Колеги, някой, който има информация или може да изчисли, нека сподели колко мощност отдава парното на средно статистически автомобил.То ясно, че между модели сигурно има някаква разлика, но порядъка ме интересува. Дали е 100 вата дали е 5 киловата...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко кВ е парното на автомобила?
Collapse
X
-
dan4o написа:абе прилича на духане от вентилаторна печка на 2кв вероятно е там някъде или по-малкоФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
То може да се сметне:КПД-то на един бензинов двигател е около 20%. Колата обаче работи обикновено с между 20-50% от мощността си, т.е. един автомобил от 50 kW работи средно с около 25 kW мощност, от които 5 kW са полезна мощност. Останалите 20 kW са загуби, превърнати в топлина. От тях обаче огромна част се отнася с изгорелите газове през ауспуха, да речем поне 70% или 14 kW.Остават едни 6 kW за охладителната система, като по-голямата част от тях заминават през радиатора в околната среда. За радиаторчето на парното остават около 2 kW.По-вярна сметка може да се получи, като разгледаме цилиндрите като затворена система, през чиято околна повърхнина се пренася съответното количество топлина към водата в охладителната система. Но не ми се занимава в момента да търся разните му коефициенти...В крайна сметка, най-точно ще е да се измери топлообменната повърхност на самото радиаторче на парното Или пък да му се погледне табелката (ако има такава) Бе там е някъде - около 2 kW...П.С. На Български се пише кВт (киловат), не кВ (киловолт).
Коментар
-
ilkor написа:А не са ли тези 50kW само полезната мощност ? ... които са 20% от консумираната ?"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
мда, грешката е моя.Илко, прав си, така е!Умножаваме тогава всичко по 5 Все пак не мисля че радиаторчето на парното е повече от 3-4 киловата.Тя мойта работа стана като в един руски виц, дето питали едно арменче колко е 1+1. Отговорът бил: один плюс один - два, можеть бьiть три, но в никаком случае больше чем четьiри
Коментар
-
за климатика - същото - 3,4 но не-повече от 5 Спъва колите, когато работят на ниски обороти, щото тогава и тяхната мощност е не повече от 20-тина киловата. Тогава тези 5 кВт са цели 25% от мощността. Иначе при по-мощните коли, и при по-високите обороти на слабите не се усеща чак толкова За това сме писали и преди, имам спомен, но ме си рови сега да го търся.
Коментар
-
Ами питам това, защото много интересно ми стана за топло отделянето на двигателя на празен ход.Та 2.4жтд двигател отделя по-малко количество топлина на празен ход от колкото отделя радиаторчето на парното.Или с по-прости думи, ако въздуха е под -5 градуса и колата работи на празен ход, то тя изстива. Съответно разсеяната топлина от радиатора е по-голяма от колкото двигателя може да затопли.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ами питам това, защото много интересно ми стана за топло отделянето на двигателя на празен ход.Та 2.4жтд двигател отделя по-малко количество топлина на празен ход от колкото отделя радиаторчето на парното.Или с по-прости думи, ако въздуха е под -5 градуса и колата работи на празен ход, то тя изстива. Съответно разсеяната топлина от радиатора е по-голяма от колкото двигателя може да затопли.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
туше, искам да те видя при минус 3 Варненски по къс ръкав. Ако устискаш 30 секунди - 3 години свещи за подгрев ще ти купувам.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар