Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за кола втора употреба до 5000 лева

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за кола втора употреба до 5000 лева

    Привет на всички !От повече от месец чета този(и други форуми), тъй като от почти толкова време си търся явтомобил втора употреба, пиша тук във този форум, тъй като явно съм се насочил към тази марка, въпреки опитите на много "специалисти" да ме агитират за японско и немско, аз съм решил твърдо да е италианско и ако не намеря подходящо нещо тогава като резервен вариант френско, или казано по-точно избора ми е сведен (по ред на предпочитанията!) до :1. Фиат Брава2. Фиат Мареа3. Рено Меган (Хечбек или Класик)4. Рено ЛагунаТова са марките на които съм се спрял, но понеже живея в град от селски тип със затихващи функции, то както се сещате избор почти нямам, нито пък свободно време да обикалям по големите градове, където определено има привлекателни поне на пръв поглед оферти.Та накратко какви са изискванията към бъдещата ми кола(досега не съм карал никаква, въпреки средната ми възраст):Бензин, средна семейна кола с 4/5 врати, повечко екстри(особено климатик или климатроник), безупречен външен и вътрешен вид, и да не е над 10-11 години по възможност. В момента имам избор между Фиат Брава с автоматична скоростна кутия 1,6 16 клапана 103 коня(ще съм много благодарен за мнения по повод тази кутия- проблеми, дефекти, предимства и недостатъци и цени на части, чувам че са проблемни за обслужване и подръжка), Фиат Брава 1,9 JTD над 200000 км (не съм чувал много добри отзиви за дизел втора употреба, а и имам идея за газ след време, затова ги избягвам, но все пак може да размисля, особено за JTD, които много ги хвалят по принцип) и Рено Меган Класик, 90 коня 1999 година, но ме притеснява сглобката особено ако е в Турция(нищо добро не съм чувал за там, но не знам това какво е дето ще го гледам). Това ми е избора в момента, ако изключа една Ланчиа Капа 2,0 20 клапана със всички екстри и оригинални стъкла и ключове в отлично състояние(bay back), само дето е малко голяма и хищна на разход(макар че много я загледах и ми хареса !), а и малко ниска, все пак ми трябва малко по проходима кола и за черни пътища, но не основно.Това е накратко, ще се радвам много на бързи и адекватни мнения по поставените ми въпроси, видно е че и аз по възможност ще ставам редовен фен на вашия форум, само дано не ми мине котка път, напук на всички приказки за италианските и френските коли, най-малкото поне нямат проблем с ръждата и са по-нови модели от немските и японските за тази цена.Поздрави на всички и чакам с нетърпение мненията Ви и съветите за избора ми, както и евентуални други препоръки, ако съм пропуснал нещо важно (това е почти сигурно с моя малък практически опит, макар да съм се постарал доста за теорията, все пак опредлено ми липсва практиката от страна подръжка, иначе съм се возил на доста модели коли, но друго е да я караш и поддържаш лично).П.П. И трите коли са нов внос от Италия, знам за поддръжката там и за Холандия и Германия, наясно съм по-принцип с предимствата и недостатъците на колите внос от тези държави, макар че винаги могат да се намерят и изключения от общото правило

    #2
    ТУк всеки ще те посъветва да е италианско..така,че аз ти препоръчвам брава 1.9 ЖТД....
    Bravo 1.9 JTD със 105 магаренца!
    Пътят не е мястото,където можеш да покажеш агресивността си...

    Коментар


      #3
      То това ми е ясно, а и аз не случайно се регистрирах тук и пускам темата в този форум, 99% съм решил да е италианска колата, и то фиат, но искам да чуя повече от хора с такива коли по двете сериозни дилеми пред мен в момента - автоматична или ръчна скоростна кутия и бензин или дизел ? По презумция избягвам 1,4 12 V по известни на всички вас (и мен причини), макар със сигурност да има изключения, така че се визират 1,6 16 V (автомат) бензин и 1,9 JTD дизел, на една цена и със сходни параметри ако не броим километрите, които и бог не знае колко са "реални" :D Не отказвам и Мареа, но нямам избор на подходяща такава в момента

      Коментар


        #4
        Твоята кола е ФИАТ Мареа HLX 2.4 JTD - 130 конски сили. Освен, разбира се, ако не харесаш някоя Капа с 2.4 JTD. или 156-ца... Двигателя 1.9 JTD е около 37 пъти по-добър от 1.6 бензин По ред причини, които сме обсъдили в дизеловия раздел.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Двигателя 1.9 JTD е около 37 пъти по-добър от 1.6 бензин По ред причини, които сме обсъдили в дизеловия раздел.
          защото е дизел ли?
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #6
            Мисля да споделя малко лични мнения, като потребител сменил 3 коли за няма и 1 година.1. Ситроен Ксара 1.6 купе 99г - първата ми кола - невероятна возия (мека), излючително пъргава за 88те си к.с. - за няколко месеца ( 8 ) смених скоростна кутия (мъкааааа) и започна да ми гори 13-14/100 бензин, не можаха да разберат защо и я продадох.И понеже без кола не можех ....2. Рено Меган хечбек 98г - намерих я евтино и я взех, по-твърда возия от Ксарата, много слаб и тромав ДВГ(и на бензин и на газ), лесен за газифициране (на теория) с обикновена АГУ. Имах от време на време проблеми с газовата и понеже видях на какво е способен JTD, последва:3. Бравока от сигнатурата ми - най-твърда возия (омекна като сложих по-високите зимни гуми) от всичките, но много по-стабилен в завои ! Отличен вървеж(динамика), а още не съм си го ремапнал.Като си направих сметката, колко ми гореше мегана на газ и ядовете с уредбата (най-вероятно благодарение на калпавите майстори) реших да взема дизел и за сега не съжалявам.п.с. от 3те коли при Бравока най не се усеща пуснатия климатроник. Ксарата умираше направо.п.с.2 - ако имах пари за читава Ксара HDI може би щях такава да си взема, но засега не съжалявам и за момент за избора си.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Колега, имам Браво 1,6 16в от 5-6 години. Карал съм различни коли, бусове, камиони (без да имам С - признавам!) - служебни, на приятели и т.н. Ако сега ще избирам друга кола ще е или Волво S60 2003-2004 или Нисан Примера 2003-2004 - все на нафта.Гласувам за теб обаче Брава. Чесно казано - напатих се с това ДВУВРАТО Браво. Повече кола с 2 врати - НЕ. Все ставаш да правиш място, все не ти стига багажника да събереш всичко вътре...Иначе с Бравото докато бях студент в Русе винаги съм пътувал за изпити с 25 лева в джоба - 20 за газ, 3 за платен охраняем паркинг и 2 за мен -> кафе и баничка (0 лева за просяците-катаджии). Това в продължение на 4 години в зима, пек и снек ->> Без никакви проблеми! За това те агитирам за Брава

              Коментар


                #8
                Колега, моя глас отива за Мареа. Наистина е почти еднаква с бравата, но идеята на италианците в средата на 90-те е била да минат тънко с луксозния модел т.е. Мареа трябва да запълни нишата, като в същото време се спести от разработката на отделен модел. Резултатът е въпросния автомобил, считан за "брава с багажник". Това може и да е така на външен вид, но като седнеш вътре и покараш малко разбираш разликата Иначе 1.6 бензин може и да не върви колкото дизела, но дори след спада на цената на горивата газта излиза по-евтино. Ако ще правиш по 50к на година това почва да има значение. Ако ще я караш по 10к на година взимай ако е читава, пък дали е на газ или на дизел - все ще върви.Карал съм съвсем малко автоматик и мога да кажа, че е страшно удобство. Но пък идея си нямам от поддръжката му а и разхода отива нагоре.
                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                Коментар


                  #9
                  Е имам и бравото и реното меган купе. Съжалих до мозъка на костите си, че отново взех френско, след като вече имах ситроен преди година и кусур. Мога да ти кажа, че тия дето правят свирките коли не могат да правят. Особено бензинови. Все нещо не й е наред. Разход 17 градско газ, обороти играят яко докато не загрее. И имайте предвид, че газовата е инжекцион и я купихме от италия с нея и има и ламбда контрол и всичко и пак егати разхода иначе лятото е 10 спор няма. Но падна снега, намокри тук там и се почна с губенето на тоците. Са няма ток, всичко е добре. Имобилайзера е измислен яко дървено. Уж го изклюваш, тя пак не иска да пали. И така си играеш по около 3 минути докато приеме ключа. Абе повече френска чикия няма да си купя никога. Ама нали майка ми много си го харесваше и викам айде за нея... пфу да бях купил една корсичка дизел за нея, много по-добре щеше да е. Иначе като консумативи е адски евтиното рено особено 1.6е двигателя. Той е най-евтин за подръжка във всяко отношение.
                  www.CarProfi-BG.com
                  Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                  Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                  Най-атрактивните цени в София!

                  Коментар


                    #10
                    Моят глас е за Марея.Защо Марея ли?Ами по-висока е от Брава (поне комбито е твърде по-високо),има климатроник,малко по-луксозно е направена и може би има малко по-добра возия.Като двигатели и двете са ми с един и същи двигател.Недостатък е,че по-новите модели на 1,6 са с пластамсови всмукателни колектори и газифицирането изисква газов инжекцион.При тези до 98г. може да се мине и с нормално АГУ + електроника,но все пак за препоръчване е ГИ.Ами това е моето мнение.Бягай от френските коли.Италианките са и поцинковани-не гният.Относно автоматика,то не си вкарвай таралеж в гащите.Голямо удобство,но ако се повреди....Иначе няма износен амбриажен диск и т.н.Също така харчи повечко.Иначе безспорно е удобство.Лично на мен не ми хаесва Браво.Кола с 2 врати никога,освен ако не е спортна.Ланчия е малко по-дървена от към дизайн,но по-луксозно изпълнение.Също не са за подценяване.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за мненията дотук, лично аз предпочитам както казах Брава или Мареа на бензин и с ръчна кутия, но проблема както обясних е , че нямам избор в моя град, нито пък възможност да ходя поне на този етап по други градове, тъй като съм много ангажиран с работа и нямам почти никакво свободно време. Затова трябва да избирам от това което има, дето съм го написал. Честно казано ако не беше автомата на бравата с бензин, нямаше да му мисля толкова и щях да я взема, но ме притеснява точно скоростната кутия, а дизела на толкова километри (над 200000) не знам в какво състояние ще е като двигател, като вид горе долу бива. А иначе за Мареа съм много навит вместо Брава и ги харесвам, само дето няма такива в наличност, освен едно комби дизел, ама не JTD, а и аз категорично не искам комби, така че отпада. Ще ми се да кажете нещо по-подробно за дизела, защото съм чувал че на повече километри като почнат да правят проблеми тогава се продават, т.е. никой не продава свестен работещ дизел, и за автомата като скоростна кутия сравнена с ръчната-предимства, недостатъци и т.н.

                      Коментар


                        #12
                        Her0 написа:
                        Благодаря за мненията дотук, лично аз предпочитам както казах Брава или Мареа на бензин и с ръчна кутия, но проблема както обясних е , че нямам избор в моя град, нито пък възможност да ходя поне на този етап по други градове, тъй като съм много ангажиран с работа и нямам почти никакво свободно време. Затова трябва да избирам от това което има, дето съм го написал. Честно казано ако не беше автомата на бравата с бензин, нямаше да му мисля толкова и щях да я взема, но ме притеснява точно скоростната кутия, а дизела на толкова километри (над 200000) не знам в какво състояние ще е като двигател, като вид горе долу бива. А иначе за Мареа съм много навит вместо Брава и ги харесвам, само дето няма такива в наличност, освен едно комби дизел, ама не JTD, а и аз категорично не искам комби, така че отпада. Ще ми се да кажете нещо по-подробно за дизела, защото съм чувал че на повече километри като почнат да правят проблеми тогава се продават, т.е. никой не продава свестен работещ дизел, и за автомата като скоростна кутия сравнена с ръчната-предимства, недостатъци и т.н.
                        Това колко пише нищо не узначава километражите се връщат и то доста лесно особено ако са аналогови а електроните малко по трудно но и те като си избираш кола слушаи за шумове от мотора и скоросната кутия при наличие на такива не те съветвам да купвашА аз като собственик на френска и итралианска кола ти препоръчвм италианската макар че пижака ми прави по малко проблеми и има много по добър разход на бензин въпреки че е по голям а и ако си го карам на метан китка :П има си метанов инжекцион и уредба 3то поколение
                        Subaru B9 tribeca 3.0
                        Peugeot 307 04
                        Ex:Alfa Romeo 1,4 T.Spark 103hp 98''
                        Fiat Brava 1.6 16V 103

                        Коментар


                          #13
                          Ясно ми е че няма километраж дето да не е върнат тук или в чужбина още, но при положение че дизела показва над 200000 и ако е върнат ??? Какво става тогава с него, то и така си е много, а пък ако е и намален, не ми се мисли, а бензините са на около 150000 бравата и окло 100000 реното, дори и да са върнати, би трябвало да са по-малко от дизела, макар че последното нещо което гледам за бензиновите е колометража, защото знам че е по-важно как е карана и поддържана колата, а не на колко км е, но за дизела не знам дали това пак е валидно, там малко ми е мъгла, тъй-като по принцип не са ми любимия двигател и не се интересувам много от такива, но сега впредвид възможностите които ми се предлагат като наличност ми стана интересно и за тях.

                          Коментар


                            #14
                            Тука колегите споменават, че при диагностика на JTD излизат реалните километри, въпреки показанията на таблото.Аз така и не се сетих в Динекспрес Пловдив да проверя това.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              съселски препорачвам ти дизелов мотор ма гледай да е нова годинка и до 99кс.,че кат отидеш в даначното и застрахователни компании да не се таковаш в тяпата глава.

                              Коментар

                              Working...
                              X