Здравейте колеги, искам да помоля да пишат само хора които са наясно, а не които ще гадаят. Парното си работи и всичко си е ок, Но възникна кратка питанка по коя от 2-те схеми е по-правилно да се свърже разширителния съд.12
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за свързване на разширителен съд - локално парно
Collapse
X
-
Въпрос за свързване на разширителен съд - локално парно
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Етикети: –
-
Виждам ,че искаш да вържеш към разширителния съд и двата потока/топъл и студен/ аз питам защо?Достатъчно е само "студената" тръба да е сверзана.Някои слагат и разни "глезотийки"-преливник в горната част на разширителния съд,приспособление показващо нивото на водата и други такива.Въпрос на вкус!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Логиката реши.При първата схема, обезвъздушаването е през клапана на топлия щранг пред бойлера.Доливането на водата е в разширителния съд.При втората, системата се обезвъздушава през клапана на разширителния съд, което предполага, че той е добре затворен - разширителя.Макар и малки в системата има загуби от изпарение. От къде ще се долива вода? Трябва да се демонтира клапана и от там.За това според мен първата схема на свързване е по-удачна.Някои монтират за разширителен съд т.н. хидроакумулатор-балон подобен на тези от хидрофорните системи за водоснабдяване.чичо НеноFiat Punto 1,1- 1996г.
газ-бензин , "Lovato"
Коментар
-
ако питаш мен - вържи си топлата и изстудената горе с една тетка, а третия край към разш. съд. така ще пълниш системата отвсякъде, въздуха ще бега горе отвсякъде и ще обезвъздушаваш по-лесно според мен...п.п. моя разширител - също на отворен тип система е вързан само за топлата. но принципа е друг - при мен водата от мазето дето е котела се качва първо на тавана и тръгва надолу по щранговете - като в блоковете.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Нека да кажа, че според мен първия вариант е напълно достатъчен. Но според няколко човека трябва да свържа и топлата вода към съда с някакъв кран който да държа примерно почти затворен, за да не циркулира основоно водата през разширителния съд, но за сметка на това да е лесно обезвъздушаването. От друга страна ще си спестя един обезвъздушител, ако свържа и двете тръби. Съда ще се самонапълва, като падне нивото(мое изобретение - ползвам кран от казанче за тоалетна с поплавък ). И последно, разширителя е в банята което е много далече от камината за да ползвам последната схема. Преди няколко месеца беше на него принцип, но сега местя камината на друго място и няма как.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Immortal написа:Ей, не хващаш вяра...Нали ти казах как да го свържеш?!?Първата схема, която си показал е напъно достатъчна.ноНапълването на системата става най-добре от най-ниската точка, но това е друг въпрос. При отворените системи, като твоята, трудно се автомоатизира пълненето, но и на това има решение.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Колеги, пак казвам, аз знам какво е правилното свързване, но тук имам 2 конкретни варианта и се пита кой от двата и защо. А не кой как. Правил съм няколко инсталации, просто тук изпаднах в кратка дилема, както и да е. Мерси за отговорите въпреки, че няма много по темата ами, повечето са ... аз така съм виждал, или при мен е еди как си, по принцип е еди как си.... карай, аз си избистрих отговорите.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:Колеги, пак казвам, аз знам какво е правилното свързване, но тук имам 2 конкретни варианта и се пита кой от двата и защо. А не кой как. Правил съм няколко инсталации, просто тук изпаднах в кратка дилема, както и да е. Мерси за отговорите въпреки, че няма много по темата ами, повечето са ... аз така съм виждал, или при мен е еди как си, по принцип е еди как си.... карай, аз си избистрих отговорите.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
Относно пълненето свързвате системата към водопровода трайно с кран и пълните за няма и минута.Няма опасност от завиране ако спре тока защото налягането завърта водата и се охлажда цялата система.Задължително е обаче свързването на тръбата която пълни към една от главните магистрали.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Нали това е отворена система? Ако е така съм 100 % съм за втората схема.При нея разширителя е на топлата вода и ще реагира по адекватно,един път като обезвъздушиш системата няма да имаш проблеми.Ако искаш си слагаш кран за бойлера и го пускаш когато е затоплила водата или го държиш постоянно отворен,но по бавно ще ти загряват радиаторите.При мен бойлера го използвам за да намаля темп.на водата,примерно вдига много градуси/85-90/ и като му пусна бойлера и веднага пада.На студената вода може също да се свърже,но не желателно,така,че ти решаваш.
Коментар
-
ами и аз реших, че ще е 2-рата схема. Все пак, много по-лесно ще се обезвъздушава системата, а и ми се струва по-правилно да е така свързано.п.п.не че има значение де, но тази схемичка е доста опростена в действителност са 5 радиатора + серпентината, но за мен беше важен принципа.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар