Immortal - може и да те почерпя 2 бири, ама само щото ме кефиш, примерно....в цитата се говори за липса на съответствие м/у закупената стока и договора за продажба и никъде за гаранция на продукта! ако не е ясна разликата да обясня - догвор за продажба е представянето и описанието на стоката, било то на етикет, на брошура или устно от продавач в магазина. тоест ако си купиш принтер, който е бил описан че печати 20 стр/мин, а той реално печати 18, имаш право до 2 години да го рекламираш и това няма нищо общо с гаранцията за функциалността на продукта, ко0ято може и да е изтекла през този период капиш?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
малко поуки при купуване на PC от 'големите вериги'
Collapse
X
-
charlie, ако си купя тостер и ми дават гаранция 6 месеца. На 9 месец нагреватела изгаря. Та въпроса ми е тостера отговаря ли на договора за продажба - т.е. да пече? Ами неотговаря със сигурност. Следователно по ЗЗП аз имам право да се оплача на търговеца със съответните документи удостоверяващи кога съм го закупил. От тук следва че аз нямам гаранция но по договор имам право на ремонт/подмяна/пари. От тук идва и заключението че този договор е и гаранция. Все едно да спорим "не врат, а шия; не съсед ами комшия"
Коментар
-
Прaво, а не задължение е на всеки да знае и да отстоява и търси правата си. Траги-комедия е фактът, че Меглена Кунева е комисар по правата на потребителите, с незнам-си-какви номинации и награди, а България е на последно място в Европа по спазване на тези права. Имам чувството, че въпросната мома отиде в Брюксел и забрави къде е България. Иначе - не ходете в сервизите, а когато отидете при търговеца, искайте рекламацията да бъде вписана в книгата за рекламации - само тогава имате права, иначе - когато дойде и когато стане - това всеки го е чувал. charlie: няма какво да ти доказваме - ти сам си го написал - най-кратката гаранция е 2 години, съобразена със ЗЗП. Това, че търговците си правят пас е друго нещо.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
charlie написа:Humppa написа:На времето си купувах всички компоненти насипно и си сглобих първия компютър. От тогава помня за гаранциите:* памет/процесор - от 24 до 48 часа;* монитор - 3 години;* твърд диск - от 1 до 3 години (отдавна са по 1 година);* дънна платка - 1 година;* мишка - 3 месеца;* клавиатура - 6 месеца;...Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
ele написа:Иначе - не ходете в сервизите, а когато отидете при търговеца, искайте рекламацията да бъде вписана в книгата за рекламации - само тогава имате права, иначе - когато дойде и когато стане - това всеки го е чувал.
Коментар
-
Гаранциите са си гаранции, липсата на съответствие - си е липса на такова. Сега да си разтягаме локуми до луната няма смисъл. Купуваш си климатика от някъде, идват монтажници от другъде, които попълват гаранционната карта след монтажа и тестването. След 5 дни климатика спира да работи, а аз искам Еле да иде да го занесе в магазина. Също така Immortal и всички дето се пънат да защитават някакви права, които не са им ясни.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Гаранциите са си гаранции, липсата на съответствие - си е липса на такова. Сега да си разтягаме локуми до луната няма смисъл. Купуваш си климатика от някъде, идват монтажници от другъде, които попълват гаранционната карта след монтажа и тестването. След 5 дни климатика спира да работи, а аз искам Еле да иде да го занесе в магазина. Също така Immortal и всички дето се пънат да защитават някакви права, които не са им ясни.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
ele написа:SHB: Тази книга е задължителна за търговците от приемането на новия закон през 2006, в нея се вписват всички направени рекламации - ако не те впишат - духаш супата.
Коментар
-
SHB написа:ele написа:SHB: Тази книга е задължителна за търговците от приемането на новия закон през 2006, в нея се вписват всички направени рекламации - ако не те впишат - духаш супата.
Коментар
-
Не е зле да се прочете.http://www.kenanoff.com/blog/archives/190Marea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
daley написа:SHB, ти няма какво да попълваш в тази книга за рекламации. Тя се попълва от човек във фирмата, като записва за какъв уред става въпрос, какъв дефект има, дата, име на клиента, телефон. Накрая трябва да те помолят да се разпишеш само. Ако искаш, отиди примерно в Технополис и запитай за книгата за рекламации. Незнанието на закона не ни оневинява, нали?
