Незнам дали ви вълнува метрото, за мен представлява интерес.
Тази идея ми се струва безъмна. Първо ако се покрие отсечката руски паметник -Княжево с плексигласов тунел,ще е адски грозно.Ще прилича на една огромна тръба в иначе хубава част на града. Да не говорим,че има много кръстовища където пак ще трябва да чакат мотрисите на светофара,щом е наземно,тоест няма да бъде никакво метро,ами скоростен трамвай. Отделно след малко след горнобански трамвая излиза от собственото си трасе и минава по средата на пътя. А в цитата ясно се казва,че ще стига до Княжево. За мен най добрия вариянт е напълно подземна отсечка от Автогава Запад до Подуяне .Няма смисъл чак до Княжево да хадо на всеки 10 минути композиция с 4 вагона.То и трамвая не е пълен в тази част. В обратната посока от Подуяне евентуално към Левски(или евентуално Враждебна) пак е по-удачно да е подземно,но поне е по приемливо да е в тунел,а евентуално може и да се запази 22 ,който се справя очевидно без проблеми с транспортната задача. В същото време с премахването на трамвайното трасе по Борис,може да се увеличат платната и той да стане градска магистрала ,като Цариградско. Другото което ми се вижда меко казано странно е трасето от младост до летището,част от първия диаметър. Има ли изобщо такъв пътникопоток натам,че да се изгражда такова скъпоструващо съоражение???
Проект за леко метро готвят в общинската фирма "Метрополитен". Нарича се леко, защото в голямата си част се движи над земята, обясни шефът на метрото Стоян Братоев. Влакчетата ще влизат под земята само в центъра. Трасето ще покрива третия метродеаметър на железницата. Мотрисите ще тръгват от кв. Княжево и ще се движат до Руски паметник на открито или в тунел от плексиглас, както е в посока "Младост". При паметника ще влизат под земята и ще излизат пак отгоре след бул. "Дондуков".
Коментар