Според мен запалените фарове правят автомобилите по-забележими, което означава, че разстоянието се възприема от мозъка като по-малко. И съответно по-рядко някой срещу теб предприема рискови изпреварвания. Затова винаги карам с включени фарове. За 2 години о 42 К км са изгорели 2 крушки за късите и една за дългите, но ги сменям винаги две по две за да са "набори".
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Целогодишно на фарове...
Collapse
X
-
mnpenchev
Лично за мен ксенон + винаги запалени фарове = много по-спокойно шофиране, без изцепки от насрещното движение.И все пак, ако се случи някой да реши да ми влиза в платното за да изпреварва и се прави на Райконен, започвам да го стрелям като бесен с дългите + палеца на клаксона и заплашителни маневри, е и псувни отнасят чат-пат, ама това си е по подразбиране.И да, колите с запалени светлини се виждат от много по-далеч и е по-малко вероятно да стане инцидент.
Коментар
-
Аз съм против в ясно и слънчево време да се кара на фарове. Абсолютно няма никакъв смисъл. Така както си е закона е добре с фарове само през зимата.А народното събрание не се спряха да променят ЗДП, чудя се защо ли? Може би са приели всички други толкова важни закони, че са тръгнали с този да се разправят, притова без да има нужда. Ми на мен ми се струва, че в този закон се правят промени на всеки 3 месеца. И въпреки промените виждате не се променя броя на жертвите, защото не фаровете, не високите глоби ще намалят жертвите, а по-скоро добрите пътища, пътни възли и магистрали. По-малко конфликтни точки, по-малко проишествия.
Коментар
-
Против карането на фарове може да бъде само човек, който не кара извънградско.Не искам да убеждавам никой, но автомобил със сив или тъмен цвят се забелязва изключително трудно отдалече, особено ако покрай пътя има дървета и се създава "шарена сянка".Не виждам кво се палите - щели да ви прегреят колите и да ви се вдигне разхода. Да бе, от 110 вата крушки при мощност на автомобилите 50 000 вата (50 киловата).Глупости на търкалета...Кремиковци бълва(ше) хиляди пъти повече отрови, отколкото всички автомобили в София, пък скачат да го защитават, а сега се сетиха за екология...
Коментар
-
От както съм купил фиат не съм му гасил фаровете.За тия две години почти съм сменил една крушка еба тия 3 лева бе.Те ли ще ме съборят или па литър гориво повече.За мен кола със пуснати къси светлини се забелязва по хубаво на фона на градската мръсотия пък и на път извън населено място се вижда по от далеч.кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф
Коментар
-
Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Моите си стоят постоянно включени. Убеден съм че така е по-безопасно. Като карам сравнявам насрещните коли със фарове и без фарове - кои ги забелязвам по-лесно. Абсолютно сигурен съм че тия със фарове се виждат от по-голямо разстояние. И имам повече време да преценя разминаване или друга ситуация.Освен това колата ми е тъмно синя и фаровете помагат да ме забелязват.Недостатък е че фаровете загряват и може да нагори покритието на рефлектора. Това е проблем.За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Riki888 написа:За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
Sev написа:Riki888 написа:За ксеноните - светят бяло на цвят и може да се объркат със отблясъци от слънцето. А пък ако колата насреща е със обикновени крушки - няма грешка, със периферията на зрението си вече знам че идва кола и не може да я сгреша със нищо друго.За разхода - ами може да го сметнем - кола например със 75 КВт мотор при светнати две крушки по 55 Вт = 110 Вт.Говорим си за 75 КВт срещу 110 Вт което е 0.11 КВт.Дори и да приемем че реално като карам средно използвам 30 КВт от мощността на двигателя, мощността на две крушки 0.11 КВТ е нищо. Съотношението е 30:0.11 което е около 300 пъти. Ако разходът на гориво ми е например 9 на сто, при включени фарове ще бъде 9 *( 1 + 0.11/30 ) = 9.033 литра на 100. За сметка на включените фарове се набутвам със 0.033 л на 100.Предоставям на вас да сметнете в пари колко ще ви струва като умножите 0.033 по цената на бензина.Към изчислената сума може да добавите сумата която ви струват включените задни и предни габарити и също сумата за възстановяване на покритието на рефлектора като нагори.Тази сума може да я съпоставите със вероятната сума за ремонт, загубено време, болници при инцидент умножена по вероятността да се случи инцидент. Аз нямам такава информация и не мога да направя изчисления.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Умножете едната крушка и единия литър гориво (примерно) по броя автомобили в ЕС. Навремето имаше забрана за карането през светлата част от денонощието на фарове. Защо ли?Сега пък обратното... Общо взето ни правят на маймуни - и някои им ръкопляскат.kiro_of_the_day написа:Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Добре бе хора - от каква дистанция трябва да забележите 1 автомобил за да го избегнете?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар