добре де дайте да си кажем чесно -в еди кой си град тези лъжат ,от онези минавам най много километри щото много често се появята анкетиот коя газ сатанция зареждате и тнтаз когато карах на пропан бутан от шел ми гори най много,от еко най малко ,а от омв вървеше най-много-това за пловдивлук оил беше на моменти добре ,на моменти зле и затова спрях да зареждам от тях,иначе за такива дето са но нейм няма какво де се говоримежду зле и по-зле
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Несъответствие с вместимостта на бутилката и зареденото...
Collapse
X
-
Immortal написа:Т.нар. "процентомер" е нищо друго, освен поплавков нивомер. Той НЯМА КАК да покаже повече от 100%, освен ако не е нивелиран както трябва вътре в резервоара - което означава, че не показва верно.След малко ще изнамеря и снимка на изваден такъв от резервоар (разгазован - нещо което сме правили).А измерването, което правите по манометъра е тотално безсмислено. В резервоар с пропан-бутан, налягането зависи ЕДИСНТВЕНО и САМО от 2 неща - състава на сместта (колко % пропан и колко % бутан) и от температурата. Изобщо не зависи от нивото на течната фаза в резервоара.П.П. Снимките явно са в офиса, така че най-рано в понеделник ще мога да ги пусна...
Коментар
-
В момента строя 20 кубиков резервоар, с инсталиран процентомер, последна дума на техниката, бош мотроник ЕДЦ 17, с инсталиран Service Pack 4, евро5, тринитрон хай дефинишън мултимедия. Ако не успея в него да вкарам 22 кубика ракия от тая на шефа, кого да съдя? Бош, лукойл, шефа, или Сони, че са ми продали от дефектната партида тринитрони? Имам фактури за всичко.Абе как да вкарам тръбъ 2 цола в муфа цол и половина?
Коментар
-
moni74 написа:Напротив, нивомера си беше доста точен. Това че няма скала 110, не значи, че не може да се сметне колко е подминала стрелката след 100. И не можеш да ме убедиш, че 20 кубиков резервоар, ако има 15 000 литра и ако има 20 000 литра газ ще е на едно налягане. Защо при пълен 50% резервоар налягането не надвишава 5-6 атмосфери? И защо пълен резервоар е винаги над 12 атмосфери?
Коментар
-
Като си почнал изрови и и състава на газовата смес по стандарт. По мое време беше по отраслова нормала ама то беше много отдавна и сега не знам по какво се прави контрол.Стига сме дъвкали все едни и същи въпроси всеки път. Това каква е конструкцията на един процентомер и как работи може да е интересна само да малка част от потребителите. По важното е да се знае че е опасно да си препълват бутилките като си махнат нивомера и даже и да работи същия че не е препоръчително след като е напълнена да пльосне колата лятото на яко слънце. И другото което на мен вече ми омръзна да обяснявам е как те прекарват с различна газова смес. Ако ти се занимава направи едно примерче при различно процентно съдържание на пропана и бутана. Би се захванал и аз но не ми достига времето за всичко. И като предложение може да се направи като отделна тема за бутилки вместимост и качества на горивата от техническа гледна точка. Че даже една тема за безопаснот на никому няма да е излишна. И понеже на мен все ми се е случвало да виждам доста неприятни последици с бутилки и то в последствие от човешо незнание се сещам да ви кажа че първия закон за контрол на съоръжения под налягане в европа е направен в българия още по миналия век. Повод за това става когато загиват 40 деца /ако не бъркам бройката/ при експлозия на парен котел в една мелница. Те като ученици в училище подготвящо кадри за такива мелници отиват там да се учат и точно тогава става експлозията.
Коментар
-
Тази тема станала интересна, браво И аз да кажа няколко неща свързани с газта. Колонките за течни горива се проверяват за точност със съд с вместимост най-често 20л, който е минал проверка от Държавен метрологичен контрол. Това обаче не може да стане с газта, защото тя е течна само под налягане и за това се съхранява в затворени съдове. Проверката за точност на газ колонката се прави със специален уред, който не представлява нищо друго освен един разходомер.Електронната нивомерна система VeederRoot, за която говори колегата moni74 показва два вида наличност на горивото в резервоарите - наличност при текущата температура на горивото и също така и какъв обем би заемало то при 15 градуса по Целзий (TC Volume).Във всеки един резервоар се оставя свободен обем, защото течностите се разширяват при повишаване на температурата им и трябва да има място къде да стане това. Резервоарите за пропан-бутана се запълват до 80% от физическият им обем. Останалите 20% са оставени точно заради това разширение на газта. Защото пристига газовоза и в него температурата на газта е 5 градуса по Целзий, разтоварва се, обаче цистераната на бензиностанцията е под земята и там е по-топло, да речем 10 градуса и вече разтоварената газ ще заеме по-голям обем защото температурата й ще е с 5 градуса по-висока.Сега стигаме и до бутилките в колите. Те си имат някакъв физически обем, 40 литра например. Температурата на горивото в цистерната в момента на зареждане е 17 градуса, за пример и тя няма да се промени докато се напълни бутилката, да речем за около 4-6 минути, нали. Това значи че през разходомера на колонката, който както казах работи на обемен принцип не могат да преминат повече от 40 литра газ, това е и не може в бутилката да съберете повече газ отколкото физическият и обем, ако бутилката е точна разбира се. Точността на колонките по закон за течни горива е 0,5%, а за газта 1%.За това колко километра минавате с едно зареждане оказва влияние както е обяснил колегата качеството на газовата смес, съотношението между пропана и бутана. Никоя голяма верига не си позволява да лъже с количеството, няма смисъл.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Това си го чувал някъде ама ставаше доста отдавна когато нямаше никакъв контрол. В самато колонка дали е за бензин дизел или газ няма значение има система която е непосредствено вързана до измерителния апарат и неината функция е да отстарнява каквато и да е газова фаза. Там всички пробки кранчета по системата също се пломбират извършвашия проверката и издаващ сертификат на измерителния апарат. Това какво налягане имаш на зареждане зависи от състоянието на нагнетяващята помпа и на регулиращия байпас. Та пак на темата вече никой не си позволява да пипа настройките на уредите за мерене щото там работата става дебела. Вече всички такива колонки са вързани с касовия апарат и каквото мине няма как да не се отчете. А и е най-лесно да те пипнат и да докажат че е манипулиран измерителния прибор.Друго е като вместо бутан сипеш повечко пропан даже може и да си на границата на допустимите параметри за правилното съотношение. А там с бумагите и фактурите лесно се оправят. фактурите са най често подправения документ. А докато се стигне до тяхна проверка всичко вече е продадено и върви доказвай че не е така.По мое време имаше два вида газово гориво лятно и зимно поне така беше на книга. Лятното съотношение на пропана с бутана беше 40/60 а за зимното 50/50. Е тогава и при всяко доливане на цистерната се правеше и нова калкулация на цената в зависимост от относителното тегло и качеството на новата смес. Ама де ги тия времена със строг контрол.Сега да казват колегите дето са в тоя бранш имали някакви нови нормативни документи.
Коментар
-
На теория все още го има лятното и зимното гориво - поне при ПБ и дизела. Дали има разлика - не знам. Ще ви дам един пример за контрола на качеството в Лукойл Нефтохим. по принцип ПБ идва с документ, в който е упоменато плътността на гориво. Чрез нея се изчислява 1т колко литра е. Обаче, аз съм имал един случай - днес получавам ПБ с документ за плътноста от същия ден. И след 4 дни получавам ПБ с документ от преди 6 дни. А тази газ от преди 6 дни отдавна е разтоварена и продадена. Имаше един период, в който пуснаха една румънска фирма в завода. Тя трябваше да определя тази плътност на изхода на завода, независимо от заводската лаборатория. И ... нямаше нищо общо със стандартния документ. Количеството литри си ми излизаше по румънските документи винаги. Но Лукойл ги разкара румънците точно след месец - просто не им отърваше.
Коментар
-
moni74 написа:На теория все още го има лятното и зимното гориво - поне при ПБ и дизела. Дали има разлика - не знам. Но Лукойл ги разкара румънците точно след месец - просто не им отърваше.
Коментар
-
lov написа:Това си го чувал някъде ама ставаше доста отдавна когато нямаше никакъв контрол. В самато колонка дали е за бензин дизел или газ няма значение има система която е непосредствено вързана до измерителния апарат и неината функция е да отстарнява каквато и да е газова фаза. Там всички пробки кранчета по системата също се пломбират извършвашия проверката и издаващ сертификат на измерителния апарат. Това какво налягане имаш на зареждане зависи от състоянието на нагнетяващята помпа и на регулиращия байпас. Та пак на темата вече никой не си позволява да пипа настройките на уредите за мерене щото там работата става дебела. Вече всички такива колонки са вързани с касовия апарат и каквото мине няма как да не се отчете. А и е най-лесно да те пипнат и да докажат че е манипулиран измерителния прибор.Друго е като вместо бутан сипеш повечко пропан даже може и да си на границата на допустимите параметри за правилното съотношение. А там с бумагите и фактурите лесно се оправят. фактурите са най често подправения документ. А докато се стигне до тяхна проверка всичко вече е продадено и върви доказвай че не е така.По мое време имаше два вида газово гориво лятно и зимно поне така беше на книга. Лятното съотношение на пропана с бутана беше 40/60 а за зимното 50/50. Е тогава и при всяко доливане на цистерната се правеше и нова калкулация на цената в зависимост от относителното тегло и качеството на новата смес. Ама де ги тия времена със строг контрол.Сега да казват колегите дето са в тоя бранш имали някакви нови нормативни документи.
Коментар
-
Airfan написа:Щом казваш... Интересно как ще ти отстрани газовата фаза при 4 или 5 атмосфери от помпата?
Коментар
-
Да прав е колегата lov не могат да ви сипят газова фаза в бутилките, тя се връща обратно в цистерната. А налягането се настройва да е между 10-12 атмосфери посредством байпаса, един най-обикновен кран представлява, това е.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар