Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за свързване на разширителен съд - локално парно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за свързване на разширителен съд - локално парно

    Здравейте колеги, искам да помоля да пишат само хора които са наясно, а не които ще гадаят. Парното си работи и всичко си е ок, Но възникна кратка питанка по коя от 2-те схеми е по-правилно да се свърже разширителния съд.12
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    #2
    Виждам ,че искаш да вържеш към разширителния съд и двата потока/топъл и студен/ аз питам защо?Достатъчно е само "студената" тръба да е сверзана.Някои слагат и разни "глезотийки"-преливник в горната част на разширителния съд,приспособление показващо нивото на водата и други такива.Въпрос на вкус!
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Само единия кръг се връзва към разш.съд колега. Първата значи.На мен е така парното.

      Коментар


        #4
        Логиката реши.При първата схема, обезвъздушаването е през клапана на топлия щранг пред бойлера.Доливането на водата е в разширителния съд.При втората, системата се обезвъздушава през клапана на разширителния съд, което предполага, че той е добре затворен - разширителя.Макар и малки в системата има загуби от изпарение. От къде ще се долива вода? Трябва да се демонтира клапана и от там.За това според мен първата схема на свързване е по-удачна.Някои монтират за разширителен съд т.н. хидроакумулатор-балон подобен на тези от хидрофорните системи за водоснабдяване.чичо Нено
        Fiat Punto 1,1- 1996г.
        газ-бензин , "Lovato"

        Коментар


          #5
          ако питаш мен - вържи си топлата и изстудената горе с една тетка, а третия край към разш. съд. така ще пълниш системата отвсякъде, въздуха ще бега горе отвсякъде и ще обезвъздушаваш по-лесно според мен...п.п. моя разширител - също на отворен тип система е вързан само за топлата. но принципа е друг - при мен водата от мазето дето е котела се качва първо на тавана и тръгва надолу по щранговете - като в блоковете.
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #6
            А моето е етажно в апартамента, котлето е в банята, разширителния съд е отворен и е така:
            Прикачени файлове
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Нека да кажа, че според мен първия вариант е напълно достатъчен. Но според няколко човека трябва да свържа и топлата вода към съда с някакъв кран който да държа примерно почти затворен, за да не циркулира основоно водата през разширителния съд, но за сметка на това да е лесно обезвъздушаването. От друга страна ще си спестя един обезвъздушител, ако свържа и двете тръби. Съда ще се самонапълва, като падне нивото(мое изобретение - ползвам кран от казанче за тоалетна с поплавък ). И последно, разширителя е в банята което е много далече от камината за да ползвам последната схема. Преди няколко месеца беше на него принцип, но сега местя камината на друго място и няма как.
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #8
                Ей, не хващаш вяра...Нали ти казах как да го свържеш?!?Първата схема, която си показал е напъно достатъчна.Напълването на системата става най-добре от най-ниската точка, но това е друг въпрос. При отворените системи, като твоята, трудно се автомоатизира пълненето, но и на това има решение.

                Коментар


                  #9
                  Immortal написа:
                  Ей, не хващаш вяра...Нали ти казах как да го свържеш?!?Първата схема, която си показал е напъно достатъчна.ноНапълването на системата става най-добре от най-ниската точка, но това е друг въпрос. При отворените системи, като твоята, трудно се автомоатизира пълненето, но и на това има решение.
                  Апцолютно :D Тази есен си направих сам локалното парно. Бойлера ми е един за цялата къща и съм го сложил в мазето. Там съм си направил кран свързан към водопровода за да си пълня и двете системи - тази за парното и тази за слънчевият колектор, защото както казва Immortal най-лесно става напълването от най-ниската точка, доказано от мен лично Камината е на първият етаж и там също имам и два радиатора - единият е на отделен кръг, а другият е свързан последователно с този в банята на вторият етаж, така в него не може да се задържи въздух и си спестяваш един автом. обезвъздушител, а и двата радиатора общо правят 7 ребра и не е проблем за топленето да са последователно. На вторият етаж имам още три радиатора - един на отделен кръг на Ф16 и другите два успоредно на Ф20=>2 X Ф16. Разширителният съд съм го свързал вместо обезвъздушителя на радиатора в банята - така той се явява най-висока точка на системата и едновременно и обезвъздушител на радиатора в коридора и банята (свързани последователно).На всички радиатори сложих автоматични обезвъздушители, защото в началото бяха с ръчни, но тъй като понякога се случва водата в ризата на камината да започва да завира, леко шуми, се натрупваше въздух по радиаторите.Друго предимство е това, че имам 3 радиатора над-нивото на камината, които работят дори и без помпа, на естествена циркулация, изпробвано и така няма проблем с охлаждането при спирането на тока.На всички препоръчвам винаги да се изгражда отворена система, много по-безопасно е, реално при прегряване водата извира през разширителният съд, но не може да се създаде налягане в системата и евентуално да се получи взрив на ризата. Immortal знае как се обезопасява един съд под налягане каквато се явява система от затворен тип и за мен това в домашни условия не трябва да се прави, не ви трябват още съдове под налягане в къщи имате си поне един, бойлера, задължително го свързвайте с т.нар. меки връзки, те не издържат особено на налягане и обикновено при прегряване на бойлера например от "залепил" терморегулатор се измъква маркуча от запресованата част на меката връзка и водата изтича, без да съборите половината къща не дай си боже, щото всичко е менте в тая държава, включително и уредите и частите за тях
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, пак казвам, аз знам какво е правилното свързване, но тук имам 2 конкретни варианта и се пита кой от двата и защо. А не кой как. Правил съм няколко инсталации, просто тук изпаднах в кратка дилема, както и да е. Мерси за отговорите въпреки, че няма много по темата ами, повечето са ... аз така съм виждал, или при мен е еди как си, по принцип е еди как си.... карай, аз си избистрих отговорите.
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар


                      #11
                      слушай колегата Immortal, все пак с това си вади хляба :D
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        phoenix написа:
                        Колеги, пак казвам, аз знам какво е правилното свързване, но тук имам 2 конкретни варианта и се пита кой от двата и защо. А не кой как. Правил съм няколко инсталации, просто тук изпаднах в кратка дилема, както и да е. Мерси за отговорите въпреки, че няма много по темата ами, повечето са ... аз така съм виждал, или при мен е еди как си, по принцип е еди как си.... карай, аз си избистрих отговорите.
                        Мисля че втората схема е по-удачна.Така въздуха в ситемата ще отива в разширителния съд като завърти помпата.А за допълването-това се налага толкова рядко.Аз пълних миналата есен и сега може би ще долея около 2 литра-това може и в самия разширителен съд да го направя.
                        FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                        Коментар


                          #13
                          Относно пълненето свързвате системата към водопровода трайно с кран и пълните за няма и минута.Няма опасност от завиране ако спре тока защото налягането завърта водата и се охлажда цялата система.Задължително е обаче свързването на тръбата която пълни към една от главните магистрали.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Нали това е отворена система? Ако е така съм 100 % съм за втората схема.При нея разширителя е на топлата вода и ще реагира по адекватно,един път като обезвъздушиш системата няма да имаш проблеми.Ако искаш си слагаш кран за бойлера и го пускаш когато е затоплила водата или го държиш постоянно отворен,но по бавно ще ти загряват радиаторите.При мен бойлера го използвам за да намаля темп.на водата,примерно вдига много градуси/85-90/ и като му пусна бойлера и веднага пада.На студената вода може също да се свърже,но не желателно,така,че ти решаваш.

                            Коментар


                              #15
                              ами и аз реших, че ще е 2-рата схема. Все пак, много по-лесно ще се обезвъздушава системата, а и ми се струва по-правилно да е така свързано.п.п.не че има значение де, но тази схемичка е доста опростена в действителност са 5 радиатора + серпентината, но за мен беше важен принципа.
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X