Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За собствениците на Брава - какво (не) харесвам в колата си

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За собствениците на Брава - какво (не) харесвам в колата си

    Драги колеги, от няколко месеца карам Fiat Brava 1,2 16V SX и искам да споделя с вас впечатленията си за автомобила. Колата е произведена в началото на 1999 г. и е с новата решетка, цветът е бежов коняк. Купена е за 4500 лв. от що-годе надежден търговец (доколкото има такива на стари коли), с който братовчед ми е служил. Тогава километражът показваше 94 100 км. (сега е на 98 000). Доста склонен съм да вярвам на това показание с оглед на вида на колата, която изглеждаше почти като нова. Забележките й бяха следните:- леко натисната под левия стоп - одраскани брони- лека вдлъбнатина на предния капак- леко откачена предна маска (впоследствие оправена от мен)- леко прекъсване на двг на празен ход (стрелката на оборотомера обаче е замръзнала)- пръскалката отзад не пръска, но моторчето се чува и отпред е ОК- 6-годишни гуми - леко откачена пластмасата над бушоните- изпуснали задни амортисьори- леко натиснат и впоследствие оправен още в Италия калник Плюсове:- нисък разход- просторен салон- голям багажник- прекрасни спирачки- красив дизайн- евтини частиМинуси:- много твърда возия- тракащи пластмаси- слабо ускорение (но какво повече да иска човек от 1,2...)- гаден сериен касетофон с оглед нуждата на нова рамка при монтажа на мр3-ка- липса на втора въздушна възглавница- липса на ABS серийно- слаба видимост назад- бързо обезценяванеДо този момент освен консумативите и задните амортисьори съм сменил и единия преден носач, защото при преминаване през дупки, когато не подавам газ и се движа бавно на празен ход се чува едно тропане, което за съжаление не изчезна дори след смяната на носача Като цяло обаче трябва да отбележа, че съм доста доволен от колата, макар и да съм доста педантичен и понякога се чувствам направо лигав, като стане дума за нея :D Убеден съм обаче, че за тези пари по-читава кола беше невъзможно да намеря и се радвам, че купих тази Ще се радвам в тази тема да чуя мнението и на други собственици на този модел.
    Прикачени файлове
    Wer zu spaet kommt, den bestraft das Leben...
    ---
    Fiat Brava 1,2 16V SX

    #2
    Ами колега, ти си я взел с доста дреболии за оправяне.Важното е, че сега си доволен.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Направо си мислех и аз за такава тема, само че със заглавие "Псувате ли колите си или им говорите нежно...", или нещо подобно! Та, хубави са ни колиците, двигателят не е чак толкова лош, ама верно с това ускорение си е направо мъка. На висока предавка върви много леко и приятно, обаче с изпреварването, натискаш, натискаш и няма никой И не мисля, че разхода може да се нарече нисък! Другото, което си написал си е така, само ще добавя, че супер много ме дразни бензиномера, който всеки път е в различна позиция, доближаваща се до реалното количество, т.е. леко нагоре, на другото запалване - леко надолу и тн! И третият стоп ме дразни, една лампа не може да си смениш като хората, режеш нитове, побългаряваш, силикони после, после пак не свети някоя, че пак вадиш, наместваш и...Задната седалка е като пейка, преди имах Типо, беше сто пъти по-меко и по-удобно! Воланът е лек като перце, с 130 км/ч ме е страх да мръдна да не стана на кълбета. То май тези последните неща се отнасят и за другите Брави, не само за малкия двигател. Както и да е, моето беше компромис с цел намаляване на административните разходи по автомобила, иначе Брава 1.2 - никога!!!
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150hp
      Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm 95hp
      Alfa Romeo ARNA 1.2 63hp

      Коментар


        #4
        Колега, наистина си я взел с доста забележки но в крайна сметка важното е да те радва. на мойта брава изникват доста неща по нея но си ме радва мн. от плюсовете не съм съгласен само с разхода, но при мен мотора е друг бих споменал и мн лесното управление - леково ссерво, удобните скорости. наистина е супер просторна, а за дизайна да не говорим. освен това и дизайна вътре е мн добар за тези години на производсто - широкото табло, готините циферблати на таблото.от минусите - наистна дразни скърцането и тропането по дупките, слабата видимост отзад е нормално да ти прави впечатление ако си карал примерно комби :D така че като цяло за тези пари си е мн добар избор - екстри, дизайн , абе с здраве да си я караш и да не ти създава ядове
        Brava 103HP
        ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

        Коментар


          #5
          la squadra azzurra написа:
          ...
          Така си е особено за скоростта, един път по магистралата пробвах колко ще дигне, дигнах 160 и все имах вкл. Сити режим, направо волана беше лек, като перце, а би трябвало да е обратното..иначе потропването на пластмасите..музиката на макс и се свиква Пък и какво може да очаквате от 1,2, уж е кола за икономия, но на мен градско ми гори 9 ( засичано от пълно, минавам 100 км и пак пълня ! ) Това е само в градски условия и само в задръствания, което горе-долу е добре. Извънградско все още не съм я засичал.Това също за стрелката на бензина е така, просто няма управия, снощи като се прибрах стрелката ми беше светнала, днеска сутринта паля - стрелката отива на 2рото деление..просто.. И все пак си ми харесва количката да си ми е жива и здрава Поздрави.
          Fiat Bravo 1.2 16v/82 hp....

          ...E90..incoming..!!

          Коментар


            #6
            моята моята ехх хубава тема моята я взех на 96000км (вече на 108000км) на 7-ми Март - 2008-ма към 17:30ч. Няма да го забравя може би защото ми е първата кола а и защото като я видях ми изкапаха очите.Единствените забележки с които я купих бяха няколко драскотини по задната броня. Пукнат трети стоп и спукана ниско долу предна броня (явно подпряно някое колче на тротоар). Всичко вътре е като излязло от завода. Е, в последствие излязоха някой неща. Оказа се че единия калник е подпиран леко леко, но е поправен професионално и няма и следа от каквото и да е. Има и леко вдлъбнато под капачката на резервоара явно от някой некадърен шофьор.както и да е колицата е 1,9ТД100 като цяло всичко в нея ми харесва.Климатика, ел. стъклата, седалките, простора, муцуната, задницата, всичко. Дразни ме само това че в градски условия возията е мнооого твърда направо ти се разбива мозъка, но това се компенсира със страхотна стабилност извънградско. За 1,9 тд разхода ми е идеален. Не съм я засичал никога точно, съдя по това колко време ще карам след като заредя на база колко натискам педала. Е като го натискам нормално карам доста. Като натискам много минавам по малко но пак е добре. Обикновено натискам повече като имам парички за нафтица и тогава не ми прави впечатление колко гори.Какво да ви кажа колицата е идеална мърка като коте а като и слагаш хубави части и консумативи служи вярно до последно.Масло Castrol свещи Champion носачи FRAP. Факт! скоро сменях свещи и още си беше с оригиналните. Задните амортисьори са си оригиналните отпред също.Общо взето преди да започне да се кара в БГ колата си е била непокътната. Което според мен говори че предишния собственик е поддържал автомобила.да кажа и 2-3 думи за Типото - 1.9ТД 90 купихме го предиии хъм не помня колко време 4-5 години на ~100 000км.Ел. стъкла централно заключване , дигитално табло по което все още повечето ми познати се захласват като го видят. С неработещ километраж и оборотомер. Вече всичко си му бачка идеално и е на над 350 000км. Доста път е видял типака. Като се има в предвид че вече близо 2 години е със тракащи карета си е супер добър. Определено возията му е доста по добра от тази на бравата но пък извънградско е много по нестабилен. Имали сме два сериозни проблема с него. Веднъж навръщане от Приморско го прегряхме яко и изхвърли всичката вода и всички гумени връзки, но за един ден и 120лв всичко беше попрвено. Другия проблем беше запушена цедка в резервоара (леле колко мъка брахме с това докато разберем къде е проблема). Иначе върви идеално товарили сме го със 600кг пшеница на чували и трябва да ви кажа че направо не ги усещаше. Имаше малко проблеми само с караваната неискаше да върви баир нагоре на 5-та ама и там му хванахме цаката като изпънеш 4-та до 110 бърза 5-та да не пада турбината и върви пак доста докато падне под 80км/ч. Като се има в предвид особено тази гавра с колата мога да кажа че по-добра от нея няма.Като цяло мога да говоря само хубави неща и за двете коли. Страшно съм доволен от тях и никой неможе да ме убеди че Фиат са...кофти...
            Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
            BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
            BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

            Коментар


              #7
              la squadra azzurra написа:
              Направо си мислех и аз за такава тема, само че със заглавие "Псувате ли колите си или им говорите нежно..."
              Да сега като се замисля бих пуснал такава тема, ама да не се цапа форума ще се въздържа, а аз бих се причислил към тези които псуват и ритници раздавам понякога.
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #8
                Аз незнам, без тия забележки, как ще разберем, че караме Фиати. Айде кажете ми - как да разберем!? Ако не ти потропва вътре нещо и ако няма поне един детайл сглобен веднъж во веки - то тогава, ще караме Мерцедес. Тогава обаче, няма да ни напуска чувството, че караме катафалки...Аз на моята всичко съм и простил...щото като я погледна отстрани и сърцето ми разтапя. Който има друг такъв автомобил на тези години с такъв изглед - нека ми се обади!

                Коментар


                  #9
                  Ами колега, ти си я взел с доста дреболии за оправяне.
                  хаха, то май в крайна сметка така се оказа, макар и да беше най-читавата кола за около 4000 лв., която успях да намеря
                  за стрелката на бензина
                  аз на това изобщо не му се връзвам, обикновено ми прави номера, когато колата е паркирана на наклон, иначе май е наред
                  слабата видимост отзад е нормално да ти прави впечатление ако си карал примерно комби
                  наистина старата ми кола беше мечта (само откъм видимост) - опел кадет ’84, ауто билд бяха правили един тест с нови коли и голф 1 и голфчето предложи най-добра видимост - и този резултат е съвсем реален
                  иначе потропването на пластмасите..музиката на макс и се свиква
                  на мен градско ми гори 9
                  и при мен също е някъде толкова, не мога да засека точно в града, но на извънградско знам, че 100% е около 5, което ме удовлетворява. аз влизам в задръствания и се движа на съвсем малки разстояния (просто до работата ми няма директен транспорт, но и за пеша не става) и колата не може да загрее обикновено. забравих да спомена, че и ел.стъклото на шофьорската врата се прееба, трябва да ида до някоя морга за машинка тези дни не е перфектната кола 100%, но за парите си е повече от прилична!
                  Wer zu spaet kommt, den bestraft das Leben...
                  ---
                  Fiat Brava 1,2 16V SX

                  Коментар


                    #10
                    la squadra azzurra написа:
                    иначе Брава 1.2 - никога!!!
                    от гледна точка на ниския разход обаче май вариантите са само 1,2 и 1,9 jtd
                    Wer zu spaet kommt, den bestraft das Leben...
                    ---
                    Fiat Brava 1,2 16V SX

                    Коментар


                      #11
                      и да не забравяме един много съществен плюс - покриване на евро 3 стандарта
                      Wer zu spaet kommt, den bestraft das Leben...
                      ---
                      Fiat Brava 1,2 16V SX

                      Коментар


                        #12
                        Колега аз съм със същата кола. Трябва да ти кажа че най-неприятно бях изненадан от твърдото возене. Е качеам се в голф 3 на един авер и вози каде по-меко. За всичко останало като се замисля дори да съм имал разочарования, сега съм много доволен. Имам доста неща за оправяне, но да чукам на дърво не ме оставяла на пътя. Другия минус е слабия за това купе двигател. Чуден двигател, но не за това купе. Ако можех би я заменил за същата но да е 1.8. И въпреки това, аз мисля че в този двигател има потенциал и съм решил лятото да си поиграя с него. Така хем ще повдигна малко конете, ще имам не лош разход и не на последно място - данъкът.П.П. И да ужасно ниска е. За визията и е добре, но за нашите пътища кофти. Каквото и да си говорим за 10 годишен модел, тази кола изглежда много елегантно и съврменно с облите си форми. Не съм видял кола на тези години да изглежда така добре, но италианците за това са италианци :D
                        Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                        Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                        Коментар


                          #13
                          В момента най-големия минус е запотяването на стъклата. Ей сега въртях около час из града с 3-ма човека в колата и в тоя дъжд не смея да изляза от лентата, вътре сауна. Напролет ще я изкормя тая клапа, че ще стане някой сакатлък. Особено вечер на дъжд е много зле положението.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            Peshev написа:
                            и да не забравяме един много съществен плюс - покриване на евро 3 стандарта
                            Покриването на Е3 става в двигател 188A5000 za 1.2 и в 182B9000 за 1.9 JTD, от 2000 година.Та ти с кой двигател си, защото и двата - 1.2 и 1.9 имат двигатели по E2 и Е3

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Peshev написа:
                              и да не забравяме един много съществен плюс - покриване на евро 3 стандарта
                              Покриването на Е3 става в двигател 188A5000 za 1.2 и в 182B9000 за 1.9 JTD, от 2000 година.Та ти с кой двигател си, защото и двата - 1.2 и 1.9 имат двигатели по E2 и Е3
                              1,2 - 182B2.000 (за съжаление не ми стигаха парите за читав jtd)
                              В момента най-големия минус е запотяването на стъклата.
                              защо не вземеш от някой от спрейовете срещу запотяване, има такива, които държат по три седмици след нанасянето
                              най-неприятно бях изненадан от твърдото возене
                              всъщност мен возията не ме дразни толкова, нали все пак е за сметка на стабилността, иначе и аз съм си мислил за подобрения (заразен съм яко с тунинг вируса , но евентуално само чипосване и нов всмукателен тракт, преди това имам други работи по нея да правя
                              Wer zu spaet kommt, den bestraft das Leben...
                              ---
                              Fiat Brava 1,2 16V SX

                              Коментар

                              Working...
                              X