата много по-лесно се забелязва автомобил с включени светлиниза разхода ... това са фантасмагорииединствено на място се вдига със 50-100 грама на час ... и то зависи от колата
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #37
                Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.
                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                Нека Силата на бъде с Нас...

                Коментар


                  #38
                  Моите си стоят постоянно включени. Убеден съм че така е по-безопасно. Като карам сравнявам насрещните коли със фарове и без фарове - кои ги забелязвам по-лесно. Абсолютно сигурен съм че тия със фарове се виждат от по-голямо разстояние. И имам повече време да преценя разминаване или друга ситуация.Освен това колата ми е тъмно синя и фаровете помагат да ме забелязват.Недостатък е че фаровете загряват и може да нагори покритието на рефлектора. Това е проблем.За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #39
                    Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #40
                      Riki888 написа:
                      За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.
                      за ксенона не е точно такаможе да се поразровиш и да прочетешсметките също не са ти верниколата и 1000 киловата да е - има генератор, който е с много по-малка мощност
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #41
                        kiro_of_the_day написа:
                        Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                        Колкото по от далеч, толкова по-добре.Има моменти когато даден автомобил поради цвета си се слива с "пейзажа" или докато поглеждаш насреща дали идва, някой от стъклото на предния автомобил ти блесва слънце, да не говорим когато започне да се смръчава, а няма да коментирам такива дето забравят и в тълното да си пуснат фаровете или карат на габарит....Затова и съм "ЗА" и карам винаги с включени КЪСИ светлини!Габарити и "халогенки" не варвят!

                        Коментар


                          #42
                          kiro_of_the_day написа:
                          Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                          Зависи с каква скорост лети с/у мене. Ако е с 200км/ч мисля, че ми трябва повече за да преценя, че тоя е луд и кара с 200км/ч между Сливен и Карнобат.
                          Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
                          Ex.Opel Astra

                          Коментар


                            #43
                            Sev написа:
                            Riki888 написа:
                            За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.
                            за ксенона не е точно такаможе да се поразровиш и да прочетешсметките също не са ти верниколата и 1000 киловата да е - има генератор, който е с много по-малка мощност
                            За ксенона - говоря за моето лично впечатление, ако някой мисли по друг начин може да каже какво е неговото впечатление.Ако не ми са верни сметките и някой може да направи по верни сметки нека да ги напише. Колегите които ги четат ще преценят кои са по-верни.Колата и 1000 киловата да е, генераторът прави ток за сметка на мощноста на двигателя и всичко се изчислява в разход на бензин.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #44
                              kiro_of_the_day написа:
                              Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.
                              Добре бе Кире, ама що гледаш в чуждата паница? Стига с тез конспирации. Ти напук, да не забогатее някой ли го правиш?
                              kiro_of_the_day написа:
                              Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                              Зависи от много неща. Но всъщност няма значение, ти съдиш за останалите по себе си. Няма лошо, стига да не ги надценяваш. Аз предпочитам да ги подценя, един кьорав да има и да попадна на него ще ми е достатъчно. Затова нека си светят. Днес един дядо с Голф ( макар колата да няма значение ) започна да прави обратен завой от крайна дясна лента без да даде мигач, без нищо. Всъщност и без да погледна назад. Разбра какво можеше да се случи чак когато чу клаксона. Утре тоз дядо ще тръгне да изпреварва може би. И ако не ме види...
                              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                              Коментар


                                #45
                                kiro_of_the_day написа:
                                Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
                                Или по-точно - от каква дистанция трябва да Ме забележи един автомобил, за да Ме избегне? Защото това дали аз карам със светлини няма общо с това кога забелязвам насрещните. Трябва да ме забележи в първият възможен момент, когато между нас няма нищо по права линия. За да ме забележи тогава, му помагам, караайки с включени светлини целогодишно, особено в ясните и слънчеви дни, когато слънцето допълнително заслепява и успива.

                                Коментар

                                Working...
                                X