Ей това е! Намерих дупка в закона. Има още една ситуация ама се чудя дали да я описвам в друга тема.Там закона си казва точно, ама 80% от пустите му шофьори ако не ги удариш няма и да се сетят, а от горе на всичкото ти се карат, все едно са в правото си.
Аз си търся такива ентусиасти да си оправям колите отвреме на време
MULTIPLA 1.6 16V BIPOWER 2005-вече бивша
"Пари,пари,пари....какво са парите?.Тор, от която никнат КРАСИВИ ЦВЕТЯ !!! R.I.P РОНИ: http://vbox7.com/play:79085d12
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като пътс предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни дапропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори ипри разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принудиводача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като пътс предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни дапропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори ипри разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принудиводача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.
И какво общо има тези два члена в дадената ситуация
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като пътс предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни дапропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.Чл. 50а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е навлизането в кръстовище дори ипри разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принудиводача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.
И какво общо има тези два члена в дадената ситуация
Ми от де да знам, според мен има. :D Когато светне зелено на светофара, а в кръстовището има навлезли автомобили, май трябва да се изчакат тези автомобили да преминат, или се бъркам.Същата е и ситуацията с локалното. На тях им светва зелено, пресичат път с предимство, по пътя с предимство обаче се движат колите на които им е светнало зелено на булеварда и завиват надясно.Абе зарежи, някой път като се видим ще спорим, щот’ само с писане ще . Дай да видим другата ситуация за която казваш, че и на мен като на Дидо ми е интересно да разбера каква е.
Днес сутринта като минавах се загледах точно за знак - знак няма! - говоря за локалното на Любляна и Горнобански.Дори го и снимах докато си висях сутринта НО в закона пише, че ако има работещ светофар - знаците са без значение!
Така, постарах се за втория случай да нарисувам най-добре картинката според ситуацията:Та ситуацията се разисква главно за платната А, Б и ВКакво имаме.Когато на платно В му свети червен светофар (за надясно) на платната А и Б им свети съответно зелен светофар за направо на платно Б и за направо и наляво на платно А.Там много често (винаги) се прави, че от платно В се кара заедно с платно А и Б направо!Какво следва. Двете коли от платна А и Б продължават направо, за да продължат в двете платна след това, както е на схемата. Да ама винаги от платно Б искат след кръстовището да са в лявата лента, защото от платно В са до тях и те продължават направо и тръгват да заемат дясното платно след кръстовището, въпреки, че на платно В няма право въобще да кара направо, защото тази лента е само за десен завой със съответния си светофар за нея!Какво следва, че колите от платно А, които продължават направо или трябва да чакат, или трябва да се ударят в квадрата, където съм показал със синьо, където обикновено се срещат.Така сега, според вас, колите от платно А ако се ударят в синия квадрат с кола от платно Б, кой ще бъде виновен?
Т’ва е доста заплетена ситуация. За самия удар ще е виновен автомобила който идва от платно А. Но в същото време и автомобила който идва от платно Б мисля, че е в нарушение. Друг е въпроса, че няма как да докаже, че се е движил в това платно защото другото е било заето от автомобил който идва от платно В, който дефакто ще бъде истинския виновник за евентуалния удар м/у АиБ.Това е моето мнение. Този път обаче може и да не съм прав, макар че........
Ако преди кръстовището е имало знак, указващ посоката на движение на трите ленти, то виновен е движещия се в платно Б. Та дори и да няма, щом светофара забранява на платно В да продължава направо, то другите две платна трябва да заемат съответните си ленти след кръстовището, така че реално пак виновен трябва да е водач Б.Според мен трябва да има някакви указателни пунктирани линии как продължават платната в кръстовището на това място.
Категорично и аз съм на мнение като колегата Airfan - същата ситуация редовно се случва на кръстовището на булевард не знам кой - на кръстовището от което започва искърско шосе, където трямвай номер 20 навлиза от средата на платното на шипченски проход - излиза извън платното релсите. Абе на кръстовището което е за борсата Булгарплод, като идваш от дружба 1 - разклона, и караш направо посока румънското. Там винаги десния завой светваШЕ преди тези за направо, и винаги имаше тарикати, и се стигаше до такива ситуации. Обаче промениха светофара, и сега от лентаат за десен завой почти няма отиващи за направо. Та в тази ситуация - в самото кръстовище пътят си изменя посоката, това е важно, и смятам че виновен ще бъде автомобил Б защото той на практика навлиза в лява лента, нищо че се движи направо. А това че някой е продължил направо от оная лента е друга бира... ходи доказвай... подобно ще е на оня тема, дето един заобикалал дупка , пък друг го изпреварвал на забранен участък в тоя момент и боц....
Да ви имам софийските кръстовища...Без коментар от мен.Ама не се сдържах де...За мен правилното регулиране на това кръстовище е: лента А - само за на ляво; лента Б - само за на право и лента В - за на право и на дясно.Тогава всички останали проблеми ще си отпаднат.Някой тотално не си разбира от работата там...
Да ви имам софийските кръстовища...Без коментар от мен.Ама не се сдържах де...За мен правилното регулиране на това кръстовище е: лента А - само за на ляво; лента Б - само за на право и лента В - за на право и на дясно.Тогава всички останали проблеми ще си отпаднат.Някой тотално не си разбира от работата там...
А според мен, колегата изобщо не е ориентиран кое платно за къде е...
Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!
Да ви имам софийските кръстовища...Без коментар от мен.Ама не се сдържах де...За мен правилното регулиране на това кръстовище е: лента А - само за на ляво; лента Б - само за на право и лента В - за на право и на дясно.Тогава всички останали проблеми ще си отпаднат.Някой тотално не си разбира от работата там...
Коментар