Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо коланът е задължителен? (Размисли от един блог)

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Vladim, къде бе човек прочете, че отричам и не слагам колан. Изчети всичко от начало до край за да разбереш каква е темата. Четеш избирателно. Мой съвет е да прочетеш само изреченията ми с главни букви от постовете ми. ПС: Вече съм сигурен, че само автора на темата Karloson и Style 34 кореспондират със същинската тема.Vladim, jenshen, Trace, ако сте останали с убеждението, че толерирам непоставянето на колани се извинявам. Може би не съм бил достатъчно ясен. Убедих се, че във форум полемика не може да се води и никой не чете от начало до край.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    Коментар


      ilko-gd написа:
      Колега ici като гледам аватара ти явно се занимаваш със автомобилни състезания и можеш да сравниш колана във стандартна кола с този в състезателна. Пък и малко е неуместно сравнението според мен.Колегата ntodorov е прав за темата. Моето мнение го казах в първия си пост - 10лв без никакви точки мисля че е приемливо решение и за двете страни, всеки сам да си реши дали да сложи колан.Колега peho блъсна ме един безсмъртен с бус и добре че съм пълно спокойствие, не някаква паника та намалих до колкото можах силата на удара та не се размазахме тотално. Донякъде овладях поднеслата кола. Тогава не бях защипал колана и ме дръпна към седалката и това ми ограничи силно движенията с ръцете. Иначе интересното е че за моят мозък всичко стана като на забавен кадър, все едно сме се удряли 10 мин, а реално са минали секунди. Това че ти минават моменти от живота пред очите също е вярно.
      Виж... аз имам да ти кажа нещо и по трите въпроса. Първо, дори един обикновен колан през кръста върши работа, ако трябва ще ти намеря кадри за да се убедиш. Не можеш да сравняваш съзтезателни автомобили с обикновенни! При едните вероятността за силен удар е много по-голяма!Какви са тези десет лева не мога да разбера? Или да има глоба, или да няма!?Интересно, как при катастрофата "те е дръпнало" към седалката??? Това става при ускорение, а при разко спиране тялото полита напред. Чупят се ръце в таблото и ребра във волана, главата се забива в челното стъкло, а при по-силен удар политаш!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        Владим, по-новите коли използват системи за самонатягане на коланите, пиропатрони и прочие - по този начин колана освен, че се заключва, притиска и тялото до седалката, като обира луфта и предпазва от вторичен, камшичен или както искаш го наречи удар, също така удар във въздушната възглавница и изхлузване на колана

        Коментар


          Поредната оспамена тема
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
          Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
          Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

          Коментар


            jenshen73 написа:
            Ще ти отговоря само с една дума, надявам се да я схванеш, но ако не успееш ще затвърдиш мнението ми за теб: ОБЩЕСТВО!
            А ти с това затвърди моето мнение за теб, ако не схващаш с кое още повече го затвърждаваш. Айде един жокер от мен. Винаги говориш дразнещо и пренебрежително към колегите. Защо? Ти си нещо повече от нас ли, що ли? И отговор не търся...ntodorov, както и да го обясняваме някои хора не могат или не искат да разберат, че темата не е "За или против поставянето на колани".
            The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

            Коментар


              Kuku написа:
              Владим, по-новите коли използват системи за самонатягане на коланите, пиропатрони и прочие - по този начин колана освен, че се заключва, притиска и тялото до седалката, като обира луфта и предпазва от вторичен, камшичен или както искаш го наречи удар, също така удар във въздушната възглавница и изхлузване на колана
              Това разсяснение не разбрах, защо е адресирано към мен!?!? :D
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                ntodorov написа:
                Vladim, къде бе човек прочете, че отричам и не слагам колан...
                А, какво искаш да кажеш? Всеки да си троши главата, както пожелае ли?
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  Vladim написа:
                  Интересно, как при катастрофата "те е дръпнало" към седалката???
                  Или аз нещо не съм те разбрал....

                  Коментар


                    style34 написа:
                    jenshen73 написа:
                    Ще ти отговоря само с една дума, надявам се да я схванеш, но ако не успееш ще затвърдиш мнението ми за теб: ОБЩЕСТВО!
                    А ти с това затвърди моето мнение за теб, ако не схващаш с кое още повече го затвърждаваш. Айде един жокер от мен. Винаги говориш дразнещо и пренебрежително към колегите. Защо? Ти си нещо повече от нас ли, що ли? И отговор не търся...ntodorov, както и да го обясняваме някои хора не могат или не искат да разберат, че темата не е "За или против поставянето на колани".
                    Май само автора на темата и ти Style 34 схващаме същината на въпроса.. Преди да постна нещо исках Женшен да се доизкаже, но ще прибързам малко: Това ОБЩЕСТВО за което говори уважавания от мен колега във форума не се гради с капачки на очите ( от аватара му изхождам) и тапи в ушите. По-рано исках да вметна за него приказката: Де го чукаш, де се пука, но възпитанието ме ограничи. Сега му го казвам и му се ИЗВИНЯВАМ, че току виж ме е разбрал погрешно и отново е затвърдил така важното за мен НЕГОВО мнение.
                    A17DTС/S
                    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                    Коментар


