Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Който разбира да каже...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    stenli написа:
    Та да обобщя, че ме болят пръстите вече - повече въздух в един изправен двигател се равнява на повече мощност. Колегата Immortal е допуснал грешка с това че според него сместа ще е по-бедна, ако всичко е наред при горивната система тя ще подаде и повече количество гориво /за кой ли път го пиша/ и разсъждения, че филтър който пуска повече въздух /спортен филтър/ няма да повдигне мощността макар и с малко или напротив ще я понижи нямат никаква логика. Сега надявам се че съм ясен.
    За кой ли път пиша,че това което казваш е верно.Единдтвено не съм съгласен,че спортния филтър пропуска повече въздух.Напротив,точно обратното,защото е с значително по-малка пропускаща площ от оргиналния.А да не говорим,че прочиства въздуха значително по-зле.Ако е верно това което твърдиш за спортния филтър,фирмите производители на двигатели щяха да го слагат на колите си поставен в подходяща кутия.По-добро от фабричното няма.Казвам го,защото е изпитвано.Спортния филтър е за тунинг-фенове с повече пари-да си слагат ауспуси,филтри,капачка-кръпка на резервоара,плочки на педалите и всякакви други подобни като всяко от тях естествено вдига мощноста-от 3 до 5 кс както спортния филтър.

    Коментар


      #32
      С това може да сложим край на спора. Това са го писали доста по-компетентни хора от нас.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #33
        Съгласен съм, че това слага край на спора, ако има някой, който продължава да спори - не знам какво му е...Колега todorshalev: При турбоколите има малката разлика, че турбината се охлажда от маслото, което охлажда двигателя и като нагнетява въздуха го загрява... За това интеркулера има такова голямо значение, защото охлажда вече нагнетения въздух... Сигурен ли си, че не сте оставили колата без турбо когато е гръмнал кулера? едит: omg, какви глупости съм писал... турбината се СМАЗВА от маслото, а не охлажда :D

        Коментар


          #34
          Определено в темата беше вкрана яка анти-тунинг дезинформация Тестове със различни видове нормални и спортни филтри са правени в ХЕЕД на дино-стенда.Темата мисля е във ФВ форума.Доколкото си спомням тестовата колица беше 55 коня и качи 5 коня екстра При колите с дебитомер АФР (горивовъздушното отношение) се поддържа що-годе успешно и със спортен филтър се държи добра смес (отново да припомня , че при високи натоварвания няма корекция по ламбда сигнал), но при коли с МАП сензор сместа може да обеднее при макс. обороти и за да се извади оптималната мощност може да се прибегне до леко повишаване на налягането на горивото, спрямо показанията на външна широколентова сонда, използвана за (ах колко е мразена тая дума от ... )тунинг Спортните филтри при равна площ имат доста повече дебит от хартиените, но откъм филтрация не са толкова добри.
          sigpic
          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
          475HP 11,5/1,9/191
          YouTube

          Коментар


            #35
            stenli написа:
            С това може да сложим край на спора. Това са го писали доста по-компетентни хора от нас.
            Информацията,която излагаш не касае спора,защото е за двигател с двукамерен карборатопр Вебер.Има съществена разлика с инжексион. И на края ,който вярва в възможностите на спортния филтър да си постави,но след време да не се чуди защо колата е започнала да му харчи масло и трябва да сменя сегменти.

            Коментар


              #36
              Stefan Hadjov написа:
              ..който вярва в възможностите на спортния филтър .. да не се чуди защо колата е започнала да му харчи масло и трябва да сменя сегменти.
              ici написа:
              ...Спортните филтри ...... откъм филтрация не са толкова добри.
              Е поне за това сте на ЕДНО мнение

              Коментар


                #37
                Stefan Hadjov написа:
                Immortal написа:
                Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес.Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг.
                Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на по-бедна горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.
                Приятелю в голяма грешка си.... това , че на двигател 80 коня като му сложиш спортния филтър неможе да се осети разликата като изключим звука си е така , но където и да четеш каквото и да гледаш и специалисти казват че филтъра вдига от 3 - 5 % при по качествен 6-8% така че.....

                Коментар


                  #38
                  Jivko Georgiev написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  Immortal написа:
                  Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес.Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг.
                  Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на по-бедна горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.
                  Приятелю в голяма грешка си.... това , че на двигател 80 коня като му сложиш спортния филтър неможе да се осети разликата като изключим звука си е така , но където и да четеш каквото и да гледаш и специалисти казват че филтъра вдига от 3 - 5 % при по качествен 6-8% така че.....
                  Чети мненията на голямите" специалисти" и се радвай на 6-8% по" голяма" мочност.Ако туриш по качествен филтър може да стигнеш и 10% по голяма мощност.А представяш ли си какво става без филтър-20%.

                  Коментар


                    #39
                    Тогава каква е причината колата ми да прави 1 бар налягане с обикновен филтър, и 1.1 със спортен филтър?

                    Коментар


                      #40
                      абе колеги на мойта кола мощноста се вдига от курешките по капака та кво останало ако си сложа спортен филтър абе верно кажете сега аджаба , ако сложа спортен филтър дали ще си вкарам буклуци в каруцата и после да имам проблеми , щото 80 лв за филтри и полсе 1500 лв за нов двигател нема да стане

                      Коментар


                        #41
                        Колега Хаджов, много сте прав....но само за това че коефициента на излишен въздух (кислород) е винаги 1 (това което измерва ламбда сондата).Но нали не забравяте, че тя изпраща сигнал за корекция на количеството впръснато гориво, не на количеството засмукан въздух? Е при по-голямо количество кислород в отработените газове, тя ше подаде сигнал за увеличаване на количеството впръснато гориво за да се коригира отклонението на стойността. И съответно повече гориво, по-голямо като обем количество изгорели газове и респективно повишена мощност. Ако някъде съм допуснал грешка в обясненията си, моля за корекция, но в рамките на добрия тон! (с четири реда толкова )
                        Настоящата - Ford Focus ST
                        Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                        Франкенщайн - R.I.P.
                        Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                        Коментар


                          #42
                          ogi28b написа:
                          Тогава каква е причината колата ми да прави 1 бар налягане с обикновен филтър, и 1.1 със спортен филтър?
                          Причините могат да бъдат от най различен характер.Но не забравяй,че твоята кола има механичен регулатор,за който фирмата е обявила че отрязва налягането на манометрично налягане 1,05 бара.Възможно е със спортния филтър да достигаш това налягане,независимо че си измерил 1,1 бара.А със оргиналния поради замърсяване или менте с повишено съпротивление да не можеш да достигнеш повече от 1 бар.На Варна или на Алеко турбината ти ще дава винаги манометрично налягане 1,05 бара разбира се +- някакви допуски при положение,че имаш нормални съпротивления по всмукателния тракт.Всички не са като по часовник.А що се касае до абсолютното налягане то е различно и е във функция от атмосферното и може да бъде различно. Абсол. налягане=на Атмосферното +манометричнотоПри променливо Атмосферно налягане не е възможно абсолютното да е постоянно.Т.е. на Варна и Алеко манометричното е постоянно,но абсолютното е различно.За това и пълненето е различно.Има двигатели при които е постоянно,но контролера трябва да има BARO-sensor/barometric pressur sensor/,a турбината да има Wastegate regulating valve и тогава това е възможно,защото контролера прави корекция при различни отчетени атмосферни налягания.Но 1,9 ЖТД не е този двигател.

                          Коментар


                            #43
                            Korun написа:
                            Колега Хаджов, много сте прав....но само за това че коефициента на излишен въздух (кислород) е винаги 1 (това което измерва ламбда сондата).Но нали не забравяте, че тя изпраща сигнал за корекция на количеството впръснато гориво, не на количеството засмукан въздух? Е при по-голямо количество кислород в отработените газове, тя ше подаде сигнал за увеличаване на количеството впръснато гориво за да се коригира отклонението на стойността. И съответно повече гориво, по-голямо като обем количество изгорели газове и респективно повишена мощност. Ако някъде съм допуснал грешка в обясненията си, моля за корекция, но в рамките на добрия тон! (с четири реда толкова )
                            Aбсолютно си прав в разсъжденията си.Точно така е и мойте поздравления за точното обяснение.Само трябваше да добавиш,че резултата ще се почувства при Пълен дросел/газ до ламарината/При частичен дросел процесите са други.Имаме ограничаване на засмука ната горивовъздушна смес,независимо,че може да е в повече.Но кога и колко се кара на пълен дросел??

                            Коментар


                              #44
                              Stefan Hadjov написа:
                              Но кога и колко се кара на пълен дросел??
                              Винаги когато ситуацията го позволява!! А без филтър направо се излита, прав си!! :D
                              ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                              // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                              Коментар


                                #45
                                Executer написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Но кога и колко се кара на пълен дросел??
                                Винаги когато ситуацията го позволява!! А без филтър направо се излита, прав си!! :D
                                Ами значи извода е ясен:караш без филтър и на пълен дросел и си самолет.

                                Коментар

                                Working...
                                X