Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До хората с каравани

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    До хората с каравани

    Здравейте колеги,обръщам се към тези от вас, които имат каравани и биха могли да ме посъветват.От известно време ми се върти в главата мисълта, да си купя каравана, която предимно статично ще си ползва, на място което имаме на Кокаляне. Мястото е страхотно, и поради факта, че старата къща там е абсолютно необитаема, а за момента не мога да отделя средства за ново изграждане, никой не ходи и е грехота просто Намерил съм в офроуд форума чудесна такава и мисля да говоря с човека, преди някой да я е отнесъл :D Та, въпросът се състои в следното- няма плоча, където да се сложи караваната, съответно ще трябва да мисля нещо друго...тук идват и вашите мнения и препоръки - как да подготвя терена, в смисъл чакъл ли, плочи ли...оставям на вас защото не съм вн в час с тези неща.Предварително благодаря на всички
    Умолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!

    #2
    Щом е от офроод форума значи може и в калта Дай снимка на мястото първо! Щом ще е стационарна е добре като завали да може да стигнеш до нея без да газиш в калта! А и вероятно е добре да се подпре и фиксира отдолу хубаво, че да не дойде и някой друг да си я дръпне за неговата вила!
    F31 BMW 320d

    Коментар


      #3
      Ами колега, мисля тия дни да отида да огледам къде е най-добре да се сложи, но едно е сигурно - по-всяка вероятност ще се спусне или с кран, или ще се вкара през двора на съседите, така че, ако някой си я хареса, ще трябва да отцепи половината село, за да я изкара
      Умолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!

      Коментар


        #4
        Най-доброто решение е една циментова площадка.Ако не е плоча, не виждам разлика в другите решения.Може чакъл, може и плочки както си написал...Идеята е да не влизаш с калта директно в караваната.Дори и на гола ливада да е, пак имаш възможност да я застопориш с четирите фиксатора - под тях слягаш по една циментова плочка например.Това с фиксирането задължително трябва да го направиш, защото иначе е неустойчива.А и като цяло ми се струва неоправдано, особено ако я спускаш с кран да ползваш за целта каравана...Нейната идея е мобилността и поради това има компромиси с обема, удобството и формата.Ако бях на твое място, щях да помисля за някакво бунгало или фургон.
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          Esper написа:
          А и като цяло ми се струва неоправдано, особено ако я спускаш с кран да ползваш за целта каравана...Нейната идея е мобилността и поради това има компромиси с обема, удобството и формата.Ако бях на твое място, щях да помисля за някакво бунгало или фургон.
          И аз първо за това размислих дали си струва да затвориш 5000-6000 лв. ,че и повече за каравана която ще стои като паметник без да може да си изпълнява функциите.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            И аз първо за това размислих дали си струва да затвориш 5000-6000 лв. ,че и повече за каравана която ще стои като паметник без да може да си изпълнява функциите.
            Според мен не си струва. Бих дала двойно пари за нещо ново и много по-приятно. Иначе ако ще я поставяш стационарно, направи си един бетонов фундамент 10 - 20см/зависи от терена/. Пусни го малко по-щирок и си направи лятна площадка за кюфтета на теферич.. Ако ще я пускаш с кран, предвиди че напоследък тия кранистите дерът кожи, а и ти трябва задължителна проходимост. Е, поне ще стане лесно и бързо. Аз бих се насочила към "фургон", сглобяема къщурка, бунгалце. (Занимавам се с проектиране и продажба на именно такива, ако имате интерес мога да Ви поразкажа това онова за тях)
            Ex'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT

            Коментар


              #7
              Такааам :D Радвам се много че изказвате мнения и се заформя диалог :D Сега, тва с крана и крайна мярка, ако съседа не се съгласи да му мина през двора.Ако се съгласи, ще е добре, защото един ден ще мога да си я изкарам, ако чак толкова ми се наложи Друго, мястото е достатъчно благоустроено, за да не се влиза с кал и тн. Тераса има за скара и теферич, въпроса е, че за 5000лв, колкото струва тази каравана, която споменах, получавам така да се каже обзаведена стая, с баня, кухня, бойлер и тн. Идея има и друга - с бащата в един момент предполагам, че ще стягаме и дострояваме тази къща, така че и тогава караваната ще влезе в употреба. За момента, това което мога да си позволя е това :D петък се качвам след работа и в неделя се прибирам Като порасна - повече Просто в момента всичко останало е свързано с още и още средства - събаряне на старата къща - една тумба циганя да я изнесат, полагане на нова плоча...Иначе, колежке глеееедах ги аз такива къщички и бунгалцаа - красота, ама парички трябват и то доста повече от замислените от мен в момента.Не бих отказал информация обаче, с оглед на споменатия план с баща ми, :D(може ли само, на ти да си говорим, че съм на 23год, и в работата ми стига, че всички си говорим на две имена )
              Умолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!

              Коментар


                #8
                viktorson написа:
                въпроса е, че за 5000лв, колкото струва тази каравана, която споменах, получавам така да се каже обзаведена стая, с баня, кухня, бойлер и тн. Идея има и друга - с бащата в един момент предполагам, че ще стягаме и дострояваме тази къща, така че и тогава караваната ще влезе в употреба. За момента, това което мога да си позволя е това :
                За тези пари една плоча 4 на 4 метра по тънка ,4 по дебели подпори и от там нататък строиш с дървен материал колкото искаш.Един вид колиба ако това те устройва.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Прав си колега, но тук друго питане - в споменатия случай давам парите и си лягам пред телевизора до отворения прозорец, опъвам си мрежите против комари, изгасям разбира се досадния телевизор и слушам тишината и евентуално Пат Матини, как си играе със струните...имам предвид, още това лято ще мога да се насладя на приятното време, и ще мога да отделям време на двора, защото...да бъдем честни - ако си там само - действаш Иначе... добре дошлиииии баш майсторииии
                  Умолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!

                  Коментар


                    #10
                    viktorson написа:
                    Прав си колега, но тук друго питане - в споменатия случай давам парите и си лягам пред телевизора до отворения прозорец, опъвам си мрежите против комари, изгасям разбира се досадния телевизор и слушам тишината и евентуално Пат Матини, как си играе със струните...имам предвид, още това лято ще мога да се насладя на приятното време, и ще мога да отделям време на двора, защото...да бъдем честни - ако си там само - действаш Иначе... добре дошлиииии баш майсторииии
                    Тук всеки ще дава акъли ама и ти си прав купуваш завлачваш и лягаш на дивана пред телевизора.Все пак ти си знаеш.Като избираш караваната я огледай добре да не мирише на мухъл или да е много ароматизирана.За размерите си преценяш сам ама колкото по голяма толкова по добре.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      SokOtPraskova написа:
                      Tornado написа:
                      И аз първо за това размислих дали си струва да затвориш 5000-6000 лв. ,че и повече за каравана която ще стои като паметник без да може да си изпълнява функциите.
                      Според мен не си струва. Бих дала двойно пари за нещо ново и много по-приятно. Иначе ако ще я поставяш стационарно, направи си един бетонов фундамент 10 - 20см/зависи от терена/. Пусни го малко по-щирок и си направи лятна площадка за кюфтета на теферич.. Ако ще я пускаш с кран, предвиди че напоследък тия кранистите дерът кожи, а и ти трябва задължителна проходимост. Е, поне ще стане лесно и бързо. Аз бих се насочила към "фургон", сглобяема къщурка, бунгалце. (Занимавам се с проектиране и продажба на именно такива, ако имате интерес мога да Ви поразкажа това онова за тях)
                      Може би малко не е по темата, но колежке, я разкажи за сглобяемите конструкции, сандвич-панели и т.н.

                      Коментар


                        #12
                        Humppa написа:
                        Може би малко не е по темата, но колежке, я разкажи за сглобяемите конструкции, сандвич-панели и т.н.
                        Еми, аз лично се занимавам със следните неща..1-преместваеми помещения тип фургони наричащи се по модерно му "многофункционални контейнери": метално-стоманена конструкция, външно облицована с гофрирана ламарина с двойно PVC покритие или сайдинг (модерен имитиращ дърво поливинил) изолация от каменна вата и/или стиропор, вътрешнa облицовка от PVC ламперия с различен цвят (има такава дето не можеш да познаеш, че е PVC, а същевременно много лесно се поддържа чисто). Под с ламиниран паркет, PVC дограма по желание, Al врати, изградена ел инсталация. Някои са снабдени с бани, тоалетни, кухненски бокс - като са напълно оборудвани, за да може клиента да е максимално улеснен и само да си го постави това помещение и са се свърже с комуникации. Максимален размер на еднократно преместваем модул е 300х900см.2 - Модулни конструкции от няколко преместваеми помещения по проект на клиент - аналогично като т.1, само дето покриват по-големи площи. (подходящи за големи офиси, тристайни вили, търговски обекти)3 - дървени сглобяеми къщи - по проект на клиента, тип дърво-каменна вата-върво, изработва се на панели и се монтира на място. Панела е 12см дебел. Къщите са с майсторска дървена дограма със стъклопакет, като има довършителни работи около санитарния възел. Правят се само на един етаж с всякаква квадратура. Част от офиса ни е такава къща и честно казано лятото е доста хладно, а зимата се утоплява доста успешно. 4 - сглобяеми къщи за целогодишно живеене (най-скъпия ни "артикул") - специална олекотена стоманена конструкция от П-образни профили с панел от типа: гипскартон с латекс,осб, каменна вата (3х5см), осб, стиропор, минерална мазилка или сайдинг. PVC дограма, ламиниран паркет на пода и оборудвана баня. Къщи които се предлагат в различна степен на завършеност - от конструкция до къщи направени до ключ. Панела е около 25см. Типови проекти са (около 20) има и двуетажни. Сандвич панелите са една пълна вносна простотия според мен. :D Помещения правени от тях не са толкова, нит красиви, нито качествени. Преместваемите помещения от този тип панели стават ромбоидни след 2 местения. (те докато ги докарат са ги търкаляли доста пъти). Като цяло са супер измислена работа, еъпреки,че има изградени градове от помещения направени именно от сандвич панели - е мое мнение все пак. Всичко идва от Турция. Масово сглобяемите къщи в Българя също са страшно некачествени. Предимно с еизползва дървена конструкция и в последствие някакъв панел със стиропор и вътрешно с гипскартон - което само подронва авторитета на сглобяемите къщи като цяло, защото искат супер големи цени за нещо не чак толкова качествено..ама пазар има за всичко :D Аз бих си купила дървена къща за виличка и сглобяема от стоманена конструкция за живеене. Имат доста добри изолационни качества и излизат на доста п-добра цена от това да си купиш апартамент.
                        Ex'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT

                        Коментар


                          #13
                          Добре, кажи ми един преместваем фургон, който да е с малка баня с WC, и нищо повече като помещения,с обикновена дограма, абе най-простия вариант, колко би ми струвал. (ако предпочиташ на ЛС)
                          Умолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!

                          Коментар


                            #14
                            Темата стана много интересна и може да бъде полезна на много от нас А аз като видях за "многофункционалните контейнери" в така подробното обяснение на колежката се сетих, че съвсем наскоро разглеждах практическото им приложение при престоя ми в Германия по Коледа. Прилагам снимки какво може да се сътвори от тях. Сградата е от гр.Улм, университетския комплекс:
                            Прикачени файлове
                            FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                            FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                            Коментар


                              #15
                              SoP можеш ли да изкоментираш как седят пред закона различните типове които изброи че предлагате? В смисъл за кои трябват разрешения, одобрения, пупове разни и какво ли не, и кое можеш да си го пльоснеш директно? Съгласен съм с теб за некачествените сглобяеми къщи у нас но си мисля че това се дължи най-вече на некачествения дървен материал, а не толкова на технологията.Темата наистина е много интересна, аз преди година две ходих в една фирма да си говорим, първо ме убеждаваха колко по-евтино е, после като засмятахме - излезе че почти си е колкото традиционното строителство. Изобщо, доколко са оправдани тези високи цени щом става дума все пак за дърво и желязо, а не за бетон, тухли, мазилка и какво ли не?Аз нямам никакви мераци задължително да живея в бетонен бункер който да издържи ужким 500 години и ми е много смешно някой като почне ’ама то не е вечно’ и други подобни. Да отвори някой сайт за имоти и да погледне на какво мязат ’вечните’ бетонни бункери строени през 70-те. Но пък ме издразва това че основния аргумент на фирмите занимаващи се с това е ’сглобяемите къщи са по-евтини’ а после се оказва че разликата е наистина минимална, и остава само предимството от по-бързата изработка (което никак не е малко само по себе си разбира се).

                              Коментар

                              Working...
                              X