Колеги, намериха се много мнения за това в дадена ситуация кой е с предимство.Та става въпрос за тъй нареченото "локално" платно.Пример който мога да дам е като идваш от Руски паметник да речем и на Красно Село трябва да завиеш на дясно по Житница за към Овча Купел да речем.Или пък ако идваш по околовръстното и на Любляна трябва да завиеш на дясно отново.По този начин да речем две коли чакат светофара.Едната кола "А" е на Цар Борис или Околовръстното и трябва да завие на дясноДругата кола "Б" е в "локалното" и тя си продължава направо.Светва зелен светофар и двете коли тръгват по местонахождението си - автомобил "А" на дясно, а автомобил "Б" направо.По този начин кой по закон е с предимство и ако има отговор, то нека е обоснован.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой е с предимство?
Collapse
X
-
Ето част от закона за движение по пътищата(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска. (3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път. Терминът "локално платно" не фигурира в закона, но то, като с размер по- малък от основния път само се определя като второстепенно. Друг текст пак от същия закон ни казва следното (4) При излизане от жилищна зона на друг път водачите на пътни превозни средства са длъжни да пропуснат участниците в движението, движещи се по него;"Fiat Bravo 1.6 16V '97г.
Коментар
-
ivalena написа:Ето част от закона за движение по пътищата(2) Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска. (3) Водачът на пътно превозно средство, излизащо на път от крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пешеходците и пътните превозни средства, които се движат по този път. Терминът "локално платно" не фигурира в закона, но то, като с размер по- малък от основния път само се определя като второстепенно. Друг текст пак от същия закон ни казва следното (4) При излизане от жилищна зона на друг път водачите на пътни превозни средства са длъжни да пропуснат участниците в движението, движещи се по него;"Immortal написа:Кола "А" е с предимство.Между другото, там няма ли знаци за предимство???Никъде в закона, ни в правилника има нещо по въпроса. Обаче аз съм на мнение, че локалното платно на практика се брои за отделен път. Дори не съм сигурен дали наистина едновременно светва зелено на локалното и главното платно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Има Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.Аз обаче продължавам да си мисля, че не светват едновременно зелено и на двамата. Поне доколкото си спомням от последното ми минаване през София...
Коментар
-
Immortal написа:Има Чл. 7. ...(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.Аз обаче продължавам да си мисля, че не светват едновременно зелено и на двамата. Поне доколкото си спомням от последното ми минаване през София...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Immortal написа:Между другото съм сигурен за това което ти казах, че завиващия от главния път има предимство, защото навремето в листовките имаше такъв въпрос.Но тогава и закона беше друг, и правилника... много от нещата са променени.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Immortal написа:Между другото съм сигурен за това което ти казах, че завиващия от главния път има предимство, защото навремето в листовките имаше такъв въпрос.Но тогава и закона беше друг, и правилника... много от нещата са променени.MULTIPLA 1.6 16V BIPOWER 2005-вече бивша
"Пари,пари,пари....какво са парите?.Тор, от която никнат КРАСИВИ ЦВЕТЯ !!!
R.I.P РОНИ: http://vbox7.com/play:79085d12
Коментар
-
fihi
На локалното имаш занак пресичане на път с предимство. Дори и при зелен светофар излизайки от локалното (път без предимство) си длъжен да пропуснеш движещите се коли по пътя с предимство. А именно тези които правят десен завой(от Цар Борис към Житница).Това е моето мнение по въпроса. Утре след 17.30 че се постарая да обясня написаното по-горе със рисунка(картинка), защото май не го обясних както трябва.
Коментар
-
И аз мисля , че тези по Цар Борис са с предимство. Имаме 2 зелени светофара( на локалното и на Борис) , от там следва , че трябва да гледаме знаците , а не кой е десностоящ . Десностоящия е с предимсвто когато няма знаци , а на Цар Борис има , че е път с предимство.Fiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар