След като общинското радио "Пазарджик" няколко дни ни занимаваше с потресаващата новина за умряла котка на обществено място , вчера една истинска новина привлече вниманието ми. Става дума за следното. От известно време паркирането в широкия център на града е платено без изключение, няма уличка, която да е останала ненакичена със забранителни знаци и с предупреждения, че Спайдърмен ще ти отнесе колата. И покрай това многократно се увеличиха автомобилите, санкционирани не от КАТ, а от общинската служба "Синя зона". И ето го тънкия момент - общината иска да налага глоби на нарушителите, но се оказва, че в информационната й система няма никой, автомобилите просто не са регистрирани в данъчното (общинската служба "Местни данъци и такси"), а само в КАТ. И така се случило с голям процент от неправилно паркираните автомобили... Нещо, което изобщо не ме изненадва и което във форумите е дискутирано многократно. И за което държавата на високо ниво (правителство, парламент) е наясно, но неизвестно защо на практика мерки все още не се взимат и системата за регистрация продължава да позволява тази вратичка.И сега ще последва логичната и неизбежна реакция - съвместно с КАТ мащабна проверка за нерегистрирани автомобили в областта. Та рано или късно беше ясно, че това ще се случи, а става дума за чиста проба укриване на данъци...Това неминуемо ще се случи някой ден в цялата страна. А общините вместо да вдигат данъците, да вземат да си съберат старите вземания и да напълнят местните бюджети.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Общината погва нерегистрираните в данъчното автомобили
Collapse
X
-
Humppa
Погват и автомобилите без ГО, като ще ги спират от движение, а на шофьорите ще им вземат книжките... Поредната идиотщина!
Коментар
-
Лошото е, че с КАТ се работи много трудно. Когато ми се е случвало служебно да им искаме някаква информация, я бавят по няколко месеца и обикновено пристига във вид, изключващ компютърна обработка.А този анахронизъм с регистрацията на колите първо в КАТ и после в данъчните служби може да отпадне много лесно чрез обмен на данни между двете институции. Това вече не е проблем, държавата е опасана от оптични кабели. Данните за всяка регистрирана кола в КАТ трябва автоматично да се изпращат в данъчното и на новия собственик да се открива съответната партида. Така ще се затвори вратичката, която позволява да се кара автомобила, без да се регистрира в данъчното и без да му плаща дължимия данък. А и ще се избегнат случаите на фалшификации на данните на автомобила с цел намаляване на данъка. Между другото това го чух лично като зададен актуален въпрос от депутат към ресорен министър в деня за парламентарен контрол преди няколко месеца, но реакция на държавно ниво засега не виждам.Но защо трябва да е просто, като може и да е по-сложно ...?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Абе не ги регистрират в данъчното, ама като решат да ги продават или бракуват - си ги регистрират със задна дата, плащат си всички данъци и лихви и отиват при нотариус...Така че който сега се скатава - после си го плаща пак.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
snake написа:Лошото е, че с КАТ се работи много трудно. Когато ми се е случвало служебно да им искаме някаква информация, я бавят по няколко месеца и обикновено пристига във вид, изключващ компютърна обработка.А този анахронизъм с регистрацията на колите първо в КАТ и после в данъчните служби може да отпадне много лесно чрез обмен на данни между двете институции. Това вече не е проблем, държавата е опасана от оптични кабели. Данните за всяка регистрирана кола в КАТ трябва автоматично да се изпращат в данъчното и на новия собственик да се открива съответната партида. Така ще се затвори вратичката, която позволява да се кара автомобила, без да се регистрира в данъчното и без да му плаща дължимия данък. А и ще се избегнат случаите на фалшификации на данните на автомобила с цел намаляване на данъка. Между другото това го чух лично като зададен актуален въпрос от депутат към ресорен министър в деня за парламентарен контрол преди няколко месеца, но реакция на държавно ниво засега не виждам.Но защо трябва да е просто, като може и да е по-сложно ...?
Коментар
-
Ходих аз да я регистрирам мойта в данъчното, но вече бях закъснял с 1 месец след крайния срок. Викат - глоба 100 лв (щото се води на фирмата), освен това - да ида в сервиз да ми издадат протокол, че катализаторът ми работи.Викам - ако дойда след една година, колко ще е глобата - ми пак 100 лв.Е, добре, довиждане
Коментар
-
Yavor написа:Абе не ги регистрират в данъчното, ама като решат да ги продават или бракуват - си ги регистрират със задна дата, плащат си всички данъци и лихви и отиват при нотариус...Така че който сега се скатава - после си го плаща пак.
Коментар
-
Dedra 2.0 написа:Yavor написа:Абе не ги регистрират в данъчното, ама като решат да ги продават или бракуват - си ги регистрират със задна дата, плащат си всички данъци и лихви и отиват при нотариус...Така че който сега се скатава - после си го плаща пак.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
а защо не поръсъждаваме и по другия въпрос,за разликата в данъците на кола 90к.с. и кола 105к.с,аз съм платил близо 200лв а някой с 15к.с по малко ще плати около 20лв.немислите ли че разликата е огромна,и точно затова хората се опитват да надхитрят систематаBRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
2she написа:а защо не поръсъждаваме и по другия въпрос,за разликата в данъците на кола 90к.с. и кола 105к.с,аз съм платил близо 200лв а някой с 15к.с по малко ще плати около 20лв.немислите ли че разликата е огромна,и точно затова хората се опитват да надхитрят систематаFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар