Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко кВ е парното на автомобила?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко кВ е парното на автомобила?

    Колеги, някой, който има информация или може да изчисли, нека сподели колко мощност отдава парното на средно статистически автомобил.То ясно, че между модели сигурно има някаква разлика, но порядъка ме интересува. Дали е 100 вата дали е 5 киловата...
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    абе прилича на духане от вентилаторна печка на 2кв вероятно е там някъде или по-малко
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      dan4o написа:
      абе прилича на духане от вентилаторна печка на 2кв вероятно е там някъде или по-малко
      Не, не е много и аз го определям като 2кВт. Някой може да му се струва много това и да прави сравнение с някоя духалка и стая еди колко си квадрата..... Да не забравяме че колата в движение има голямо топлоотдавате Щом е толкова важно поправих на кВт.
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #4
        То може да се сметне:КПД-то на един бензинов двигател е около 20%. Колата обаче работи обикновено с между 20-50% от мощността си, т.е. един автомобил от 50 kW работи средно с около 25 kW мощност, от които 5 kW са полезна мощност. Останалите 20 kW са загуби, превърнати в топлина. От тях обаче огромна част се отнася с изгорелите газове през ауспуха, да речем поне 70% или 14 kW.Остават едни 6 kW за охладителната система, като по-голямата част от тях заминават през радиатора в околната среда. За радиаторчето на парното остават около 2 kW.По-вярна сметка може да се получи, като разгледаме цилиндрите като затворена система, през чиято околна повърхнина се пренася съответното количество топлина към водата в охладителната система. Но не ми се занимава в момента да търся разните му коефициенти...В крайна сметка, най-точно ще е да се измери топлообменната повърхност на самото радиаторче на парното Или пък да му се погледне табелката (ако има такава) Бе там е някъде - около 2 kW...П.С. На Български се пише кВт (киловат), не кВ (киловолт).

        Коментар


          #5
          екзистенциален въпрос... Мен ме бОли пипера обаче.., шото по-важно ми е да ми духа... (топло де)
          Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

          Коментар


            #6
            А не са ли тези 50kW само полезната мощност ? ... които са 20% от консумираната ?

            Коментар


              #7
              ilkor написа:
              А не са ли тези 50kW само полезната мощност ? ... които са 20% от консумираната ?
              да - киловатите са енергията която двигателя успява да извлече от енергията, която се получава при горенето на горивото. тоест ако двигателя е с макс. маощност 50кВт, за да и достигне се нуждае от около 200-250кВт енергия получена при горенето. останалото е фира...
              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

              Коментар


                #8
                мда, грешката е моя.Илко, прав си, така е!Умножаваме тогава всичко по 5 Все пак не мисля че радиаторчето на парното е повече от 3-4 киловата.Тя мойта работа стана като в един руски виц, дето питали едно арменче колко е 1+1. Отговорът бил: один плюс один - два, можеть бьiть три, но в никаком случае больше чем четьiри

                Коментар


                  #9
                  а за климатика има ли идея някой колко киловата е :D че така спъва колите с малък мотор
                  Fiat Punto Mk1 & Alfa Romeo 147 JTD

                  Коментар


                    #10
                    за климатика - същото - 3,4 но не-повече от 5 Спъва колите, когато работят на ниски обороти, щото тогава и тяхната мощност е не повече от 20-тина киловата. Тогава тези 5 кВт са цели 25% от мощността. Иначе при по-мощните коли, и при по-високите обороти на слабите не се усеща чак толкова За това сме писали и преди, имам спомен, но ме си рови сега да го търся.

                    Коментар


                      #11
                      Ами питам това, защото много интересно ми стана за топло отделянето на двигателя на празен ход.Та 2.4жтд двигател отделя по-малко количество топлина на празен ход от колкото отделя радиаторчето на парното.Или с по-прости думи, ако въздуха е под -5 градуса и колата работи на празен ход, то тя изстива. Съответно разсеяната топлина от радиатора е по-голяма от колкото двигателя може да затопли.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        BO написа:
                        Ами питам това, защото много интересно ми стана за топло отделянето на двигателя на празен ход.Та 2.4жтд двигател отделя по-малко количество топлина на празен ход от колкото отделя радиаторчето на парното.Или с по-прости думи, ако въздуха е под -5 градуса и колата работи на празен ход, то тя изстива. Съответно разсеяната топлина от радиатора е по-голяма от колкото двигателя може да затопли.
                        Bo, както веднъж неколцина от нас бяха казали - ние имаме двигатели с високо КПД, а не бензинови отоплителни уреди Т.е. както всички може би знаят - дизеловият двигател е с по-високо КПД от бензиновият.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          аз понеже имам подгряване на охладителната телност ми ’’духат’’ поне 3квт,щом тея дни си карам по къс ръкав значе е добре :D
                          BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                          E46 320D

                          Коментар


                            #14
                            туше, искам да те видя при минус 3 Варненски по къс ръкав. Ако устискаш 30 секунди - 3 години свещи за подгрев ще ти купувам.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              jenshen73 написа:
                              туше, искам да те видя при минус 3 Варненски по къс ръкав. Ако устискаш 30 секунди - 3 години свещи за подгрев ще ти купувам.
                              аз в колата съм по къс ръкав .мислиш ли че във ВАРНА е по студено от КАРЛОВО
                              BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                              E46 320D

                              Коментар

                              Working...
                              X