Може би си мисшлиш, че от ’якия’ звук на ’спортното’ гърне колата ти е 750 к.с. и така можеш да изпреварваш без проблеми Гоуфове, Жигули и Лади
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
как стои въпроса със спортните гърнета ?
Collapse
X
-
Humppa
-
колеги аз имам Хгт .. и му забодох клапичка звука е неопределимо смазващ инак си наредих пак старата герерациика и някой път като ми се дивосва си я отварям http://tinypic.com/player.php?v=30cwqd2&s=5ГТ ли е ..., няма да е лесно ...
Коментар
-
Искам да възродя малко тази доста стара тема. Понеже много ми е писнало да слушчм някакви "ремуси" и други подобни илюзии за изпускателни системи, наричани с гордост "СПОРТНО ГЪРНЕ" , взех че се поразрових из законите свързани по някакъв начин с този проблем. Ето какво намерих в един друг форум, и там споделят че вече са ги погнали тези "спортисти" Цитирам :"Закон за движение по пътищата:http://www.kat.mvr.bg/zdp.txtЦитат:Глава първа. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯЧл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) Лицата, които стопанисват пътищата.................организират движението по тях така, че да осигурят условия за бързо и сигурно придвижване и за опазване на околната среда от наднормен шум и от замърсяване от моторните превозни средства.Глава втора. ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТАРаздел I. Общи правила2. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) с управляваното от него превозно средство да не затруднява другите участници в движението и живеещите в крайпътните имоти, като спазва действащите норми за шум и вредни емисии на отработени газове от моторното превозно средство, както и други норми и изисквания за опазване на околната среда;...........................Глава шеста. ПРИНУДИТЕЛНИ АДМИНИСТРАТИВНИ МЕРКИ2. временно спиране от движение на моторно превозно средство:а) до отстраняване на неизправността, когато моторното превозно средство е технически неизправно, включително и когато съдържанието на вредни вещества в изгорелите газове или шумът са над установените норми или конструкцията му е изменена без съответното разрешение;е) (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) когато моторното превозно средство е със снети шумозаглушители.Закони има, но няма кой да ги спазва. Но и това ще стане. Според закона такава кола трябва ВРЕМЕННО ДА БЪДЕ СПРЯНА ОТ ДВИЖЕНИЕ. Това което се пита в темата. В Германия ако се появиш с такава самоделка която тормози околните ще платиш глоба колкото месечна заплата и ще бъдеш спрян от движение. Да не говорим че на техния преглед TUV нямаш никакъв шанс да го минеш.Приетата евродиректива казва следното като допълнение:Цитат:...........I. ДОПУСТИМИ НИВА НА ШУМАI.1. Пределно допустими стойностиНивото на шума на посочените в член 1 от настоящата директива превозни средства, измерено при предвидените в настоящото приложение условия, не може да превишава следните стойности Категория превозни средства | Стойност, изразена в дб (A) (децибели (А) |I.1.1. | Превозни средства, предназначени за превоз на пътници с не повече от девет седящи места, включително мястото на водача. 82 дбI.1.2. | Превозни средства, предназначени за превоз на пътници с повече от девет седящи места, включително мястото на водача, и с допустимо максимално тегло, не по-голямо от 3,5 метрични тона. 84 дб...................II. ИЗПУСКАТЕЛНА УРЕДБА (ШУМОЗАГЛУШИТЕЛ)II.1. Ако превозното средство е снабдено с приспособление за ограничаване на шума от изпускането на отработилите газове (шумозаглушител), се прилагат изискванията от точка II. Ако входът на двигателя е снабден с въздушен филтър, необходим за осигуряване на съответствие с допустимото ниво на шума, филтърът се счита за част от шумозаглушителя, като по отношение на този филтър се прилагат също изискванията от точка II.II.2. Към удостоверението за типово одобрение на превозното средство се прилага чертеж на изпускателната уредба.II.3. Шумозаглушителят трябва да притежава задоволително четливо и незаличимо обозначение, идентифициращо неговия модел и тип.II.4. Употребата на влакнести поглъщащи материали при изработката на шумозаглушителите е разрешена, само ако са изпълнени следните условия:II.4.1. Влакнестият поглъщащ материал не може да бъде поместван в онези части на шумозаглушителя, през които преминават газовете.II.4.2. Чрез подходящи приспособления трябва да бъде гарантирано запазването на целостта на влакнестия поглъщащ материал за цялото времетраене на експлоатация на шумозаглушителя.II.4.3. Влакнестият поглъщащ материал трябва да бъде устойчив на температури, най-малко с 20 % по-високи от работната температура, възникваща в участъка от шумозаглушителя, предназначен за поместване на влакнести поглъщащи материали.[1] Ако превозното средство притежава ремарке или полуремарке, те не трябва да се вземат под внимание за определянето на момента на пресичане на линията ВВ′..........http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 57:BG:HTML "Какво мислите по въпроса ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
82 дб не са никак малко. Ето пример: http://www.howstuffworks.com/question124.htm||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Да, но това е максимално допустимо, а и тези "спортни гърнета" дето си "тунинговат" колите с тях са доста по-шумни- над 100 децибела при високите обороти. На всичко отгоре не вярвам някой да си е направил труда да си регистрира и узакони такава изпускателна система. Още повече не вярвам че би успял.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Уред за измерване на шума от колите КАТ има един, в Шумен е, и доколкото знам по последна информация не работи.......Тия с разпраните гърнета са ужасни, но пък закона и сега дава твърде много власт на всеки милиционер да ти спре колата от движение щото "на ушенце" той е преценил че децибелите са ти много......Коментираше се преди време в тунинг бг един случай с колега с субару дето попаднал на някакви киселяци дето от немай къде вече го спряли от движение щото "много му бучала колата", а човека си е бил без промени там......на другия ден са му върнали талона на колата в КАТ, но кому са били нужни тия разправии.....Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Ами те тези уреди за измерване на децибели не са кой знае коло скъпи. Инспекцията по труда разполага с такива и измерва с тях шума в производствените цехове, де за да глоби работодател, де за да категоририза геха... Значи може ... ама нали като тръгнат да спират толкова коли от движение, после няма да има кого да глобяват ? Поне 30 - 40% от автообилите са или с издънени - прегорели гърнета или "тунинговани" с made in ГаражПром "REMUS" поцинкована тръба.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колега никой не може да ти каже нищо за звука, аз такива уреди не съм виждал да имат за измерване на децибелите. Сега в студените дни като запаля сутрин и държи по-високи обороти почват всички аларми на паркинга да пищат Много пъти са ме спирали и никога не съм имал проблеми, обаче преди да се сложи такова гърне е препоръчително колата да има здрава музика Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 На дълъг път няма проблеми със звука когато карам с 90, 100 или 110 км/ч с малко газ на пета. В началото буквално ме болеше главата като слезех, ама се свиква, сега се чудя ако махна и средното дали ще се чува повече ... катализатора съм го махнал още като купих колата Ето една снимка на моето гърнеТеоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Valiosport написа:Колега никой не може да ти каже нищо за звука, аз такива уреди не съм виждал да имат за измерване на децибелите. Сега в студените дни като запаля сутрин и държи по-високи обороти почват всички аларми на паркинга да пищат Много пъти са ме спирали и никога не съм имал проблеми, обаче преди да се сложи такова гърне е препоръчително колата да има здрава музика Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 На дълъг път няма проблеми със звука когато карам с 90, 100 или 110 км/ч с малко газ на пета. В началото буквално ме болеше главата като слезех, ама се свиква, сега се чудя ако махна и средното дали ще се чува повече ... катализатора съм го махнал още като купих колата Ето една снимка на моето гърнеSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
B1keP_B0y написа:решението е или клапа или още едно гърне да намали звука ... всяка вечер една и съща история ..
Коментар
-
cici написа:гърнето е уникално,жалко че не си го взел,(слагаш му тапата и заспива ) кухото гърне е жив ташак братле!!! земаи нещо с ватапп тва от снимката се води "Муфер"Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар