Докато не почнат да се регулират цените и най-вече броят им ще е така. На мен ми е направило впечатление че в София всяка втора кола е такси. КОлко са официално незнам можеби стотици хиляди, а неофициално ... Те сами си правят сечено (сечено и на нас впоследствие) вместо да се намали броят такситата и таксиметров шофьор да печели от повечето курсове, те предпочитата да се повече (за да има за всички), да правят един курс за 10лв. мимимум, много много да не си дават зор, да се излежават на стоянки и протягат по кафенетата. За "качеството" на услугата въобще не говорим, след случката в която един "колега" щеше да ни набоде на мантинела с 120км/ч мерси ... по добре да спя в преспите някаде.
Бате, не знам как я мислиш тая работа, ама ако се намали броя на такситата ще пострадаме ние клиентите. Щото ще почнат да липсват, ще вдигнат цените. Говориш за качество, ами представи си - качваш се и вътре - кочина (или пък 2 лв за км). Да търпиш или да слезеш и да вземеш другия? Днес изборът е ясен, ама утре ако резнат броя на такситата и друг няма а тоя си го чакал 10 минути? 120 км/ч??? Ами ако онзи знае, че само те оставя и веднага го е лапнал друг - може и да бърза да те остави по-скоро, м?При голямо предлагане печели клиента, при голямо търсене - търговеца Иначе на всякави бакшиши съм попадал - от пияни селяндури до културни хора с перфектни обноски. И сред тях, като сред всички нас, ги има всякакви. По-интересно ми е какъв е оня смешник, дето само чака повод да приказва за 20-25 ст. увеличение като минат на бенз. Та те само на бенз. не харчат по 25 ст. на км, той иска с толкова да вдигне тарифите? А досега на метанче безплатно ли им излизаше? Ай сиктир бе
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Ако всяко такси е отделна фирма - едва ли, щото трябва да прави поне по 150 лева на ден + отчитане с касови бележки на всеки курс... съмнително. Но фирма с примерно 10 коли 100 % се регистрира по ДДС
Ама аз незнам защо всеки си мисли, че ДДС е някакъв вид спестовна касичка и щом си регистриран дърпаш от нея!? в огромната част от случаите почти винаги си на внасяне с ДДС-то. Или максимум 0. Така че...
Малко е извън темата но гледам че сега и цигари да продаваш трябва да си регистриран по ДДС ...А и доколкото знам вече няма условие фирмата ти да прави определен оборот за регистрация по ДДС. По желание е за малките фирми - вярно че счетоводството се утежнява ...А повечето нефирмени таксита са се обеднили във фирми защото една кола - една фирма е нерентабилно.
Моля те не ме "батьосвай" - един "бате" ни е стига, даже са и двама . Аз лично не виждам сега с това огрмно предлагане да сме спечелили нещо. Само дето покраи тоя океан от рибоции по лесно се шмугват доста копърки и после някой реве точно за тия 2лв. на км.
Извинявайте, но защо половината бакшиши карат с изгасени фарове?
Защото по този начин ни казват - "Вижте, аз съм по-специален от вас! За мен законът не важи, и мога да правя каквото си искам. А и не ми се дават по 8 лева на месец за лампи, като мога да давам по 10 лева на куките, като ме спрат!"
Малко е извън темата но гледам че сега и цигари да продаваш трябва да си регистриран по ДДС ...А и доколкото знам вече няма условие фирмата ти да прави определен оборот за регистрация по ДДС. По желание е за малките фирми - вярно че счетоводството се утежнява ...А повечето нефирмени таксита са се обеднили във фирми защото една кола - една фирма е нерентабилно.
По принцип никой не иска регистрация по ДДС. В момента при над 50 000 лева оборот на година е задължително. Иначе да-вече може да се регистрираш и по желание, но такъв вариант няма.А ако продаваш акцизни стоки, без оглед на оборота си длъжен
Малко е извън темата но гледам че сега и цигари да продаваш трябва да си регистриран по ДДС ...А и доколкото знам вече няма условие фирмата ти да прави определен оборот за регистрация по ДДС. По желание е за малките фирми - вярно че счетоводството се утежнява ...А повечето нефирмени таксита са се обеднили във фирми защото една кола - една фирма е нерентабилно.
По принцип никой не иска регистрация по ДДС. В момента при над 50 000 лева оборот на година е задължително. Иначе да-вече може да се регистрираш и по желание, но такъв вариант няма.А ако продаваш акцизни стоки, без оглед на оборота си длъжен
Саааамо мааалко яснота и леееека корекция ще си позволя да внеса Всяко юридическо лице може доброволно да се регистрира по ЗДДС от деня на своето съществуване, без оглед на извършения оборот, а с оборот над 50’000лв. вече е задължително.В този ред на мисли, регистрацията по ЗДДС при оборот над 50’000лв. е задължителна, но оборота НЕ е просто за една година, а за една астрономическа година, т.е. дванадесет последователни месеца, преди текущия, което реално може да е по всяко време на отчетния период, считано за дванадесет месеца назад. Надявам се ме разбрахте Задължителната регистрация по ЗДДС при продажбата на акцизни стоки, е такава САМО за цигарите - за алкохол, например, НЕ е задължително.ДДС на леки автомобили (4+1) се признава, например, за таксиметрови автомобили, учебни автомобили, автомобили под наем... а за транспортни фирми с камиони и/или туристически агенции вече има промяна в закона и мисля ДДС на леките автомобили (4+1) там не се признава, но не съм се актуализирал, за да мога да кажа 100% сигурно Реално погледнато и аз не разбирам, защо хората мислят, че ДДС е нещо хубаво.... с изключение на случаите, в които е незаконно усвоено Преди няколко години на един семинар, никому неизвестен американски икономист (в САЩ няма ДДС), слушайки с интерес лекция за промените в ЗДДС при приемането на България в ЕС, накрая заяви с усмивка "Последния винаги го отнася!"
Коментар