                      Vladim написа:
                      ntodorov написа:
                      Vladim, къде бе човек прочете, че отричам и не слагам колан...
                      А, какво искаш да кажеш? Всеки да си троши главата, както пожелае ли?
                      Владим, преди малко нямаше нищо против Style 34 да си прерязва вените, ама вкъщи, сега си се задертил за избора на всеки как да си троши главата: Още не си в темата. Изкарваш думите ми от контекста на изреченията. Помолих те: виж за какво иде реч в тази тема или поне прочети изреченията ми с главни букви. Искам да кажа : Обезопасителния колан е полезен, но е личен избор. Разсъдливите като мен и теб ги ползват, на другите глобите няма да им помогнат. С щипки ще карат и пак ще избегнат наказание, но акъл ти и аз не можем да им налеем. Този, който не умее да се съхрани и с колан да е е ще се размаже с 180 км/ч. нейде.Това казвам от 30 поста назад.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        Kuku написа:
                        Vladim написа:
                        Интересно, как при катастрофата "те е дръпнало" към седалката???
                        Или аз нещо не съм те разбрал....
                        Ами нали това е целта на колана, да си останеш на седалката, а не да полетиш напред.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          ilko-gd написа:
                          Колега ici като гледам аватара ти явно се занимаваш със автомобилни състезания и можеш да сравниш колана във стандартна кола с този в състезателна. Пък и малко е неуместно сравнението според мен.Колега peho блъсна ме един безсмъртен с бус и добре че съм пълно спокойствие, не някаква паника та намалих до колкото можах силата на удара та не се размазахме тотално. Донякъде овладях поднеслата кола. Тогава не бях защипал колана и ме дръпна към седалката и това ми ограничи силно движенията с ръцете. Иначе интересното е че за моят мозък всичко стана като на забавен кадър, все едно сме се удряли 10 мин, а реално са минали секунди. Това че ти минават моменти от живота пред очите също е вярно.
                          още малко оф топик :D Вярно е че нормален колан не може да се сравнява изобщо с 4 или 6 точков състезателен.Състезателният колан се натяга ръчно от пилота след закопчаването до степен, че да не може да мръдне и два сантиметра напред в седалката.И точно това укрепване на тялото освобождава ръцете и краката от задачата им да се опитват да се запънат в купето и да удържат тялото, вместо да са заети единствено само с прецизно и ненатоварено боравене с педалите и най-вече волана.А ти щом си почувствал ограничаване в движенията, значи си твърде далече от волана като настройка на седалката, с излегната облегалка и караш постоянно с напрежение в раменете Относно забавения кадър, това се получава защото мозъка почва да работи с невероятна скорост от породилата се ситуация и отделеният адреналин, което всъщност е ключовото състояние за вземане на адекватни решения в такива екстремни ситуации.Сега се сещам, че още преди години при минаване на Словенската митница ни правеха забележка да закопчаваме и коланите на задните седалки
                          sigpic
                          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                          475HP 11,5/1,9/191
                          YouTube

                          Коментар


                            @style34: Ако си наистина на 34 - срамота за което @ntodorov: Не трябва да съществува ИЗБОР в употребата на обезопасителен колан, не трябва да съществува и "поносима" глоба. Според мен - в България глобата за непоставен колан трябва да е както в Португалия - 600евро. Ако пък глобите и актовете за превишена скорост са съизмерими със световните нива - ще е още по-добре.Капачките на очите в аватара са ми МНОГОСЛОВНИ, но жалко, че нито съм Темида, нито имам тапи в ушите. И чета всички мнения изцяло. Специално ntodorov желае свободен избор. Същият свободен избор го искат и тези, които карат без книжки, без винетки и без гражданска отговорност. За нещастие - твърде много свободни избори има в тази държава. За нещастие - твърде много пътно-транспортна смърт също.П.П. След като някой доста по-мъдър от нас е преценил, че в градовете скоростта трябва да е 50, по магистрала 120, а извънградско 90 - значи това са ПРАВИЛНИТЕ скорости. Преценени са по много фактори, а не защото колите ни са били по-маломощни или защото каруците са били в повече...Също така всички мерки за ограничаване на шофьорските свободи се взимат за да се ограничат смъртните случаи по пътищата. А увеличението на същите в статистиката се дължи на факта, че с всяка година шофьорите и автомобилите по пътищата се увеличават, но и също защото Българите не обичаме ограниченията и условията. В събота бях малко извън града - в отсечка с максимална скорост 90 - ме изпреварваха автомобили с на 120...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              jenshen73 написа:
                              @style34: Ако си наистина на 34 - срамота за което
                              Естествено, че не съм. Ако си бях написал годините там, всяка година трябваше да си правя нова регистрация Иначе срамота за кое? Че имам мнение, което не съвпада с твоето ли? Или че изобщо имам мнение? Останалите примери с тези без книжка и с ограниченията за скорост отново не ти се получиха, защото там се застрашава живота на много хора, докато колана пази само и единствено теб.
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар


                                jenshen73 написа:
                                П.П. След като някой доста по-мъдър от нас е преценил, че в градовете скоростта трябва да е 50, по магистрала 120, а извънградско 90 - значи това са ПРАВИЛНИТЕ скорости.
                                130 км/ч
                                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                                Коментар

                                Working...
                                X