Коментар
-
SHB написа:daley написа:SHB, ти няма какво да попълваш в тази книга за рекламации. Тя се попълва от човек във фирмата, като записва за какъв уред става въпрос, какъв дефект има, дата, име на клиента, телефон. Накрая трябва да те помолят да се разпишеш само. Ако искаш, отиди примерно в Технополис и запитай за книгата за рекламации. Незнанието на закона не ни оневинява, нали?Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Аз по-горе ви писах, но никой не чете, или четете между редовете. Целия този път съм го изминал от средата на декември до сега с една микровълнова печка. И сагата ще продължава.Печката не е купена от големите вериги, а от сравнително малък магазин. Като им се стреснах малко, и книгата за рекламации намериха, и ми вписаха рекламацията. Там освен изброените по-горе неща се вписва и какво искам да ми направят - ремонт, замяна или връщане на парите (или част от тях). И най-малките будки трябва да имат такива книги, щото иначе подлежат на глоба. Доколко има кой да ги глоби и дали го прави някой - незнам.И в сервиза ми издадоха приемо-предавателен протокол, както пише по горе SHB. Всичко си беше по закон. Само че в закона наистина пише, че едномесечният срок започва да тече от момента на предявяване на рекламацията ПРЕД ТЪРГОВЕЦА, а не в сервиза. Всъщност пише, "пред търговеца или опълномощено от него лице". Оказа се, че сервизът на дадената марка НЕ Е опълномощен от търговеца, което пак за мен е странно.Освен това, в закона изрично е записано, че разходите за транспортиране на дефектирала стока е за СМЕТКА НА ТЪРГОВЕЦА - това за климатика на ele, който jenshen73 й продаде по-нагоре Изобщо, ако внимателно прочетете закона за ЗП, ще видите, че като потребители имаме доста права, и като се запънете по-сериозно, те се спазват. На търговците естествено това не им отърва и съответно правят всичко възможно да минат метър, като се има предвид че 90% от клиентите им сигурно не са и чували че има такъв закон.Съответствие на една стока означава не принтера да печата 20 страници, а да ПЕЧАТА. Ако не печата, по каквато и да е причина, то той не съответства на договора (сключен с издаването на касовата бележка).Имал съм вземане-даване с Комисията за защита правата на потребителя, знам, че и местните клонове по градове (особено по-малките) поддържат добри взаимоотношения с търговците. Знам обаче, че и като пуснеш жалбата си с копие до централата на Комисията в София, вниманието което ти обръщат е друго и в крайна сметка става на твоето (съгласно закона). Имахме преди време разправия за един телефон, при която последните думи на търговеца бяха "Бе мен кво ме интересува дали работи, нали ти взех парите". След което последва опит за прикриване на случая от ямболската комисия за защита правата на потребителя, след което пък последва намеса на централата от София и последва връщане на парите за телефона до стотинка, както и акт за 2000 лв на търговеца. Така че, господа търговци, не се опитвайте да изкривявате закона както на вас ви е угодно. Знайте, че ако 9 клиента нищо не разбират и можете да ги лъжете, то 10-тия може да ви натрие носа и заради останалите 9. Поздрави и успешен бизнес
Коментар
-
Хм, то и аз съм на принципа, че трябва да си ползваме правата на максимум, но ... има някои любовни моменти, които се тълуват кой както му е удобно. По-горе Immortal пише, че климатика трябвало да се транспортира до сервиза за сметка на търговеца, да така е, но до търговеца (защото нали там се прави рекламацията) трябва да си го транспортира клиента. Предвид специфичната материя (хладилници, перални, климатици, съдомиялни, сушилни) кажете ми как ще реагирате ако всички търговци Ви кажат "Добре, съгласни сме, че е ваше право да си търсите правата от нас, но МОЛЯ, донесете неработещият уред в ОРИГИНАЛНАТА транспортна опаковка, с ненарушен външен вид и така както сте го получили, а ние ще го изпратим за наша сметка до сервиза"... Искам това да го видя, защото ТОВА е правото на потребителя, дам, регламентирано със закон. И не искам никой да ми тълкува закона както му е угодно. Immortal и Ele вдигат телефона и чуват горната реплика, по закон, каква е реакцията? Искам аз да знамSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар