ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Несъответствие с вместимостта на бутилката и зареденото...
Collapse
X
-
-
Хе хе хе...Що за глупости???Бутилките на АГУ имат определен обем. Поплавъкът им по наредба би трябвало да затваря на 80% от обема, което да, наистина не винаги се случва точно, така че в 50 литрова бутилка (по обем) е възможно да се напълнят вместо 40 литра, да речем 42 или 43 л.Но е абсурдно да се напълнят 52 л. да речем.Какво значи, че газта е под налягане. Ми тя си е течна. Налягането няма значение колко е, тъй като и дебитомера на колонката (който работи на обемен принцип), и бутилката са под едно и също налягане, без значение колко е то. В момента на присъединяване на шланга към щуцера на колата, наляганията се изравняват.Има значение разбира се състава на газовата смес за разхода на колата, но не и за това колко ще се събере в бутилката. Нали се продава на обем, не на тегло?!?Колега moni74, може и да си бил управител на бензиностанция, но аз пък от години работя с газ и съм проектирал не едно газово стопанство.В бензиностанциите, че лъжат, лъжат. Знам от първа ръка, по колко пари се дават на контролните органи, да ти сложат стикер, че колонката е проверена и е точна, а тя да пълни вместо 1.000 литър 0.950 л например.Това е една от причините, поради която НИКОГА не зареждам на бензиностанциите на една холандска верига
Коментар
-
Когато ми се е случвало дами го направят тоя номер никога не ми излизат километрите,затова не зареждам повече до горе от доста време. ПП:и без това с моя разход мога да обеколя планетата е едно зареждане,тия дизели на Пежо па кви са МайтапFiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
Хей ама нещете да чуете пък после голямо реване пада и все са ви прекарали. Газта за да е течна при нормална температура трябва да е под налягане. Съответно при много ниски теператури в зависимост от състава и си е течна и без налягане. Не уточнявам при каква защото това което ви наливат е смес от пропан и бутан плюс още доста други въглеводороди. Тоест не е само едно вещество и за това температурата на втечняване е различна. Другото свойство на тази газова смес е че когато започне да се нагрява до около 40 грд. има що годе линейно разширение но над тази температура разширението е по експоненциална зависимост /дано има които да разбират думата поне малко/ и ако бутилката е била пълна на 100% съответно е ясно какво ще последва. Свръх налягане и съответно взрив. За това газовите бутилки се пълнят на 80% от максималния капацитет. Същото се отнася и за битовите като при тях е задължително това да се контролира на кантар. Там няма поплавък и ако разгледата внимателно табелката или щамповката има теглото на пълна и празна бутилка. Няма и съответно поплавък който да запре подаването по обем. Не гледайте че на доста газостанции пълнят и такива от колонките. Това го правят в разрез с всички закони само заради печалбата. Малко са газ станциите в българия които са проектирани да правят това и въпреки всичко пак прескачат закона защото в наща държава всичко е измислено не както трябва. Но това е отделен въпрос и ще избягаме от темата. И ако сте попадали на такава то ще сте видяли и че цената на тази за битови потребители е по ниска с около 10ст. защото в/у нея не се начислява акциз. Та именно този свободен обем ни спасява в летните горещини да не ни изтрещят бутилките когато на слънце някои от тях могат да се нагреят и до около 60 грд. Повярвайте ми видял съм не една или две пръснати бутилки на коли. Като основен фактор за аварията е било премахването на ниворегулатора и съответно пълнене на максимум и оставен после на слънцето автомобил. И тези неща съм ги виждал преди доста години когато се занимавах с газови промищлени инсталации и още автомобилите с газови уредби бяха рядкост. Дано няма квартални майсторчета да правят глупости като махат поплавъка че да ви събира повече. Сега газ станции под път и над път. А относно как става цакането без да се впускам в подробности ще повторя пак. Става с различните съотношения на газовата смес. Пропана е по нискокалоричен и ако неговото отношение е по голямо съответно по малко енергия вкарваме в горивната камера при единица обем. А цената му в нефтохима е на килорам а относителното тегло е по малко от това на бутана. И като ви го продадат вече на литър печалбата е осезаема. Ама колата неще да бяга и харчи повече щото натискате педала, пак повече а тя неще и да отлепи. В рафинериите пропана и бутана се добиват отделно, а също така имат и различни цени. Каквато смес пожелаете такава ще ви направят. Дефакто никакво нарушение за качеството на горивото което продават не се прави защото копувача просто копува някаква газова смес. А после как ще ви я пробута си е негов проблем. Тоест не се изисква по закон някакъв контрол. А за последващ контрол на качеството да не говорим те на бензините не могат да направят някаква проверка за качеството та камо ли на газта. Да е чувал някой хванат с некачествено гориво по бензиностанциите и да е бил санкциониран.Имаше тука колеги специалисти по горивата и да направят една лекция по въпроса и да прюключат нещата. Тоест да си знаете как и къде ви прекарват и да бягате по далече от там.Много отдавна спрях да се занимавам с газовите истории и да си търся записките и тепърва да обяснявам ще ми е доста трудно, а и времето ми не стига за всичко.
Коментар
-
Пиша за последно в тази тема - много сме разбирачите тук. Значи, аз лично съм пълнил 20-кубиков резервоар на 110% зимно време и на 100% лятно време. нито е гръмнала, нито нищо. 20 кубика по 1,1 прави 22 кубика. Не знам толкова ли е събрала наистина, но е факт. Имам сниман процентомера.НО - винаги следя манометъра. Предпазните клапани изпускат на 16,7 атмосфери. През зимата съм пълнил до 14 атмосфери - просто толкова може да вкара помпата на цистерната, която разтоварва. Но през лятото не надхвърлям 12 атмосфери.Всичко това съм го правил в явно нарушение, защото по закон мога да пълня до 80% от вместимостта. Но собственика иска да съкращава транспортните разходи и затова пълним фул.Вярно, резервоара няма поплавък. Но щом аз съм го зареждал на 110% зимно време, напълно съм убеден че и с вашите бутилки може.
Коментар
-
Значи този процентомер вече се е бил развалил.Ти как си обясняваш да имаш един съд с определена вместимост и този съд да го напълниш на 110% и забележи,тук изобщо няма значение налягането,понеже ти каза че този процентомер мери какъв процен от вместимостта е запълнен.Единственият начин да направиш това го виждам ако този уред е бил нагласен да показва 100% тогава когато резервоара е напълнен реално на 80% ,каквото е изискването за напълване на този резервоар.
Коментар
-
Виж сега, впоследствие от Лукойл ни задължиха да сложим и електронер нивомер. По-скоро да го вържем към Veeder Root системата, която дотогава отчиташе само светлите горива. След като го сложихме, той отчита горивото при моментна температура и при 15 градуса. Имал съм случаи да пълня резервоара до 20500л при моментна температура.
Коментар
-
Т.нар. "процентомер" е нищо друго, освен поплавков нивомер. Той НЯМА КАК да покаже повече от 100%, освен ако не е нивелиран както трябва вътре в резервоара - което означава, че не показва верно.След малко ще изнамеря и снимка на изваден такъв от резервоар (разгазован - нещо което сме правили).А измерването, което правите по манометъра е тотално безсмислено. В резервоар с пропан-бутан, налягането зависи ЕДИСНТВЕНО и САМО от 2 неща - състава на сместта (колко % пропан и колко % бутан) и от температурата. Изобщо не зависи от нивото на течната фаза в резервоара.П.П. Снимките явно са в офиса, така че най-рано в понеделник ще мога да ги пусна...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар