Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

малко поуки при купуване на PC от 'големите вериги'

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    jenshen73 написа:
    Хм, то и аз съм на принципа, че трябва да си ползваме правата на максимум, но ... има някои любовни моменти, които се тълуват кой както му е удобно. По-горе Immortal пише, че климатика трябвало да се транспортира до сервиза за сметка на търговеца, да така е, но до търговеца (защото нали там се прави рекламацията) трябва да си го транспортира клиента. Предвид специфичната материя (хладилници, перални, климатици, съдомиялни, сушилни) кажете ми как ще реагирате ако всички търговци Ви кажат "Добре, съгласни сме, че е ваше право да си търсите правата от нас, но МОЛЯ, донесете неработещият уред в ОРИГИНАЛНАТА транспортна опаковка, с ненарушен външен вид и така както сте го получили, а ние ще го изпратим за наша сметка до сервиза"... Искам това да го видя, защото ТОВА е правото на потребителя, дам, регламентирано със закон. И не искам никой да ми тълкува закона както му е угодно. Immortal и Ele вдигат телефона и чуват горната реплика, по закон, каква е реакцията? Искам аз да знам
    В закона ясно е записано, че потребителят не трябва да плаща за поправка или транспорт и не трябва да му се причиняват значителни неудобства. А както казах - право, а не задължение е всеки да си търси правата като потребител. Аз не мога да вдигна пералня или хладилник, нито имам желание да ангажирам няколко човека за това, нито имам къде да съхранявам опаковки, кашони и подобни. А и търговците вече изпращат техник за тези уреди - не виждам какъв е проблемът в случая.
    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

    Коментар


      #32
      Сега е мой ред да обещая бира на някой, който намери, къде в закона пише, че трябва да си транспортирам сам стоката до търговеца???

      Коментар


        #33
        Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

        Коментар


          #34
          Значи в общият случай, потребителят има право да чака един месец за да си получи стоката работеща, така ли да го разбирам? И дори да не може да го занесе - са длъжни да му го отремонтират на място ... ммм, чудно. И сега идва любимият ми момент - климатик, закупен за в къщи, но с фактура на фирма, какво прави потребителят в нашият случай??? Това, което прави вятърът? Защото в закона нийде не пише, какви права има потребителят ако се явява фирма
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #35
            jenshen73 написа:
            Значи в общият случай, потребителят има право да чака един месец за да си получи стоката работеща, така ли да го разбирам? И дори да не може да го занесе - са длъжни да му го отремонтират на място ... ммм, чудно. И сега идва любимият ми момент - климатик, закупен за в къщи, но с фактура на фирма, какво прави потребителят в нашият случай??? Това, което прави вятърът? Защото в закона нийде не пише, какви права има потребителят ако се явява фирма
            Фирмата не е потребител съгласно ЗЗП, т.е. когато една стока е закупена от фирма, се прилага ЗЗД (Закон за задълженията и договорите).
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #36
              jenshen73 написа:
              Значи в общият случай, потребителят има право да чака един месец за да си получи стоката работеща, така ли да го разбирам? И дори да не може да го занесе - са длъжни да му го отремонтират на място ... ммм, чудно. И сега идва любимият ми момент - климатик, закупен за в къщи, но с фактура на фирма, какво прави потребителят в нашият случай??? Това, което прави вятърът? Защото в закона нийде не пише, какви права има потребителят ако се явява фирма
              Това е съвсем друга работа. Да, колежката е казала вече по-горе.Имал съм проблеми и с климатика - обадих им се, дойдоха на място и го оправиха (смяна на компресор). Писал съм преди време във форума за тези приключения И тях трябваше да ги натискам с вилата зад врата, за да си свършат работата, но никой не ме накара сам да си свалям климатика и да им го нося. Дойдоха, диагностицираха го на място. След почти месец дойдоха и смениха на място компресора.Същото правят и за хладилници и други тежки уреди. Идват на място. Ако трябва - те си го взимат.

              Коментар


                #37
                Благодаря на Ele и Immortal за отговорите Помогнаха ми и в двата случая - като клиент и като... търговец
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #38
                  А пък аз като ми трябва компютър - купувам само от голям магазин, специализиран, със склад. Ако има проблем - решава се на място. Телепортирам се при тях и им увисвам на главата докато не го оправят. По-важно е друго - предварително да се информираш какво купуваш. Купувал съм компютри на познати предварително подбирам конфигурация, проверявам колко фирми я продават и с каква гаранция. Сравнявам цените. Отивам във фирма която ги сглобява и продава. А не във някакви фирми от сорта "до 2-3 дни ще поръчаме частите и ще ти го сглобим" (и ще се молим нещо да не се прецака в гаранционния срок). От такива фирми може да си купя най-много кабел за USB. До сега от голяма верига съм купувал само монитори. И то подбрани марки. Понеже предварително съм се поинтересувал че не се повреждат. И много внимавам какво пише в гаранционната карта. И си искам и касовата бележка.Много важно е като отидеш да купуваш нещо да си мно-го информиран. Не само по техническите подробности ами и по документалните - какво може и трябва да пише във гаранционната карта и с какви права разполагаш като клиент. Независимо дали става въпрос за TV тунер или за сървер или за пералня или за телевизор. Другата алтернатива е да си голям късметлия и денят да е слънчев и да не е 13-ти.
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #39
                    Лично аз като си купувах лаптопа АSUS бях в Пазарджик. Потъсих в интернет къде има магазини които работят с Мост Компютърс и си купих от такъв. Причината да направя така е че Мост Компютърс зареждат директно от Асус. И мога да разчитам на сервиз и всички останали услуги. Сигурен съм, че компютъра ми ще дойде с пълна окомплектовка и че не е барникан от разни псевдо майстори като тези в технополис и техномаркет. Ето едно линкче http://support.asus.com/contact/cont...=en-usСамо си изберере Europe и ще видите кои са оторизираните представители за България. Щом Асус им имат доверие и аз им имам доверие
                    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                    Коментар


                      #40
                      kiselo написа:
                      Лично аз като си купувах лаптопа АSUS бях в Пазарджик. Потъсих в интернет къде има магазини които работят с Мост Компютърс и си купих от такъв. Причината да направя така е че Мост Компютърс зареждат директно от Асус. И мога да разчитам на сервиз и всички останали услуги. Сигурен съм, че компютъра ми ще дойде с пълна окомплектовка и че не е барникан от разни псевдо майстори като тези в технополис и техномаркет. Ето едно линкче http://support.asus.com/contact/cont...=en-usСамо си изберере Europe и ще видите кои са оторизираните представители за България. Щом Асус им имат доверие и аз им имам доверие
                      Ти бъркаш доверието с търговския интерес, но нищо MOST относно гаранциите са малко "Майка плаче", но вярвам, че скоро ще се поправят... Не работя с тях директно от 1999г. точно заради това. Пробвах в началото на миналата година за няколко доставки и им сърбах отново "гаранционната" попара...
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #41
                        jenshen73 написа:
                        kiselo написа:
                        Лично аз като си купувах лаптопа АSUS бях в Пазарджик. Потъсих в интернет къде има магазини които работят с Мост Компютърс и си купих от такъв. Причината да направя така е че Мост Компютърс зареждат директно от Асус. И мога да разчитам на сервиз и всички останали услуги. Сигурен съм, че компютъра ми ще дойде с пълна окомплектовка и че не е барникан от разни псевдо майстори като тези в технополис и техномаркет. Ето едно линкче http://support.asus.com/contact/cont...=en-usСамо си изберере Europe и ще видите кои са оторизираните представители за България. Щом Асус им имат доверие и аз им имам доверие
                        Ти бъркаш доверието с търговския интерес, но нищо MOST относно гаранциите са малко "Майка плаче", но вярвам, че скоро ще се поправят... Не работя с тях директно от 1999г. точно заради това. Пробвах в началото на миналата година за няколко доставки и им сърбах отново "гаранционната" попара...
                        Ами може и така да е но при все ,че са оторизирани от асус да ги представляват в България, представи си как ще се справят всички останали.
                        Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                        BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                        BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                        Коментар


                          #42
                          kiselo написа:
                          jenshen73 написа:
                          kiselo написа:
                          Лично аз като си купувах лаптопа АSUS бях в Пазарджик. Потъсих в интернет къде има магазини които работят с Мост Компютърс и си купих от такъв. Причината да направя така е че Мост Компютърс зареждат директно от Асус. И мога да разчитам на сервиз и всички останали услуги. Сигурен съм, че компютъра ми ще дойде с пълна окомплектовка и че не е барникан от разни псевдо майстори като тези в технополис и техномаркет. Ето едно линкче http://support.asus.com/contact/cont...=en-usСамо си изберере Europe и ще видите кои са оторизираните представители за България. Щом Асус им имат доверие и аз им имам доверие
                          Ти бъркаш доверието с търговския интерес, но нищо MOST относно гаранциите са малко "Майка плаче", но вярвам, че скоро ще се поправят... Не работя с тях директно от 1999г. точно заради това. Пробвах в началото на миналата година за няколко доставки и им сърбах отново "гаранционната" попара...
                          Ами може и така да е но при все ,че са оторизирани от асус да ги представляват в България, представи си как ще се справят всички останали.
                          Приятелю, ако ти правиш оборота на МОСТ спрямо ASUS - ти ще си оторизирания. А дори не трябва да имаш и сервиз Просто и единствено - трябва да купуваш от ASUS. Дори не ти се налага да продаваш, ако имаш около 100-200 милиона долара Виж, ако ги нямаш - купуваш от ASUS, продаваш и ставаш ОТОРИЗИРАН Весело, а? Всъщност много малко са китайските производители, на които им пука за сервизите на търговските им партньори - при гаранционно "щение" стоката се подменя без българските пазарлъци - пращаш кашон лаптопи с пояснение "Don’t work" и получаваш кашон лаптопи, които "Works fine"... За нещастие - нямам милионите на MOST ... Но пък им направихме и безплатна реклама във форума ...
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар

                          Working...
                          X