Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трети метродиаметър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трети метродиаметър

    Незнам дали ви вълнува метрото, за мен представлява интерес.
    Проект за леко метро готвят в общинската фирма "Метрополитен". Нарича се леко, защото в голямата си част се движи над земята, обясни шефът на метрото Стоян Братоев. Влакчетата ще влизат под земята само в центъра. Трасето ще покрива третия метродеаметър на железницата. Мотрисите ще тръгват от кв. Княжево и ще се движат до Руски паметник на открито или в тунел от плексиглас, както е в посока "Младост". При паметника ще влизат под земята и ще излизат пак отгоре след бул. "Дондуков".
    Тази идея ми се струва безъмна. Първо ако се покрие отсечката руски паметник -Княжево с плексигласов тунел,ще е адски грозно.Ще прилича на една огромна тръба в иначе хубава част на града. Да не говорим,че има много кръстовища където пак ще трябва да чакат мотрисите на светофара,щом е наземно,тоест няма да бъде никакво метро,ами скоростен трамвай. Отделно след малко след горнобански трамвая излиза от собственото си трасе и минава по средата на пътя. А в цитата ясно се казва,че ще стига до Княжево. За мен най добрия вариянт е напълно подземна отсечка от Автогава Запад до Подуяне .Няма смисъл чак до Княжево да хадо на всеки 10 минути композиция с 4 вагона.То и трамвая не е пълен в тази част. В обратната посока от Подуяне евентуално към Левски(или евентуално Враждебна) пак е по-удачно да е подземно,но поне е по приемливо да е в тунел,а евентуално може и да се запази 22 ,който се справя очевидно без проблеми с транспортната задача. В същото време с премахването на трамвайното трасе по Борис,може да се увеличат платната и той да стане градска магистрала ,като Цариградско. Другото което ми се вижда меко казано странно е трасето от младост до летището,част от първия диаметър. Има ли изобщо такъв пътникопоток натам,че да се изгражда такова скъпоструващо съоражение???

    #2
    И като го нашарят с графити тоз ми ти плексигласов тунел.... и кат’ го напече лятното слънце...кой ги мисли тез глупости бе??? Сигурно същия гений, който измисли кръговото на края на магистралата край Стара Загора ???Като ги гледам кви са инженери, ме е страх вече да ида на доктор...

    Коментар


      #3
      Като видях заглавието помислих, че ще правят нов магазин :D Уви, компотите "aro" няма да станат по-достъпни от досега. Ама колокто до метрото: да строят хората бе... има толкоа неща които загрозяват София и не са полезни, та поне метрото ще служи на хората. Все се чудя, защо аджаба, не направят метрото да стига до пред нас?
      Ex'Fiat Uno, Ex'Fiat Bravo GT, Ex'Fiat Punto HGT, Now-Fiat Bravo GT

      Коментар


        #4
        Защото още не си МИ казала точен адрес

        Коментар


          #5
          Immortal написа:
          И като го нашарят с графити тоз ми ти плексигласов тунел.... и кат’ го напече лятното слънце...кой ги мисли тез глупости бе??? Сигурно същия гений, който измисли кръговото на края на магистралата край Стара Загора ???Като ги гледам кви са инженери, ме е страх вече да ида на доктор...
          Ами тунели от този тип има на две места-в обеля(действащ) и от другия край към младост(предстои пуск) . При обеля не е никакъв проблем,защото минава през промишлена зона. В другия край изграденото дето съм виждал също е на място където не е проблематично.Предполагам ,че и в младост ще минава м/у 2 и 3 и няма да е конфликтно.Но на Борис няма как да стане ,защото линията пресича няколко,може поне 6 възлови кръстовища,което просто го обезмисля като метро, и булевардът е прав от руски до горнобаснки,сиреч ако е тунел ще се вижда в цялата си дължина! Другия вариянт е без този тунел,но тогава шумът ще е нетърпим.

          Коментар


            #6
            Re: Трети метродиаметър

            SHB написа:
            Тази идея ми се струва безъмна. Първо ако се покрие отсечката руски паметник -Княжево с плексигласов тунел,ще е адски грозно.Ще прилича на една огромна тръба в иначе хубава част на града. Да не говорим,че има много кръстовища където пак ще трябва да чакат мотрисите на светофара,щом е наземно,тоест няма да бъде никакво метро,ами скоростен трамвай.
            При кръстовищата ще минава под или над земята, както сега го правят около Интерпред и ПИБ (и докато го правят на тези места движението ще е ад )
            SHB написа:
            Другото което ми се вижда меко казано странно е трасето от младост до летището,част от първия диаметър. Има ли изобщо такъв пътникопоток натам,че да се изгражда такова скъпоструващо съоражение???
            навсякъде по света е така, особено в столиците :D сега е само автобус 84 и такси ментета (има и редовни, но по празниците скубят като луди)
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Аз доколкото знам, тунела не се слага заради шума Метро-влаковете се движат с доста сериозни скорости. За това се слагат. Ще има да хвърчат бабички без тез тунели, ще има влака да влачи коли от Интерпред до Младост 4 За тунела ясно, само незнам що е плексигласов... ма сега като се замисля, то май няма от какво друго да е...

              Коментар


                #8
                Immortal написа:
                Аз доколкото знам, тунела не се слага заради шума Метро-влаковете се движат с доста сериозни скорости. За това се слагат. Ще има да хвърчат бабички без тез тунели, ще има влака да влачи коли от Интерпред до Младост 4
                Аз съм чел ,че е заради шума ,не съм убеден. Но за бабички и коли не виждам как могата да хвърчат,то трасето си е отделно от всякакви пътищя,независимо дали е покрито или не.
                При кръстовищата ще минава под или над земята, както сега го правят около Интерпред и ПИБ (и докато го правят на тези места движението ще е ад Smile )
                И това е безумие- с тази скорост с която се движи ще лашка хорат през две минути нагоре надолу,светло -тъмно. Примерно то руски до Пирогов,колко е разстоянието?
                навсякъде по света е така, особено в столиците Very Happyсега е само автобус 84 и такси ментета (има и редовни, но по празниците скубят като луди)
                Това е така,за Белград съм чел че е така. Само че първия диаметър е най-натоварения ,сиреч ще се движат най много коли,с най много вагони,най често. Тоест от Дружба 1 до летището ще правят един празен курс. излишна инвестиция.Още малко луди идеи по темата. Един от предлаганите проекти е Метрото да се свърже с Кремиковци. Това може да стане по два начина-или с 3 димаетър,който да бъде продължен от Левски през Враждебна и до Кремиковци, или(по странния) да се вкара първия в тунел под летището и да излезе от другата страна отново посока кремиковци. И двете лишени от смисъл с оглед затварянето на комбината.Друга идея е да се продължи от княжево към Перник. Може и да стане през 3009 година обаче.Идея номер 3- да се направи разклонение при гара Запад в две посоки- Княжево и Овча купел.И най-реалната идея,което всъщност е взето като решение- вместо 2 диаметър да се свързва с Илиянци,той ще отива минава през надежда и отново ще завършва в Обеля.Което е много по-реалистично от свързването му с Илиянци и нефункциониращите в околностите предприятия.

                Коментар


                  #9
                  SHB написа:
                  Immortal написа:
                  И като го нашарят с графити тоз ми ти плексигласов тунел.... и кат’ го напече лятното слънце...кой ги мисли тез глупости бе??? Сигурно същия гений, който измисли кръговото на края на магистралата край Стара Загора ???Като ги гледам кви са инженери, ме е страх вече да ида на доктор...
                  Ами тунели от този тип има на две места-в обеля(действащ) и от другия край към младост(предстои пуск) . При обеля не е никакъв проблем,защото минава през промишлена зона. В другия край изграденото дето съм виждал също е на място където не е проблематично.Предполагам ,че и в младост ще минава м/у 2 и 3 и няма да е конфликтно.Но на Борис няма как да стане ,защото линията пресича няколко,може поне 6 възлови кръстовища,което просто го обезмисля като метро, и булевардът е прав от руски до горнобаснки,сиреч ако е тунел ще се вижда в цялата си дължина! Другия вариянт е без този тунел,но тогава шумът ще е нетърпим.
                  В Сингапур има такъв тунел но там не е наземен а бих казал надземен . Издигнат е на колони и влакчето върви в такава плексигласова тръба , има и специално влакче което с четки мие тунела отвътре :D Но това е друг свят ,ние сме много далеч от тях икономически и географски :D
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #10
                    То и за такова имаше планове,само че не в тунел,ами окачена монорелсова железница над сливница-европа.Прочетох,че сега съществуващото депо е с капацитет да обслужва първия и втория диаметри. Като приемем ,че за третия е нужно строителството на ново депо, има най малко станции-13 ,спрямо 24 за първия и 15 за втория и по трасето му в момента има най-добра съществуваща инфраструктура- широкорелсов 22 и 5-цата и двете в трасета,позволяващи високи скорости, ми се струва,че ще го зарежат този план.Най много да разширят релсовия път от женския пазар по Ботев,Македония и до Княжево и да обединят двете линии.освен всичко друго 3 диаметър е единствения по който няма изградено нищо или почти нищо.

                    Коментар


                      #11
                      Колеги,софиянци,един призив да се подпишете под подписката за запазване на третия метродиаметър.За жалост за момента подписката е очведно много слабо подкрепена.http://bgpetition.com/metropoliten/i...правено е предложение вместо него да се изгради скоростен трамвай.Скоростния трамвай,до колкото успях да разбера ще бъде нещо подобно на градска железница(като С-бан,ама не баш). С широко м/у релсие, с по-малко на брой спирки(станции), ще се движи с по-висока скорост и няма да пресича кръстовища ами ще минава или под или над тях. Ако бяха казали-пари няма,не е рентабилен проекта и т.н,някак си бих го приел,но този план съдържа идея метродияметър 1 да бъде продължен от младост към кремиковци (!!!!),а също и да се свърже с втори успоредно на околовръстното.Ето и линк на карта на плана:http://sofia-agk.com/esoft/planove/d...P_GOTOV_10000/

                      Коментар


                        #12
                        Че какво значение има как ще се казва метро или скоростен трамвай.Последното ми впечатление от подобна симбиоза метро/трамвай е от Хановер.В центъра е под земята като метро, а като излезе над земята си е трамвай.Има само една особеност когато спре на спирка без перон - спускат стъпала по които се слиза на нивото на земята.

                        Коментар


                          #13
                          ilkor написа:
                          Че какво значение има как ще се казва метро или скоростен трамвай.Последното ми впечатление от подобна симбиоза метро/трамвай е от Хановер.В центъра е под земята като метро, а като излезе над земята си е трамвай.Има само една особеност когато спре на спирка без перон - спускат стъпала по които се слиза на нивото на земята.
                          Не става дума в ноия план за симбиоза м/у метро и трамвай(или както го лансираха "леко метро") ами изцяло за трамва.В петицията ги има описани недостатъците но накратко-1)през центъра минава наземно2) по Борис на всеки 200 д0 600 метра влиза или излиза под земята(като в увеселителн парк се получава.)3) трасето по Борис и Ботевградско се запазва,тоест същите не могат да бъдат разширени4) Абсолютно е безмислено втория диаметър да минава през лифт СимеоновоИдеята накратко е да се продължи широкорелсовия трамвай 22 до княжево,като се разредят спирките,мине баш през центъра и минава под кръстовищата на Борис.

                          Коментар

                          Working...
                          X