Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой е с предимство?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Immortal написа:
    Да ви имам софийските кръстовища...Без коментар от мен.Ама не се сдържах де...За мен правилното регулиране на това кръстовище е: лента А - само за на ляво; лента Б - само за на право и лента В - за на право и на дясно.Тогава всички останали проблеми ще си отпаднат.Някой тотално не си разбира от работата там...
    Добре де, принципно е така. А ако ситуацията е такава, че наляво много рядко някой завива, да речем на 5 цикъла - 1 кола, а десния завой е много натоварен, и обикновено е разрешен , докато направо все още е червено (Точно така е в дружба 1, където споменах за подобно кръстовище) ?На теория може би това е правилният начин, който предлагаш, но на практика е противоположно, и се налага дясната лента да е само за завой, а правият път да измени направлението си вътре в кръстовището. Нещо което маса народ не осъзнава. Оно - дъртио шафьор - си знае - аз карам направо, значи съм с предимство. Е добре бе, като си в планината и пътя криволичи, що не караш направо пак? И тук просто се налага пътя леко да кривне вътре в кръстовището.

    Коментар


      #47
      Ами точно казано с посоките.По този начин е най-правилно да е разпределението, защото иначе биха минавали много по-малко коли ако:-Лявата лента беше само за наляво-Средната лента само за направо-Дясната лента за направо и надясно.Защото като застане дори и един автомобил за надяно то обикновено ще минат не повече от 2-3 автомобила направо. Особено ако застане камион за надясно (както обикновено) почти винаги само той си минава.Щеше да минава само средната лента направо и от 1 лента щеше да карат в две ленти след това - не функционално.То ако се спазва закона за движение, където е казано, че задължително в която лента си преди кръстовището, то след кръстовището трябва отново да си в същата лента! В кръстовище е забранено да се престрояваш! Както каза Оги, ако пътя криволичи ти ще караш ли направо? Да не би светофара да дава някаква такава привилегия?То тогава нямаше да се стига до никаква такава ситуация.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #48
        ВО, по същата логика, като има един да завива на ляво, и останалите зад него ще минат направо на куково лято.Все пак десен завой се прави много по-бързо и лесно от ляв, особено като има насрещно движение.

        Коментар


          #49
          Immortal написа:
          ВО, по същата логика, като има един да завива на ляво, и останалите зад него ще минат направо на куково лято.Все пак десен завой се прави много по-бързо и лесно от ляв, особено като има насрещно движение.
          Ами точно това /говоря конкретно за този случай/, че левия завой се прави веднага, защото няма кой да чакаш, а за десния завой чакаш да минат 2349 пешеходци.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            BO написа:
            В кръстовище е забранено да се престрояваш! Както каза Оги, ако пътя криволичи ти ще караш ли направо? Да не би светофара да дава някаква такава привилегия?То тогава нямаше да се стига до никаква такава ситуация.
            По този въпрос мисля че най-разумното нещо е с тънки и дълги жълти линии, нещо като пунктирана линия, да се чертае изменението на направлението на пътя вътре в кръстовището. Нещо такова:
            Прикачени файлове

            Коментар


              #51
              Понеже жената кара в момента курс, а и инструктора ми е приятел, говорихме за подобни случаи - верният отговор е че автомобил Б е с предимство - този от локалното: защото като и на двамата ви светне зелено, и автомобил А тръгне да завива, автомобил Б му се пада дясностоящ. И аз не го знаех. На Сливница преди моста на Захарна Фабрика също има 2-3 такива светофарчета и сме минавали с човека от там, та ми каза.

              Коментар


                #52
                Комши, в първия случай, който си дал, с предимство е автомобилът от бул. Цар Борис 3. Много пъти съм минавал. Обяснявам защо трябва да е така - Цар Борис 3 и Житница са главни, съответно локалното, въпреки че колата, идваща оттам е дясностояща, не е с предимство. локалното не е главна артерия.Същата ситуация е и на Автогарата на ст. Славия. Колегата с мнението над мен. Не искам да споря за това, но едва ли въпросният инструктор ще направи така, както ти е казал. Мисля, че си наясно какво са ни учили и какво в действителност става, след като вземем книжка и започнем да караме активно. Това е друго. За 4 години стаж и въпросният път, за който става въпрос, съм го минавал много пъти. В момента не си спомням дали някой ми е пресякъл пътя, когато аз завивам. Ако сметнем, че инструкторът е прав, в този случай ще следва, че като се завие по Житница, всяка от следващите три преки улички са с предимство. (Да махнем светофарите на локалното и булеварда или пък да сложим на уличките светофари (те са почти успоредни на булеварда, както локалното)). Аз така го разглеждам този казус. И едва ли някой ще ме убеди в обратното за конкретната ситуация. Сега, ако някой пезевенк реши, че трябва да си завие, ще го пусна и ще му тегля една майна, защото ме е засякъл. По-добре, отколкото да се ударим.
                NOW: ???
                Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                Коментар


                  #53
                  svetkos_ написа:
                  Комши, в първия случай, който си дал, с предимство е автомобилът от бул. Цар Борис 3. Много пъти съм минавал. Обяснявам защо трябва да е така - Цар Борис 3 и Житница са главни, съответно локалното, въпреки че колата, идваща оттам е дясностояща, не е с предимство. локалното не е главна артерия.Същата ситуация е и на Автогарата на ст. Славия. Колегата с мнението над мен. Не искам да споря за това, но едва ли въпросният инструктор ще направи така, както ти е казал. Мисля, че си наясно какво са ни учили и какво в действителност става, след като вземем книжка и започнем да караме активно. Това е друго. За 4 години стаж и въпросният път, за който става въпрос, съм го минавал много пъти. В момента не си спомням дали някой ми е пресякъл пътя, когато аз завивам. Ако сметнем, че инструкторът е прав, в този случай ще следва, че като се завие по Житница, всяка от следващите три преки улички са с предимство. (Да махнем светофарите на локалното и булеварда или пък да сложим на уличките светофари (те са почти успоредни на булеварда, както локалното)). Аз така го разглеждам този казус. И едва ли някой ще ме убеди в обратното за конкретната ситуация. Сега, ако някой пезевенк реши, че трябва да си завие, ще го пусна и ще му тегля една майна, защото ме е засякъл. По-добре, отколкото да се ударим.
                  Това хубаво твоето мнение, но едно е да говориш по това как реално стават нещата, друго е да си в правото си.По тази логика може да кажеш за градското каране, че винаги на еди кой си главен булевард караш със 70км/ч да речем и да казваш, че това е нормално нищо, че в закона си пише 50!п.п. Ако не си забелязал, като завиеш по Житница, всяка следваща от уличките си има знак, че не си с предимство, ако излизаш от тях, като теоретично само от две можеш да излизаш, защото едната е еднопосочна в посока от житница по нея навътре към квартала. п.п.2 Дай ми определение за "главен път", защото май не си чел или поне не познаваш закона.Както описах в един случай, лично преживян от мен, както си караш по булевард! Дондуков, един излиза от улица! Дунав удря ни и ние виновни, защото си има закони.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #54
                    BO написа:
                    Това хубаво твоето мнение, но едно е да говориш по това как реално стават нещата, друго е да си в правото си.По тази логика може да кажеш за градското каране, че винаги на еди кой си главен булевард караш със 70км/ч да речем и да казваш, че това е нормално нищо, че в закона си пише 50!п.п. Ако не си забелязал, като завиеш по Житница, всяка следваща от уличките си има знак, че не си с предимство, ако излизаш от тях, като теоретично само от две можеш да излизаш, защото едната е еднопосочна в посока от житница по нея навътре към квартала. п.п.2 Дай ми определение за "главен път", защото май не си чел или поне не познаваш закона.Както описах в един случай, лично преживян от мен, както си караш по булевард! Дондуков, един излиза от улица! Дунав удря ни и ние виновни, защото си има закони.
                    По първото - гледат се знаците, каквото те показват на пътя това е. В случая по България има знак 70, максимално караш с толкова. По второто - няма смисъл да коментирам, така беше, първата пряка е еднопосочна.По третото - За мен главен път граничи с това, че този път е основна артерия на града, както в случая е бул. Цар Борис 3. Локалното не е основна артерия. Мисля, че не е нужно да обяснявам какво е локален път и за какво е предназначен. Това за бул. Дондуков не го разбрах. В момента си представям въпросния път от ЦУМ до Английската гимназия. Честно, не се сещам откъде може да се излезе с предимство от уличка. Минавал съм оттам доста пъти, но наистина, не се сещам...
                    NOW: ???
                    Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                    Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                    Коментар


                      #55
                      @emdlessАко наистина този инструктор е казал това, кажи му да си хвърли книжката и да не учи повече хората на глупости.ПО КОЙ ЧЛЕН ОТ ЗАКОНА ИЛИ ПРАВИЛНИКА СПОРЕД ТОЗИ ИНСТРУКТОР АВТОМОБИЛ "Б" ИМА ПРЕДИМСТВО????В закона изрично пише, че правилото за дясно стоящия се прилага на нерегулирани кръстовища, както и на кръстовища където главният път променя посоката си. Тук няма нито едно от двете. На всичко отгоре, освен зеления светофар (какъвто има и на двата автомобила), пред автомобил "Б" има знак за пресичане на път с предимство. Питай го тоз инструктор все пак по КОЙ член на закона или правилника тук може да се приложи правилото за дясно-стоящия???За мен, както и по-горе писах, при конфликт относно предимство в светлините на светофара, би трябвало да се гледат знаците - в случай, че светофара мига жълто или пък изобщо не работи - кой ще е с предимство?При условие, че светофара пуска и двамата, следва че ситуацията е равносилна.И въпреки това, според мен такова регулиране на кръстовище не би трябвало според закона да съществува. Това е все едно на обикновено кръстовище на всички едновременно да светва зелено.

                      Коментар


                        #56
                        Ще го питам и ще ви кажа. И на мен ми стана интересно. Иначе и аз като завивам по такива кръстовища, мисля че съм с предимство, а тези от локалното щат не щат ме чакат. Но човека сериозно ми го каза, минавахме нарочно от там, защото това е и пътя на изпита после, и пича го спомена защото са късали не един и двама баш на изпит там. Та ако инструктора не знае, поне изпитващия предполагам трябва да знае. :D Ще пиша пак

                        Коментар


                          #57
                          И какво ще стане, застава лявата колоната срещу осторвчето и чака да се изнесат всички от лентата в дясно. Това е безумие!

                          Коментар


                            #58
                            Няколко колеги казаха в темата неща от сорта когато има светофар знаците не се гледат - пълна глупост !!!При регулирането с приоритет са регулировчик --> светофар --> знаци --> маркировка, обаче ако има сигнал на светофар за разрешено преминаване през кръстовището(както на двата автомобила), тоест според светофара и двата автомобила са с еднакво предимство, с предимство е този който се движи по пътя с предимство указан от знаците, ако няма знаци, този който е дясно стоящ, абсолютно сигурен съм .Аналогична ситуация, ако има знак - път с предимство с указана посока на продължение на пътя(продължава с завой) - с предимство е това ППС, което е дясностоящо по пътя с предимство, след него минава това което е лявостоящо по пътя с предимство, след него дясностоящото което идва от пътя без предимство и най-накрая лявостоящото от пътя без предимство.Дадох този пример, че дори и да има знаци при някой ситуации е в сила и правилото за дясно стоящия .Друг пример има светофар без указана посока за преминаване и знак "Само надясно след знака", и грешното тълкуване, че каквото казва светофара това е - ми някой колеги могат да си карат на където си искат светофара не им казва за каде свети зелено ... тоест знаците се изпълняват след разрешаващ сигнал от светофара.
                            Bravo 1.2 16v, ноември 1999г.
                            Polo 1.0, юли 1997г.

                            Коментар


                              #59
                              Ето снимка на кръстовището. В локалното няма знак, както се вижда.
                              Прикачени файлове
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #60
                                Тотална Софийска лудница А я вижте на основното платно знака на къде е обърнат То прилича на Тбилиси бе, от оня виц. На зелено всички стоят, а на червено всички минават. Джигити

                                Коментар

                                Working...
                                X